איפה בוס - התראה לנהג שיש לו נוסעים בתחנה

846

Active member
במקרה של קו עירוני, ההנחיה לנהג היא "לגרד" את התחנות.....

ללמוד מסלול זה לא כזה פשוט
גם אם אתה רק נוסע על ז'בוטינסקי אתה צריך לדעת איפה התחנות שלך...
לא כל מבנה תחנה הוא התחנה שלך לפעמים זה הבדלים גם של 40 מטר בין התחנה שלך לתחנה של קו אחר.
תחשוב על הנוסעים בתחנה שרוצים לעלות אם לא תעצור להם בתחנה שלהם זה קטסטרופה.
במקרה של קו עירוני, ההנחיה לנהג היא "לגרד" את התחנות.....
עדיף שהוא יסע לאט ליד תחנה לא שלו מאשר ידלג בטעות על תחנה שהוא כן צריך לעצור בה .
 

luis13

New member
קל לומר במציאות קשה ליישם

במקרה של קו עירוני, ההנחיה לנהג היא "לגרד" את התחנות.....
עדיף שהוא יסע לאט ליד תחנה לא שלו מאשר ידלג בטעות על תחנה שהוא כן צריך לעצור בה .
קל לומר במציאות קשה ליישם
יש נהגים שדוהרים בז'בוטינסקי ובכלל לא מודעים לזה שיש להם תחנה.
או כאלה שבמפרץ ארוך של 4 תחנות עוצרים בתחנה הראשונה כשהם היו אמורים לעצור ברביעית.. מבחינת הנהג זה כאילו הוא עצר הוא כבר לא מסתכל במפרץ כשאנשים מנפנפים לו לעצור כדי שיוכלו לעלות.
 

846

Active member
זאת כבר בעיה של הנהג, אם הוא לא עובד לפי ההוראות

קל לומר במציאות קשה ליישם
יש נהגים שדוהרים בז'בוטינסקי ובכלל לא מודעים לזה שיש להם תחנה.
או כאלה שבמפרץ ארוך של 4 תחנות עוצרים בתחנה הראשונה כשהם היו אמורים לעצור ברביעית.. מבחינת הנהג זה כאילו הוא עצר הוא כבר לא מסתכל במפרץ כשאנשים מנפנפים לו לעצור כדי שיוכלו לעלות.
זאת כבר בעיה של הנהג, אם הוא לא עובד לפי ההוראות
אז צריך לטפל בו באופן משמעתי
 

846

Active member
אצלנו באגד אסור לנהג אפילו לגרד את

אתה לא צריך נהג עם העיניים בפלאפון
אבל כן צריך נהג שידע לנסוע במסלול שלו ויכיר את כל התחנות ואת המיקום שלהן.
בדיוק כמו שאנשים משתמשים בווייז בזמן הנהיגה.

אין לזה קשר לעניין הנוסעים
אבל אם כבר הנהג מסתכל לראות את המסלול על המפה, על ידי שהוא מעיף מבט, אז זה לא מזיק שהוא גם יקבל חיווי שיש נוסעים בתחנה.
אין צורך להחליף את היוצרות.

משיחות שקיימתי עם נהגים, למדתי שהרבה פעמים הם נדרשים לנהוג בקווים שהם מעולם לא נהגו.

גם אם הם מכירים את הקווים, קורה להם שבאותו יום הם נוהגים בכמה קווים שונים באותו אזור ולא תמיד הם זוכרים ומתבלבלים במסלולים.

הם רק בני אדם והם מתבלבלים כמו כל אחד אחר.
אז אם לא יהיה להם מכשיר שיוכלו להעזר בו לצרכי ניווט, ממילא מי שיסבול מזה הם הנוסעים.

העובדה שהפונקציה של חיווי על הנוסעים בתחנה קיימת, אולי לא תשפר את השרות, אך היא בטח לא מזיקה. צריך לקוות שזה יעזור והשרות יהיה טוב יותר

מושיקו
איפה בוס
אצלנו באגד אסור לנהג אפילו לגרד את
את האוזן עם קצה האנטנה הקטנטנה שהיתה פעם במכשירים הניידים....
בטח שלא להסתכל על מפה או לחפש חיווי של "עצור"...
כל נהג שעושה את זה באוטובוס של אגד, עובר על חוקי החברה וצריך לדווח עליו
 
הפתרון הוא כמובן מסך ייעודי, על מתקן מובנה וחזק

אצלנו באגד אסור לנהג אפילו לגרד את
את האוזן עם קצה האנטנה הקטנטנה שהיתה פעם במכשירים הניידים....
בטח שלא להסתכל על מפה או לחפש חיווי של "עצור"...
כל נהג שעושה את זה באוטובוס של אגד, עובר על חוקי החברה וצריך לדווח עליו
הפתרון הוא כמובן מסך ייעודי, על מתקן מובנה וחזק
ולא נהג שמשתמש בסלולרי הפרטי שלו עם מגנט ומעמד מאלי אקספרס.

יצא לי כבר כמה פעמים לנסוע עם נהגים שלא מכירים את המסלול שלהם (לרבות אגד), ויצא לי גם לנסוע עם נהגים שמכירים את המסלול, אבל התלבלבלו כי הםר ק בני אדם. ובעידן הנוכחי שבו כל אחד נוסע עם וייז זה באמת מרגיש קצת ארכאי להסתמך רק על הזכרון. מיכשור שכזה גם יאפשר לסדרן לשלוח כל נהג לכל משימה בלי לחשוב פעמיים.

אבל זה בהחלט חייב להיות מסודר ולא מאולתר או בהתנדבות.
 

846

Active member
התשובה שלי בכל פעם שמעלים רעיון היא : עלות מול תועלת....

הפתרון הוא כמובן מסך ייעודי, על מתקן מובנה וחזק
ולא נהג שמשתמש בסלולרי הפרטי שלו עם מגנט ומעמד מאלי אקספרס.

יצא לי כבר כמה פעמים לנסוע עם נהגים שלא מכירים את המסלול שלהם (לרבות אגד), ויצא לי גם לנסוע עם נהגים שמכירים את המסלול, אבל התלבלבלו כי הםר ק בני אדם. ובעידן הנוכחי שבו כל אחד נוסע עם וייז זה באמת מרגיש קצת ארכאי להסתמך רק על הזכרון. מיכשור שכזה גם יאפשר לסדרן לשלוח כל נהג לכל משימה בלי לחשוב פעמיים.

אבל זה בהחלט חייב להיות מסודר ולא מאולתר או בהתנדבות.
התשובה שלי בכל פעם שמעלים רעיון היא : עלות מול תועלת....
תשקיע X ש"ח בפיתוח ומסך עבור כל אוטובוס, תכפיל ב 2900 אוטובוסים....
אם הנהג מבצע את הנסיעה באופן חד פעמי (נהג תל-אביבי שמתגבר בחיפה) אז זה יעזור לו אבל אם הנהג מבצע את הנסיעה יותר משלוש פעמים אז הוא כבר לא צריך את העזרה....
ולכן כל ההשקעה משמשת מס' מצומצם של נהגים, מס' מצומצם של פעמים.....
 
עלות מול תועלת

התשובה שלי בכל פעם שמעלים רעיון היא : עלות מול תועלת....
תשקיע X ש"ח בפיתוח ומסך עבור כל אוטובוס, תכפיל ב 2900 אוטובוסים....
אם הנהג מבצע את הנסיעה באופן חד פעמי (נהג תל-אביבי שמתגבר בחיפה) אז זה יעזור לו אבל אם הנהג מבצע את הנסיעה יותר משלוש פעמים אז הוא כבר לא צריך את העזרה....
ולכן כל ההשקעה משמשת מס' מצומצם של נהגים, מס' מצומצם של פעמים.....
עלות מול תועלת
במובן הצר של המילה ייתכן ואתה צודק, אבל השאלה אם ניתן להוסיף תועלות אחרות.

כמו שרבים מאיתנו מפעילים וייז על בסיס יומיומי על הנסיעה הקבועה שלנו ולא רק כשאנחנו נוסעים למקום לא מוכר, והתועלות מזה לנו נמוכות יחסית (לפעמים זה מזהיר מאיזה פקק חריג במיוחד ונותן מסלול חלופי אבל בדרך כלל הפקק הוא אותו פקק מדי יום). מנגד, לחברת וייז היא מספקת הרבה מידע שבתורו תורם גם לנו, ומהגישה הזו גם היא יכולה לפמפם שיורתים חדשים שלה כמו שירות הקארפול או המידע על מחירים בתחנות דלק לאורך המסלול.

כך גם לנהג האוטובוס אפליקציה כזו שתהפוך ל"חובה אוטומטית", כלומר תידלק אוטומטית על מסלול הקו ברגע שהנהג מזין את הסידור שלו), עשויה לעזור הרבה מעבר לראיה הצרה הנוכחית.
1. היום לשלוח נהג למסלול שהוא לא מכיר זו רעה גדולה שהסדרן משתדל להימנע ממנו כל עוד הוא יכול. עם אפליקציה כזו זה יהיה קל יותר. (עדיין אין תחליף לנהג שמכיר את המסלול על בוריו, אבל הפער בינו לבין נהג שלא מכיר אותו יהיה קטן יותר).
2. לנהג, גם המנוסה, זה יקל על העבודה וימנע טעויות אנוש שמה לעשות, לפעמים קורות גם לנהגים מנוסים.
3. הדוגמה שמושיקו העלה, יכולה, אם תהיה ממוסדת, להביא לשינוי בנהלי משרד התחברוה בכל הקשור להגדרת תחנות שלא חובה להיכנס אליהם אם אף נוסע לא ממתין בהם. זה כבר קורה בשירות לפי קריאה במשגב, ובעמק האלה ואפשר להרחיב זאת. התוצאה, מעבר לשיפור הישרות לנוסעים שעל האוטובוס גם זמן הפסקה ארוך יותר לנהג בקצה.
4. אגב שינוי נהלים, זה יאפשר לשנות את הנהלים כך שבין שתי תחנות האפליקציה היא זאת שתגיד לנהג איך לנסוע במקום המצב הנוכחי שבו הוא צמוד למסלול שהוגדר ויהיה מה.
5. זה מקל על הנהג (ולא רק על חדר הבקרה המרוחק), לזהות בנצ'ינג ואת מיקומו בבנצ'ינג הזה, כאשר בשילוב עם מידע ממערכת הכירטוס על מספר העולים על האוטובוס מאפשר לייצר נוהל שמאפשר לנהגים לסטות (באישור ולפי הנוהל כמובן) מרישיון הקו כדי לייעל את כלל הרשת, לדוגמה מתי להתחיל לדלג על תחנות כי אתה מלא ואתה רואה שהאוטובוס הבא הוא 2 דקות אחריך, או לחלופין, אם אתה השני בבנצ'ינג, מתי אתה מדלג על תחנות כדי לעקוף את הראשון (בדגש על תחנות שדורשות סטיה מהציר הראשי כמו במחלפים). זה דורש אפיון מדוקדק של משרד התחבורה לוודא אי פגיעה בציבור אבל זה בהחט אפשרי.
6. זה מקל על ההוכחה מול תלונות שהנהג לא נסע במסלול שלו או לא עצר בתחנה (לא חייבים בשביל זה את האפליקציה, אבל בהחלט יעשה את זה נוח יותר).

ובטח אפש רלחשוב על עוד רעיונות.
כשאתה משקלל את התועלות לא רק במונחים של נהג שלא מכיר אלא במונחים של הפחחת קנסות, הגדלת אמינות וכו' זה עשוי להשתלם.
 

846

Active member
לא רלוונטי

עלות מול תועלת
במובן הצר של המילה ייתכן ואתה צודק, אבל השאלה אם ניתן להוסיף תועלות אחרות.

כמו שרבים מאיתנו מפעילים וייז על בסיס יומיומי על הנסיעה הקבועה שלנו ולא רק כשאנחנו נוסעים למקום לא מוכר, והתועלות מזה לנו נמוכות יחסית (לפעמים זה מזהיר מאיזה פקק חריג במיוחד ונותן מסלול חלופי אבל בדרך כלל הפקק הוא אותו פקק מדי יום). מנגד, לחברת וייז היא מספקת הרבה מידע שבתורו תורם גם לנו, ומהגישה הזו גם היא יכולה לפמפם שיורתים חדשים שלה כמו שירות הקארפול או המידע על מחירים בתחנות דלק לאורך המסלול.

כך גם לנהג האוטובוס אפליקציה כזו שתהפוך ל"חובה אוטומטית", כלומר תידלק אוטומטית על מסלול הקו ברגע שהנהג מזין את הסידור שלו), עשויה לעזור הרבה מעבר לראיה הצרה הנוכחית.
1. היום לשלוח נהג למסלול שהוא לא מכיר זו רעה גדולה שהסדרן משתדל להימנע ממנו כל עוד הוא יכול. עם אפליקציה כזו זה יהיה קל יותר. (עדיין אין תחליף לנהג שמכיר את המסלול על בוריו, אבל הפער בינו לבין נהג שלא מכיר אותו יהיה קטן יותר).
2. לנהג, גם המנוסה, זה יקל על העבודה וימנע טעויות אנוש שמה לעשות, לפעמים קורות גם לנהגים מנוסים.
3. הדוגמה שמושיקו העלה, יכולה, אם תהיה ממוסדת, להביא לשינוי בנהלי משרד התחברוה בכל הקשור להגדרת תחנות שלא חובה להיכנס אליהם אם אף נוסע לא ממתין בהם. זה כבר קורה בשירות לפי קריאה במשגב, ובעמק האלה ואפשר להרחיב זאת. התוצאה, מעבר לשיפור הישרות לנוסעים שעל האוטובוס גם זמן הפסקה ארוך יותר לנהג בקצה.
4. אגב שינוי נהלים, זה יאפשר לשנות את הנהלים כך שבין שתי תחנות האפליקציה היא זאת שתגיד לנהג איך לנסוע במקום המצב הנוכחי שבו הוא צמוד למסלול שהוגדר ויהיה מה.
5. זה מקל על הנהג (ולא רק על חדר הבקרה המרוחק), לזהות בנצ'ינג ואת מיקומו בבנצ'ינג הזה, כאשר בשילוב עם מידע ממערכת הכירטוס על מספר העולים על האוטובוס מאפשר לייצר נוהל שמאפשר לנהגים לסטות (באישור ולפי הנוהל כמובן) מרישיון הקו כדי לייעל את כלל הרשת, לדוגמה מתי להתחיל לדלג על תחנות כי אתה מלא ואתה רואה שהאוטובוס הבא הוא 2 דקות אחריך, או לחלופין, אם אתה השני בבנצ'ינג, מתי אתה מדלג על תחנות כדי לעקוף את הראשון (בדגש על תחנות שדורשות סטיה מהציר הראשי כמו במחלפים). זה דורש אפיון מדוקדק של משרד התחבורה לוודא אי פגיעה בציבור אבל זה בהחט אפשרי.
6. זה מקל על ההוכחה מול תלונות שהנהג לא נסע במסלול שלו או לא עצר בתחנה (לא חייבים בשביל זה את האפליקציה, אבל בהחלט יעשה את זה נוח יותר).

ובטח אפש רלחשוב על עוד רעיונות.
כשאתה משקלל את התועלות לא רק במונחים של נהג שלא מכיר אלא במונחים של הפחחת קנסות, הגדלת אמינות וכו' זה עשוי להשתלם.
לא רלוונטי
 

Ccyclist

Well-known member
3 חייב להיות רק בנוסף ולא במקום עצירה

עלות מול תועלת
במובן הצר של המילה ייתכן ואתה צודק, אבל השאלה אם ניתן להוסיף תועלות אחרות.

כמו שרבים מאיתנו מפעילים וייז על בסיס יומיומי על הנסיעה הקבועה שלנו ולא רק כשאנחנו נוסעים למקום לא מוכר, והתועלות מזה לנו נמוכות יחסית (לפעמים זה מזהיר מאיזה פקק חריג במיוחד ונותן מסלול חלופי אבל בדרך כלל הפקק הוא אותו פקק מדי יום). מנגד, לחברת וייז היא מספקת הרבה מידע שבתורו תורם גם לנו, ומהגישה הזו גם היא יכולה לפמפם שיורתים חדשים שלה כמו שירות הקארפול או המידע על מחירים בתחנות דלק לאורך המסלול.

כך גם לנהג האוטובוס אפליקציה כזו שתהפוך ל"חובה אוטומטית", כלומר תידלק אוטומטית על מסלול הקו ברגע שהנהג מזין את הסידור שלו), עשויה לעזור הרבה מעבר לראיה הצרה הנוכחית.
1. היום לשלוח נהג למסלול שהוא לא מכיר זו רעה גדולה שהסדרן משתדל להימנע ממנו כל עוד הוא יכול. עם אפליקציה כזו זה יהיה קל יותר. (עדיין אין תחליף לנהג שמכיר את המסלול על בוריו, אבל הפער בינו לבין נהג שלא מכיר אותו יהיה קטן יותר).
2. לנהג, גם המנוסה, זה יקל על העבודה וימנע טעויות אנוש שמה לעשות, לפעמים קורות גם לנהגים מנוסים.
3. הדוגמה שמושיקו העלה, יכולה, אם תהיה ממוסדת, להביא לשינוי בנהלי משרד התחברוה בכל הקשור להגדרת תחנות שלא חובה להיכנס אליהם אם אף נוסע לא ממתין בהם. זה כבר קורה בשירות לפי קריאה במשגב, ובעמק האלה ואפשר להרחיב זאת. התוצאה, מעבר לשיפור הישרות לנוסעים שעל האוטובוס גם זמן הפסקה ארוך יותר לנהג בקצה.
4. אגב שינוי נהלים, זה יאפשר לשנות את הנהלים כך שבין שתי תחנות האפליקציה היא זאת שתגיד לנהג איך לנסוע במקום המצב הנוכחי שבו הוא צמוד למסלול שהוגדר ויהיה מה.
5. זה מקל על הנהג (ולא רק על חדר הבקרה המרוחק), לזהות בנצ'ינג ואת מיקומו בבנצ'ינג הזה, כאשר בשילוב עם מידע ממערכת הכירטוס על מספר העולים על האוטובוס מאפשר לייצר נוהל שמאפשר לנהגים לסטות (באישור ולפי הנוהל כמובן) מרישיון הקו כדי לייעל את כלל הרשת, לדוגמה מתי להתחיל לדלג על תחנות כי אתה מלא ואתה רואה שהאוטובוס הבא הוא 2 דקות אחריך, או לחלופין, אם אתה השני בבנצ'ינג, מתי אתה מדלג על תחנות כדי לעקוף את הראשון (בדגש על תחנות שדורשות סטיה מהציר הראשי כמו במחלפים). זה דורש אפיון מדוקדק של משרד התחבורה לוודא אי פגיעה בציבור אבל זה בהחט אפשרי.
6. זה מקל על ההוכחה מול תלונות שהנהג לא נסע במסלול שלו או לא עצר בתחנה (לא חייבים בשביל זה את האפליקציה, אבל בהחלט יעשה את זה נוח יותר).

ובטח אפש רלחשוב על עוד רעיונות.
כשאתה משקלל את התועלות לא רק במונחים של נהג שלא מכיר אלא במונחים של הפחחת קנסות, הגדלת אמינות וכו' זה עשוי להשתלם.
3 חייב להיות רק בנוסף ולא במקום עצירה
בגלל שלא כל הנוסעים יכולים לסמן את נוכחותם באפליקציות היחס לסימון כזה צריך להיות של ערך מוסף בלבד.
&nbsp
יש שלל סיבות שנוסע לא יכול לסמן את נוכחותו באפליקציה.
&nbsp
לגבי ניווט - הגיוני שעם "מחסור הנהגים" (ריבוי הקווים שחוצים את המרכז מצפון לדרום מבזבז שעות נהג רבות) יש צורך להעביר נהגים לקווים שהם לא מכירים וטוב שתהיה אפליקציה ייעודית לנהגים על בסיס ביצוע קווים כי אפליקציות הניווט הרגילות לא היו ממליצות על המסלולים האלו.
 

iritilan

New member
השאלה אם זה לא מעמיס על הנהג

עלות מול תועלת
במובן הצר של המילה ייתכן ואתה צודק, אבל השאלה אם ניתן להוסיף תועלות אחרות.

כמו שרבים מאיתנו מפעילים וייז על בסיס יומיומי על הנסיעה הקבועה שלנו ולא רק כשאנחנו נוסעים למקום לא מוכר, והתועלות מזה לנו נמוכות יחסית (לפעמים זה מזהיר מאיזה פקק חריג במיוחד ונותן מסלול חלופי אבל בדרך כלל הפקק הוא אותו פקק מדי יום). מנגד, לחברת וייז היא מספקת הרבה מידע שבתורו תורם גם לנו, ומהגישה הזו גם היא יכולה לפמפם שיורתים חדשים שלה כמו שירות הקארפול או המידע על מחירים בתחנות דלק לאורך המסלול.

כך גם לנהג האוטובוס אפליקציה כזו שתהפוך ל"חובה אוטומטית", כלומר תידלק אוטומטית על מסלול הקו ברגע שהנהג מזין את הסידור שלו), עשויה לעזור הרבה מעבר לראיה הצרה הנוכחית.
1. היום לשלוח נהג למסלול שהוא לא מכיר זו רעה גדולה שהסדרן משתדל להימנע ממנו כל עוד הוא יכול. עם אפליקציה כזו זה יהיה קל יותר. (עדיין אין תחליף לנהג שמכיר את המסלול על בוריו, אבל הפער בינו לבין נהג שלא מכיר אותו יהיה קטן יותר).
2. לנהג, גם המנוסה, זה יקל על העבודה וימנע טעויות אנוש שמה לעשות, לפעמים קורות גם לנהגים מנוסים.
3. הדוגמה שמושיקו העלה, יכולה, אם תהיה ממוסדת, להביא לשינוי בנהלי משרד התחברוה בכל הקשור להגדרת תחנות שלא חובה להיכנס אליהם אם אף נוסע לא ממתין בהם. זה כבר קורה בשירות לפי קריאה במשגב, ובעמק האלה ואפשר להרחיב זאת. התוצאה, מעבר לשיפור הישרות לנוסעים שעל האוטובוס גם זמן הפסקה ארוך יותר לנהג בקצה.
4. אגב שינוי נהלים, זה יאפשר לשנות את הנהלים כך שבין שתי תחנות האפליקציה היא זאת שתגיד לנהג איך לנסוע במקום המצב הנוכחי שבו הוא צמוד למסלול שהוגדר ויהיה מה.
5. זה מקל על הנהג (ולא רק על חדר הבקרה המרוחק), לזהות בנצ'ינג ואת מיקומו בבנצ'ינג הזה, כאשר בשילוב עם מידע ממערכת הכירטוס על מספר העולים על האוטובוס מאפשר לייצר נוהל שמאפשר לנהגים לסטות (באישור ולפי הנוהל כמובן) מרישיון הקו כדי לייעל את כלל הרשת, לדוגמה מתי להתחיל לדלג על תחנות כי אתה מלא ואתה רואה שהאוטובוס הבא הוא 2 דקות אחריך, או לחלופין, אם אתה השני בבנצ'ינג, מתי אתה מדלג על תחנות כדי לעקוף את הראשון (בדגש על תחנות שדורשות סטיה מהציר הראשי כמו במחלפים). זה דורש אפיון מדוקדק של משרד התחבורה לוודא אי פגיעה בציבור אבל זה בהחט אפשרי.
6. זה מקל על ההוכחה מול תלונות שהנהג לא נסע במסלול שלו או לא עצר בתחנה (לא חייבים בשביל זה את האפליקציה, אבל בהחלט יעשה את זה נוח יותר).

ובטח אפש רלחשוב על עוד רעיונות.
כשאתה משקלל את התועלות לא רק במונחים של נהג שלא מכיר אלא במונחים של הפחחת קנסות, הגדלת אמינות וכו' זה עשוי להשתלם.
השאלה אם זה לא מעמיס על הנהג
ויוצר סכנה בנהיגה כי יצטרך להתרכז יותר מדי בדברים אחרים.
ולגבי דילוג עם תחנות יכול וצריך להיות רלוונטי רק בתחנות שבהן מגדירים מראש ובצורה ברורה שאלו תחנות של שרות לפי דרישה בלבד במקומות שבהן התחליף הוא שלא יהיה שרות בכלל או שהיה שרות גרוע. ברוב המקומות לא ייתכן שיהיו חייבים לסמן באפליקציה בשביל שהאוטובוס יעצור. הנהג גם יצטרך לוודא מול כל הנוסעים באוטובוס שאף אחד לא צריך למסלול המקורי לפני שמשנה מסלול...
 
אכן זו הכוונה

השאלה אם זה לא מעמיס על הנהג
ויוצר סכנה בנהיגה כי יצטרך להתרכז יותר מדי בדברים אחרים.
ולגבי דילוג עם תחנות יכול וצריך להיות רלוונטי רק בתחנות שבהן מגדירים מראש ובצורה ברורה שאלו תחנות של שרות לפי דרישה בלבד במקומות שבהן התחליף הוא שלא יהיה שרות בכלל או שהיה שרות גרוע. ברוב המקומות לא ייתכן שיהיו חייבים לסמן באפליקציה בשביל שהאוטובוס יעצור. הנהג גם יצטרך לוודא מול כל הנוסעים באוטובוס שאף אחד לא צריך למסלול המקורי לפני שמשנה מסלול...
אכן זו הכוונה
קווים מסוימים שיוגדרו ככאלה כמו במשגב או בעמק האלה, בהם ברור לכולם (הנהגים והנוסעים) מה אופי השירות ויש פרסום מסיבי של איך משתמשים בו.
 

mosh345

New member
אכן אתה צודק

התשובה שלי בכל פעם שמעלים רעיון היא : עלות מול תועלת....
תשקיע X ש"ח בפיתוח ומסך עבור כל אוטובוס, תכפיל ב 2900 אוטובוסים....
אם הנהג מבצע את הנסיעה באופן חד פעמי (נהג תל-אביבי שמתגבר בחיפה) אז זה יעזור לו אבל אם הנהג מבצע את הנסיעה יותר משלוש פעמים אז הוא כבר לא צריך את העזרה....
ולכן כל ההשקעה משמשת מס' מצומצם של נהגים, מס' מצומצם של פעמים.....
אכן אתה צודק
אך השאלה היא תועלת למי?
התשובה מבחינת חברות האוטובוסים היא "תועלת לנו, חברת האוטובוסים", מובן שמבחינתן אין תועלת רבה, מקסימום הנהג טועה בדרך, מפסידים קצת דלק, קצת זמן של הנהג והכל נגמר.

אבל כשהראייה היא שמה שבאמת חשוב זו התועלת של הנוסע, התמונה מישתנה.
טעות של הנהג במסלול (ולידיעתכם, זה קורה הרבה, בגלל כמות הנהגים החדשים, זה לא באשמתם), משפיעה על כמות של עשרות נוסעים, זמן הנסיעה שלהם, אי הנוחות, איחורים ועוד כהנה.

העובדה שיש נהגים שיכולים ללמוד את מסלוליה קווים שלהם בקלות, ואף להחליף מסלולים באמצע היום מספר פעמים, לא אומרת שכולם כאלה, ולכולם יש יכולות לזכור הכל בכל רגע, גם אחרי שעות של נהיגה.

אין ספק שחברות האוטובוסים חייבות לספק פתרון מובנה, מונגש ובטיחותי לנהגים. ובינתיים, עד שיהיה פתרון כזה לכל נהג ונהג, אי אפשר לתת לנוסעים לסבול, ובלית ברירה, צריך להסתמך על פתרון ביניים.
 

846

Active member
לא כול יום עשרות נהגים טועים

אכן אתה צודק
אך השאלה היא תועלת למי?
התשובה מבחינת חברות האוטובוסים היא "תועלת לנו, חברת האוטובוסים", מובן שמבחינתן אין תועלת רבה, מקסימום הנהג טועה בדרך, מפסידים קצת דלק, קצת זמן של הנהג והכל נגמר.

אבל כשהראייה היא שמה שבאמת חשוב זו התועלת של הנוסע, התמונה מישתנה.
טעות של הנהג במסלול (ולידיעתכם, זה קורה הרבה, בגלל כמות הנהגים החדשים, זה לא באשמתם), משפיעה על כמות של עשרות נוסעים, זמן הנסיעה שלהם, אי הנוחות, איחורים ועוד כהנה.

העובדה שיש נהגים שיכולים ללמוד את מסלוליה קווים שלהם בקלות, ואף להחליף מסלולים באמצע היום מספר פעמים, לא אומרת שכולם כאלה, ולכולם יש יכולות לזכור הכל בכל רגע, גם אחרי שעות של נהיגה.

אין ספק שחברות האוטובוסים חייבות לספק פתרון מובנה, מונגש ובטיחותי לנהגים. ובינתיים, עד שיהיה פתרון כזה לכל נהג ונהג, אי אפשר לתת לנוסעים לסבול, ובלית ברירה, צריך להסתמך על פתרון ביניים.
לא כול יום עשרות נהגים טועים
והנזק לציבור הוא לא כזה גדול...
 

846

Active member
צודק, אני לא משתמש אפילו

מבריק, זה מה שאנחנו צריכים על הכביש
נהגי אוטובוס עם העיניים בפלאפון ולא על הנתיב.
עם "הפונקציה" הזאת זה רק ירגיל אותם לעצור אם מישהו סימן מראש. ואם לא?
&nbsp
צודק, אני לא משתמש אפילו
בוויז באוטו הפרטי בגלל שצריך להסתכל על המסך מידי פעם
 
מעולה

באיפה בוס פיתחנו אפליקציה מיוחדת לנהגים
האפליקציה זו נקראת spiXe.
לאפליקציה, מספר מטרות, אך בין השאר היא משמשת כאפליקציית ניווט לנהגים.
הנהגים משתמשים בה לרוב כאשר הם לא מכירים או לא זוכרים את מסלול הנסיעה שלהם.

צריך לזכור, לא כל הנהגים משתמשים באפליקציה הזו.

בכל מקרה, כאשר נהג כן משתמש באפליקציה, האפליקציה מעדכנת כל הזמן את מיקום האוטובוס. וכך, כאשר נהג משתמש באפליקציה, מופיע לחצן הפעמון בכל תחנה שהאוטובוס בדרל אליה.
כאשר המשתמשים לוחצים בחנה על לחצן הפעמון, מופיע לנהג חיווי כי יש נוסעים בתחנה הספצפית.

זה כמובן לא מבטיח מאומה, אך זה נסיון מצידנו לעזור לנהגים מצד אחד, וגם לעזור לנוסעים לתקשר בדרך כלשהי עם הנהגים שבדרך.

אני מצידי מנסה לעודד נהגים להשתמש באפליקציה, אבל אני לא מכיר את כולם לצערי :)

שבת שלום
מושיקו
איפה בוס
מעולה
בקיץ האחרון עליתי על אוטובוס שאמור היה לנסוע מירושלים לחולון בת ים.
מפני שהנהג לא הכיר את המסלול, ואגד וחכמיה לא סיפקו לו מפה, שלא לדבר על אפליקציה, הגענו ליבנה. עיר יפה.
אם אני זוכרת נכון, חזרנו לחולון דרך נס ציונה. היה כיף.
 

ברביחן

New member
"...כאשר המשתמשים לוחצים בחנה על לחצן הפעמון,"...

באיפה בוס פיתחנו אפליקציה מיוחדת לנהגים
האפליקציה זו נקראת spiXe.
לאפליקציה, מספר מטרות, אך בין השאר היא משמשת כאפליקציית ניווט לנהגים.
הנהגים משתמשים בה לרוב כאשר הם לא מכירים או לא זוכרים את מסלול הנסיעה שלהם.

צריך לזכור, לא כל הנהגים משתמשים באפליקציה הזו.

בכל מקרה, כאשר נהג כן משתמש באפליקציה, האפליקציה מעדכנת כל הזמן את מיקום האוטובוס. וכך, כאשר נהג משתמש באפליקציה, מופיע לחצן הפעמון בכל תחנה שהאוטובוס בדרל אליה.
כאשר המשתמשים לוחצים בחנה על לחצן הפעמון, מופיע לנהג חיווי כי יש נוסעים בתחנה הספצפית.

זה כמובן לא מבטיח מאומה, אך זה נסיון מצידנו לעזור לנהגים מצד אחד, וגם לעזור לנוסעים לתקשר בדרך כלשהי עם הנהגים שבדרך.

אני מצידי מנסה לעודד נהגים להשתמש באפליקציה, אבל אני לא מכיר את כולם לצערי :)

שבת שלום
מושיקו
איפה בוס
"...כאשר המשתמשים לוחצים בחנה על לחצן הפעמון,"...
איזה פעמון יש בתחנה?
 
למעלה