איפה מוצאים אמת ?

חרבונה

New member
איפה מוצאים אמת ?

איפה מוצאים אמת ? לפני כמה ימים מישהי חיפשה אמת, ולא יכולתי להגיב, כי המחשב שלי בבית "התפרע" וגם לא הייתי במשרד יומיים. אז, איפה מוצאים אמת ? אמת יש אחת. שקר - יש הרבה. ככה זה. על כל תופעה אפשר לספר אמת אחת, ו"אין סוף" שקרים. אז לא נמצא את האמת, היכן שעובדים להמונים (כמו במזרח הרחוק ששם יש הרבה אלילים שסוגדים להם, הרבה ´גורו´אים, הרבה ´פרות´, הרבה שיטות, הרבה מנזרים, וכו´) גם לא נמצא את האמת היכן שעובדים לשלוש (אצל הנוצרים המאמינים באמונת השילוש: אב, בן רוח הקודש), ולא היכן שעובדים לזוג (אצל המוסלמים המאמינים בזוג : אללה ומוחמד). נמצא את האמת היכן שמאמינים באמונת הייחוד (ביהדות). אבל יש בעיה. לפני הרבה שנים חי תנא בשם הלל. הוא היה נשיא הסנהדרין (נשוה את זה לנשיא בית המשפט העליון, נניח) והוא ידע ללמד את כל התורה כולה "על רגל אחת". היום, הוא לא חי, ואין גדולים שכמותו, ובשביל ללמוד תורה - למצוא את האמת, צריך להתיגע וללמוד. וישנה בעיה יותר גדולה. דברי תורה , עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר. ובשביל להכיר אותה , יש להכיר הן את המקום האחד והן את המקום השני. יש פסוק בתהילים "תורת ה´ תמימה - משיבת נפש". מתי תורת ה´ משיבת נפש, ומשביעה את רצונו של האדם, והוא מרוצה שמצא תשובה לחיפושיו, כאשר היא תמימה , שלימה. דהיינו רק אחרי יגיעה ולימוד רב - מגיעים. איפה נמצאים האנשים האלה, שיכולים להתאזר בסבלנות כזו, ובכוחות נפש כאלה, ללמוד וללמוד וללמוד ולהגיע אל השלם והשלימות ? איפה ? "במקום ש"בעלי תשובה עומדים" שם הם נמצאים !
 

soulbird

New member
אולי כל אחד והאמת שלו?

טוב אני יודעת שאני נכנסת לצרות הרי זה פורום לחוזרים בתשובה. כולם יגידו שלהם יש את האמת אבל אני אישית לא בטוחה. אני חושבת שלכל אחד והאמת הפנימית שלו
 
ציפור, את לא נכנסת לשום צרה../images/Emo6.gif

קודם כל, יש כאן גם אנשים שהם לא שומרי תורה ומצוות. הפורום שלנו עוסק בנושא מסויים אבל מבחינת סוג האנשים שכותבים בו הוא פתוח לכל. את יכולה להרגיש חופשייה לכתוב כאן את כל רחשי ליבך, כל עוד זה לא פוגע בזולת
 

soulbird

New member
דבר אחד שאני חייבת להגיד קצת

שבארץ הרבה יותר קשה להיות מקורב לדת עקב השינאה הרבה שיש בין דתיים וחילונים. בשנה הראשונה שלי בארץ הייתי פשוט בהלם . היה לי מאוד קשה להבין מאיפה השינאה הזאת ולמה זה ככה. היום אני מבינה שלרוב זה קשור בפוליטיקה .
 

דודי 10

New member
האיכס של הפוליטיקה

האיכס הזה גורם שגם אנשים הגונים שמתקרבים לפוליטיקה - נופלים מפלגה מלשון פילוג ! (לעומת אגודה) אחד הצרות הכי גדולות של הדמוקרטיה שהיא בנויה מושתת ומוזנת על ידי פילוג והסתה לפילוג ולהצביע לנו ולא להם כי אנחנו ... והם ... מסיבה זו הרבי מליובאוויטש לא הרשה לחסידי חב"ד לפתוח מפלגה משלהם או להיות שותפים באחד המפלגות הדתיות (אף שהם חייבים הרבה תקציב לכל המוסדות שלהם...) הרבי אמר כן להצביע (ולא להמנע) לאלו שהכי ישמרו על : שלמות התורה שלמות העם ושלמות הארץ , אך מאידך לא הרשה לפתוח מפלגה של חב"ד או שחב"ד תהיה שותפה במפלגה כל שהיא הרבי הורה לחסידיו להיות באגודה אחת עם כל עם ישראל בחיזוק התורה המצוות והחסידות עד לביאת הגואל אכי"ר יום טוב לחברי הפורום
 

חרבונה

New member
הנה עוד כמה צרות בפוליטיקה

הנה עוד כמה צרות בפוליטיקה. כדי שאהיה מועמד של מפלגתי לכנסת, אני צריך : להפעיל מרפקים, להוכיח את היכולת שלי ברבים, להתחנף, להתכבד בכבוד חברי, להתגאות, להשמיץ וכו´. כך גם ביתר המפלגות. אז מה הפלא שבכנסת יושבים 120 מפעילי מרפקים, חנפנים, מתכבדים בכבוד חבריהם, גאותנים וכו´.
 

פראזניק

New member
ישבנו לנו בעיר הקודש מז´בוז´:))

קבוצת יהודים, בדרך לשם, באוטובוס, שפכתי את זעמי על כל העולם, על הזמרחי, על הפוליטיקה, על כו-ו-ו-ולם... כשהגענו לשם, בארוחת הצהרים, התיישב לידי אדם מבוגר, מזרחיסט, ואמר לי. הרב עובדיה אומר, מאין מגיעה הפוליטיקה? לפני שהחל המבול, הכניס נח לתיבתו שבעה שבעה מהטהורים, ושניים שניים מהטמאים. בא השקר לנח וביקש להכנס לתיבה, אמר לו נח, אתה בודד, ואלקי ציווה "שניים". הלך השקר לחפש לו בת זוג ומצא את החנופה מטיילת לה בחנחון ברחובות העיר. שאל השקר את החנופה, "התינשאי לי"? ברחה, חזרה, הלכה ושבה בסוף נתנה את הסכמתה העקרונית. טרם הספיקו להנשא כדת משה וישראל והחלו טיפות המבול הראשונות לרדת. תפס השקר בידה ורץ אל התיבה, נח, שראהו בא עם בת זוג, לא שאל שאלות והכניסם. ומהם נולד ממזר ושמו "פוליטיקה".
 
ובקשר לאמת...

איך יכול להיות שיש כמה סוגים של אמת? אמת יש רק אחת, לא? יש כמה סוגים של שקר אבל אמת יש רק אחת. הבעיה מתחילה כאשר האדם לא כ"כ יכול לחיות עם האמת, או שהאמת לא כ"כ מתאימה לסגנון חייו ואז הוא מתאים את עצמו למה שהוא יכול לחיות איתו.
 

tsvir

New member
אריאלה את

לא מדייקת. אדם חי עם האמת שלו משמע בזה הוא מאמין כרגע שזו האמת. גם אם הגדרת האמת היא חד משמעית לכאורה. לא פשוט תמיד להראות או לשכנע ולכן האדם אומר זו האמת שלי והיא שונה מאמת של אדם אחר. גם ביהדות יש כמה אמיתות. למשל לגבי מחלוקות בית הילל ושמאי. ידוע אלו ואלו דברי אלוקים חיים. והתירוץ הוא התקופות. כרגע הלכה כבית הילל שנהגו במידת החסד כי העולם חי היום בזכות מידת החסד. לעתיד לבוא בימות המשיח האמת תהיה על פי מידת הדין ואז הלכה תהיה כבית שמאי. זה תירוץ מאוד מקובל. ידוע שרבי לא השמיט את דעת היחיד מהמשניות למרות שהלכה כרבים משום שיש ובפועל אנו רואים שבמקרים מסוימים נתלים בדעת היחיד להלכה בזכות היותה קיימת לולא היתה קימת היה קושי להקל לדוגמא במקרים קיצוניים.
 
אני לא יודעת אם זה כ"כ מדויק

שביהדות יש כמה אמיתות. יש אמת אחת ובסיס אחת. אבל פירושים לאמת יש כמה. פירושים איך לבצע הלכה מסוימת לפי האמת יש כמה. אבל בקשר למה שאמרת שאדם חי עם האמת שלו ומשמע שבשבילו זו האמת - צודק!
 

חרבונה

New member
זה נכון מה שכתבת. איזה יופי !!!

אני חושב שמה שכתבת מאד נכון. ויש לזה אפילו סימוכין וחיזוק ברמב"ם. נכון שיש אמת אחת ויחידה. ונכון גם שכל אחד מסתכל על האמת הזו מנקודת הסתכלותו. וזו האמת שלו. כאשר השמש נמצאת ב 90 מעלות מעל קו המשווה. האמת המוחלטת היא ----- "השמשמ נמצאת ב 90 מעלות מעל קו המשוה". האמת של אנשי הצפון היא ----- "השמש נמצאת דרומית לנו". האמת של אנשי הדרום ניא ----- "השמש נמצאת צפונית לנו". הכל נכון. אולם מי שירצה לטוס לשמש, חייב לקבל את הנתון ש"השמש היא ב 90 מעלות לקו המשווה". אחרת הטיסה שלו לא תגיע. יש גם הרבה שקרים. שהשמש לא קיימת. שהשמש טרם זרחה. ועוד ועוד. ויש אמיתות יחסיות, ויש אמת מוחלטת אחת.
 
רק הצעה אחת לפירוש האמת../images/Emo70.gif

אמונה מחשבה תפילה זכות בבחירה אינה ניכללת במושג ה"אמת", אלא תלויה באישיותנו
 

פראזניק

New member
איפה מוצאים אמת...

סתם כך, אמת לא מוצאים, אמת מחפשים. תמיד, בכל עת ובכל זמן. עד שהולכים מהעולם, מחפשים את האמת... מוצאים? זה רק אלקים יודע (בכפוף לתורה - האמת הנצחית, כמובן)
 
למעלה