אמא מבולבלת

חילה

New member
אמא מבולבלת

שלום אני כאן בשם אחר כי אין לי מחשב שמי חבצלת1 ואני עדיין לא יודעתמה לעשות הבן שלי הוא ליקויי למידה יש לו בעית קשב בעיה שפתתית בעית גרפומוטורית הכל במינון נמוך אבל אין לו בעיה התנהגותית - להיפך הוא חברתיומסתדר טוב בגן ובחוץ למרות קשיי השפה. מה שקורה זה שהועדה המליצה על כיתה קטנה שאין בעירנו אל בעיר ליד שם גם יש כיצה משולבת שאני רוצה ופועלת שהוא יגיע לשם. אבל לאור מה שאני קוראת פה אני כבר לא יודעת מה לעשות . מה שבטוח שגם בגן הקטן בשנה שעברה וגם בגן המשולב השנה לא נעשה שום מאמץ ע"י הגננות ואו המטפלות לשתף פעולה כל אחת מתחמקת לי וכבר נמאס לי לתאם טלפונים שלאף אחד לא איכפת. בכלל אני מרגישה בת חורגת בעירי מאז שיש לי בקשות כאלה ואני שוקלת לעבור (יש עןד הורים בעיר שמרגישים ככה) כרגע יש לי אישור לכיתה משולבת ובאם לא תהיה כזו לכיתת ליקויי למידה =מה משפחיד אותי זה שהכיתה תהיה אוסף של בעיות כי היא כיתה איזורית. הבן שלי לדעתי צריך סביבה שתוכל לאתגר אותו בגלל זה טוב לו בגן המשולב.לעומתזאת בגן הקטן לא היה לו איתגור והוא התאים את עצמו לסיבבת הגן ראינו זאת בעיקר בשפה - שכשהוא היה בקייטנה רגילה הוא נתן זינוק מדהים קדימה . נ.ב. מדובר על איזור גוש דן
 

Diana M

New member
שלום חבצלת,

ברוכה הבאה לכאן. בואי קחי נשימה ארוכה, כוס שתיה קרה אולי? וננסה יחד לבחון מה הכי נכון לילדך, מקובל? יש לך ילד שמגלה קשיים בתחומים שונים. קשב, גרופומוטוריקה ושפה. יתכן כי בעתיד יאובחן כלקוי למידה. כרגע מוקדם מדי להגיד באופן חד משמעי. על פי דבריך אני מבינה כי ילדך בעל יכולת שכלית תקינה. אינו סובל מיתר פעילות (היפר אקטיביות) ומגלה כשרים חברתיים תקינים ואפילו טובים. כמה נהדר! בעבר בנך ביקר בגן טיפולי (הבנתי נכון?) ובשנה זו הוא מבקר בגן משולב (אמת?) לאחרונה אני מבינה כי התקיימה ועדת השמה שדנה לגבי השמתו בשנה"ל תשס"ג. החלטת הועדה היתה כתת חינוך מיוחד, כתה א´ משולבת. היות ואין כתה כזו בעירכם, הועדה נתנה אישור להשמתו בכתה כזו בעיר סמוכה. וכעת את חרדה כי כניסה לכתה משולבת לא תקדם את בנך, את חוששת כי בכתה יהיה אוסף ילדים רב בעייתיים וכי לבנך לא יהיו אתגרים אשר ימשכו אותו כלפי מעלה. כעת אנסה לתת כיוון, למרות שאני מסייגת את דברי מראש היות ואיני מכירה את הילד, אין ביידי כל מידע רלוונטי ואיני מכירה את המסגרות עליהן את מספרת: א. את מודעת לכך כי לבנך קשיים וצרכים אליהם יש להתייחס ולתת מענה. ב. על פי דבריך חלה התקדמות יפה בגן המשולב בניגוד לגן הטיפולי. מכאן יש להניח התגבשה ההחלטה של הועדה כי בנך עדיין זקוק למסגרת של חינוך מיוחד אך כזו שתאפר לו להיות משולב גם בחינוך הרגיל. במצב כזה המענה הנכון הוא המענה שניתן על ידי הועדה: כתה משולבת. מה היא כתה משולבת?, כתה משולבת בדומה לגן משולב, מורכבת משני שליש ילדים "רגילים" ושליש (כעשרה) ילדים בעלי צרכים מיוחדים. מרבית הילדים בעלי הצרכים המיוחדים בכתה זו יהיו בעלי יכולת שכלית תקינה. בדומה לבנך. ובעלי קשיים התפתחותיים שונים. בקרב הילדים הרגילים, צפוי כי תהייה התפלגות נורמלית. (תלמידים חלשים, חזקים, ליקויי למידה, בעיות התנהגות וכד´, כמו בכל כתה). בכתה כזו תהייה מחנכת ומורה לחינוך מיוחד. ולעיתים גם סייעת. כמו כן הילדים יקבלו תמיכה נוספת מגורמים טיפוליים שונים. כך שלמעשה בך יקבל מענה לצרכים ובמקביל ישולב בחינוך הרגיל. לגבי החששות שלך..נכון. תמיד יתכן מצב של הרכב כתה גרוע. של מחנכת לא תומכת, של אי הצלחה. אלה סיכונים שקיימים בכל מסגרת. כולל רגילה. נסי לבקר בכתה כבר עכשו, להתרשם מהצוות, ממנהלת בית הספר, ממי שאחראי שם על הטיפול בפרט. בקשי להכנס לכתה , שוחחי עם המחנכת אם זו אותה אחת שתהייה גם בשנה הבאה. קבלי מידע רב ככל הניתן והערכי בהתאם. לגבי מעבר דירה לעיר אחרת, זו החלטה שיהיה עליך לקבל לבד
מה שאני יכולה לומר, אל תחששי להיות אסרטיבית. איש לא חושב שאת "לא בסדר" כל מי שעוסק בתחום מבין עד כמה טבעית חרדתה של אם במצבים כאלה. מקווה כי עזרתי במשהו והרגישי נח לשוב ולשאול שוב, אשמח לסייע בכל דרך. דיאנה
 

חבצלת 1

New member
תיקון

סוף -סוף, המחשב כדרכו הלחיט לתקן את עצמו. אז ככה אני אכן רוצה כיתה משולבת הבעיה היא שהן מעירימים קשיים על מנת לקבל אותו והם רוצים כיתה קטנה . אני לא יודעת אם הקושי שלו מצריך כיתה קטנה ואם כן אז למה אני (וזו שאלה גופרת ) צריכה כל הזמן לתווך בין המטפלים והגן (במקרה שלנו) והם מבהירים לי (לא במילים אלא בחוסר איכפתיות שלהם) שהם לא מעוניינים בשיתוף פעולה. ההרגשה הכללית שלי היא "שילך לעזאזל לכיתה (גן) חינוך מיוחד ושירד לנו סוף סוף מהגב" לסיכום אני כן רוצה כיתה משולבת השאלה אם זה מתאים לו (זו שאלת מילון הדולר). תודה חבצלת
 

Diana M

New member
לבטים בענין מסגרת מתאימה

היי חבצלת, וברכות החלמה למחשב
התאמה למסגרת חינוכית צריכה להעשות על סמך ממצאי איבחונים ודוחות צוותים חינוכיים וטיפוליים אשר עבדו עם הילד לאורך שנה"ל. וכמובן בהתחשב ברצון ההורים. כך שברור כי לא אוכל להמליץ על מסגרת ללא בחינה יסודית של המידע הנ"ל. כן אנסה להסביר את ההבדל בין המסגרות ומקווה כי זה יסייע לך לראות לאן בנך מתאים יותר. כתה משולבת: בדרך כל מתאימה לילדים בעלי מנת משכל בתחום הנורמה. ליקויי למידה או בעלי קשיים לימודיים על רקע אחר. בכתה זו אמנם ישנן שתי מורות אך הילדים מצופים ללמוד את תוכנית הלימודים של הכתה הרגילה ולתפקד כחלק אינטגרלי מהכתה בכל המובנים והתחומים. התמיכה המיוחדת שהם מקבלים נועדה לספק לכם תמיכה ותיוון אינטנסיבי אשר אמור לסייע להם להשתלב, כי לולא תיווך זה הלקות ממנה הם סובלים לא היתה מאפשרת להם לעמוד במטלות. כתה לילדים ליקויי למידה: מיועדת לילדים בעלי מנת משכל בתחום הנורמה. ליקויי למידה בתחומים שונים אשר לרוב גם יצרו פערים לימודיים משמעותיים. תלמידים אלה מתקשים בדרך כלל לתפקד בכתה גדולה ומאוכלסת וזקוקים למסגרת קטנה יותר , תוכנית לימודים אישית ואקלים תומך אשר יסייע להם למצות את יכולתם. פעמים רבות תלמידים מכתות אלה ישולבו בכתות רגילות בשיעורי העשרה ועל פי יכולתם בשיעורים עיוניים שונים , עד שילוב מלא בסופו של דבר. אחרים יזדקקו למסגרת תומכת לאורך שנים. כתות מקדמות: כתות אלה מיועדות לתלמידים בעלי מנת משכל גבולית עד מנת משכל ברמת פיגור קל. כתה כזו תתנהל על פי תוכנית לימודים מיוחדת ולכל ילד תהייה גם תוכנית לימודים אישית בהתאם ליכולתו ולצרכים המיוחדים שלו. גם ילדים מכתה זו ישולבו פעמים רבות במקצועות ההכשרה בכתות רגילות ולעיתים גם מקצועות עיוניים , על פי מידת יכולתם. בכל המסגרות הנ"ל אמורים להנתן שרותים נלווים של מטפלים פרא רפואיים, ומטפלים באמצעות הבעה ויצירה. כל הכתות פועלות במסגרת בתי ספר רגילים. בכולן קיימת תוכנית שילוב עם הבדלים במינונים ובאינטנסיביות. עליך לשקול לאיזו מסגרת מתאים בנך. לעיתים ההבדל בין כתה משולבת לכתת ליקויי למידה, הוא הבדל מבני בלבד. יש רשויות שיש בהן רק סוג אחד של כתות ולכן זו המסגרת שהם מציעים ולא מפני שיש הבדל מהותי בהקשר לצרכים של הילד. במצב כזה עליך לקבל החלטה מה נכון יותר עבורכם , גם במחיר של הסעה לעיר שכנה. כידוע לך , משרד החינוך ממן ודואג להסעות מוסדרות בחינוך המיוחד, במקרה ויש צורך, ולרוב יש. במצב של ספק יש תמיד להעדיף את המסגרת הגבוהה יותר, על מנת לתת לילד סיכוי. תמיד ניתן להגיע למסגרת בדרגה גבוהה יותר של חינוך מיוחד בהמשך. לחזור משם לחינוך הרגיל, קשה יותר. בשום אופן אסור לך לוותר מתוך יאוש. מה פתאום? זה ילדך ועליך להיות שלמה עם ההחלטות שמתקבלות עבורו אם בנך בעל מנת משכל בתחום הנורמה מתפקד היטב מבחינה חברתית ויוצר קשרים עם בני גילו, העדיפי אם ניתן את הכתה המשולבת. ואנא ממך, אל יאוש יש הרבה אנשים טובים בדרך, ואם צריך דעי לאתר אותם ולגייס סיוע. ממתינה לשמוע התפתחויות דיאנה
 
למעלה