אלוהים אדירים!!!

גלבטרון

New member
עובדה שאני צודק

אתה לא אוהב את המציאות ולא אוהב להתמודד מולה וכמו תמיד מעדיף לתקוף ולשלול כי אדם, דעה, דברים שסותרים את דעותיך הפנימיות, שגויות ומוטעות ככל שיהיו. עובדה שכך מרבית בני הנוער החרדי שבהם אני נתקלתי, ניפגשתי ושוחחתי חושבים. אתה, (שום פעם - כרגיל), קופץ למסקנות במקום לחשוב תחילה לפני שאתה מקליד. הפנתי אותך לפורום אחרים בהם יש תגובות כאלה על מנת שתווכח לשגיאתך. מעולם לא אמרתי או רמזתי כי רק מישם גיבשתי את דעתי. אבל שוב, למה שאתה תתעסק בעובדות ובמה שבאמת אמרתי, זה הרי יהיה פשוט מידי. "עדיף" לך כרגיל, להעליל עליי עלילות ולהמציא סיפורים דימיונים בתוך מוחך, הכל כדי שלא תצטרך להתמודד עם המציאות ולהכיר בטעותך. אדם בוגר בעל חשיבה לוגית אתה לא.
 
גלבטרון...אתה נגד החרדים

או נגד ההתבטאות בפורום החרדי ההוא...??? וגם אתם מגזימים בתגובתכם..אופירה וארי, אם הצדק עימכם למה זה מרגיז.. אולי בגלל שלאחרונה הגיעו קולות לא נעימים לתקשורת על דברים שקרו בחוגים חרדיים, אה... אך אין הפרט מלמד על הכלל, אבל לעיתים הוא מצביע על משהו שבמקרה הזה מביך והרי שאחת הטענות בגנות החילוניים ובעד הדתיים, הייתה תמיד החינוך ..אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר??? חיה ותן לחיות.
 

גלבטרון

New member
אני נגד כל גילוי של גזענות

ושנאת חינם/שנאה עיוורת. זה לא משנה ממי ההתבטאויות הללו נובעות ולמי הן מכוונות. הייתי כועס ופועל באותה צורה אם במקרה הייתי מגיע לפורום בו נניח תילאנדים היו אומרים את אותם דברים כלפי קובניים.
 

arriy80

New member
עובדה שמסקנותיך מבוססות על כלום

אין שום טעם להתווכח על המציאות. אפשר פשוט לצאת ולבדוק. הכתיבה בפורומים, רבה ככל שתהיה, אינה מהווה מודד כלל. הכותבים בדר"כ אנונימיים, הרקע שלהם לא ידוע, ואין שום הגיון להסיק מסקנות מכתיבתם. אפשר להשוות את "מרבית הנוער החרדי(?)" שבהם נתקלת - ומהם הסקת את מסקנותיך, לעובדה שיש אנשים מבוגרים שהתבטאויותיהם "קטנות" על הצורר האיראני. אז מה? מכך אני יכול להסיק ש"רוב" הציבור החילוני, עיתונאים, פרופסורים, אמנים, התחנכו ומחנכים להסתה ולאלימות? ממש לא. אתה חושב שיש בעיה למצוא התבטאויות חריפות של סטודנטים נגד יהודים שומרי תורה ומצוות? אז מכך אפשר להסיק שכך מחנכים באוניברסיטאות? ממש לא. הדרך הזו של הסקת מסקנות מכל מידע לא מבוסס, רק בכדי למצוא עילה להשמיץ ולהתקיף, חסרת כל בגרות וחשיבה הגיונית. אפרגן לך, שאתה דווקא כן אדם בוגר בעל חשיבה לוגית, אך אינך משתמש בנתונים אלו. חבל.
 

הלה מורז

New member
אם בעובדות עסקנן

שלום שבוע טוב חג שמח arriy אומר שאין טעם להתווכח על המציאות אפשר פשוט לצאת ולבדוק ובכן בעוד אין טעם להתווכח על המציאות יש טעם לראותה ביושרה כפי שהיא ולעשות מעשה כשנצרך להלן נתבונן במציאות חרדית חילונית במובנה הרחב מעבר למובן מי מבקר בפורום וכו לשם כך צריך פשוט לצאת ולבדוק דהיינו לצאת מהכבלים לצאת מתוך העץ -על משקל בנית יענה ולראות הדברים כפי שהם מבחינתם הרחב ובמילא מכך אף ישיב למובן דברים מסויימים הנכתבים בפורומים שאינם יאים ראויים המציאות האובייקטיבית הנה כזאת שאכן בין החרדים ישנם כאלה שאינם יראי שמים והנם "חרדים" בשל שנולדו למגזר מסויים לבוש מסויים התנהגות מסויימת דהיינו אוטומטים וברור שאין יראת שמים "ואהבת בכול נפשך לבבך מאודך " אינו פעימות לב בלתי רצוניות -אוטומט זה גם נכון שלא כול החילונים (בהקשר זה בני אדם ר ברובד טבע בכלל ) מפרים לפחות אחד ממצוות בני נח אולם זה נכון שרוב החרדים הנם יראי שמים ורוב החילונים מפרים לפחות אחד ממצוות בני נח דרך ארץ חסרת דעת תורה ובמובן הרחב ניצוצות מנותקות מהמקור ממים חיים ההתרחקות זה מזה הנה אחריות של שני קצוות אלה באופן בלתי מודע מעודדים זה את זה באופן הבא : עבור החילוני משמעות דרך ארץ -חילוניות וכו=חופש אולם בשל שהנו מנותק מדעת תורה הרי הנו בכבלי ההפקרות בשם חופש להמחשה -החרדי מביט ואומר אם זה חופש הרי שאיני רוצה בו ובכך גוזר על עצמו במובן הרוחני העמוק נזירות דהיינו מתנזר מהנקרא העולם הזה הנזיר חייב שיביא קרבן הדבר הנו כך בשל שאמנם מצוי בקדושה אלא שחוטא לתכלית האדם בעולם ולמילוי חלקו בגילוי וקיום התכלית ובכך לחרדי יש חרות אולם אין לו חופש -בכבלי הדת מביט החילוני ואומר אם חרות משמעה שאין חופש אז אני אהיה הכי חילוני שאני יכול בכבלי ההפקרות - ומשמעות סוטה כפי שהובא ובכך "מזינים" אלה את אלה תורה דרך ארץ תורה הוא כול הנצרך חירות המתגשמת בחופש של אמת בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
כשהחיים לא אוטומטיים

אם כך כפי שלהולד לחברה חרדית אין משמעותץה שבאופן אוטומטי ירא שמים כך אלה הנולדים לחברה חילונית ללא דעת תורה אינם באופן אוטומטי מפרים מצוות בני נח חמשה חומשי תורה ארבע פעמים נתנה התורה כפי שהובא ארבע מגילות הפעם החמישית הנה למשל מגילת קהלת (והקשר קבהל אחד ) ספר דברים -פסול לך לוחות אין פעם חמישית מנותקת ממובן שהנה כל 4 הפעמים כול 4 המגילות בהתאמה לעיתים אני משמשת במלה אנו אומרים אנו דנים וכו עבור רבים הדבא עשוי להתפרש כלשון של אני=ריבוי בעוד הכוונה הנה אנו דהיינו אני ואתם בין אם הנכם מגיבים ובין שלא נקודת המוצא הנה בעניינים אלה דיאלוג דו שיח ו אני תוהה באם תפישת האל כריבוי הנה בשל הכתוב נעשה אדם אשר יכול להתפרש כריבוי של האלוהות בעוד כתוב מפורשות שהמעשה בלשון יחיד את הריבוי שבמלה נעשה יש להבין ממקום של דו שיח בין הקדוש ברוך לאלה אשר ימלאו חלקם בעולם ישרי אל (להביא המאמר סביב שולחן הקדוש ברוך הוא) האופן שבו בה האנושות מקיימת זאת או לא אלה הלוחות שהאנושות פוסלת לטוב או לרע מגלת קהלת קהל אחד הדברים שאנו מגשימים בחיינו המחר שאנו מעבירים לילדינו המורשת מגילת חיינו זאת נכתבת קהל אחד אנו אתם ואני אני ואתם של כול אחד מאתנו = יחד הברכה והקללה הברכה הנה כאשר המגילה -הפסול לך לוחות של האנושות בני האדם הנה בהתאמה לספר דברים שהנם בהתאמה לתורה מאת השם על כול מגילה ניצוץ ממקומו להיות מגילה שהנה בהתאמה לכך = הכול באהל שם =1 ולכול אחד מקומו ספר הדברים היחודי לאותו גוי אנו אומרים שלא ללכת בדרך הגויים הדבר נכון לגבי כול גוי וגוי שעל האדם להיות במקומו ומשמעות במובן הרוחני שאינו מנותק מתורה מאהל שם ובכך כול הגויים בו שכן השלם בכול ניצוץ מואר כאשר הניצוץ אינו מנותק מהשלם והנו היחודיות שהנו בכול נקודה בה אין הדבר מתגשם במגילת האנושות =הולך בדרך הגויים יהא איזה גוי שיהא דהיינו אינו במקומו אינו בחלקו אינו בעושרו אם כך ומצוי בעוני רוחני דהיינו חסר =הקללה שכול ברכה של מתנתו היחודית מתקיימת מצד הקליפה מגילת חיינו הן הפרטית והן הכלל אנושית = דפי הדנא של האדם הסול לך לוחות הדפים הריקים של הדנא שאינן בכדי משמעותו שאין האדם ממלא חלקו ממקומו דהיינו בקדושה ורק דברי קדושה-אמת נכתבים באותן הדפים כאשר הדברים אינם כך משמעותו שדפי הדנא הכתובים האדם עוסק בלהרוס ולתקן להרוס ולתקן סיזיפיות אדם נגד עצמו הברכה הנה כאשר בשפה מדעית נומר האדם כותב מגילת חייו דנא שלו בהתאמה לדנא השלם שניתן לו כאדם ממקומו בגוף אדם קדמון ובכך מורשתו מורשת קהלת יעקוב קו אמצע אמת ולכול גוי מורשתו ספר הדברים היחודי שלו בהתאמה למקור השלם לאוהל שם התאמה לדנא השלם שניתן מקדמת דנא כאדם ממקומו בגוף אדם קדמון על החכמה בעולם של רובד פסול לך לוחות להיות הן מזוית זכרית והן מזוית נקבית שדבר השם נשמעים מבין שני הכרובים זכר ונקבה ברא אותם חיב שיהא לכך ביטוי בכול המישורים דהיינו משמעות התורה אש התורה מים עץ חיים למחזיקים בה בה בתורה ביטוי של זכר ונקבה ומובן שם תורה ביד משה(מוסר אביך) ותורת אמך החכמה התורה כבר נתנה בשלמותה החכמה במובנה של השתלשלות דברי חזל למשל הנה חכמה העומדת לעד שהנה שלמה הבלתי משתנה הזוית הנשית אינה סותרת את דברי חזל אלא מרחיבה אותם מובן נקבה -ארץ ארץ רחבה הרחבת הדעת ואינה חכמה חדשה כי אם רובד עמוק יותר רחב יותר של הבנת החכמה ומובן משמעות כי מציון תצא תורה ודבר השם מירושלים תורה דרך ארץ תורה בפרשת נזיר בתום נזירותו עליו להקריב קרבן בשל שאמנם קדוש במצבו הנזירי אולם אינו ממלא תכלית מצד מובן החטאת התכלית ומובן האדם לא נועד להתנתק מהעולם הגשמי אלא לחיות בו באופן רוחני לקיימו בטוב על משקל למשל להמחשה עץ החיים ללא עץ הדעת טוב ומובן אסור אכילת הגפן בכול הרבדים שלה (להבדיל מכהן ) והקשר מובן דרך ארץ דעת רחבה אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך כפי שתורת הקנאות מלמדת על מצב של חוסר וחוסר מובנו החטאה שלא במקומו וכו חטא ועונשו עץ הדעת טוב ורע מנותק מעץ החיים כך מובן הנזירות מלמד על מצב של חוסר בקיום התכלית (מלבד אם הנו נזיר מבטן ) מצבים של עודף וחוסר החוסר בנזיר חטאו שהרי יש ציווי על האדם לאכול מעץ הדעת טוב ישנה תכלית לעולם על האדם למלאה לקיימה מלך משתמש במלה אנו נחנו אנחנו וכו (למשל משה ואחרון נחנו מה מה הנה המלכות דהיינו כולנו יחד ) עבור רבים נראה הדבר בשל גדלות המלך הגשמי או איזה אדם חשוב ראוי להשתמש בלשון אנחנו כאשר הנו מדבר בעוד מובנו ענווה של מלך של אמת שמשמעותו שהנו בדו שיח מתמיד עם הקדוש ברוך הוא דהיינו שומע דבר השם ובכך מקיים מקומו בנקרא העולם הזה ממקום של דןו שיח בינו לבין עמו כול אדם כאשר הנו במקומו באמת הנו מלך במובן זה שמובנו אדם עפר אולם אדם בצלם כדמות שהרי המלך מלכי המלכים מקיים דו שיח מתמיד עם העולם מנגינת השם בכול נשמעת דבר השם נשמעים בכול אלא שהשם לעולם אינו אנו נחנו מה אנחנו וכו ותמיד אנכי וביטוי של הדו שיח הנו במובן נעשה מישור הבנה למשל השם אומר אנכי אעשה את הנעשה דהיינו יד השם מובילה האדם =חירות =גאולה שלמה מלך גשמי של אמת אומר אנחנו נעשה את מעשה השם בעולם דהיינו מילוי חלקו של האדם ממקומו בברכה הלה
 
למעלה