אירוח בפורום - מכון וייצמן

מצב
הנושא נעול.

ציפי ג

New member
אירוח בפורום

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
אירוח בפורום
ביום א בין השעות 9 ל-10 יתארח בפורומינו ד"ר יוסי אלירן מטעם צמ"ד מכון וייצמן לצעירים. נשמח להשתתפותכם הערה.
 

עדי73

New member
קודם כל כדאי לפתוח בברכת ישר כח

אירוח בפורום
ביום א בין השעות 9 ל-10 יתארח בפורומינו ד"ר יוסי אלירן מטעם צמ"ד מכון וייצמן לצעירים. נשמח להשתתפותכם הערה.
קודם כל כדאי לפתוח בברכת ישר כח
על הפרוייקט של מתמטיקה בהתכתבות. שנית יש לי כמה הערות לגבי הפרוייקט . השתתפנו בו לפני כמה שנים אך עד כמה שהבנתי זה לא השתנה. א)בבתי הספר קיים בלגאן גדול לגבי הנושאים שנלמדים. למשל, יש בתי ספר שמלמדים כבר בכיתה ד' את אלגוריתם החילוק ויש בתי ספר שאפילו בכיתה ו' לא מלמדים אותו. לכן רצוי לפני שאלות הדורשות ידע מוקדם לציין מהו הידע המוקדם כדי שהילד לא ירגיש מתוסכל ב)לילד שלי דווקא התאים יותר להשתתף בחוג בתקופת הקיץ ובתקופת החגים של חודש תשרי. משום מה החוג מתחיל אחרי החגים כשמתחילים גם החוגים הרגילים וגם הלחץ של הלימודים
 
מתמטיקה בהתכתבות

קודם כל כדאי לפתוח בברכת ישר כח
על הפרוייקט של מתמטיקה בהתכתבות. שנית יש לי כמה הערות לגבי הפרוייקט . השתתפנו בו לפני כמה שנים אך עד כמה שהבנתי זה לא השתנה. א)בבתי הספר קיים בלגאן גדול לגבי הנושאים שנלמדים. למשל, יש בתי ספר שמלמדים כבר בכיתה ד' את אלגוריתם החילוק ויש בתי ספר שאפילו בכיתה ו' לא מלמדים אותו. לכן רצוי לפני שאלות הדורשות ידע מוקדם לציין מהו הידע המוקדם כדי שהילד לא ירגיש מתוסכל ב)לילד שלי דווקא התאים יותר להשתתף בחוג בתקופת הקיץ ובתקופת החגים של חודש תשרי. משום מה החוג מתחיל אחרי החגים כשמתחילים גם החוגים הרגילים וגם הלחץ של הלימודים
מתמטיקה בהתכתבות
קודם כל תודה על המחמאות. אנו משתדלים לחדש את החוג מדי שנה ושנה. בכל שנה הנושאים הנלמדים בחוג שונים. אנו מנסים להקפיד וללמד כל חומר שנראה לנו שלא כלול בתכנית הלימודים (בהתאם לגיל כמובן) כדי שהילדים יוכלו לענות על השאלות בלי ידע מוקדם. לגבי השאלה השניה - העלית רעיון מקורי ויפה - ננסה ליישם זאת כבר השנה! אני ממליץ בחום לנסות שוב להצטרף לחוג, אפשר גם לקבל את השאלון הראשון לדוגמא, נושא השאלון הוא "מספרי ערפד".
 

Forum User

New member
השאלון הנוכחי נפלא! ../images/Emo45.gif

מתמטיקה בהתכתבות
קודם כל תודה על המחמאות. אנו משתדלים לחדש את החוג מדי שנה ושנה. בכל שנה הנושאים הנלמדים בחוג שונים. אנו מנסים להקפיד וללמד כל חומר שנראה לנו שלא כלול בתכנית הלימודים (בהתאם לגיל כמובן) כדי שהילדים יוכלו לענות על השאלות בלי ידע מוקדם. לגבי השאלה השניה - העלית רעיון מקורי ויפה - ננסה ליישם זאת כבר השנה! אני ממליץ בחום לנסות שוב להצטרף לחוג, אפשר גם לקבל את השאלון הראשון לדוגמא, נושא השאלון הוא "מספרי ערפד".
השאלון הנוכחי נפלא!
 

ציפי ג

New member
אירוח בפורום - מכון וייצמן

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
 

ענתש

New member
שלום ד"ר אלרן, שאלות של סקרנות...

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
שלום ד"ר אלרן, שאלות של סקרנות...
איך ובאיזה גיל מאבחנים ילד כמחונן ? אני כל הזמן שומעת מסביב שהילדה מחוננת ואני לא כל כך מסכימה... גם כי אני חושבת שמאד מוקדם לקבוע (היא רק בת 3.5) וגם כי יש לי תחושה שמחוננות זה לא משהו שמודדים בידע... יש לה הרבה ידע כי יש לה זכרון טוב (אותיות, מספרים, מילים של המון שירים ועוד ועוד ויש לה גם עולם דמיון עשיר ויכולת מילולית מרשימה) אבל לדעתי, בציפיה שלי, מחוננות זה איזה משהו מעבר... יותר "מסוגלות" מאשר יכולת לזכור ידע. כמו יכולת לעשות הקשרים יוצאי דופן, או לקפוץ למסקנות חכמות על בסיס מעט נתונים... ואני לא יודעת באיזה גיל, אם בכלל, מצפים לזה. מצד שני אני זוכרת עד היום את מבחני המחוננות שעשיתי בעצמי בכיתה ו' נדמה לי (לא עברתי) והם עסקו בידע נטו. המון שאלות של ידע כללי אם זכור לי נכון... ידע זו לא "סתם" פונקציה של כמה משקיעים בילד ? אז מה זה שווה לבחון מחוננות לפי זה ? ובכלל - מה היתרון בלאבחן ילד כמחונן ? הרי אם ילד ירצה ללמוד משהו אז תפקיד ההורה למצוא לו מסגרות ללמוד מה שמעניין אותו. מחונן או לא מחונן. מה זה משנה ? בשביל מה האבחון ? מה זה נותן ? תודה
ענת.
 

mika le

New member
מצטרפת לשאלה...

שלום ד"ר אלרן, שאלות של סקרנות...
איך ובאיזה גיל מאבחנים ילד כמחונן ? אני כל הזמן שומעת מסביב שהילדה מחוננת ואני לא כל כך מסכימה... גם כי אני חושבת שמאד מוקדם לקבוע (היא רק בת 3.5) וגם כי יש לי תחושה שמחוננות זה לא משהו שמודדים בידע... יש לה הרבה ידע כי יש לה זכרון טוב (אותיות, מספרים, מילים של המון שירים ועוד ועוד ויש לה גם עולם דמיון עשיר ויכולת מילולית מרשימה) אבל לדעתי, בציפיה שלי, מחוננות זה איזה משהו מעבר... יותר "מסוגלות" מאשר יכולת לזכור ידע. כמו יכולת לעשות הקשרים יוצאי דופן, או לקפוץ למסקנות חכמות על בסיס מעט נתונים... ואני לא יודעת באיזה גיל, אם בכלל, מצפים לזה. מצד שני אני זוכרת עד היום את מבחני המחוננות שעשיתי בעצמי בכיתה ו' נדמה לי (לא עברתי) והם עסקו בידע נטו. המון שאלות של ידע כללי אם זכור לי נכון... ידע זו לא "סתם" פונקציה של כמה משקיעים בילד ? אז מה זה שווה לבחון מחוננות לפי זה ? ובכלל - מה היתרון בלאבחן ילד כמחונן ? הרי אם ילד ירצה ללמוד משהו אז תפקיד ההורה למצוא לו מסגרות ללמוד מה שמעניין אותו. מחונן או לא מחונן. מה זה משנה ? בשביל מה האבחון ? מה זה נותן ? תודה
ענת.
מצטרפת לשאלה...
איך ניתן לקבוע האם הילד מחונן וזקוק למסגרת מתקדמת? מאיזה גיל?
 
קביעה מהו ילד מחונן

מצטרפת לשאלה...
איך ניתן לקבוע האם הילד מחונן וזקוק למסגרת מתקדמת? מאיזה גיל?
קביעה מהו ילד מחונן
קודם כל, עלי להבהיר שאינני מומחה באבחון מחוננים. אנחנו בצמ"ד (צעירים במדע - מכון ויצמן למדע) בונים ומספקים מגוון רחב של תכניות העשרה במדעים ובמתמטיקה לכל סוגי האוכלוסיה. זה מתחיל מתכניות לילדים ברוכי כשרונות (כך אנו מעדיפים לקרוא להם) ועד לתכניות לקידום אוכלוסיות חלשות יותר. התכניות שלנו מיועדות גם לכיתות וגם ליחידים. מתוכן תשובתי את מבינה שאנו מתייחסים יותר למושג ברוכי כשרונות מאשר מחוננים, ואיננו עושים אבחונים לפני כניסה לפעילויות שלנו. אם כי, ברוב הפעילויות יש "סינון טבעי", ובחלקן הקטן המוגדרים ספציפית לילדים ברוכי כשרונות או מצטיינים אנו בוחנים את הילדים בתחום הרלוונטי, ולא על מנת לקבוע מנת משכל. בסופו של דבר, ההגדרה היבשה של ילד מחונן היא ילד שהאיי קיו שלו הוא בין 135 ל160, ומעל זה הילד מוגדר גאון - זאת עד כמה שאני יודע וביררתי. אבל, מנסיוננו ישנם הרבה ילדים ברוכי כשרונות שלא נופלים בקטגוריה נוקשה שכזאת.
 

מ א ה

New member
תודה לך דוקטור!!!!!!!../images/Emo24.gif

קביעה מהו ילד מחונן
קודם כל, עלי להבהיר שאינני מומחה באבחון מחוננים. אנחנו בצמ"ד (צעירים במדע - מכון ויצמן למדע) בונים ומספקים מגוון רחב של תכניות העשרה במדעים ובמתמטיקה לכל סוגי האוכלוסיה. זה מתחיל מתכניות לילדים ברוכי כשרונות (כך אנו מעדיפים לקרוא להם) ועד לתכניות לקידום אוכלוסיות חלשות יותר. התכניות שלנו מיועדות גם לכיתות וגם ליחידים. מתוכן תשובתי את מבינה שאנו מתייחסים יותר למושג ברוכי כשרונות מאשר מחוננים, ואיננו עושים אבחונים לפני כניסה לפעילויות שלנו. אם כי, ברוב הפעילויות יש "סינון טבעי", ובחלקן הקטן המוגדרים ספציפית לילדים ברוכי כשרונות או מצטיינים אנו בוחנים את הילדים בתחום הרלוונטי, ולא על מנת לקבוע מנת משכל. בסופו של דבר, ההגדרה היבשה של ילד מחונן היא ילד שהאיי קיו שלו הוא בין 135 ל160, ומעל זה הילד מוגדר גאון - זאת עד כמה שאני יודע וביררתי. אבל, מנסיוננו ישנם הרבה ילדים ברוכי כשרונות שלא נופלים בקטגוריה נוקשה שכזאת.
תודה לך דוקטור!!!!!!!

סוף סוף מצאת את ההגדרה שאני חושב שהיא הכי מתאימה לילדה שלי שנמצאת בכתה א' וכבר קוראת ספרים מפלצתיים בכמות וברמתם. "ילדים ברוכי כשרונות". and i like that . אני מאמץ אותו בחום ואשתמש בו עד שיקבעו אחרת לגביה.
 
דרישות קבלה לחוגים

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
דרישות קבלה לחוגים
תחילה, ברוך בואך ד"ר אלרן ותודה על הסכמתך להתארח אצלנו בפורום. שאלתי אליך היא מהן דרישות הקבלה לחוגים השונים שאתם מציעים (אם וכאשר ישנן כאלה.
 
דרישות קבלה לחוגים

דרישות קבלה לחוגים
תחילה, ברוך בואך ד"ר אלרן ותודה על הסכמתך להתארח אצלנו בפורום. שאלתי אליך היא מהן דרישות הקבלה לחוגים השונים שאתם מציעים (אם וכאשר ישנן כאלה.
דרישות קבלה לחוגים
לרוב החוגים אין דרישות קבלה. לחוגים במתמטיקה יש חוברת משימות במתמטיקה שעל התלמידים למלא ולשלוח אלינו לפני שמתקבלים לחוג. השנה ישנם גם חוגי מצויינות לתלמידי תיכון מכתה ח' ומעלה, שאליהם מתקבלים תלמידים העוברים תהליך מיון של שאלון בכתב וראיון אישי.
 

apk

New member
ברכות על הארוח

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
ברכות על הארוח
בתקווה שהוא סימן לארוחים נוספים בעתיד. שתי שאלות: למי בדיוק מיועדים החוגים? ומה לגבי מעוטי יכולת כלכלית? ו ... ברכות למכון ויצמן שכבר עשרות שנים עוסק בקידום נוער (גם אני, מזמן מזמן נהנתי משני חוגים, אחד בביולוגיה ואחד בכימיה)
 
למי מיועדים החוגים ונושא המלגות

ברכות על הארוח
בתקווה שהוא סימן לארוחים נוספים בעתיד. שתי שאלות: למי בדיוק מיועדים החוגים? ומה לגבי מעוטי יכולת כלכלית? ו ... ברכות למכון ויצמן שכבר עשרות שנים עוסק בקידום נוער (גם אני, מזמן מזמן נהנתי משני חוגים, אחד בביולוגיה ואחד בכימיה)
למי מיועדים החוגים ונושא המלגות
תודה על הברכות. רוב החוגים מיועדים לילדים מכיתה א' עד כיתה יב'. ישנם מספר חוגי מצויינות הדורשים תהליך מיון, ראה תגובה קודמת שלי. פירוט לגבי החוגים ולכל הפעילויות של צמ"ד ניתן למצוא באתר שלנו www.weizmann.ac.il/young ניתן לבקש מלגה. מספר המלגות מצומצם ביותר, והמלגות ניתנות למי שבאמת צריך את זה.
 

otn

New member
תודה מראש, שאלתי היא מה מבדיל בין

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
תודה מראש, שאלתי היא מה מבדיל בין
התוכניות השונות המיועדות לנוער ונערכות במוסדות להשכלה גבוהה. לדוגמא, מה ההבדל בין מכון ויצמן לבר אילן ? האם התוכנית של מכון ויצמן נערכת רק ברחובות או במקומות שונים בארץ ?
 

Kalla

New member
ורציתי להוסיף ולשאול

תודה מראש, שאלתי היא מה מבדיל בין
התוכניות השונות המיועדות לנוער ונערכות במוסדות להשכלה גבוהה. לדוגמא, מה ההבדל בין מכון ויצמן לבר אילן ? האם התוכנית של מכון ויצמן נערכת רק ברחובות או במקומות שונים בארץ ?
ורציתי להוסיף ולשאול
אם אין את התוכנית הספציפית הזאת, של מכון ויצמן דווקא, האם יש תוכניות חילופיות, למשל באזור חיפה? האם החוגים שמציע הטכניון הם במתכונת דומה, ואם לא - מה ההבדל? ותודה רבה על ההשקעה.
 
מיקום הפעילויות שלנו

תודה מראש, שאלתי היא מה מבדיל בין
התוכניות השונות המיועדות לנוער ונערכות במוסדות להשכלה גבוהה. לדוגמא, מה ההבדל בין מכון ויצמן לבר אילן ? האם התוכנית של מכון ויצמן נערכת רק ברחובות או במקומות שונים בארץ ?
מיקום הפעילויות שלנו
רוב הפעילויות שלנו נערכות בצמ"ד, ובאופן טבעי מגיעים אלינו ילדים מהאיזור (אם כי יש לא מעט שמגיעים אפילו מראשון לציון או ממודיעין). יש לנו גם פעילויות שמיועדות לכיתות, אליהם מגיעות כיתות מכל הארץ. החוג למתמטיקה בהתכתבות הינו חוג ייחודי המיועד לכל תלמיד בארץ וגם בחו"ל (הוא מופץ גם בקנדה וברוסיה). התחרויות שלנו, כגון טורניר הכספות בפיסיקה, אולימפיאדות במתמטיקה וקודגורו במדעי המחשב גם כן מיועדות לתלמידים מכל הארץ, אשר מבצעים את תהליך הלמידה אצלם, ומגיעים אלינו רק ליום התחרות. אנו מתכוננים להרחיב את הפעילויות שלנו באיזורים שונים בארץ תוך שימוש ברשת האינטרנט. ישנן יחידות פעולות נוער גם באוניברסיטאות אחרות המציעים גם הן פעילויות לנוער שוחר מדע.
 
האם אתם שוקלים להגמיש את מתכונת

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
האם אתם שוקלים להגמיש את מתכונת
החוגים בהתכתבות על מנת להתאימו לקהל מגוון יותר?
 
החוגים בהתכתבות

האם אתם שוקלים להגמיש את מתכונת
החוגים בהתכתבות על מנת להתאימו לקהל מגוון יותר?
החוגים בהתכתבות
כרגע קיים רק חוג למתמטיקה בהתכתבות, המיועד לאוהבי מתמטיקה, מכיתה ג' ומעלה, וגם מבוגרים השנה מוזמנים להצטרף. אנו מתכננים להוסיף חוגים נוספים בהתכתבות דרך רשת האינטרנט בעתיד.
 

the new L

New member
מתמטיקה בהתכתבות

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
מתמטיקה בהתכתבות
שלום יוסי! הייתי שמח לשמוע קצת פרטים על הפרוייקט, ובמיוחד על התכנים שהוא מכיל לתלמידי חטיבת הביניים. האם הוא עוזר לפתח חשיבה מתמטית נכונה יותר? (אני מתרשם שבתי הספר לא עושים בנושא זה עבודה טובה במיוחד)
 
הסבר על המתמטיקה בהתכתבות

מתמטיקה בהתכתבות
שלום יוסי! הייתי שמח לשמוע קצת פרטים על הפרוייקט, ובמיוחד על התכנים שהוא מכיל לתלמידי חטיבת הביניים. האם הוא עוזר לפתח חשיבה מתמטית נכונה יותר? (אני מתרשם שבתי הספר לא עושים בנושא זה עבודה טובה במיוחד)
הסבר על המתמטיקה בהתכתבות
קשה לי בכמה שורות להרחיב על החוג, הסבר מפורט ניתן למצוא באתר של צמ"ד. ניתן גם לקבל פרטים בדואר או בטלפון - 08-9343694 - לירון. או באימייל ל[email protected] באופן כללי ביותר אנו מציעים תכנים שאינם כלולים בתכנית הלימודים, והחוג במפורש מיועד לפיתוח החשיבה המתמטית. בין הנושאים שנידונו בעבר: גרפים ומבוכים, הצפנות, מתמטיקה של איקס-עיגול, מתמטיקה של מחזורים, יחס הזהב, לוגיקה ועוד. השאלון הראשון של השנה עוסק במספרי ערפד ומספרים מעניינים נוספים. ניתן לקבל חינם את השאלון הראשון לדוגמא על ידי פניה לכתובות שלמעלה. באופן עקרוני בחוג מתכתבים המשתתפים עם כותבי השאלונים (יש 6 שאלונים בשנה). השאלונים נבדקים ונשלחים חזרה עם התייחסות של צוות המתמטיקאים שלנו. בנוסף אנו מצרפים דפי פתרונות מפורטים. השנה החוג ילווה גם באתר אינטרנט שמוקדש לכל המשתתפים מישראל ומחו"ל בעברית ובאנגלית, וכן יוזמנו המשתתפים לסדנא מתמטית במכון ויצמן בחופש פסח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה