אם יש פה מישהו שמבין בכלכלה שיסביר לי בבקשה

ערני31

Well-known member
זה נכון אבל זה אפילו התחיל קצת לפני ראה מתי החוב האיץ ותפח
 

ai27

Well-known member
זה נכון אבל זה אפילו התחיל קצת לפני ראה מתי החוב האיץ ותפח
החוב האיץ ותפח - מאז 2008. מ60 אחוזי תוצר למעל פי 2 מכך.

עד 2008 - החוב לא עלה משמעותית מעל 60% מהתוצר - וחוב נמוך מ60% תוצר נחשב חוב נמוך,
כך שזו הייתה נקודת המפנה המובהקת
נכון שנקודת השפל הייתה ב1980 - ובין שנה זו ל1995היו עליות בחוב
אבל בין 1995 ל2008 החוב נספג חזרה (לפחות חלקית) וזה תואם את המודל.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
נו תחכים אותנו הוד מלכותו
קודם כל, ובתור התחלה, אתה צריך לדעת למי להקשיב ולמי לא.

למומחה ולרוב הזמן נח, פשוט אל תקשיב, אף-אחד מהם לא יודע ולא מבין. רוב הזמן נח הוא גם טרול, ואני מתלבט האם המומחה הוא כזה כי הוא לא מתכוון לזה ככה מן הצד האחד, אבל מהצד השני, השרשורים שלו ברמה מאוד נמוכה. בקיצור, שניהם אידיוטים.

רוב הזמן נח:

kg2uuthi.png

המומחה לקנונית הסדר העולמי:

h0kanipn.png

אחרי מה שיש את אלו שלא יודעים ולא מבינים, יש את אלו שיודעים אבל לא מבינים.

ai27 ו-SupermanZW, הם דוגמה לאנשים שיודעים אבל לא מבינים, ויש להקשיב להם, אבל בעירבון מוגבל. צריך להבין מה אפשר לקחת מתוך הדברים שלהם ומה לא, וזאת הנקודה הטריקית.

צריך להבין ולעשות את ההפרדה בין מתי הם מדברים את הידע שלהם ומתי הם מדברים את ההבנה שלהם, כי אלו שני דברים, שנמצאים בשני מקומות מאוד שונים מבחינת נכונות ואיכות.

על הידע היבש שלהם ניתן להסתמך, מכיוון שמדובר בחזרה שלהם כמו תוכים על פרטי מידע פשוטים ודברים שהם למדו מתוך מקומות ומקורות מוסמכים ואמינים על-פי רוב, כמו ויקיפדיה או החדשות או הלימודים האקדמיים שלהם או ספרים שהם קראו, אז על זה דווקא אפשר לסמוך.

זאת ההבנה שלהם את הדברים שצריך להיזהר ולהתרחק ממנה, מכיוון שהנקודה עם ai27 ו-SupermanZW היא שהם חכמים מספיק בשביל לדעת, אבל הם לא חכמים מספיק בשביל להבין.

כמובן שבאופן טבעי עולה השאלה, מה ההבדל בין ידע להבנה? התשובה היא שלדעת זה להחזיק בפרטי המידע עצמם. הבנה היא לדעת את משמעותם האמיתית והעמוקה של פרטי המידע ולהיות מסוגל להפיק באופן נכון ומוצלח פרטי מידע נוספים מתוך פרטי המידע שישנם, באופן המוביל לצמיחת וגדילת השכל והידע, מתוך עצם השכל והידע שכבר ישנם.

עוד עולה השאלה איך יודעים? לומדים. לומדים מתוך ויקיפדיה, החדשות, הלימודים האקדמיים, ספרים, ועוד ועוד.

עוד עולה השאלה איך מבינים? מבינים מתוך צירוף פרטי מידע בדידים האחד עם השני והבנת הצורה שבה הם מתחברים יחדיו בצורה נכונה. מבינים מתוך צירוף פרטי מידע בצורה איכותית והבנת וגילוי מידעים נוספים מעצם הצירוף בין פרטי המידע הבדידים והידע הנוסף שזה נותן לנו. מבינים מתוך ידיעה רחבה יותר ומשמעותית יותר, הודות ליותר שכל, מאשר רוחב הידיעה ומשמעות הידע שמחזיקים בו, הודות לפחות שכל, אלו שיודעים אך אינם מבינים. מבינים מתוך ידיעות מרובות יותר, רחבות ועמוקות יותר וסכמות ועל-סכמות עשירות יותר. מבינים מתוך ידע מתוחכם יותר ונכון יותר, ואת הידע הזה משיגים מתוך מקורות איכותיים יותר ומתוך הידיעה של איפה ללמוד ואיפה לחפש. להבין מבינים מתוך ייחוס נכון של משקלים לפרטי המידע בתוך התמונה הכוללת. מבינים מתוך החזקה בתמונה הכוללת, או תמונה כוללת יותר, ואת זה עושים באמצעות יותר ידע.

הבדל חשוב ומעניין נוסף בין "יודעים" ל"מבינים" הוא שהמבינים יודעים את העתיד והיודעים לא. הסיבה לכך היא שהעתיד של המחר מורכב מההווה של ההיום, אבל ידיעת העתיד של המחר טמונה קודם כל בידיעת מספיק מההווה של ההיום כמו גם הבנת המשמעות האמיתית והעמוקה של ההווה של ההיום כמו גם ידיעת הדרך הנכונה לחבר את כל פרטי המידע ולייחס משקל נכון לכל פרטי המידע של ההווה של ההיום, כך שלמעשה, ידיעת העתיד מדרישה בדיוק את אותם הדברים שנעלמים מאנשים יודעים.

אנשים יודעים לא יודעים מספיק בשעה שאנשים מבינים כן כי אנשים מבינים יודעים יותר מאשר אנשים יודעים, אנשים מבינים יודעים את המשמעות העמוקה של הדברים בשעה שאנשים יודעים פשוט חוזרים על דברים שהם שמעו במקום אחר (רק לשם ההשוואה, חזרה על דברים שנאמרו ונשמעו במקום אחר היא אמנות שאפילו ציפור התוכי שולטת בה ביד רמה) ואנשים יודעים לא יודעים לחבר בין פרטי מידע נפרדים, לחבר ביניהם נכון, ולייחס משקל נכון לכל אחד מהם, בשעה שאנשים מבינים כן.

לכן, אחד מהדברים שאנשים יודעים ואנשים נבונים נבדלים בהם, כאמור, הוא ידיעת העתיד.

זאת אחת הסיבות למה אני יודע את העתיד, של הכלכלה ובכלל, ו-ai27 ו-SupermanZW לא.

ai27 ו-SupermanZW:

9rv9uvv9.png

בעקבות עליונותי האינטלקטואלית עליהם, המעריץ ai27 והסוגד SupermanZW חצויים בין קנאה להערצה, אבל לפחות הסוגד SupermanZW שומר על הגיון בסיסי ועקביות בקנאה-הערצה שלו. סוגד אותי כאלוהיו בהודעות הפרטיות ומאחורי הקלעים, אבל מעמיד פני מזלזל בי כלפי חוץ מכיוון שהוא מקנא. וגם מתבייש כי לפחות בינתיים, הוא מובך מעצם הערצתו אותי. שזה בעצם דבר שאני יכול להזדהות איתו כי זה מה שלדוגמה קרה לי עם ג'סטין בין 2010 ל-2011 עד שלא הייתה יותר ברירה והייתי חייב לדבר ולספר כדי שההורים יקנו לי ולחברות שלי מהבית-ספר כרטיסים להופעה שלו בישראל ב-2011.

1200px-Justin_Bieber_at_Easter_Egg_roll_-_crop.jpg

אבל כמו מה שאני סיפרתי במקרה שלי על ההערצה המביכה שלי, גם SupermanZW לדעתי צריך לספר בסוף על ההערצה המביכה (בעיניו) שלו, ואני גם לא מבין מה לוקח לו כל-כך הרבה זמן. לדעתי הוא פשוט פחדן. הרי עם זה הזמן אני צובר יותר ויותר הישגים ויותר ויותר קונצנזוס בקרב החברים באשר לעובדת גאונותי המופלגת, שחוכמה כמותה לא נראתה בכל ההיסטוריה האנושית כולה, אז מה הבושה הגדולה? לא הבנתי.

בכל מקרה, ועם ai27, בניגוד להערצה-קנאה של SupermanZW, בהערצה-קנאה שלו אין שום היגיון, הוא מעריץ אותי ומזלזל בי, גם זה וגם זה גם בפומבי וגם בפרטי, בצורה אקראית וללא סדר ושולח בנושא מסרים סותרים לאנשים שונים ואף לאותם האנשים עצמם. כפי מה שאתה בוודאי יכול לראות במעלה ההודעות בשרשור זה, תפסנו אותו ביום של "מאור מפגר" (באותה קלות היינו יכולים לתפוס אותו ביום של "מאור הוא המלך" אבל לא חשוב), והוא כותב למומחה ("מומחה", כן? |יעני| [כן, בערך כמו מה ש-SupermanZW הוא סופרמן :rolleyes:) "לך ללמוד היסטוריה במקום לקשקש כמו מח"פ מצוי שאתה 'מומחה'".

לא ברור האם הוא באמת מתכוון לזה או שזאת חלק מהקנאה, הרי ההערצה-קנאה שלו היא גם לא הגיונית וחסרת סדר מינימאלי בסיסי, אבל בכל מקרה, מעניין לראות אותו מזלזל ביכולותיי, וחושב שאני לא רק לא בן-אדם מבין, אלא אפילו לא בן-אדם יודע, בשעה שאני זה שחזה מניות וסחורות שעלו במאות ואלפי אחוזים, כמו גם את קריסות 2020 ו-2022 (גם את קריסת 2008 הייתי חוזה, אילו רק לא הייתי בן 10), בשעה שהוא לא חזה אף-אחד מהדברים האלו, או שום דבר ראוי לציון, בכלל.

בכל מקרה, ואחרי כל זה, עולה השאלה אין מבדילים בין כשבן-אדם יודע אבל לא מבין מדבר את הידע שלו (שווה משהו), לבין כשהוא מדבר את ההבנה שלו (לא שווה כלום).

האמת שמבלי להיות חכם מספיק בשביל פשוט לדעת, זאת שאלה שבאמת קשה לענות עליה. אני מניח שאני יכול לנסות לתת לך כמה כללי אצבע.

לדוגמה במקרה של סתירות עצמיות.

לדוגמה SupermanZW טוען לפרקים שיש שפל כלכלי שמגיע, אבל טוען לפרקים שהשפל התחיל ב-2020. מדובר בסתירה ברורה מאוד, גם אם אנחנו לא חכמים מספיק בשביל לדעת, במקרה שלי, של-SupermanZW אין מושג שפל מהו, ולא כל-כך באשמתו. הוא לא רק לא חכם מספיק בשביל לדעת, אלא המושג מעולם לא הוגדר כהלכה. הקטע המעניין, הוא כמה מעט וכמה מוקדם אל תוך עולם התבונה הוא מתחיל לטעות. אפילו שהמושג מעולם לא הוגדר כראוי, עדיין מדובר במשהו מאוד בסיסי יחסית. שפל זאת קריסה של מינימום 70%. נקודה. לא שני רבעונים לא מוצלחים. זה שוק דובי. שפל, ובניגוד לדבריו, הוא גם לא "ירידה של 15% ברמת החיים" |פנים|

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

ובמקרה שתפסת מישהו במשהו לא של אי-ידע, זה עוד מילא, ולא סתם של אי-הבנה, גם זה עוד מילא, אלא במשהו של אי-הבנה במשהו שהוא יחסית בסיסי, זה כבר מקום שאפשר לשים איקס אדום גדול על כל ההבנה והתבונה של הבן-אדם. ומאותו הרגע צריך גם לבחון לעומק את השכל, לראות שלפחות השכל שווה משהו.

את חוסר התבונה הבוטה של ai27 לדוגמה, אנחנו יכולים לראות גם כן בשרשור זה ממש, כאשר הוא טוען שהשפל הגדול השני התחיל בכלל ב-2008 |פנים|

OIP (13).jpg

השפל הגדול השני לא התחיל ב-2008, מה שהתחיל ב-2008 זה מיתון שנמשך עד היום ושהולך ומחריף. גם על ההבנה והתבונה של ai27 אנחנו יכולים לשים איקס אדום וגדול.

השפל הגדול השני גם לא התחיל ב-2020, בניגוד לדבריו של SupermanZW חמישים אחוז מהזמן, בכל פעם שהוא לא קם ביום של "השפל הגדול השני מגיע".

אבל אפשר לקחת בעירבון מוגבל מסוים את הידע עצמו.

כמובן שהדבר הכי טוב זה אדם גם יודע וגם מבין אבל לא תמיד יש מישהו כזה בנמצא ואנשים יודעים זה כל מה שיש לנו להסתמך עליו. למזלך, זה לא המקרה, יש פה מישהו שגם יודע וגם מבין, כמובן, אני:

leo1.jpg

אז, שניגש לשאלותיך?

?shall we

child-monarchs.jpg
האם יש סכנה לשפל כלכלי?
כן.
מישהו יודע לתת השערה על פי הנתונים מתי צפוי השפל?
אני יודע מתי יתחיל השפל, אבל אני לא מתכוון להגיד לכם. זה לא מגיע לכם. כבר אמרתי לכם פעם מתי יתחיל השפל ורק זלזלתם. לא התחיל שפל אמנם אבל הייתה קריסה גדולה (עדיין הישג מטורף). רבים זלזלו בי לפני והמשיכו לזלזל בי גם אחרי. אני לא מספיק מוערך או נערץ ואני לא מוצא לנכון להזהיר אתכם מפני השפל ולהגיד לכם מתי יתחיל.

אף-אחד גם לא ימכור כלום ויציל את עצמו חוץ מ-SupermanZW שסוגד אותי כאלוהיו והעביר מיליונים שלו ושל אחרים ממקום למקום על-פי הנחיותיי מספר פעמים, אבל לו פשוט לא מגיע שאני אציל אותו ואספר לו מתי יתחיל השפל.

מזלזלים בי פה ולא מגיע לכם שאני אגיד לכם מתי יתחיל השפל, כמו מה שלא מגיע לכם שאני אחסל את מארס.

לא למדתם (רובכם, לא כולם) כלום מקריסת 2022 ואתם ממשיכים לזלזל בי ובגאונותי הפיננסית, כאמור, האדירה ביותר שנצפתה מאז ומעולם ולכן לא מגיע לכם שאציל אתכם מהשפל, בדיוק כשם שגם לאחר הגעתו של פי 10 מארס, אנשים פה ממשיכים לקרוא "טרולים" ולהתלונן על "הצפות" מדומיינות מצדם של גולשים חפים מפשע שהם פשוט לא התחברו אל הסגנון שלהם או כי הם מגיעים מצד אחר של המפה הפוליטית או כי הם סתם לא מוצאים חן בעיניהם, ולכן ולצורך הדוגמה אני גם לא מחסל את מארס.

אפילו בתנ"ך, כאשר בני ישראל חטאו ואז חטפו על הראש, הם חזרו בהם ואלוהים הציל אותם מכל הצרות שנפלו עליהם. כאן, גם כשאתם חוטפים על הראש, אתם עדיין לא משנים את דרכיכם, אלא אוכלים וממשיכים לאכול חרא, וממשיכים לחטוף על הראש.

כזה דבר, וכזאת רמה של טיפשות, לא ראיתי בחיים שלי.

עכשיו, באמת ראיתי הכול.

כלומר, אני יודע שזה גם מה שחשבתי כשראיתי את היטלר השחור ב"מופע של קליבלנד", סדרת ההמשך ל"איש משפחה", אבל הפעם, באמת-באמת ראיתי הכול.


לנוכח כל אלו, אני לא רואה סיבה להגיד לכם מתי יתחיל השפל.

שיהיה לכולם המון בהצלחה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
קודם כל, ובתור התחלה, אתה צריך לדעת למי להקשיב ולמי לא.

למומחה ולרוב הזמן נח, פשוט אל תקשיב, אף-אחד מהם לא יודע ולא מבין. רוב הזמן נח הוא גם טרול, ואני מתלבט האם המומחה הוא כזה כי הוא לא מתכוון לזה ככה מן הצד האחד, אבל מהצד השני, השרשורים שלו ברמה מאוד נמוכה. בקיצור, שניהם אידיוטים.

רוב הזמן נח:

צפה בקובץ המצורף 109541

המומחה לקנונית הסדר העולמי:

צפה בקובץ המצורף 109542
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

הפכת לבדרן

:-D:-D:-D
 
למעלה