lironlondon
New member
מה ההבדל?
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.
מה ההבדל?אירוח בפורום - מכון וייצמן
להזכירבם, הערב בשעה 9, אנו שמחיות לארח את ד"ר יוסי אלרן ממכון וייצמן, שיענה על שאלות באשר לפעילות הילדים והנוער המחונן במכון. נשמח להשתתפותכם.
שלום לך ד"ר אלרן ותודה שהסכמת להתארח בפורום זה. אני לומדת בכיתה ח' מחוננים בחטיבת הביניים הנגיד, הרצליה. אני משתתפת בחוג מתמטיקה מטעם אוניברסיטת בר אילן. שמעתי על ה"מתמטיקה בהתכתבות" בפעם הראשונה כאן בפורום, ורציתי לשאול- מה ההבדל בין קורס זה לבין החוג של אונ' בר אילן? שאלה נוספת- אני משווה את חומר הלימוד של כיתת המחוננים לחומר של שאר השכבה, ואני מוצאת שאין הבדל משמעותי. אם כך, מה עושה אותנו ל"מוכשרים" יותר, חכמים יותר, שונים, מחוננים-ביחס לשאר התלמידים? הנושא היחיד שאנו לומדים והשכבה לא הוא העשרה, שמתקיימת פעם בשבוע. השנה ישנן שלוש קבוצות- שיטות מחקר, מחשבים ויזמים צעירים. המנהל טען בדיון שנערך עם ההורים, שנערך סקר, לפיו מרבית בוגרי כיתת המחוננים בהרצליה היו מובטלים לאורך שנים רבות אחרי שסיימו את הצבא. לכן הוא רצה לעזור לנו ולתת לנו כלים, מעין בסיס שיעזור לנו בעתיד. האם יש הצדקה לכך? למה מחוננים צריכים את הכלים האלה ושאר התלמידים לא? כשחושבים על זה, מה ההבדל בין ילד מחונן לילד "רגיל"? מה הקריטריון? הבמחן שקבע האם אני מחוננת או לא התבסס על ידע אישי. כל ילד שלהוריו יש יכולת מספקת, ידע אישי נרחב ואינטרס להרחיב את אופקיו של הילד היה יכול להצליח במבחחן הזה. אם כך, מה הופך אותי למחוננת? מצב הרוח של הבוחן? בברכה, לירון.