אם כבר מחאות

ivis

New member
*


 

alle21

New member
אם כבר מחאות

מה עם על המחירי הופעות בארץ? מצד אחד, יש לי איזה שהיא חמלה לאמנים כאן בארץ, כי בסה"כ אני מרגישה שאני "תורמת" בכל פעם שאני זורקת איזה 100 שקל על הופעה של אמן ישראלי. גם לרוב אני גם ככה נכנסת בחינם, אבל כשלא יוצא לי. זה חתיכת בור בכיס. מה זה הדבר הזה? ולמשהו קצת אחר, מה אתם חושבים על אמנים שמשתמשים בסמים? אני לא מדברת על סמים קלים, משהו קצת יותר פרוגרסיב מאיזה ג'ויינט בסבבה.. לא מזמן יצא לי לשמוע איזה דיסק של אמן שמשתמש(לא אנקוב בשמות) והרגשתי ממש לא מוסרית לשמוע אותו בפהרסיה. אחלה שבוע(מלא זמן לא כתבתי כאן וואו)
 
אחלה נושא לדיון.

חסרים לנו כאלה דיונים בתקופה האחרונה. אף על פי שכבר אמרתי את זה בעבר, אומר זאת שוב: האשמה העיקרית נופלת בעיקר על המקום בו האומן מופיע. כמובן שיש אומנים כמו שלמה ארצי שלא מתביישים לדפוק מחירים. אתן דוגמא: בעוונותי, לפני כשנה פלוס, היה לי הרכב והייתי הסולן וכותב החומרים. על הדרך הייתי אחראי גם על היח"צ והבוקינג. בזמן הזה ראיתי לא מעט חוזי בוקינג, מהמקומות הקטנים והציוד המחורבן (וכך חוזה פחות דרקוני), ועד למקומות הגדולים היותר עם חוזה דרקוני שאתה חייב מינימום אנשים אחרת אתה צריך לשלם למקום. בעלי המקומות האלה לא פראיירים, וזה בא לא פעם על חשבון האומן, שצריך להתחלק בין כ"כ הרבה גורמים שנשארים לו (על-פי חישוב שלי) כמה מאות שקלים במקרה הטוב. שוב, אני לא מדבר על הופעות סולד-אאוט של משינה, ד"ר קספר וחברים. למי שבמיינסטרים הרבה יותר קל. הדוגמא הקלאסית היא אסף אבידן. מוזיקאי שהיה בין ראשי האינדי הישראלי יחד עם גבע אלון ועוד כמה בולטים, וטראח נכנס לפלייליסט עם כמה סינגלים מוצלחים והתחיל להכפיל מחירים (!) בהופעות. מבאס. לגבי הסמים - מרבית התעשייה משתמשת בהם, למעשה אני בספק מי לא. זה לא מגניב אותי. אפשר לפתח את השאלה - האם יצא לך לראות אומן מסומם עולה על הבמה?
 

ivis

New member
לכל מי שראה את היהודים, יצא לראות אומן מסומם

עולה לבמה.
 

alle21

New member
למה ללכת רחוק

כשעבדתי בYNET בתור מסקרת אירועים, נסעתי בסבבה עם חברה טובה לצמח להופעה של ברי. אותה הופעה ידועה לשמצה. הופעה שמרבית הקהל היו חיילים, אנשים שהגיעו ממדינת תל אביב הרחוקה הישר אל הכינרת.. ופוף 4 שירים לערך והוא אומר"חבר'ה אני מסטול שיהיה לכם לילה טוב" הוא נעלם לכמה זמן וחזר בקאמבק לא מזמן כאן ממש לידי בשוני.. (בנימינית שצמודה למבצר) זה מבאס. אתם יודעים.. זה מעניק לגיטימציה שזה בסדר.
 

alle21

New member
לגבי גבע

שכחתי לציין.. אני את גבע מכירה אישית ומחבבת.. מעבודה ביחד והרבה רדיפות כאלה ואחרות. אתה צודק אך יחד עם זה גם הגיעו הוצאות חדשות, כשאתה מתפתח אתה מחפש כיוונים חדשים- כיוונים חדשים עולים הרבה כסף. בייחוד כשאתה באמת לא במיינסטרים. אבל יש בזה פוינט, אני חושבת שבכלל ,מאומנות או נמות .. זה כבר עולה לנו כסף. והרבה. גם בשביל ליצור. אני בעד סטרטאפ חדש,מחפשת ראש יצירתי. בכיוון?
 
גם שיכור נחשב?


ע"ע - האיש והאגדה, גלעד כהנא. הנאומים שלו לא אותו דבר בלי. הרי זה מה שהפך את גלעד לכזאת אגדה וזה מה שהפך את הנאומים שלו לדבר שאתה הכי מחכה לו בהופעה. דוחה או לא, לא חושבת שזה נותן לגיטימציה שזה "בסדר", אבל אם אפשר לקחת את זה ולתפקד בעזרת זה בהופעה ולהוציא מעצמך יותר - למה לא? (לא בדיוק נאמר כלפייך אישית או משהו, כן? פשוט לגבי השאלה שלך)
 

ivis

New member
הנאומים שלו מתוסרטים מילה במילה, יקירתי.

מצטער לנפץ לך את האשליה.
 
ברור שאני מאמינה שזה ככה


זוכרת שגם על זה נכתב כאן בפורום. אז אני בטוחה שזה לא משהו שמתפרץ ממנו באותו רגע. אבל גלעד יודע לתת את האשליה הזאת גם בזכות מה שהאלכוהול נותן לו. גם אם זה מתוסרט, זה לא הורס לי מההווי או מהחוויה
 

ivis

New member
אחלה והכל

אבל לא ממש רלוונטי לאלכוהול.. אפשר להשיג את אותה התוצאה, או אחת קרובה לה, גם בלי להיות שתוי, לדעתי.
 
זה מחירי הזאפה בארץ, אם כבר


זה יותר עניין של השם של המקום. תלכי להופעות בלבונטין, הן יעלו לך 10 עד גג 40 ש"ח. לכי לבארבי, ברור שזה יעלה. זה הבדל בין מקום מוכר יותר/מוכר פחות, גדול יותר/או גדול פחות. כמובן שלא רק. זה גם קשור לוותק של האמן במוזיקה, עד כמה יש לו ביקוש והשם שלו. יודית רביץ לא יורדת מה-140 ש"ח. שלום חנוך בערך על אותו משקל. אני לא יודעת אם ברי סחרוף נכנס בתוך זה, אבל לאט לאט זאפה מכניסים אותו (גם) בכוח ומעלים (גם) לו את המחיר - שזה (גם) קצת מבאס. גבע אלון שנה שעברה עלה 50-60 ש"ח. עכשיו הוא עולה 80, במקרה הטוב. אני שמחה שהביקוש שלו עלה, אבל הוא קצת יותר "עממי" ופשוט, ועדיין לא הגיע לשלב הזה שאפשר לדרוש סכום כזה. אני חושבת שניהלנו על זה דיון בעבר (חבורת הירושלמים הזועמים), אבל זה כמו שאמיר דדון ורונה קינן שניהם עולים 80 ש"ח בזאפה. מילא רונה, בסדר. וואלה, הייתי משלמת גם 100. הגיע לשלב. אבל אמיר פרץ רק עכשיו! איך כבר קפץ ל-80? זה הזוי כ"כ. חשבתי... מילא, 60. אבל 80? יש לו כולה 2 מוכרים. איזה טירוף לא מוצדק, וסליחה אם אני פוגעת במישהו, אבל הכל כאן מדבר על המחיר בלי קשר למוזיקה שלו. יותר ויותר קשה לי לממן הופעות כי זה רק עולה. פה 10 ש"ח, שם 10 ש"ח. זה לא גורע מההנאה שלי חלילה, אבל זה מאוד מתסכל. (עונה בנפרד על הדיון השני)
 
יש לא מעט אמנים שמשתמשים בסמי במה


לא שאני מעודדת את זה, אבל זה כבר לא כזה "וואו". עפרה חזה, יודית רביץ, שלום חנוך, ברי סחרוף - הרי זה ידוע שכל אלה השתמשו בזה לפני שעלו להופעות. הייתי בהופעה לפני שנה וחצי כמעט של שלום חנוך, והוא היה כזאת חיית במה אדירה שחשבתי לעצמי איך הוא מוציא את כל זה מעצמו. כנראה הסמים עוזרים לו. לא אוהבת סמים, לא ניסיתי סמים, לא מעניינים אותי סמים - אבל גם לא כזה אכפת לי מסמים. האמן מתמודד עם ההשלכות של זה, לא אני. ואם זה מה שמכניס אותו לכל הטרפת הזאת בהופעה והוא מוציא מעצמו את כל האמוציות האלה - כנראה זה תורם ליצירה שלו. כנ"ל לאלה שחייבים לדפוק ראש לפני הופעה ולסיים לפחות 3 בירות. חשוב שיהיה מי שישמור על האמנים האלו, שלא ייתנו לזה להפיל אותם - כי זה אבדון, וזה קורה בשלב מסויים. אבל זה גם מה שהופך אותם לכזאת אגדה לדעתי. למה לא לשמוע בפרהסיה? מה המבוכה בעצם? (וזה לא נאמר מתוך רצון להעליב, זה מעניין) אם יש לו שירים טובים, יפים, אז למה לא?
 

shoham95

New member
אני ממש לא מסכימה

קודם כל, 3 בירות זה ממש לא כמו סמים. 3 בירות זה נראה לי בסדר, אבל לקחת סמים לפני הופעה (או בכלל)- ממש לא. זה מוריד מהערך של האמן בעיניי. אני חושבת שסמים זה לאנשים חלשים, וזה בכלל לא משנה מהי הסיבה שלוקחים אותם. בשורה התחתונה- מי שלוקח אותם בקביעות לוקח אותם כי הוא צריך. בין אם זה אדם שרע לו ובורח לזה ובין אם זה אמן שבלי הסמים לא יכול להתפרע על הבמה או משהו דומה. לא אכפת לי אם הסמים עוזרים לו להתפרע ולהיות מלא אנרגיות- אני מעדיפה להיות בהופעה של אמן פחות אנרגטי, אבל שהוא לא מסטול. מבחינתי אין שום דבר שנותן לגיטימציה לקחת סמים. שום דבר. סמים יכולים להרוג, ואם לא להרוג- אז לדפוק בן אדם לגמרי. וכבר ראינו מספיק אמנים שזה קרה להם. שום דבר לא מצדיק את זה. זה ממש מבאס לשמוע את זה על אמן שאני מעריכה- למשל- ברי סחרוף. רק עכשיו גיליתי שהוא לוקח וזה לגמרי מבאס כי הוא אמן שאני ממש מעריכה, ועכשיו- אני אמשיך לשמוע את השירים שלו, זה לא קשור, אבל אני כן מעריכה אותו פחות. שיעשה מה שבא לו, ברור שזו זכותו, אבל זו זכותי לחשוב שזה לא בסדר.
 

ליאורנר

New member
אאאאאמממממ....

כמובן שלהיות מכור לסמים ולהזריק הירואין זה לא טוב אבל אם האומן לוקח סמים בגדר הטעם הטוב אז זה בסדר גמור... כל השירים הכי גדולים והלחנים הכי יפים שנכתבו היו בהשפעת סמים וזה דבר ידוע... סמים זה דבר טוב למוסיקה אבל לפעמים אומנים חוצים את גבול הטעם הטוב ואז זה גם יכול להגמר במוות...
 

shoham95

New member
ומה הגבול?

זה ידוע שבסמים אפשר לחצות את הגבול מהר מאוד ואז כבר אי אפשר לשלוט בזה. אני לא מאמינה שאפשר לקחת סמים "בגבול הטעם הטוב".
 

ליאורנר

New member
תתפלאי אבל...

רוב האנשים אחרי הצבא מעשנים סמים, רוב האנשים שטסים למזרח אחרי הצבא מעשנים סמים, סמים קלים זה בסדר, להתמכר אפשר להכל, באותה מידה שאפשר להתמכר לסמים קלים אפשר להתמכר גם לאלכוהול וכל דבר... גבול הטעם הטוב נמדד בערך בין לעשן איזה ג'וינט לפני ההופעה(או החזרה) לבין להזריק לך בצורה קבועה הירואין או לקחת LSD או סמים קשים כאלה... רוב האומנים יודעים לשלוט בגבול הזה, ויש אומנים שלא אבל כל אחד אחרי על גורלו בסופו של דבר... הסמים לקחו לנו הרבה אומנים טובים ביותר אבל גם הביאו לנו הרבה שירים טובים ביותר
 
למעלה