אכילה לפני שינה

אכילה לפני שינה

היי, אני ילדה די רזה, אבל ניראה לי שאני במשקל הנכון לגובה שלי .. אבל אני עוד רוצה להשמין .. עלה לי רעיון להשמנה ואני לא בטוחה שזה בריא לגוף שלי מבחינת בריאות, לא מבחינת השמנה.. אם לפני בערך חצי שעה לפני שאני ישנה אני אוכלת איזה סנוויץ עם חביתה וגבינה לבנה או איזה שניצל נגיד ארוחה כאילו רגילה, ואחרי רבע שעה חצי שעה אני נרדמת, האם זה יכול להזיק לי? והאם זה באמת דרך יעילה להשמנה ..? מחכה לתשובה .. תודה ..
 

ykliger07

New member
לא מומלץ

לאכול 2-3 שעות לפני השינה ביחוד אם מדובר בחלבונים ולא פחמימות. שנית מי אמר שאת זקוקה להשמנה. או במילים אחרות מה הם נתוני הגובה והמשקל שלך?
 

Rossi46 ®

New member
מה זה השטויות האלה ?

אסור לצרוך חלבונים 2-3 שעות לפני השינה ?
ואתה קורא לעצמך תזונאי ?
 

sarita26

New member
לפני שאתה משמיץ תבדוק!!!

מצטערת לאכזב את כולכם אבל יונתן צודק בהחלט. תהליך העיכול דורש אספקת חמצן רבה למערכת העיכול, לכן בכדי שלא להעמיס על המערכות שדי "מורידות הילוך" לקראת שנת הלילה, לא רצוי לאכול 2-3 שעות לפני השינה מה גם שהמוח דורש אספקת חמצן במהלך השינה ולכן נוצרת מעיין "תחרות" בין מע' העיכול למוח. שנית, עיכול החלבונים הינו תהליך קשה יותר מעיכול שומנים ופחמימות כיוון שכוללתהליך דה-אמינציה. אי לכך רצוי במיוחד לא להעמיס קשיים על הגוף לקראת השינה. מבחינה קלורית למיטב ידיעתי (יש מס' סברות בעניין אך נראה לי כי זה הנכונה) סה"כ הקק"ל היומיות הן אלה הקובעות השמנה או אי השמנה אם תאכלו בלילה 2 דק' לפני השינה אולם סה"כ הקק"ל היומית תהיה תקינה לא תגרם השמנה אבל מה שכן תיווצר אי נוחות,תחושת כבדות שתפגום בשנת לילה "טובה"
 

Gal T

New member
אממ.. אז את בדקת וזה מה שהצלחת לשלוף מהתחת?

- "מבחינה קלורית למיטב ידיעתי (יש מס' סברות בעניין אך נראה לי כי זה הנכונה) סה"כ הקק"ל היומיות הן אלה הקובעות השמנה או אי השמנה" - אשמח לשמוע על שאר הסברות בסוגיה. - "שנית, עיכול החלבונים הינו תהליך קשה יותר מעיכול שומנים ופחמימות כיוון שכוללתהליך דה-אמינציה. אי לכך רצוי במיוחד לא להעמיס קשיים על הגוף לקראת השינה." - דה אמינציה אינה קשורה לתהליך העיכול המכני (אני משער שזו כוונתך, בגלל התיאור במילה "קשה"), זה תהליך מטבולי\קטבולי של פירוק המבנה הכימי של החלבון (הורדת הקבוצה האמינית\"זריקת" החנקן) ושימוש בשלד הפחמני שלו למטרות אחרות. זה תהליך שדורש יותר אנרגיה(ATP), אך זה לא מה שיקשה על הגוף לישון, והוא גם מבוצע כברירת מחדל רק באחוז מאוד קטן אם אנו לא מדברים על מצבים של מחסור בגלוקוז.
 

ykliger07

New member
ישנה חשיבות

מכרעת לאיכות הקלוריות זה כבר לא כמו שהתיחסו בעבר רק לכמות. ז"א אתה יכול להיות רזה אך חולה, כמו שקורה להרבה אנשים צעירים בני 30-40 רזים שמגלים כי יש להם יתר לחץ דם.
 

tommythecat

New member
"איכות הקלוריות"?

קלוריה היא מדד פיסיקלי. איך זה בדיוק מתקשר עם איכות? יוסי
 

Gal T

New member
ועוד דבר

אני אתעלם מנושא הזמנים שהוא משתנה די שרירותי בעניין הזה (אין שום דבר קסום שמתרחש ב2-3 שעות, בנוסף לכך שאנו לא מדברים על אדם נתון עם קצב עיכול מסויים, ארוחה נתונה, השפעה של ארוחות קודמות על קצב התרוקנות הקיבה וכו'... אם את מבינה את כוונתי), ואני אשמח לראות סימוכין מהספרות המדעית לגבי התחרות בין המוח למע' העיכול על אספקת החמצן במהלך השינה.
 

MidNight Flame

New member
כמה חארטה בהודעה אחת?!

אם כבר הטיעון היחידי יכול להיות שלא כדאי לאכול ארוחה כבדה לפני שינה בגלל העלאת הדופק שזה עשוי לגרום מה שעלול להפריע להרדם אבל שום דבר מעבר לזה. להפך! שילוב של חלבון ופחמימה גורם להפרשה מואצת של סרטונין מה שמזרז הרדמות יותר מזה - הגוף במצב מנוחה ולכן הוא לא מנייד יותר מידי דם לשרירים ומנייד יותר דם לקיבה שתוכל לעסוק בענייניה.
 

ykliger07

New member
מה שמזרז

הירדמות זה החושך וההירגעות (נסה להירדם אחרי סרט מטורף - גם אם תאכל באגט שלם זה לא ממש יעזור) חוסר האור גורם להפרשת מלטונין - שהוא משרה השינה. כדי לשמור על שינה עמוקה דרושים תנאים מתאימים. שקט, אי שתיית אלכוהול לפני השינה, אי אכילת ארוחות מלאות לפני השינה וכו'. מי שיאכל ארוחה גדולה לפני השינה ישן אולי בלי להתעורר אבל השינה שלו לא תהיה מספיק זמן בשלבים העמוקים החשובים ביותר לגוף (כמובן שכל אדם מגיב אחרת אבל זה העיקרון). ואני לא מדבר על פרי או פרוסה קטנה לפני השינה.
 

tommythecat

New member
עידו

אתה מבזבז את הזמן שלך על "יונתן קליגר" משום שהתחביב שלו הוא להבליח מדי פעם בפורום ולהשפריץ עלינו שטויות. כשמעמתים אותו עם דברי ההבל שהוא כותב, הוא משתתק ולא מסוגל להגיב. יוסי
 
למעלה