אליפות ישראל נגד השעון 2016

אליפות ישראל נגד השעון 2016

מחר, שבת, תתקיים באזור עתלית אליפות ישראל נגד השעון לשנת 2016.
בדף המרוץ באתר האיגוד http://www.israelcycling.org.il/?events=אליפות-ישראל-נגד-השעון-כביש
אפשר להכנס לתקנון שכולל את מפת המסלול ואת המרחקים בקטגוריות השונות (מרחק מירבי הוא 28 ק"מ) וקובץ אקסל של המשתתפים.
בולטות בנוכחותן הרוכבות הבכירות, כולל פז בש ורותם גפינוביץ' שרוכבות בקבוצות בחו"ל. בולטים בהעדרם חברי קבוצת סייקלינג אקדמי. היחידי שרשום שם הוא אביב יחזקאל. אני מקווה שרשימת המזנקים אינה מעודכנת ושלפחות חלקם כן יזנק. כמו כן לא רשום גם דמיטרי גרבובסקי, שלפני שנה קבע את הזמן המהיר ביותר. מי שכן משתתף הוא האלוף המכהן, יואב בר, שחשבתי שדווח שפרש מרכיבה תחרותית, אבל רשום ורוכב בקבוצת IGP.
לסיום, סקירה של ניצן הנדלר על אליפות 2015 כפי שהופיה באתר בייקפאנל.
http://bikepanel.com/p/25428
 

ariasdo

New member
כביש החוף זה הנג"ש הקשה ביותר הימור למהירות לפי שיכלול

יצא לי מספר יפה .

מצב הטופוגרפיה על 28 ק"מ יש כ 250 מ' מצטבר עולה וגם יורד
הכל נע בתחום הפרש גבהים של כ 20 מ' זה מישור מישור
הקרבה לים , לרוחות יש השפעה על המהירות בשעות אחר הצהרים / ערב יש איזון מסוים לרוחות אבל קשה לדעת

מצורף קובץ תמונה עם תחשיב למהירות בשכלול המוצעים.

נראה עד כמה ההימור מתקרב (הערכה + מתימטיקה פשוטה )- לתוצאת השיא של המנצח .
בנוסף לרוח הידועה באזור במידה וזו תתחזק קצת תלוי בכיוון השפעה - יכולה להוסיף או להוריד כ 1-2 קמ"ש

אריה סדובניק

 
מרוב שרשור ותגובות לא ידעתי איפה להוסיף אולי אין בכלל מה...

מיום הופעת המושג "גובה מצטבר" טענתי כי ברוב המקרים ההתייחסות אליו שגויה, מוגזמת ופעמים רבות כלל אינה רלוונטית לרכיבת אופני כביש ספורטיבית, או תחרותית, בטח שלא להבנתם של ביצועים, קמ"ש ושאר ירקות של נתוני טכנולוגיה מדעית המוכיחה בעיקר את השימוש המסחרי שנכפה עליה בהתחשב וניצולה של תופעת "אין על החיים האלה".

בשרשור כאן הוכיחו כל המתייחסים, למרות אי ההסכמה ביניהם, שאכן גובה מצטבר הוא מושג ונתון שאם לא יודעים איך, מתי, כמה ולמה להתייחס אליו הוא חסר חשיבות, מטעה, טועה ובעיקר מושג מסחריח שנועד להעניק ריגוש מספרי, ויזואלי ולא רלוונטי באמת.
לא משום אי הבנתם, אלא משום ההצבעה (של כל המתייחסים) על איך ולמה, מתי וכמה להביט בנתונים.

ביום כיפור 2008 רכבתי מחולון לצומת פרדיס וחזרה, למחרת ישבנו (שלושה אנשים ועבדכם הנאמן) על ניתוח הנתונים של הרכיבה ואם אכתוב כאן את הגובה המצטבר שנרשם אנשים יחשבו שהתמודדתי על תואר מלך ההרים של שפלת החוף ומישורו..
אלף אלפי הבדלות - אם מישהו רוצה להבין את מה שכתבתי במושגים של מרוץ האופניים הגדול ביותר שיחשב את הגובה המצטבר של ארבעת הקטעים הראשונים בטור דה פראנס - קטעי מישור עם המון גבעות קטנטנות היוצרות מצג שווא, כשמביטים על מכשירי מדידה בלבד.
 

ariasdo

New member
אני מסכים איתך שזה לא מדד רלוונטי במיוחד במישור ............

הנושא הזה היה נלווה והוספתי כדבר קטן נוסף למרוץ אבל בפורום זה תפס כיוון צפונה .

הנושא העיקרי
שרצתי להדגיש התפקשש והתמסמס זה השיפור הגדול בזמנים של הרוכבות .
כמה זה שיפור וכמה יש לרוח השפעה לנ"ל .

הסיבה שהנושא סטה ממסלול
תחרת הנג"ש בגלל שחסר כותבים כמוך שיתנו פוקוס על הנושא העיקרי .

ברכיבה ארוכה במישור יש השפעה בעיקר לגבעות ארוכות ש % השיפוע כ 2% ויותר .
במקומות האלו צריך לעבוד הרבה יותר קשה על מנת לשמור על קצב גבוהה ועל מהירות ממצעות הגבוהה .

מכשיר וואטים יראה בברור את המאמץ לא רק בגבעות אלה בכל גבשושית קטנה .

אני כידוע לא רוכב נכון גם במישור ( 53/12-14 בס"לד נמוך ) מבזבז הרבה אנרגיה .
אם כל זאת התאמנתי הרבה לרכיבה מכרכור לקניון חיפה ובחזרה .
ברכיבה שפרסמתי בתחילת השנה השקעתי את מקסימום הכוח שהיה לי ושמרתי על ממוצע של כ 30 ק"מש לאורך כ 48 ק"מ הלוך ו 45 ק"מ חזור עם הפסקה בניהם .
ברכיבה הזו נקרעתי והרגשי כל תנודה ושינו בכביש בקטעי הירידה זה היה המנוחה שלי .
(אם הייתי רוכב את המסלול על 25 קמ"ש ממוצע זה לא היה מזז לי ) .

גובה מצטבר במישור זה לא עליה ממצפה רמון לת"א יורדים ויורדים הפרש גובה כ 850 מ' .

אבל יש הרבה גובה מצטבר עולה בין 1500-מ' 2000 מ' תלוי איזה תוכנה מתרגמת את המסלול .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
בתרגום לעברית כולם רכבו יותר מהר - בתחרות אתלטיקה יש נתונים

לגבי עוצמות רוח ולתקן מה המקסימום המותר
באופנים הנתון הזה לא קיים ולכן על אותו מסלול נוצרים הבדלים מתחרות לתחרות , אפילו בזמנים של אותם רוכבים .

לגבי התוצאות לפי התרגום

גברים - אביב יחזקאל כ 47 ק"מש
נשים - פז ביש כ 42 ק"מש


התוצאות הם מעבר להימור שלי 44.4 קמ"ש כולל סטית תוספת רוח 2 קמ"ש . = 46.4 קמ"ש

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
כתבות טובות - הנתון הכי בולט זה השיפור הגדול בזמן הרכיבה של

פז בש ורותם גפינוביץ ביחס לנג"ש באותו מסלול ב 2012 .

פז בש- 2012 הזמן 42:16
פז בש- 2016 הזמן 39:53

רותם גפינוביץ 2012 הזמן 46:34
רותם גפינוביץ 2016 הזמן 41:06

קשה לדעת כמה זה שיפור אמתי או כמה יש לרוח השפעה

דבר קטן נוסף ב 2 הכתבות מצורף מפה וגרף וכתוב שהגובה המצטבר זה 100 מ'
תכנת ridewithgps מכוונת לרזולוציה מסיימת ומדלגת במישור על הצטברות קטנות הגרף שצורף מראה 153 מ'

גוגל מודד ברזולוציה גבוה יותר ביחדות ס"מ ולכן לא מדלג על הצטברויות קטנות - הגובה המצטבר לפי גוגל כ 250 מ'

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
אריה, בחייאת רבאק

250 מטר?!
תבדוק את כלי המדידה או איך שאתה מחשב את הגבהים.
אני אישית כבר הפסקתי לסמוך עליך (בתחום הזה בלבד...) כשאמרת שרכבת מכרכור לחיפה בחזרה על כביש 4 וצברת 850מ'. כמו שאומרים הילדים היום: אין מצב...
 

ariasdo

New member
יש לך חוסר אמון - נתחיל פרה פרה מצורף גרף לפי גוגל מפות

את המספרים כתבתי מזיכרון נוצר לי חוש חש לתת הערכה למסלולים
זה מבוסס כנראה על הרבה בדיקות שעשיתי בעבר על מפות בעזרת גוגל

אבל לאחרונה גילתי גם תגלית שגוגל באזור גשרים מודד לפי הטופוגרפיה

ולכן מהמספר 129 מ' שמופיע בגרף לכיון אחד על אורך ~13.9ק"מ .
אני מוריד כ -9-13 מ' יוצא 115מ' -120 מ'
כידוע רכבו ל 2 כוונים אז זה שווה ל 240-230 מ'
זה סטית תקן ביחס לזיכרון .שלי

בכתבה כתבו 100 מ' זה הרבה פחות מההגיון על 28 ק"מ
לצורך ק: מ מקום שאתה מכיר משורי מצ' גבעת עדה עד תחנת הדלק יש כ 4.5 ק"מ כמעט 50 מ' מצטבר
אז בחייאת רבאק תן קצת אמון אני לא ממציא מהדמיון ולא מותח את הכבישים
אדם מאמין תמיד מסתמך על משהוא .

בהמשך הצרף את הגרפים למסלול מהבית לחיפה ובחזרה

אריה סדובניק

 

ariasdo

New member
לגבי הרכיבה כרכור קניון חיפה ובחזרה - אז יש מצב מצורף גרף ..

שכולל את ההלוך והחזור יש הבדל קטן במסלול
אני כתבתי כ 800 מ' מצטבר בהודעה של הרכיבה בנושא - גם רוכבים זקנים יכולים להשתפר .
לינק להודעה
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1046/180045507/ספורט_ומוטוריקה/אופני_כביש

בנוסף הציטוט מההודעה
" מהבית לחיפה בכביש 4 ובחזרה כ 94 ק"מ מצורף תמונה מהפולאר
אומנם זה נחשב למישור אבל יש כ 800 מ' גובה מצטבר " .

בגלל שאני כותב הרבה מהזיכרון יכול להיות שכתבתי במקום אחר 850 מ' מצטבר
זה סטיה מקובלת בתקן .

בנוסף הגשרים / המחלפים הפעם עובדים לטובתי .
בכל מקום שיהיה גשר במסלול כמו גן שמואל , עוקף חדרה ,ליד בית חנינה וכו'
אני הייתי במצב עולה ויורד , גוגל שלא מזהה גשרים הורד אותי לטופגרפיה המשמעות שבגרפים האלו יש אפילו פחות כ 40 מ' גובה מצטבר מהמצב במצאות .

אני מודה לך שכל פעם אתה מרים לי להנחתה עוד יחשבו שזה מתכנן בננו .

בקניון חיפה הסתובבתי ברגל עם האופנים לחפש שווראמה .
התברר לי עכשיו שהטיול בקניון חיפה קלקל לי את הממוצע הספידומטר עבד וצבר את מרחק ההליכה והורד לי את הממוצע בקטנה .

אריה סדובניק

 

nachshon4

New member
עזוב אותי מגרפים

בחייך אריה. המכונות שמודדת אצלך מקולקלות.
אם עליה מעתלית עד צומת דמון למעלה היא 500 מ', אז מאצלנו לחיפה, מצטבר אולי 100 מ'. אם אני אהיה לארג' - 150.
בשביל לדעת את זה צריך להרגיש ברגליים, לא גרפים.
 

ariasdo

New member
אף פעם אתה לא מרוצה אפילו אם יש הוכחות שחור על גבי לבן

ברכיבה מישור עם גבהות קלות יש בממוצע על כל קלומטר 10- 8 מטר מצטבר
אם בודקים ברזולוציה של ס"מ אין איבוד למצטבר
מבית שאן לאילת דרך הבקעה והערבה יש על 368 ק"מ 3750 מצטבר

אם אתה לא רוצה להאמין זכותך אני מסתמך על זה .
לפעמים לא מרגשים ברגלים השפעה של מצטבר .

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
אני דווקא מרוצה, למה אתה חושב שלא?

אבל ההוכחות שלך לא קבילות בעיני. משהו במכשירי המדידה שלך לא נכון, אם מכרכור לחיפה הוא נותן לך עליה של 400 מ'.
 

ariasdo

New member
תראה את הגרף לבית אורן זה אותו מכשיר מדידה תסתכל טוב על

הקפיצות שנראות בקטן בגלל פרופורצית הגובה בגרף
הגרף הוא מהצומת בכביש 4 עד צ' דמון .

הפרש הגובה זה 474 מ'
גובה מצטבר 564 מ'
כלומר הבדל של 90 מ'
בתכנות גרמין או שווה ערך שמכוונות מטרית ההבדל יהיה פחות
הפרש הגובה יהיה כמעט אותו דבר אבל מצטבר זה יראה פחות .

שם לב שהגובה המצטבר מופיע עם נקודה עשרונית שזה רזולוציה גבוהה

המונח גובה מצטבר זה לא עליה כפי שאתה מציג
אין מכרכור עליה לחיפה יש הצטברות גובה של גבהות וגבשושיות לכל אורך הדרך

מרגשים ברגלים וגם במכשרים בעיקר גבהות ש% השיפוע כ 2%
לדוגמה 1 ק"מ אורך מצ' פל ים לכיוון פרדס חנה .

אריה סדובניק

 

nachshon4

New member
אוקי

אותי מעניין מה שמרגישים ברגליים, מה שמשפיע על הרכיבה.
מאביאל לעמיקם יש עליה. מאד מתונה, אולי של 1%, אבל בהחלט מרגישים אותה. זה הפרש של 50 מ'.
אם יש במפרים או בורות בדרך, זה לא מעניין כדי להבין את מהות הרכיבה.
אם יש לך תוכנה שבודקת הפרשי גובה בין כל שתי אבנים בקוטר ס"מ וחצי שמרכיבות את האספלט בכביש, יבושם לך. אם זה אומר לך מכרכור לחיפה מצטברים 400 מ' (שזה כמעט כמו כל הטיפוס של בית אורן!), אני מאחל לך כל טוב....
 

ItsikH

Member
אנא, לא לריב. זה די פשוט, שילוב של הרבה גבעות קטנות
נותן בקלות גובה מצטבר משמעותי שהרגליים כלל לא מרגישות,לכן גובה מצטבר לבדו לא מלמד על קושי
 

nachshon4

New member
לא רבים, זה בסדר

שנינו אוהבים להתווכח.
האמן לי, בין פרדס חנה לחיפה אין ולו גבעה אחת, העליה היחידה שמורגשת היא על הגשר שמעל הרכבת ליד בית חנניה. שלא יעבדו עליך, הייתי רוכב שם כל יום שישי עד לפני חודש וחצי.
הרכיבה לאורך כביש 4 היא מישור כמעט מוחלט, איך שלא תסתכל על זה. לא רואה איזה תוכנה מתחכמת יכולה למצוא 400 מ' פלוס, לאורך ה-40 ק"מ הללו.
 

ariasdo

New member
תמיד אנחנו בוויכוח אבל אתה לא הוגן לא מתייחס למסלולים

שצרפתי מנסה לגמד ולהקטין את המסלול לא מתיחס לפרטים שקימים
בהלוך זה כ 48 ק"מ
בחזור זה 45 ק"מ
אתה מתעלם מנקודות שהם גבהות במסלול לדוגמה
הקטע גבהות בעוקף חדרה
הקטע העולה מפל ים לפרדס חנה ויש עוד קטעים
אפילו מתעלם מנתון של גרמין של 168 מ' שמתיחס רק 27.6 ק"מ

אתה רק כותב מילים בלי גיבוי .

אני מצד שני מה שכתבתי גיבתי בגרפים וזה מדויק כל ההצטבריות על המסלול
הטעון שחלק מהגבשושיות אין להם ערך מבחינת הקושי לרוב הרוכבים אני מסכם איתך שזה לא קובע את קושי המסלול .

מה שקובע את הקושי במסלול זה הקצב 30 ק"מש ממוצע שרכבתי זה היה קשה
27 ק"מש היה לי הרבה יותר קל .

אריה סדובניק
 
למעלה