"אלוהים"

ihtiyar

New member
אפשר לכתוב כאן יהוה - ומי שבגסות

מענה דבריו של מישהו אחר בכותרת "שטויות מטורפות" - שלא יתפלא שאין איש חס על כבודו!!!
 

masorti

New member
אולי מותר חוקית אך מראה על אטימות..

והפגיעה אינה בכבודו של הדתי אלא בכבוד האל. ולהזכירך שהשימוש בשם המפורש היה לפני שמישהו העליב את הכותב. מה שמוכיח שהוא בז לרגשותיהם של שומרי המצוות. וכנ"ל גם אתה.
 

ihtiyar

New member
להבדיל ממך ושכמותך, אין לי תחושה

שכל האמת והצדק איתי. לכן אינני מטיף לאנשים, ובטח שאינני מכנה את דעתם כ"שטויות" - כמוך! לפיכך אל תצפה שיכבדו את רגשותיך, כל עוד אין אתה עושה כך. עוד הערה קטנה: היהדות רבת-פנים היא. העובדה שנטלת על עצמך להיות דוברו של יהוה, אינה מחייבת אותו במאומה - אלא מעידה עליך בלבד. מבחינתי: הוא לא זקוק לדוברים.....
 

masorti

New member
נהפוך הוא, אתה משוכנע שהצדק איתך...

ואתה בז לדת ולמכבדיה. והראייה, שטרחת לכתוב שוב את השם המפורש רק כדי להראות לי אצבע משולשת. וכאשר מישהו מביא תיאוריה הזויה ומגמתית שמטרתה לנגח את היהדות וטוען בפסקנות שמדובר בעובדות ארכיאולוגיות, אז אני מרשה לעצמי לטעון ולהוכיח שמדובר בשטויות. וחבל שתתחסד ותטען שהיהדות רבת פנים. אתה אינך מקבל אף אחד מפניה של היהדות, ולמעשה הינך אתיאיסט מוחלט ומן הסתם חסיד אדוק של מפלגת הפריצקים שונאת הדת.
 

ihtiyar

New member
כנראה שבאמת קטונתי: כל האמת,

הידע, החכמה - הכל אצלך. ואם אין דעתי או דעת אחרים כדעתך - אין אנו אלא מחזיקים ב"תיאוריה הזויה", "מנגחי יהדות", "מתחסדים", "אתאיסטים" "חסידים של פריצקים", שונאי דת" -שים לב: כל אלה ציטוטים מתשובתך הקצרה אלי. אכן: דרך ארץ קדמה... ודברי חכמים בנחת...וגו' אל יהי חלקי אתך ועם שכמותך שדברי אלהים חיים נובעים מפיהם!
 

Nomaed Dominus

New member
עזוב, עזוב... ידעתי שזה יגיע לזה...

ihtiyar, אנשי הדת הם אנשים אטומים בד"כ, שלא מסוגלים אפילו לתאר לעצמם שיש עוד משהו חוץ ממה שכתוב בספרי התנ"ך ובספרים אחרים מאותו הז'אנר... כל פעם שמישהו יסביר משהו שנוגד את אמונתם, הם יפרצו בצעקות, בלי שהם באמת יביאו הוכחות, חוץ מזה ש-"זה כתוב בספר". אז לא משנה, אני באמת מצטער על זה שנתתי פה תשובה רלונטית גם לנושא הפורום, וגם לנושא השאלה. אני מקווה גם שלא ישאלו פה שאלות על גרמנית, שלא יבואו אנשים כשאני או מישהו אחר עונה, ויגידו "איך אתה יכול ללמד את שפת הכלים הנאצים הגויים האלו"... נ.ב., אני אכתוב יהוה מתי שאני ארצה, ואיפה שאני ארצה. אם זה באמת כל-כך רע לכתוב את השם יהוה, אז אל תדאגו, יהוה בעמו ישלח אותי לאש הגיהנום
 

ihtiyar

New member
ganz genau, אפשר לכתוב בכל שפה

שרוצים, וכל מילה שרוצים, כולל יהוה, כל עוד שאין אלה דברי בלע.
 

masorti

New member
זכותך לכתוב שטויות כרצונך...

אבל אל תטען שמדובר על עובדות, ואל תצפה שלא ינסו לסתור אותך עובדתית. ואני משועשע לראות שאתה מנסה להחזיק את החבל משני קצותיו.... גם לטעון שהאל העברי היה מוכר לעברים מאמצע האלף השני לפנה"ס, וגם לטעון שעד עריכת התנ"ך הם התעקשו לקרוא לאל הראשי שלהם "אל". אגב, אם אסתמך על התיאוריה שלך אוכל להסיק שהתנ"ך נערך לפני אמצע המאה ה- 9 לפנה"ס (כלומר: לא יאוחר מימי אחאב ויהושפט)... שהרי מישע מלך מואב (שהוא אינו אינטרסנט פרו ש"סניקי) הבהיר במצבתו מהו שם האל העברי. והיות וזהו השם שאותו לדעתך אימצו העברים בזמן העריכה, יוצא שהעריכה בוצעה עוד לפני ימי מישע, קרי בתקופת אחאב. אני מאושר לשמוע זאת, כי עמיתיך מכחישי המקרא נוהגים לטעון שהתנ"ך הומצא ע"י סופריו וכוהניו של יאשיהו 200 שנה אח"כ. ועוד הערה... מענין שאתה ועמיתיך שונאי הדת בונים את טיעוניכם על הכרות העברים עם האל המדברי בהסתמך על הביטוי הסתום "ארץ יהו" ברשימות תחותימס השלישי + מקור מצרי אחד נוסף שאינו בהיר יותר. מענין שכאשר מציגים בפניכם את השם "ישראל" במצבת מרנפתח או את הביטוי "ביתדוד" בכתובת תל דן, אתם עושים שמיניות באויר כדי לטעון שהזיהוי שגוי ומפוקפק - ובלבד שלא תצטרכו להודות שעובדות מהותיות הכתובות בתנ"ך התבררו כנכונות.
 

lmatan1

New member
שמתם../images/Emo23.gifשאיפה שדנים בשם אלוהים

מייד מופיע השטן ומתחיל להשטין, זאת הנקודה שאמת ושקר נפגשים.
 

Nomaed Dominus

New member
../images/Emo14.gif תראה,

כל מי שלא מאמין באל היהודי האחד, כל מי שלא מסכים עם היהדות, או כל מי שמנסה לבדוק את מה שכתוב במקרא במקום להסתמך על-עיוור על מה שכתוב - הוא שליח השטן ושקרן. זאת עובדה ידועה, כמו שידועה העובדה שיהודים הם גזע נחוט וצריך להשמידם, לא? בעצם, 99% מאוכלוסיית כדוה"א הם שליחי שטן. nice...
 

lmatan1

New member
טעות תראה זה הכל בדמיון שלך../images/Emo14.gif

האלוהים הוא של כל מי שמאמין בלי להכנס לדיון שלמי הוא יהודי.בכל העולם בכל מקום על הכדור יש בני אדם שעלו למימד של בני אדם והם מאמינים באלוהים חוץ מאלה שאין להם אלוהים. יוצא שמאזן האימה שלך לא בדיוק נכון ולא מדובר על אלה שאין להם אלוהים מדובר על יותר גרועים מאלה מדובר על כאלה שעושים פעולות קונקרטיות נגד המאמינים הנחותים שצריך להשמידם וזה לא 99 אחוז מהאנושות אלה נציגי השטן עלי אדמות שרוצים בכח לשנות את המציאות הבנת את זה ברוך.
 

Nomaed Dominus

New member
כמו שאמרתי,

אני לא מכיר את התאריכים. אני מכיר מילים שקראתי, ולא איכפת לי שאני לא זוכר בבירור את המספרים. אגב, בינתיים אף אחד לא באמת סתר אותי ב-"עובדות המומצאות" ההבאתי. Rex Satanas Dominus!
אה, ואאל"ט, התנ"ך נכתב בזמן (או אחרי) הגלות האחרונה לפני שהרומים הגלו אותנו (בבל זה היה?)
 

hayimamar

New member
אלוהים, שמיים, צהריים.

כנראה אלוהים באמת קרוי בלשון רבים דרך כבוד. וכבר בתנ"ך שמות התואר של מילה זו - בלשון רבים ("אלוהים קרובים אליו"). המילה "שמיים" מתמיהה. הש' - שורשית כנראה. הייתי אומר שגם כאן נאמר בל' רבים דרך כבוד, אבל למה הסיומת הזוגית? תארו לעצמכם שהיינו אומרים אלוהיים. הסיומת הזוגית של "מים" גם לא מובנת, איפה יש עוד חומר שמסתיים בצורה כזאת? (חוץ מ"שיריים", סוג של משי) והמילה "צהריים" - מה פירושה? מה הקשר ל"צהר" ולמה הסיומת הזוגית? כיוון התשובה לשאלה מדוע הסיומת זוגית - שהיא לא היתה כזאת מתחילה. לדוגמא ירושליים ואדוריים נקראו פעם ירושלם ואדורם (והפוך, "עשרים" פעם היה עשריים). בארמית מים-"מיא", שמים-"שמיא", צהריים-"טיהרא". טוב אני לא בטוח שיש צורת זוגי בארמית, אבל בערבית בטוח יש. בערבית מים-"מא"(ما), שמים-"שמא"(سما), צהריים "ז'הר"(ظهر). ושוםמ אחד מהם לא בזוגי. אבל מדוע צהריים, שמים - בלשון רבים? ומה הקשר ל"שם" ול"צהר"?
 

דקדקן

New member
בפירוש הרמב"ן לתורה

ספר שמות (יב,ו) מבואר שצהריים הוא מלשון צוהר, וצוהר כמו זוהר (גם אצל נח מצאנו "צוהר תעשה לתיבה" והכונה למרגלית מאירה). והטעם שהוא בלשון רבים כיון שבצהריים שלא כבבוקר שהשמש מאירה רק במזרח או להפך בערב, בצהרים השמש מאירה לשני צדדים, הוי אומר שני צהרים.
 

דקדקן

New member
בפירוש הרמב"ן לתורה

ספר שמות (יב,ו) מבואר שצהריים הוא מלשון צוהר, וצוהר כמו זוהר (גם אצל נח מצאנו "צוהר תעשה לתיבה" והכונה למרגלית מאירה). והטעם שהוא בלשון רבים כיון שבצהריים שלא כבבוקר שהשמש מאירה רק במזרח או להפך בערב, בצהרים השמש מאירה לשני צדדים, הוי אומר שני צהרים.
 
למעלה