אם זה לא דו קיום, אז מה זה כן?

mיטלמן

Well-known member
מה קשור? לתת להם לגנוב אותנו, יקרא דו קיום?!
מה פתאום?
ישר לוקחת מבער וגם גפרורים ולא מעט אבנים וגם סלעים והולכת לשרוף להם את הכפר.

"עשרות מתנחלים נכנסו הבוקר (שבת) לכפר בית פוריק הסמוך לשכם, הציתו מבנים וכלי רכב ויידו אבנים על תושבי הכפר - שהשיבו ביידוי אבנים. כוחות צה"ל נכנסו לכפר וביצעו ירי באוויר כדי להרחיק את המתנחלים, שלבסוף יצאו. לפי גורם צבאי, המתנחלים שהגיעו למקום טענו שפלסטינים מהכפר גנבו להם צאן. הפלסטינים טענו: המתנחלים הכו קשות אדם אחד".
 

mיטלמן

Well-known member
לתת למתנחלים לשרוף ולהרוס כי חשבו וטענו שהפלסטינים גנבו מהם צאן?
את מאמינה באופן גורף למתנחלים, אז מה יש לדבר על דו קיום?
גם במקום מגוריך אם תשמעי שמועה שיוסף הג'ינג'י
גנב לך את הכלב, תשרפי לו את הבית?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לתת למתנחלים לשרוף ולהרוס כי חשבו וטענו שהפלסטינים גנבו מהם צאן?
את מאמינה באופן גורף למתנחלים, אז מה יש לדבר על דו קיום?
גם במקום מגוריך אם תשמעי שמועה שיוסף הג'ינג'י
גנב לך את הכלב, תשרפי לו את הבית?
אם על כל מקרה בו פלסטינים היו גונבים צאן מיהודים ו/או זורקים עליהם אבנים ו/או בקבוקי תבערה, למחרת ישראל הייתה פועלת בנחרצות בכפר הרלוונטי, המקרים האלה היו ככל הנראה מפסיקים תוך זמן קצר. אלא שהמדינה לא יכולה או לא רוצה לפעול כך, מה שלא מותיר למתיישבים ברירה אלא לעשות זאת בעצמם.

זה אגב לא מה שמעיד על היעדר דו-קיום. היעדר הדו-קיום נלמד מהשלב שלפני, זה שאת מדלגת עליו בנינוחות, בו הותקפו היהודים לראשונה על-ידי הערבים. חריגים עד מאוד אם קיימים בכלל המקרים בהם מתנחלים* פועלים כך בכפר ערבי מבלי שזה מגיע כתגובה למשהו שיצא מאותו כפר.

אז כמובן שאפשר לטעון שעדיין אסור להם לפעול כך וזאת עמדה לגיטימית לחלוטין. אבל בכל זאת רצוי שטרם גיבוש העמדה כל התמונה תונח בפני המגבשים, ושהסיפור לא יתחיל באיזשהו מקום באמצע רק כי כך התקשורת הישראלית ו/או אינטרסנטים אחרים החליטו להעביר אותו לצרכנים.


* אגב בחלק גדול מהמקרים כלל לא מדובר במתנחלים, אלא בכאלה שהגיעו ממקומות אחרים לחלוטין. אבל זה כבר דיון בפני עצמו.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
לתת למתנחלים לשרוף ולהרוס כי חשבו וטענו שהפלסטינים גנבו מהם צאן?
את מאמינה באופן גורף למתנחלים, אז מה יש לדבר על דו קיום?
גם במקום מגוריך אם תשמעי שמועה שיוסף הג'ינג'י
גנב לך את הכלב, תשרפי לו את הבית?
עברנו לדבר לגופו של כותב?
 

פולגאר

Well-known member
אישית, איני סומך על ערבי!!
בצדק!
 

אבי בן 1231

Well-known member
בצדק!
במשך שנים הייתי מקבל שרות למכונית ביפו, אך כבר שנים שכף רגלי איני דורכת שם!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
במשך שנים הייתי מקבל שרות למכונית ביפו, אך כבר שנים שכף רגלי איני דורכת שם!
במקרה, ככל שיש מקריות בעולם :), ניהלתי היום דיון אופרטיבי עם אחת מבנותי בנושא זה. נזקקנו לשירות מסוים והיה עלינו לבחור בין אפשרות נגישה, שם השירות יינתן על-ידי פלסטינים, לאפשרות פחות נגישה אך אפשרית, שם השירות יינתן על-ידי ערבי ישראלי, למקום עוד פחות נגיש, שם השירות יינתן לא סתם על-ידי יהודים, אבל על-ידי כאלה שאבי ז"ל כבר פנה אליהם דרך קבע לקבלת השירות הנ"ל (נגישות לצורך העניין, לרבות נוחות גיאוגרפית ונוחות קלנדארית).

בתי התנגדה מסיבות עקרוניות שנפנה למקום הפלסטיני, על אף שהיינו שם פעמים רבות בעבר. התנגדותה נבעה בין השאר מאיזה אירוע מלפני מספר שנים שהיה שם במקום בו אותם פלסטינאים לא סייעו ליהודים בעת פיגוע שבוצע נגדם. אני לא חלקתי על העקרון שבדבריה, אך מתוך הבנה שאם לא נעשה זאת 'כאן ועכשיו', עד שנגיע למקום בו השירות יכול להינתן על-ידי יהודי (המקום שאנחנו מכירים או מקום דומה עם מאפיין זה), ייקח זמן רב ומאחר ורציתי לסיים עם העניין, העדפתי בכל זאת את הפניה לנותן השירות הפלסטיני.

אגב בניגוד למקרים רבים בדברים האלה, בשירות המדובר אין הבדל מיוחד בין איכות השירות ו/או מחירה בין המקומות השונים. אם כי רק לאחרונה ובנושא בו השירות עלה סכום משמעותי למדי, בכל אופן עבורנו, גם העדפתי פניה לנותן שירות ערבי (ישראלי) על-פני האלטרנטיבה היהודית.

בקיצור, כתבתי את התגובה לכתחילה בגלל הדיון הזה עם בתי שהתיישב לי טוב עם הדיון שהיה כאן במהלך היום בפורום :). אבל כעת כשאני חושב על זה, אני לא נמנע מפניה לערבים לקבלת שירות ולא זכור לי שאי-פעם עשיתי זאת בעבר, בין אם בתקופה מתוחה בטחונית ובין אם בימי שגרה. אני אמנם די 'פרינציפיונר' בענייני שירותים, אבל המדד לפיו אקבע להיכן ללכת הוא לא שאלת היהודי-ערבי. שאלה זו תשפיע עלי רק במקרה בו מבחינת 100% ההיבטים האחרים, לא יהיה הבדל (למשל שני מוסכים סמוכים, אותו מרחק נסיעה מבחינתי, אותה כמות ימי טיפול ואותה עלות בערך, או אז אעדיף כנראה לפרנס את היהודי על-פני בן דודו. אגב בתנאים דומים אעדיף לפרנס שומר שבת מקרב היהודים על-פני מי שאינו שומר שבת -לא רק עניין של העדפה אישית אלא של הלכה-).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
במקרה, ככל שיש מקריות בעולם :), ניהלתי היום דיון אופרטיבי עם אחת מבנותי בנושא זה. נזקקנו לשירות מסוים והיה עלינו לבחור בין אפשרות נגישה, שם השירות יינתן על-ידי פלסטינים, לאפשרות פחות נגישה אך אפשרית, שם השירות יינתן על-ידי ערבי ישראלי, למקום עוד פחות נגיש, שם השירות יינתן לא סתם על-ידי יהודים, אבל על-ידי כאלה שאבי ז"ל כבר פנה אליהם דרך קבע לקבלת השירות הנ"ל (נגישות לצורך העניין, לרבות נוחות גיאוגרפית ונוחות קלנדארית).

בתי התנגדה מסיבות עקרוניות שנפנה למקום הפלסטיני, על אף שהיינו שם פעמים רבות בעבר. התנגדותה נבעה בין השאר מאיזה אירוע מלפני מספר שנים שהיה שם במקום בו אותם פלסטינאים לא סייעו ליהודים בעת פיגוע שבוצע נגדם. אני לא חלקתי על העקרון שבדבריה, אך מתוך הבנה שאם לא נעשה זאת 'כאן ועכשיו', עד שנגיע למקום בו השירות יכול להינתן על-ידי יהודי (המקום שאנחנו מכירים או מקום דומה עם מאפיין זה), ייקח זמן רב ומאחר ורציתי לסיים עם העניין, העדפתי בכל זאת את הפניה לנותן השירות הפלסטיני.

אגב בניגוד למקרים רבים בדברים האלה, בשירות המדובר אין הבדל מיוחד בין איכות השירות ו/או מחירה בין המקומות השונים. אם כי רק לאחרונה ובנושא בו השירות עלה סכום משמעותי למדי, בכל אופן עבורנו, גם העדפתי פניה לנותן שירות ערבי (ישראלי) על-פני האלטרנטיבה היהודית.

בקיצור, כתבתי את התגובה לכתחילה בגלל הדיון הזה עם בתי שהתיישב לי טוב עם הדיון שהיה כאן במהלך היום בפורום :). אבל כעת כשאני חושב על זה, אני לא נמנע מפניה לערבים לקבלת שירות ולא זכור לי שאי-פעם עשיתי זאת בעבר, בין אם בתקופה מתוחה בטחונית ובין אם בימי שגרה. אני אמנם די 'פרינציפיונר' בענייני שירותים, אבל המדד לפיו אקבע להיכן ללכת הוא לא שאלת היהודי-ערבי. שאלה זו תשפיע עלי רק במקרה בו מבחינת 100% ההיבטים האחרים, לא יהיה הבדל (למשל שני מוסכים סמוכים, אותו מרחק נסיעה מבחינתי, אותה כמות ימי טיפול ואותה עלות בערך, או אז אעדיף כנראה לפרנס את היהודי על-פני בן דודו. אגב בתנאים דומים אעדיף לפרנס שומר שבת מקרב היהודים על-פני מי שאינו שומר שבת -לא רק עניין של העדפה אישית אלא של הלכה-).
מה אתה שונה מ0מולני שהכסף חשוב לו יותר מהכל?
מצד אחד, אתה כותב שתעדיף לפרנס יהודי שומר שבת ומצד אחר כותב שאין לך בעיה לפרנס מחבל פוטנציאלי (n)
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה אתה שונה מ0מולני שהכסף חשוב לו יותר מהכל?
אין לי מושג. לא ידעתי עד היום אחה"צ ש"הכסף חשוב לו (ל"סמולני" כהגדרתך) יותר מהכל" וממילא אצטרך מעט זמן לחשוב על ההבדלים בינינו :).

בכל מקרה, זאת בהחלט, גם, שאלה כספית. אמנם מדברי למעלה דווקא לא עולה כל קשר לכסף :). זה שאתה איכשהו מצאת את זה בדברים, שיהיה לך לבריאות. הם לא מופיעים שם כך. אבל אין לי שום בעיה גם 'להודות' בזה. אכן אם ערבי ידרוש ממני X ש"ח על שירות כלשהו והיהודי ידרוש 10X, אם לא תהיה מניעה עניינית אחרת (למשל פגיעה בטיב השירות שמגיעה מהמחיר הנמוך וכיו"ב), בהחלט אפנה ככל הנראה לערבי. מה שכן כתבתי למעלה הוא, שהיותו ערבי זה ככה"נ לא מה שיימנע ממני מלעשות כן. אם כך נוהג גם ה"הסמולני" המצוי, אזי בעניין הזה מסתבר שאיננו שונים כל כך.
מצד אחד, אתה כותב שתעדיף לפרנס יהודי שומר שבת ומצד אחר כותב שאין לך בעיה לפרנס מחבל פוטנציאלי (n)
אכן כך כתבתי (זולת הגדרת הערבי כ"מחבל פוטנציאלי" על אוטומט), אם כי כמובן שאין כל קשר בין שני הדברים הללו. אני מעדיף לפרנס שומר שבת, כאשר ההתלבטות היא בין שני יהודים כמובן. כאשר ההתלבטות היא בין יהודי לערבי, השאלות שאשאל את עצמי ועל-פיהן אקבל החלטה ממי לרכוש את השירות, ככל הנראה לא תכלול את עובדת היות האחד יהודי והשני ערבי, אלא אם כן ובדיוק כאמור מעלה, זה יהיה ההבדל היחיד ביניהם.

אז אשריך ידידי, הצלחת להעתיק את דברי יפה. כלומר בערך בכל אופן :). לא מוצא חן בעיניך (האייקון בסוף המשפט הוא הרי החידוש היחיד בדבריך לעומת דברי)? צר לי, אלה החיים. כמובן
 

שמלת תחרה1

Well-known member
מה אתה שונה מ0מולני שהכסף חשוב לו יותר מהכל?
מצד אחד, אתה כותב שתעדיף לפרנס יהודי שומר שבת ומצד אחר כותב שאין לך בעיה לפרנס מחבל פוטנציאלי (n)
דיבר? אתה מכיר מישהו שכסף אינו חשוב לו?
חושב שאין ימנים שימכרו את המדינה עבור כסף?
 

אבי בן 1231

Well-known member
במקרה, ככל שיש מקריות בעולם :), ניהלתי היום דיון אופרטיבי עם אחת מבנותי בנושא זה. נזקקנו לשירות מסוים והיה עלינו לבחור בין אפשרות נגישה, שם השירות יינתן על-ידי פלסטינים, לאפשרות פחות נגישה אך אפשרית, שם השירות יינתן על-ידי ערבי ישראלי, למקום עוד פחות נגיש, שם השירות יינתן לא סתם על-ידי יהודים, אבל על-ידי כאלה שאבי ז"ל כבר פנה אליהם דרך קבע לקבלת השירות הנ"ל (נגישות לצורך העניין, לרבות נוחות גיאוגרפית ונוחות קלנדארית).

בתי התנגדה מסיבות עקרוניות שנפנה למקום הפלסטיני, על אף שהיינו שם פעמים רבות בעבר. התנגדותה נבעה בין השאר מאיזה אירוע מלפני מספר שנים שהיה שם במקום בו אותם פלסטינאים לא סייעו ליהודים בעת פיגוע שבוצע נגדם. אני לא חלקתי על העקרון שבדבריה, אך מתוך הבנה שאם לא נעשה זאת 'כאן ועכשיו', עד שנגיע למקום בו השירות יכול להינתן על-ידי יהודי (המקום שאנחנו מכירים או מקום דומה עם מאפיין זה), ייקח זמן רב ומאחר ורציתי לסיים עם העניין, העדפתי בכל זאת את הפניה לנותן השירות הפלסטיני.

אגב בניגוד למקרים רבים בדברים האלה, בשירות המדובר אין הבדל מיוחד בין איכות השירות ו/או מחירה בין המקומות השונים. אם כי רק לאחרונה ובנושא בו השירות עלה סכום משמעותי למדי, בכל אופן עבורנו, גם העדפתי פניה לנותן שירות ערבי (ישראלי) על-פני האלטרנטיבה היהודית.

בקיצור, כתבתי את התגובה לכתחילה בגלל הדיון הזה עם בתי שהתיישב לי טוב עם הדיון שהיה כאן במהלך היום בפורום :). אבל כעת כשאני חושב על זה, אני לא נמנע מפניה לערבים לקבלת שירות ולא זכור לי שאי-פעם עשיתי זאת בעבר, בין אם בתקופה מתוחה בטחונית ובין אם בימי שגרה. אני אמנם די 'פרינציפיונר' בענייני שירותים, אבל המדד לפיו אקבע להיכן ללכת הוא לא שאלת היהודי-ערבי. שאלה זו תשפיע עלי רק במקרה בו מבחינת 100% ההיבטים האחרים, לא יהיה הבדל (למשל שני מוסכים סמוכים, אותו מרחק נסיעה מבחינתי, אותה כמות ימי טיפול ואותה עלות בערך, או אז אעדיף כנראה לפרנס את היהודי על-פני בן דודו. אגב בתנאים דומים אעדיף לפרנס שומר שבת מקרב היהודים על-פני מי שאינו שומר שבת -לא רק עניין של העדפה אישית אלא של הלכה-).
כנראה שבתך חכמה כמוך, תמשיך לספק פרנסה למרצחיך אולי תזכה, פעם אחת, בעזרת אללה, לקבל הסבר מדוע כדאי להמנע מקשר עם ערבים!!
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה