אי הודעה על שינוי בטיסה - התייעצות

TerminalFrost

New member
אי הודעה על שינוי בטיסה - התייעצות

שלום רב בימים האחרונים היית אמור לעלות על טיסה לארץ. הטיסה היא סדירה, אחרי שהות של חצי שנה. יום לפני הטיסה נכנסתי לעשות און-ליין צ'ק אין, והתברר שהטיסה הוקדמה ביום - עוד שעתיים! מיד היה ברור לי שלא אספיק להגיע אליה. לא קיבלתי הודעה בנוגע לשינוי, מחברת התעופה או מסוכנות הנסיעות. מבירור עם חברת התעופה נטען שלא היה כל שינוי בטיסה, והזמן המוקדם הוא הזמן של הטיסה. מבירור עם סוכנות הנסיעות אכן התברר שהטיסה השתנתה מאז הנפקת הכרטיס לפני חצי שנה. כדי להגיע לארץ נתבקשתי לשלם על שינוי הכרטיס לכיוון-אחד, דמי טיפול ושינוי בקלאס - מאות דולרים. סידור זה נמצא ע"י סוכנות הנסיעות, ונאמר לי לשמור את קבלות התשלום ל"התחשבנות אחרי זה". ֿ לאחר שהגעתי לארץ, דיברתי עם סוכנות הנסיעות. שם התנערו מאחריות לתשלום, ואומרים כי האחריות עליי לבדוק שהטיסות שלי יוצאות בזמן. אך לא מקובל עליי שברגע השינוי בטיסה - לא מודיעים לאיש מהנוסעים. כמו כן, אין דינו של שינוי ביום שלם כדין שינוי של שעה או שעתיים, מאחר וזה כרוך בשינוי רציני בתכניות. השינוי התרחש אולי יום לפני הטיסה, אולי חודש, ואולי התאריך שהיה כתוב על הכרטיס הראשוני שלי, שקיבלתי מסוכנות הנסיעות לפני חצי שנה - כבר הוא היה שגוי לחלוטין. לא אוכל לדעת, ולמרות זאת האחריות והתשלום הנוסף מוטלים עליי? זה נראה לי בלתי הגיוני בעליל. האם יש אפשרות להעמיד לדין מי מהנוגעים בדבר? (פרט אליי :) תודה רבה!
 
תשובה

מהיכרותי הבסיסית עם דיני התעופה זכור לי, כי מוטלת על הנוסע החובה לברר את מועד הטיסה המעודכן. כך גם כתוב בכל כרטיס טיסה, ובכך יוצאת חברת הנסיעות ידי חובתה. ניתן כמובן לטעון שסוכנות נסיעות סבירה וזהירה היתה מיידעת את הנוסע על הקדמת הטיסה, במיוחד כשמדובר ביום שלם. אולם, אינני יודע אם הדבר נהוג. חובת ההוכחה עליך. אם תמצא שזה הנוהג ותוכל להוכיח זאת לבית המשפט, יתכן שתהיה לך עילת תביעה טובה ברשלנות נגד סוכנות הנסיעות.
 
למעלה