אליפות ישראל נגד השעון 2016

Dov_s

New member
לפי עומר גודשטיין רק 165 מטר.



 

ariasdo

New member
168מ' ברזולוציה של יחידות מ' מתחיל להתקרב וזה על 27.6 ק"מ

 

geva

New member
לפי הגרמין הטיפוס המצטבר בתחרות עמד על כ70 מטר מצטברים

 

ariasdo

New member
תסתכל שוב כתוב 153 מ' תכנות הגרמין וכו' מודדות על בסיס מטרי

זו רזולוציה נמוכה ומדלגת במישור על הצטברות קטנות הגרף שצורף בכתבה בכל זאת מראה מצטבר של 153 מ'

הסברתי גם בפעם הקודמת גוגל מפות מתרגם ברזולוציה גבוהה יותר ולכן התוצאות שלו במישור יראו יותר גובה
התצאות של גוגל מראות גם נקודה עשרונית .

אם בודקים בעליה אז הבדלים מצטמצמים מאוד למטרים בודדים

אריה סדובניק
 

tulkin

New member
הבעיה היא לא הרזולוציה של המפה/מדידות אלא של שיטת ההחלקה.

כיוון שכל מכשיר מדידה טועה, גם אם בסנטימטרים ספורים, כל תוכנה סבירה עושה "החלקה" של הנתונים באמצעות מיצוע של הנתונים סביב כל נקודה. אף אחד לא מתעניין בגרף השיניים של המדידות הראשוניות. כאן אני עם נחשון שמחפש מה מרגישים ברגליים. ועליה של סנטימטר פה ושם (ואחר ירידה של אותם סנטימטרים) מעניינת את הרוכב כשלג דאשתקד. כדי להימנע מכך, "מחליקים את הנתונים" ועליו בודקים את העליה המצטברת. כל מה שנשאר לדעת זה כמה גדול "חלון ההחלקה", ובגלל הפרמטר הזה נוצרים ההבדלים בין מכשירי המדידה והתוכנות השונים. נחשון מצפה לחלון החלקה גדול. וגוגל כנראה עובדים על חלון קטן.
וכאן מגיע הפרדוקס. במישור, האפקט של רוחב חלון ההחלקה הוא גדול מאד. בעליה רציפה הוא זניח לגמרי. יש גם תוכנות שמאפשרות להזין את גודל חלון ההחלקה, למשל
gpsvisualizer
 

ariasdo

New member
אם תמיד מודדים באותו מכשיר אז ההשואה היא עקבית בין מסלול ל

מסלול - ואני משווה כל הזמן עם אותם כלים ותכנות והם נותנות דיוק גבוה יותר .

בדרך כלל במישור גבהות יש איזון כל הזמן בין גובה מצטבר עולה למצטבר יורד
וההפרשים קטנים בין כל כיוון .

במצב מאוזן אם אין גבעה לעלות תוך כדי וזה רק גבשושיות אז הקושי פחות מורגש ברגלים .

אני לא דברתי על קושי ואם הטעון הזה אין לי בעיה .
לי קשה כל הזמן בגלל רכיבה ביחסים כבדים אבל שאני לוקח פרויקט אני משתדל לעמוד במשימה , אני לא מספר סיפורים דימיונים אני תמיד מסתמך על נתונים וכל הזמן עקבי ומשווה באותה שיטה .

ברכיבה מהבית על כביש 4 לקניון חיפה ובחזרה המטרה שלי היתה לשמור על 30 ק"מש ממוצע . אז בבדיקה שלי זה 800 מ' מצטבר ממוצע
בגרמין ותכנות אחרות זה יופע פחות כ 600 מ' . זה לא הדבר החשוב כל עוד
תמיד אני בודק ומשווה מסלולים באותם מכשירים ובאותה שיטה .

כל מסלול שאני בוחן ספציפית לגופו ומתיחס לפרופורציה שיש בין הגובה המצטבר להפרש הגבהים ותמיד עם אותם כלים .
בעליות ראה בדוגמה של בית אורן הפערים בין התכנות בהתיחס לגובה המצטבר כנראה יהיו קטנים יותר .

בתגובה הראשונה שלי שמתיחסת לנושא בסה"כ הראתי את ההבדלים בגובה המצטבר שנוצרו בין הכתבה ,לגרף בכתבה ולגוגל .


אריה סדובניק
 

Dov_s

New member
התוכנה שלך בעיתית

כבישים (וביחוד כבישים מהירים) נסללים ישר. כאשר סוללים אותם מחלקים את הטפוגרפיה. יש פער עצום בין לרכב בכביש לבין לרכב בשביל הלבן ליד הכביש.
נראה לי שהתוכנה שלך מתייחסת לטופוגרפיה של השטח ולא של הכביש.
 

ariasdo

New member
זה לא תכנה שלי זה לינק קשור שיתופי שיוצא מגוגל מפות שניתן

לתרגם בכל תכנה בגוגל מפות זה מוגדר למסלול עבור מכונית זה על הכביש
לגוגל יש בג שלאחרונה גלתי יש בעיה בגשרים שם הוא מזהה את הטופוגרפיה
כל תוכנה מתרגמת שונה את מרווח הקפיצות .

אני בודק שהמרווחים יהיו קטנים לי זה חשוב בגלל שאני רוכב שונה מאחרים
עושה שימוש בהילוכים כבדים כל הדרך על 53/12-14 בסל"ד נמוך וקבוע ומנסה לשמור על מהירות קבועה כל הדרך בירדות אני נח .
בהתחשב בגלי הצלחתי לשמור על 30 קמ"ש ממוצע קבוע למרחק של כרכור חיפה בהתאם למסלולים שצרפתי בגרף .

אם ההיתי מחובר למד וואטים אפשר היה לראות את הפרשי המאמץ בתנודות
לגבי התכנות על הקטע של הנג"ש זה שונה מאחד לשני בגלל כיון התכנה בבסיס
בתכנות הגרמין לסוגהם זה לא סופר הצטבריות קטנות ולכן זה פחות במשור
אצל ניצן הנדלר זה 153 מ'
אצל עומר גודשטיין 168 מטר
גוגל מראה תוצאה יותר גבוהה

אריה סדובניק
 

gnh23

New member
Google בודק טופוגרפיה מקורית של השטח

תמיד טיפוס מצטבר יהיה גבוה מהטיפוס בפועל, בגלל גשרים, גשרונים ובגלל שהכביש נמצא בשיפוע מתון יותר מהטופוגרפיה עקב הריבוד ועקב הצורך הבטיחותי
 

ariasdo

New member
מאילפלט לצפת גם הגרמין נופל בגשר עכברה כולם מבוססים על גוגל.

 
למעלה