איפה הברקסים ?

איפה הברקסים ?

מעניין אותי איפה ממוקמים הברקסים במטוסים הבאים: צסנה 172, אקסטרה 300L, והבואינגים למינהם ההגיון אומר שצריך להפעיל את הברקסים עם הרגלים ואז יהיה ניתן להפעיל הכי הרבה כוח במקרה הצורך אבל למיטב ידיעתי הדוושות משמשות להגה הכיוון
 

איתי4073

New member
זה נכון... תשובה...

על הדוושות אתה יכול ללחוץ בתנועת דחיפה קדימה שזה בעצם הפעלת ההגה כיוון, אבל אתה יכול ללחוץ בצורה קצת אחרת (שאין לי מושג איך לתאר אותה, מין לחיצה של הקצה העליון של הדוושה בלבד...) שזה בעצם הברקסים.
 

jetman

New member
היו ברקסים?

הדוושות נעות קדימה ואחורה כדי להטות את הגה הכיוון בנוסף לכך כל דושה יש לה ציר בחלקה התחתון, כך שאם לוחצים את חלקה העליון היא נוטה קדימה ולמטה. לדושה מחובר צילינדר ובו בוכנה, הנלחצת ע"י הטיית הדוושה ושולחת לחץ הידראולי למעצור בצד התואם לדוושה
 

singera

New member
זה מה שנקרה בלם דיפרנציאלי

כך ניתן גם לעשות סיבובים חדים עם 747 בלם היד נמצא ליד המצערות אגב כשאני נוחת עם מטוס אני אוהב לעשות "ריקת תחת"
 

נועם04

New member
סיבובים חדים בבואינגים

ובכלל כל היגוי הקרקע מתבצע ע"י ידית TILER אשר היא זאת שגורמת לתזוזת גלגל האף , גם לחיצה על הדוושה תזיז את גלגל האף אך לא באותה זווית כמו הטילר
 
תיקון קטן

זה נכון עד מהירות מסויימת בו הגה הכיוון יעיל והיגוי הכיוון (ריצת המראה/ נחיתה) מתבצע עם דוושות הגה הכיוון.
 

נועם04

New member
ידידי במטוסי בואינג לא לא ועוד

פעם לא מבצעים היגוי על הקרקע בעזרת בלמים בגלל שרוצים לשמור על הגלגלים והבלמים ללא בלאי מיותר (אתה לא רוצה לבוא לעזור לי להחליף גלגל/בלם ב 747 באמצע גשם שוטף נכון?
) נ.ב אני מקווה שאתה יודע שאין בלמים בגלגל האף?
 

singera

New member
זה רק במטוסים קלים?

אני יודע ששבואינג יש גלגל קידמי מסתובב השאלה עם אפשר לעזור עם הברקסים
 

jetman

New member
אני מקווה שאתה יודע שבמטוסי

קרב רוסיים יש בלמים בגלגל האף?
 

נועם04

New member
ועוד משהו תאר לך שבזמן ריצת

נחיתה ילחץ הטייס ברוסי על המעצורים הרי שהמטוס עלול לאבד שליטה בגלל נק' מעצור קדמי עד כדי התהפכות , לכן אני בספק אם יש מעצורים בגלגל האף מה שיש זה מעצורי סיבוב בזמן שמקפלים את כני הנסע אך הוא ממוקם בבית כן הנסע הקדמי ונראה כמו רפידות בלם.
 
לא יודע מה האמת אבל זאת לא סיבה

יש 1000 דרכים לפחות להזיק למטוס בזמן ריצת ההמראה, ולחיצה על הברקסים מייד לאחר פתיחת המנוע במטוס עם גלגל זנב תביא ליופי של התהפכות... לא צריך גלגל אף או ברקסים בגלגל האף
 
באקסטרא 300

בעקרון זה זהה לססנה 172, אבל לא בדיוק. הדוושות דורשות מעט מאד הטיה קדימה בכדי להפעיל ברקסים. הדוושות נעות קדימה ואחורה בקלות רבה - הפעלת כח על שתיהן היא שתגרום לברקס. כמעט ואין צורך להפעיל את אצבעות הרגלים בכדי ללחוץ על הברקס - ולמעשה הברקס נלחץ כל הזמן בעת ביצוע תרגילים באויר (וזה מתוכנן לכך - על פי המתכנן הראשי בכבודו ובעצמו) למעשה, טייס מתחיל באקסטרא מוזהר לא להחזיק רגלים "חזק" על הדוושות בעת הנחיתה, כי זה גורם לברקסים לפעול מיידית. ועוד שתי הערות: בהרבה מטוסים קלים בהם לא דרושים ברקסים דיפרנצאילים (יכולת להפעיל כמות ברקס שונה בכל רגל) יש ידית ברקס אחת כמו באופניים או ברקס-יד ברכב (בפרט באזמים P92, גט פוקס, דריפטר) בפייפר קאב הברקס מופעל דווקא עם העקב של הרגל ...
 
ש חוק שלא הרבה טייסים מצייתים לו

שאומר שהטסת המטוס לא מסתיימת עד העצירה הסופית ולכן במשך כל זמן ריצת הנחיתה וגם בזמן ההסעה שומרים על ציר הנסיעה הרצוי באמצעות הגוי הקרקע, במטוסים קלים אלה הדוושות, במטוסים כבדים יש מנוף מיוחד למטרה הזאת,
 
למעלה