אלוהים נגד אהבה

morning star

New member
החור שבבלון, רעי

הזהו מוסר? האם על אישה יש לשלם כמו שמשלמים על חפץ ש"נפגם"? ועפ"י היוצא מדברי ההלכה - הדברים שונים לבוגרת ומי שאינה "נערה בתולה" - ז"א, העונשים פחותים (ולא מצויין כלל כי קיימים). הזהו המוסר היהודי הגבוה? עברי<>יהודי. בזמן מתן תורה כביכול, עוד לא היו ממלכות ישראל ויהודה, כאשר יהודים הם אמורים להיות הגולים מממלכת יהודה. שלך הנווד
 

צבצב

New member
ענישה הומאנית בתלמוד

"למרות שהיה עונש מוות בלקסיקון המשפט היהודי הרי שכתוצאה ממדיניות הצלבת העדויות הקטלנית (שני העדים אשר על פיהם היה אפשר להפליל אדם לעונש מוות היו עוברים חקירה צולבת ומגמתית על ידי בית דין של לפחות 23 דינים מומחים, אם נתגלתה ולו סתירה אחת בין גירסאות העדים, עדותם נפסלה!" עונש מוות במשפט היהודי ניתן אף על עבירות קלות ביותר. הסיפור על 23 דיינים מומחים הוא אוטופיה נחמדה, אבל מתאר את הרצוי ולחלוטין לא את המצוי. לדוגמא, יהודה בן טבאי בטעות הוציא להורג אדם על פי עדות של עד יחיד . באשר לעונש על גניבה, לא בדיוק נהוג כיום לכלוא אדם לשבע שנים ומעלה על גניבה. גם כיום גנבים רבים אינם נידונים למאסר (אלא אם חזרו על העבירה פעמים רבות), ובודאי אינם נמכרים לעבדות. הטענה שעבדות יותר הומאנית מאשר מאסר מאוד לא נכונה: במאסר נשללת מאדם חירותו אך נשאר לו כבודו; האסיר אינו נידון לעבודות פרך (מאסר כזה איננו קיים ברוב המדינות הנאורות). עבדות אסורה כיום בדמוקרטיות, והוקעה כבר לפני למעלה ממאה שנה בתיקונים לחוקה האמריקאית.
 
ובכן מר צבצב,העבדות של עבד עברי

היא איננה עבדות במשמעה הרגיל...רחוק מאוד מזה,מדובר על עובד בתנאים משופרים...לפי החוק התלמודי אם יש לבעל העבד העברי רק כרית אחת לשינה,הוא מחוייב לתיתה לעבדו העברי על מנת שיישן בנוחות,וזאת על חשבון רווחתו האישית הבסיסית של בעל העבד. יש גם מענק שחובה על האדון לתת לעבד עם שחרורו,על מנת שיוכל להתחיל חיים חדשים על הצד הטוב. עבודת פרך?!!! חחחחחח נו באמת?! אסור להעביד חס ושלום עבד עברי בשום אופן שיתיש את בריאותו. כמו שכבר הבאתי את מאמר חז"ל "הקונה עבד עברי קונה אדון לעצמו" לא לחינם הוטבע משפט זה!. לגבי הדוגמא שנתת על יהודה בן טבאי... ברצוני להבהיר את המעשה המדוייק: במשפט היהודי,אם באו עדי שקר אשר זממו להפליל מישהו ברצח למשל(כלומר רצו לחייב אותו בעונש מוות על ידי עדותם השקרית),הרי במידה ושניהם יוזמו(כלומר,במידה ויבואו שנים או 4 עדים ויאמרו על כל אחד מהם--> "אתנו הייתם"[כלומר ,לדוגמא:באותו הזמן שלכאורה ראיתם את פלוני{הנאשם}הורג את אלמוני בעיר בני ברק,הייתם אתנו בירושלים], הרי שאותם העדים השקריים חייבים בדין המוות אותו רצו להביא בעדותם על הנאשם לשווא. רבי יהודה בן טבאי לא היה מודע לעובדה כי שני העדים השקריים גם יחד ,צריכים להיות מוזמים על מנת שיחול עליהם גזר דין המוות(אשר ניסו להביא על הנאשם הזכאי),על כן הוא טעה והרג עד זומם,אשר הוזם על ידי 2 עדים,למרות שהעד השני לא הוזם. ממבט ראשוני על סוגיא זו אנו למדים כי על פי המוסר של המשפט היהודי אשר גזק עונש מוות על עדי שקר המנסים לגזור על אחר עונש מוות בעדות שקר, היה ראוי לאותו עד מוזם להיהרג.(בהנחה שמזימיו ,אשר כפי הנראה עברו את כל בדיקות השתי והערב העידו עדות אמת). למרות זאת,רבי יהודה בן טבאי (לאחר שעמד על טעותו),א)גזר על עצמו שלא לפסוק הלכה יותר ,אלא בנוכחות רבי שמעון בן שטח! ב) היה משתטח על קברו של אותו העד וממרר על חטאתו כל ימיו. מעניין כמה שופטים (או מושבעים ותובעים)דהיום אשר השתתפו בגזר דין מוות אשר התברר כמוטעה, יפסקו על עצמם סנקציות כאלה,וישתטחו על קבר הנידון עד סוף ימיהם.
 

conatus

New member
השכלתי והחכמתי ואני מודה בטעותי

נמצאו שני מקורות של ציוויים לאהוב. את האל עצמו. ואדם את חברו. לו לא הייתי שואל לא הייתי יודע - לא הבישן למד ! ביי
 

morning star

New member
תפסיק לדבר בחידות

וענה בצורה קונקרטית - על איזו בושה אתה מדבר?
 

אלעד2

New member
איזה חידות עליך?

בנאדם בא ומתריס "למה אין ציווי אלוהי על אהבה"? בנאדם בא ואומר "אמרו חכמים ואהבת לרעך כמוך". אז לא נדרש פה קמצוץ של בושה?
 

morning star

New member
איזו בושה?

אז נכון, לא זכרתי כי הציווי מופיע במקור בתנ"ך ואתה תיקנת, מה כאן עניין לבושה? הלוא החכמים אליהם התכוונתי הינם חז"ל, שהרי ידוע כי הם שואבים את השראתם מהתנ"ך. שלך הנווד
 

Henryf

New member
אהבה

ואהבת את ה´ אלוהיך בכל נפשך ובכל מאודך. הנרי
 
למעלה