אירוח בפורום - מכון וייצמן

מצב
הנושא נעול.

lironlondon

New member
מה ההבדל?

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
 
לירון, מאוד מעניין מה שאת כותבת

מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
לירון, מאוד מעניין מה שאת כותבת
האם תוכלי לכתוב בשרשור נפרד על מסלול המחוננים בבית ספרך?
 

lironlondon

New member
אני חוששת שלא הבנתי

לירון, מאוד מעניין מה שאת כותבת
האם תוכלי לכתוב בשרשור נפרד על מסלול המחוננים בבית ספרך?
אני חוששת שלא הבנתי
למה בדיוק את מתכוונת כשאת כותבת "מסלול המחוננים"? את רוב מה שיש לומר סיפרתי, לדעתי...
 

goldy

New member
אני יכול לענות על זה

מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
אני יכול לענות על זה
עם כל הכבוד לד"ר
. הרפלקס (אינסטינקט) האנושי הוא להעדיף את בעל הסיכויים הרבים ביותר להצליח, כך שטיבעי שהמנהל יעדיף קודם אתכם ואח"כ יעתיק את הכלים לשאר השיכבה. ההבדל העיקרי הוא שאתם לומדים באופן מוגבר, מין מוגברת של מוגברת. כל ילד שהוריו יטפחו אותו לחשוב יצליח. יש לך אחלה הורים ולמצב הרוח של הבוחן אין שום קשר לכך.
 

נועה ח

New member
כבוגרת חטיבת הנגיד בהרצליה

מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
כבוגרת חטיבת הנגיד בהרצליה
אני יכולה לחזק את דברייך. מסלול המחוננים שם לא שונה מהמסלול הרגיל. שיעורי ההעשרה הם נחמדים, וכשמם כן הם- העשרה ולא משהו אחר. היתרון בכיתה הזו הוא שאת לומדת עם תלמידים מחוננים אחרים, ואוירת הלימוד בכיתה נעימה יותר, מאשר בכיתה הטרוגנית רגילה בה יש תלמידים מפריעים ויש קשי תפיסה וכו'. כמו-כן, בסיום הלימודים אפשר ללכת לתיכונים מעולים כמו הנדסאים בת"א או ללכת לכיתת מחוננים בתיכון. למשל בראשונים.
 
מחוננים, החוג למתמטיקה בהתכתבות

מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
מחוננים, החוג למתמטיקה בהתכתבות
השאלות שלך רציניות מאוד ואשתדל לענות על כולן בקצרה. א. לגבי הגדרה של מחוננים, אני מפנה אותך לתגובתי הראשונה בנושא, נדמה לי ששם תמצאי תשובה. ב. לגבי ההבדל בין החוג למתמטיקה בהתכתבות לבין התכנית של אוניברסיטת בר אילן: החוג למתמטיקה בהתכתבות עוסק רק בהעשרה, מעבר לחומר הנלמד בבית הספר. אני מאמינים שעדיף להרחיב את בסיס הידע ולגרות את המחשבה לכיוונים נוספים, וכך לפתח את החשיבה בכלל והמתמטית בפרט. לפיכך, השתתפות בחוג אינה מלמדת מהר יותר את החומר הנלמד בבית הספר, ואינה מתחרה איתו. אנחנו חושבים שהעיקר זה יותר חשיבה ופיתוח היכולת הקוגניטיבית, ולאו דווקא להצטמצם למה שנלמד בתכנית הלימודים, בין אם זה בבית ספר ובין אם זה באוניברסיטה.
 

snty

New member
פרויקט הכספות

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
פרויקט הכספות
אני מעונינת להשתתף בפרויקט (תלמידת י"א) ובית הספר יש קבוצה מי"ב שהולכת לפרויקט. אין ביכולתי להצטרף לקבוצה היות והם מתכננים את השתתפותם כבר משנה שעברה ורק עקב אילוצים דחו את השתתפותם לשנה זו. איך אני יכולה בכל זאת להשתתף? עלי לציין שהמורה לפיזיקה בהחלט ממליצה על השתתפותי בפרויקט. כמו כן אשמח לשמוע עוד פרטים על הפרויקט. תודה על תשובתך.
 
פרוייקט הכספות - התארגנות

פרויקט הכספות
אני מעונינת להשתתף בפרויקט (תלמידת י"א) ובית הספר יש קבוצה מי"ב שהולכת לפרויקט. אין ביכולתי להצטרף לקבוצה היות והם מתכננים את השתתפותם כבר משנה שעברה ורק עקב אילוצים דחו את השתתפותם לשנה זו. איך אני יכולה בכל זאת להשתתף? עלי לציין שהמורה לפיזיקה בהחלט ממליצה על השתתפותי בפרויקט. כמו כן אשמח לשמוע עוד פרטים על הפרויקט. תודה על תשובתך.
פרוייקט הכספות - התארגנות
ביכולתך לארגן קבוצה נוספת מאותו בית ספר מכיתות י"א. לפרטים נוספים מומלץ לפנות לחיה או בתיה, מארגנות התחרות בטלפון 08-9343943 או באימייל [email protected]
 

BoNoAyChI

New member
שאלה לד"ר אלרן../images/Emo13.gif

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
שאלה לד"ר אלרן

כשהייתי בכיתה ב' שלחו אותי מביה"ס לעשות אבחון למחוננות. אחרי המבחן שעשיתי שלחו לי מכתב שהודיע שאני לא מחוננת. בכיתה ה' הייתה לי מחנכת אחרת, והיא רצתה לשלוח אותי לאבחון, אבל משיחה קצרה עם ההורים היא גילתה שכבר נשלחתי בכיתה ב'... התוצאה משום מה הפתיעה אותה, והיא התעקשה שאנסה שוב. בסוף האבחון הזה אמרו שאני כן מחוננת. (אמא שלי לא אהבה את הרעיון ש"בזבזתי" 3 שנים בבי"ס "רגיל"... אבל לא נורא...
) השאלה שלי היא איך זה יכול להיות? האם ילד יכול להיות "רגיל" ופתאום להפוך למחונן?? אם כן - מה יכול לגרום לדבר כזה? עוד שאלה היא האם מקרה הפוך יכול לקרות? כלומר - האם ילד מחונן יכול, אולי מחוסר טיפוח או משהו כזה, להעשות ילד "רגיל"?
מראש
BoNoAyChI
 

lironlondon

New member
גם לחברה שלי זה קרה

שאלה לד"ר אלרן

כשהייתי בכיתה ב' שלחו אותי מביה"ס לעשות אבחון למחוננות. אחרי המבחן שעשיתי שלחו לי מכתב שהודיע שאני לא מחוננת. בכיתה ה' הייתה לי מחנכת אחרת, והיא רצתה לשלוח אותי לאבחון, אבל משיחה קצרה עם ההורים היא גילתה שכבר נשלחתי בכיתה ב'... התוצאה משום מה הפתיעה אותה, והיא התעקשה שאנסה שוב. בסוף האבחון הזה אמרו שאני כן מחוננת. (אמא שלי לא אהבה את הרעיון ש"בזבזתי" 3 שנים בבי"ס "רגיל"... אבל לא נורא...
) השאלה שלי היא איך זה יכול להיות? האם ילד יכול להיות "רגיל" ופתאום להפוך למחונן?? אם כן - מה יכול לגרום לדבר כזה? עוד שאלה היא האם מקרה הפוך יכול לקרות? כלומר - האם ילד מחונן יכול, אולי מחוסר טיפוח או משהו כזה, להעשות ילד "רגיל"?
מראש
BoNoAyChI
גם לחברה שלי זה קרה
החברה הכי טובה שלי, שהיא כרגע באמריקה לחודש, עשתה את המבחןוכיתה ב' ולא עברה. היא ניסתה שוב בכיתה ו', וראו זה פלא- היא עברה!!! ההסבר שאחנו מצאנו לכך הוא העובדה שהיא לא הייתה בגן חובה- הקפיצו אותה מטרום חובה לכיתה א'. היא הגיעה בלי שום מושג על אותיות ומספרים, ונחשבה לחלשהבלימודים. היא השקיעה מאמץ רב להדביק את הכיתה שלה, ובכיתה ד' כבר נחשבה לאחת המצטיינות של כיתתה. בנוסף, שאלה זו מחזקת את ההשערה שלי שההצלחה בבוחן קשורה למצב הרוח של הבוחן P:
 
הגדרת מחונן

שאלה לד"ר אלרן

כשהייתי בכיתה ב' שלחו אותי מביה"ס לעשות אבחון למחוננות. אחרי המבחן שעשיתי שלחו לי מכתב שהודיע שאני לא מחוננת. בכיתה ה' הייתה לי מחנכת אחרת, והיא רצתה לשלוח אותי לאבחון, אבל משיחה קצרה עם ההורים היא גילתה שכבר נשלחתי בכיתה ב'... התוצאה משום מה הפתיעה אותה, והיא התעקשה שאנסה שוב. בסוף האבחון הזה אמרו שאני כן מחוננת. (אמא שלי לא אהבה את הרעיון ש"בזבזתי" 3 שנים בבי"ס "רגיל"... אבל לא נורא...
) השאלה שלי היא איך זה יכול להיות? האם ילד יכול להיות "רגיל" ופתאום להפוך למחונן?? אם כן - מה יכול לגרום לדבר כזה? עוד שאלה היא האם מקרה הפוך יכול לקרות? כלומר - האם ילד מחונן יכול, אולי מחוסר טיפוח או משהו כזה, להעשות ילד "רגיל"?
מראש
BoNoAyChI
הגדרת מחונן
אני מפנה אותך לתשובה הראשונה שעניתי בפורום זה לגבי מחוננים. כפי שכבר ציינתי, אני לא מומחה באבחונים של מחוננים. בכל מקרה את בוודאי ברוכת כשרונות, וזה מה שחשוב!
 
שתי סיבות אפשריות לכך בעיני

שאלה לד"ר אלרן

כשהייתי בכיתה ב' שלחו אותי מביה"ס לעשות אבחון למחוננות. אחרי המבחן שעשיתי שלחו לי מכתב שהודיע שאני לא מחוננת. בכיתה ה' הייתה לי מחנכת אחרת, והיא רצתה לשלוח אותי לאבחון, אבל משיחה קצרה עם ההורים היא גילתה שכבר נשלחתי בכיתה ב'... התוצאה משום מה הפתיעה אותה, והיא התעקשה שאנסה שוב. בסוף האבחון הזה אמרו שאני כן מחוננת. (אמא שלי לא אהבה את הרעיון ש"בזבזתי" 3 שנים בבי"ס "רגיל"... אבל לא נורא...
) השאלה שלי היא איך זה יכול להיות? האם ילד יכול להיות "רגיל" ופתאום להפוך למחונן?? אם כן - מה יכול לגרום לדבר כזה? עוד שאלה היא האם מקרה הפוך יכול לקרות? כלומר - האם ילד מחונן יכול, אולי מחוסר טיפוח או משהו כזה, להעשות ילד "רגיל"?
מראש
BoNoAyChI
שתי סיבות אפשריות לכך בעיני
אחת היא, בראש וראשונה, שהאבחונים הללו בהחלט מפספסים רבות ומראש, הם אינם כלל מבחני אינטיליגנציה. יתכן בהחלט שבכיתה ב' נתקלת בקשיים במבחן אשר לא היו קשורים כלל ועיקר למנת המשכל שלך. מעבר לכך, האבחונים הללו אינם אחידים, ובהחלט ייתכן מאוד שהיה זה אבחון שונה עם "בדיקת מעבר" שונה.
 
כנגד 4 בנים...

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
כנגד 4 בנים...
ארבעת ילדינו הוגדרו כמחוננים. כל אחד עבר בשעתו את המבדקים על כל השלבים, למד יום בשבוע בבי"ס למחוננים. ובכ"ז -שאלה - האם נכון לומר, 1. כי יש הבדלים ממש בולטים בין היכולות של ילדים מחוננים? - (היום בוגרים וסטודנטים) 2 מה לגבי יכולות רגשיות? מתוך הבנה שכל ילד הוא אחר ונוהג אחרת ובעל אופי שונה בתכלית מאחיו - האם היכולות הרגשיות גם הן ברמות גבוהות כמו יכולות הלמידה , הזיכרון, וכו' שיש למחוננים? האם נעשו בדיקות של ערכים חברתיים, יכולות להבעת רגשות? 3.ושאלה אולי "מוכרת" - אינטליגנציות רבות יש לו לאדם ולמחוננים גם. האם יתכנו מקרים בהם הם חלשים בתחומים מסויימים והדבר בא לידי ביטי במקצועות הלימוד? ו...אחרונה אחרונה הערה- דעו כי הילדים המוחננים גידולם מרתק, סוחף, מאתגר, מלא בחוויות, במעשים, בהבעת רגשות נפלאה וביכולות יפיפיות ומשמעותיות לחיברות. הגידול אינו קל, לגמרי לא! הוא תובעני מידי יום יום, ולעיתים מתיש. אבל...כיף. תודה רבה! ד"ר לאה טייכר
 
מחוננים

כנגד 4 בנים...
ארבעת ילדינו הוגדרו כמחוננים. כל אחד עבר בשעתו את המבדקים על כל השלבים, למד יום בשבוע בבי"ס למחוננים. ובכ"ז -שאלה - האם נכון לומר, 1. כי יש הבדלים ממש בולטים בין היכולות של ילדים מחוננים? - (היום בוגרים וסטודנטים) 2 מה לגבי יכולות רגשיות? מתוך הבנה שכל ילד הוא אחר ונוהג אחרת ובעל אופי שונה בתכלית מאחיו - האם היכולות הרגשיות גם הן ברמות גבוהות כמו יכולות הלמידה , הזיכרון, וכו' שיש למחוננים? האם נעשו בדיקות של ערכים חברתיים, יכולות להבעת רגשות? 3.ושאלה אולי "מוכרת" - אינטליגנציות רבות יש לו לאדם ולמחוננים גם. האם יתכנו מקרים בהם הם חלשים בתחומים מסויימים והדבר בא לידי ביטי במקצועות הלימוד? ו...אחרונה אחרונה הערה- דעו כי הילדים המוחננים גידולם מרתק, סוחף, מאתגר, מלא בחוויות, במעשים, בהבעת רגשות נפלאה וביכולות יפיפיות ומשמעותיות לחיברות. הגידול אינו קל, לגמרי לא! הוא תובעני מידי יום יום, ולעיתים מתיש. אבל...כיף. תודה רבה! ד"ר לאה טייכר
מחוננים
שוב אני נאלץ להתנצל על חוסר המומחיות שלי באבחון מחוננים, ואני מוסיף כי אני גם לא מומחה בתחום הרגשי של ילדים מחוננים. אנחנו ביחידה שלנו בצמ"ד מציעים תכניות העשרה לילדים כאלה ולשם כך הוזמנתי לפורום. בכל מקרה אני מציע לך לבדוק באתר שלנו ולראות אולי חלק מהפעילויות שלנו מתאימות לילדיך. כתובת האתר www.weizmann.ac.il/young
 

נעמי של

New member
לד"ר אלרן

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
לד"ר אלרן
בני בכיתה ט' ושמע על פרויקט ח"ץ. אשמח לשמוע עוד פרטים על הפרויקט, לאיזה גיל הוא מיועד? מה צריך בנוסף להמלצה מבית הספר? מה המטרה של הפרויקט?
 
פרוייקט הח"צ

לד"ר אלרן
בני בכיתה ט' ושמע על פרויקט ח"ץ. אשמח לשמוע עוד פרטים על הפרויקט, לאיזה גיל הוא מיועד? מה צריך בנוסף להמלצה מבית הספר? מה המטרה של הפרויקט?
פרוייקט הח"צ
תוכנית הח"צ = חוקרים צעירים במדע מזמנת את המשתתפים למספר מפגשים דו-יומיים הכוללים הרצאות, פעילות מעבדה וסיורים במעבדות במכון ויצמן למדע. במפגשים אלה מוצג להם עולם המחקר העכשווי בפרישה רחבה, תוך הדגשת שאלות פתוחות, דרכי התמודדות עמן ומושגים מרכזיים. התלמידים מקבלים מטלות לביצוע בין מפגש למפגש. במקביל מופנים התלמידם להתנסות אישית בפרויקט מחקרי באחת ממעבדות המכון. הפרויקט מתבצע בשני שלבים: בשלב א' מבוצע "מחקר זוטא"; תלמידים שמצטיינים בו מעודדים להרחיב את עבודתם לכדי עבודת גמר שתוגש למשרד החינוך (שלב ב'). המרצים והמדריכים בתוכנית הם מדענים וסטודנטים במכון ויצמן בתחומי הביולוגיה, הכימיה, הפיזיקה, המתמטיקה ומדעי המחשב. התכנית מיועדת לילדים בכיתות י'-יב'. הקבלה לתוכנית נעשית על-פי המלצת מורה והתרשמות צוות מכון ויצמן במהלך ראיון אישי. ההמלצות מתקבלות בצמ"ד במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר. הראיונות מתקיימים במהלך חודש נובמבר.
 

noyuve

New member
שלום

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
שלום
אני תלמידה בכיתה י"א, השתתפתי בעבר באולמידע (של הטכנודע) בשיתוף עם נוער מחו"ל. כמו כן השתתפתי במשך שנים בחוגי מתמטיקה בהתכתבות של מכון וייצמן. אני מתענינת בפעילויות המשלבות נוער בגילי מהארץ ומחו"ל. אשמח לקבל פרטים במידה ויש פעילות כזו שמאורגנת ע"י מכון וייצמן.
 
פעילויות המשלבות נוער מהארץ ומחו"ל

שלום
אני תלמידה בכיתה י"א, השתתפתי בעבר באולמידע (של הטכנודע) בשיתוף עם נוער מחו"ל. כמו כן השתתפתי במשך שנים בחוגי מתמטיקה בהתכתבות של מכון וייצמן. אני מתענינת בפעילויות המשלבות נוער בגילי מהארץ ומחו"ל. אשמח לקבל פרטים במידה ויש פעילות כזו שמאורגנת ע"י מכון וייצמן.
פעילויות המשלבות נוער מהארץ ומחו"ל
ישנם מספר פעילויות כאלה. המפורסמת שבהן היא המחנה הבינלאומי שמתקיים בכל קיץ במכון ויצמן. מדי קיץ, מאז 1969, כ-70 בוגרי תיכון מצטיינים מרחבי העולם מתאספים כדי לבלות חודש מלא במסגרת המחנה. במשך שלושת השבועות הראשונים עובדים המשתתפים במעבדות המחקר של המכון. העבודה כוללת מחקר בבעיות מתחומים שונים, הנחיה במעבדות מחקר מתקדמות ולימוד תהליכי ניסוי. לקראת סיום מציגים המשתתפים את תוצאות מחקרם בהרצאה ומגישים מאמר מדעי. התוכנית כוללת בנוסף גם הרצאות, שיחות מחלקתיות וביקורים במעבדות המתקדמות במכון. מדעני מכון ויצמן מרצים על נושאים כמו רובוטיקה, ריפוי גנטי וחקר המוח. כמו כן מעודדים את המשתתפים להכין הרצאות בנושאים המעניינים אותם. בסופי שבוע יש טיולים ברחבי הארץ. המשתתפים נהנים גם משימוש בספריות המכון וממרכז הנופש במכון הכולל מגרשי טניס, כדורסל וכדורגל, בריכת שחייה ועוד. פעילות חברתית ענפה מוצעת בשעות הערב וכוללת ערב ברביקיו, מסיבות בריכה ועוד. לאחר שלושה שבועות עוברים המשתתפים תוכנית מיוחדת בבית-ספר-שדה של החברה להגנת הטבע בעין גדי, שם הם מסיירים רגלית כולל לינה בשטח (בהתאם ליכולתם) ולומדים להכיר את המאפיינים הזואולוגיים, הגאוגרפיים והארכיאולוגיים של האיזור. בנוסף לכך אנו משתתפים במשלחות מדע לנוער לארצות שונות, ביניהן טורקיה, קוריאה ואנגליה. גם טורניר הכספות בפיזיקה עשוי לעניין אותך, ראי תגובה קודמת שלי בנושא, או אתר צמ"ד www.weizmann.ac.il/young גם בטורניר זה משתתפות משלחות מחו"ל. פרטים נוספים ניתן לקבל בטלפון 08-9343943 (פירחה)
 

שערי

New member
חוגי מחוננים לציבור הדתי, חרדי

אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
חוגי מחוננים לציבור הדתי, חרדי
הבת שלי אובחנה כמחוננת. כיום, היא נמצאת במסגרת רגילה, וכמובן שמבחינה לימודית היא לא מפיקה הרבה. רציתי לשאול, האם יש איזשהו פרויקט בו תוכל בת חרדית לקבל תגבור כמחוננת? (כמובן שלא אשלח אותה לקבוצה מעורבת, או למקום בו התכנים לא יתאימו לה מבחינה דתית, השקפתית)
 

ציפי ג

New member
אני יודעת

חוגי מחוננים לציבור הדתי, חרדי
הבת שלי אובחנה כמחוננת. כיום, היא נמצאת במסגרת רגילה, וכמובן שמבחינה לימודית היא לא מפיקה הרבה. רציתי לשאול, האם יש איזשהו פרויקט בו תוכל בת חרדית לקבל תגבור כמחוננת? (כמובן שלא אשלח אותה לקבוצה מעורבת, או למקום בו התכנים לא יתאימו לה מבחינה דתית, השקפתית)
אני יודעת
שיש נסיון להקים בפ"ת קבוצה נפרדת בנים בנות בשנה הבאה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה