אלכסנדר

lightflake

New member
לא לא

אני לא מחפש משהו ספציפי שאני יודע מראש אלא מחפש מה קרה באופן ספציפי לאדם ספציפי (אלכסנדר) במקום ספציפי (בפרס) ובתחום ספציפי (התחום הרוחני). יש הבדל גדול בין הדברים. אני לא שופט את הרוחניות לכאן או לכאן, פשוט מעניין אותי מה קרה לו שם, איך זה קרה בדיוק ואיך זה השפיע אחר כך על החלטותיו, (לדוגמא אם אני לא טועה הוא אחר כך התחתן עם אשה פרסית למרות שזה היה מאוד לא מקובל וכו'..)
 

ihtiyar

New member
O.K

תהליך ההיבריס (hybris) לא פסח גם על אלכסנדר. פלוטארכוס מביא כמה (מעט יחסית) דוגמאות לשינויים "רוחניים", וניתן בהחלט לשייך את חלקן לתחום הפוליטי וחלקן להיבריס. את נישואיו לרוקסאנה אפשר לפרש גם כאהבה וגם כאקט פוליטי. נישואיו עם סטאטירה, בִּתוֹ של דריווש, סביר שנבעו או משיקולים פוליטיים, או מההיבריס (הוא השיא רבים מאנשיו לנשים פרסיות). קרא במקורות ההיסטוריים אודות הדברים שאתה מחפש. לא ברשת. ויקיפדיה איננה מקור מהימן. אם היה משהו בדברי אודות ה"רוחניות" שפגע בך: סליחה
 

קוכולין

New member
נראה לי שתפיסת הרוחניות שלך

מעט חד צדדית מדי. נכון שרוחניות, אמיתית או מזוייפת, עלולה להביא לתוצאות שליליות. עם זאת, היו אנשי ציבור, כדוגמת מהטמה גנדהי, שהשקפותיהם הדתיות והרוחניות הביאו הישגים גדולים להם, לעמיהם ולאנושות. רוחניות יכולה להיות מתעתעת, או אמיתית ותורמת, כמו כל השקפה אנושית פחות או יותר.
 

ihtiyar

New member
../images/Emo32.gif תמונות מהקרב נגד דריווש

על "סרקופג אלכסנדר" - צילמתי במוזיאון לארכיאולוגיה באיסטנבול
 

ihtiyar

New member
אחרונה להפעם

אלא אם מישהו ירצה עוד תמונות של הסרקופג המדהים הזה שהתגלה בבית הקברות המלכותי בצור
 

ihtiyar

New member
פרטים על "סרקופג אלכסנדר"

תוכל למצוא בקישור המצורף, וממנו תבין שאין מידע מדוייק למי הוא יועד. בעקבות מציאת בית הקברות המלכותי בצידון, ובו סרקופגים מדהימים/מושלמים מתקופות שונות, הושלם ב-1890 המוזיאון לארכיאולוגיה באיסטנבול ע"י Hamdi Bey, שחפר באתר שבצידון. חדשות טובות (כך אני מקווה) מהמוזיאון באיסטנבול: אגף הסרקופגים הגדול של המוזיאון היה סגור כבר כ-14 שנים, מלבד שני החדרים של הסרקופגים מצידון. בחורף האחרון ראיתי שיש עבודות שיפוץ באגף הסגור ההוא, בתקווה שהוא יפּתח. אם יש למישהו עדכון אודות פתיחת האגף הזה - אשמח אם יכתוב על כך. יש בו סרקופגים מופלאים, כולל כמה שהם שעטנז מצרי/יווני המזכירים את התיאוריות של עמנואל וליקובסקי. להמחשה אעלה שתי תמונות של סרקופגים שכנים, מאותו חדר, אותה אבן, אותה תקופה. הראשון: יווני? מצרי?
 

ihtiyar

New member
אל בית הקברות המלכותי שהתגלה בצידון

הובאו סרקופגים מרחבי העולם ההלניסטי. חלקם הובאו ממצרים והשתמשו בהם לקבורה נוספת. ככל הנראה אימצו את סגנון הסרקופגים המצריים, והסבו אותם לקבורה יוונית. שני הסרקופגים "בסגנון מצרי" אינם של אלכסנדר. הנה תמונה של סרקופג מצרי מקורי שהובא ממצרים לצידון, והשתמשו בו לקבורתו של מלך תִּבְּנִית
 

ihtiyar

New member
וכאן סרקופג הלניסטי בסגנון מצרי

גם הוא מבית הקברות המלכותי של צידון.
 

Y. Welis

New member
זה מעניין, כי אם הוא מהתקופה ההיא, התיאור של

אלכסנדר שבו אותנטי יותר מכל גירסה אחרת (כמו הציור הידוע).
 

ihtiyar

New member
הוא ככל הנראה מהמאה ה-4 לפנה"ס

ומאותה תקופה שרדו עוד פסלים של אלכסנדר. כידוע, בכל הפסלים הוא נראה כרפליקה החוזרת על עצמה, מעין "זה אלכסנדר ואין בִּלתוֹ" - תופעה מוכרת בעולם ההלינסטי והרומי. על הסרקופג מופיעות שתי סצינות עיקריות: הקרב של הצבא המקדוני נגד דריווש והפרסים מצד אחד, ואילו בצד השני היוונים והפרסים יוצאים יחדיו למסע ציד. ממש תעמולה-מִטעם. בתמונה: קטע מהסרקופג: מסע הציד המשותף של הפרסים והיוונים
 
למעלה