איפה הברקסים ?

למה להמנע? וגם אי אפשר

זה הרבה יותר טבעי ממה שנדמה לך. מטוס הולך ימינה - לחץ רגל שמאל יותר מרגל ימין. מטוס ממשיך ימינה - לחץ גם טיפה ברקס בשמאל - באותה הרגל, לחץ טיפה יותר בחלק העליון של הדוושה ... בכל עצירה לא שווה בין הרגלים - אתה רוצה *גם* את הגה הכווון לא שווה - בכדי להעזר בו ליישר את המטוס על המסלול. זה בהחלט מסוג הדברים שהרבה יותר פשוט ללמוד ולתרגל מאשר להסביר.
 
מקווה שיום אחד זה יהיה טבעי בשבילי

אני זוכר שסיפרת שהייתה לך תקלת בלמים באחד הגלגלים אם אני לא טועה זאת הייתה תקלה חוזרת באקסטרה 230 (הצהוב) במקרה כזה שרק בלם של גלגל אחד עובד האם ניתן לבלום בלי לרדת מהמסלול ? האם ניתן לבלום לדוגמא עם גלגל ימין (התקין) ולהסיט את הגה הכיוון לצד שמאל ?
 
אכן כן

בולמים בשמאל, דוחפים הרבה את ימין. שוב, זה טבעי - אתה מפעיל יותר לחץ בצד של ה"אין ברקס". באקסטרא 230 לא רק שהיתה תקלה כזאת - אפילו המשכנו לטוס איתה מספר לא מבוטל של טיסות
 
על התגובה

 
למעלה