"אמא משעמם לי"

פלגיה

New member
"אמא משעמם לי"

מחפשת רעיונות לתעסוקות מעניינות בימי החופש. מגבלות: 1. בתוך הבית (ללא צורך לנסוע או בכלל לצאת החוצה) 2. לא יקרות 3. נותנות תעסוקה להרבה שעות אין לי בעיה עם לכלוך, בלגן ורעש. אשמח לשמוע רעיונות
 

מיכל שב

New member
מה דעתך לצבוע את הבית???

לרפד את הרצפה בעיתונים ובניילונים ןלתת להם לצבוע את הקירות (בלבן או כל צבע אחר).
 
הכנת משחקים...

הכנו עכשיו עם הילדים (
שהשאילו לנו...) משחק זיכרון. גזרנו מקרטון המון כרטיסים וכל ילד (או מבוגר
...) הכין כמה זוגות של ציורים זהים. אנחנו עבדנו בטכניקה של הדבקות קולאז'. אבל ילד שהיה קשה לו ביקש לגזור שני ציורים שלמים וזה יצא מקסים. וקטנצ'יק אחד בכלל רצה לצייר וגם זה יצא חמוד... ממלא זמן יצירה שאחריו נשאר משחק זיכרון שכדאי להכין לו קופסא ואפשר לשחק בו... אם רוצים יצירות שמניבות משחקים אפשר להכין גם: פאזלים (עם תמונה שמורידים מהאינטרנט , לא לשכוח להדפיס עוד פעם בשביל להדביק כדוגמא על השקית / המכסה... משחקי קופסא כמו סולמות ונחשים (באינטרפטציה אישית). ומשחקים שאפשר להכין ביד או להדפיס במחשב ואז להדביק על קרטון. למשל: רבעייות משפחתיות- משחק רביעיות עם נושאים וציורים מעולם המשפחה שלכם. למשל אצלנו, ברבעיה "החתולים שלנו" יופיעו הקלפים: פריץ, שמעון, חמודי ופסיפלורה אפשר גם להדביק תמונות משפחתיות על הקלפים (למשל בנושא: ימי הולדת) ואז ממש כדאי לניילן. יש לי המון רעיונות חוץ אבל קצת חם בשביל זה... אז בהזדמנות...
 

מיכל שב

New member
אפרופו סולמות וחבלים

אחותי הכינה סולמות וחבלים ענק. היא לקחה בד סדין לבן. ציירה עליו ריבועים (נעזרה במרצפות). מיספרה, ציירה סולמות וחבלים והכינה קוביה גדולה לזרוק. החיילים הם הילדים
 

ganooov

New member
שחמט.

מה שמסדר לפחות משוגע אחד
. הכנת כלי שחמט מעיסת נייר. אחר כך גם גביעי שחמט מעיסת נייר.
 

פלגיה

New member
איך לא חשבתי על הרעיון הזה?

אז אני אוסיף הגבלה נוספת 4. לא שייך לשחמט בשום צורה שהיא (כי נמאס לי)
 

מירי 4

New member
לצלם

גילוי נאות: יש לי מצלמה דיגיטלית, כך שאת הכל כבר שלמתי מראש, אבל גם במצלמת כיס רגילה הייתי מקציבה לזה כמה שקלים. בפעם האחרונה ששיעמם לבן ה7.5 נתתי לו את המצלמה לצלם בבית, המשימה הספציפית הייתה תיעוד לרגל מעבר דירה קרוב, אבל אפשר גם לקחת פרויקט אחר (החדר שלי, דברים אהובים יום בחיי ועוד ועוד...) ההצלחה הייתה מסחררת, גם בתכנים וגם באיכות התמונות. היתרון של המצלמה הדיגיטלית הוא במשוב המיידי על כל תמונה, והיכולת לצלם המון ולבחור את הטובות. היתרון במצלמת פילם הוא הצורך בתכנון מדויק יותר, ומתוך כך גם אפשרות להגיע לרעיונות מעניינים יותר.
 

מירי 4

New member
וכמובן, אם מחליטים לפתח

אח"כ יש הרבה עבודה ביצירת האלבום. אפשר גם לעשות אלבום מהתמונות שכבר יש בבית, לרווחת כולם.
 
איזה רעיון נהדר. אימצתי את הצילום

הנה פרוייקט לחופש- לצלם את מה שאני עושה בחופש, לצלם חברים בחופש, לצלם בילויים בחופש, ואז להכין אלהום. ממש מצא חן בעיני- תודה.
 

noa_f

New member
עוד אפשרות עם תמונות דיגיטליות

1.אפשר לפתוח אותן בתוכנת ציור כלשהיא ולצייר עליהן או לשפר אותן בכל דרך אפשרית. 2. קצת יותר מסובך: לצלם אנימציה. לבנות בובות מפלסטלינה או להזיז ציורים על גבי רקע, לצלם תמונות עוקבות ולפתוח אותן אחת אחרי השניה בתוכנת "וינדוס מובי מייקר" (למשל) - כך שייווצר סרטון. 3. אפשר סתם לצלם סרט וידאו במצלמת וידאו...(לכתוב תסריט, לשחק, לצלם)
 

פלגיה

New member
2. הוא רעיון נהדר

גם 3. בהנחה שיש מצלמת וידאו, ולא קונים אותה במיוחד עבור הפעילות הזאת
 

מירי 4

New member
2 הוא לא למסרטה

אלא סיפור בתמונות עוקבות. זה רעיון מעולה, ואפשר גם תחפושות ולא אנימציה.
 

Kalla

New member
אוי, אני גרועה בזה!

למזלי, ילדיי יודעים להעסיק את עצמם, אחרת הייתי בבעיה רצינית. בכל זאת, כמה הצעות: פאזלים עם הרבה חלקים שכל המשפחה מרכיבה ביחד - יכולה להיות תעסוקה לימים רבים וארוכים. חוברות תשבצים ומשחקים כגון סדוקו, חידות חשבוניות ולשוניות, ועוד. להכין הצגת תיאטרון לפי ספר או להמציא לבד. משחקי קופסא למיניהם, כגון לוטו, מונופול ועוד. בניית מחנה בתוך הבית - יצירת אוהל מכסאות, סמרטוטים וכד'. המצאת משחק כלשהו. בזמנו, כשהיינו ילדים, אני וחברותיי היינו בונים בבית בעזרת חפצים וצעצועים שונים סביבה מסוימת, כגון ג'ונגל או עיר או בית, ממקמים בתוכה בובות/חיות וכו', ממציאות עלילה ומשחקות. כמו כן, ניתן לשחק משחקי דמיון, בלי שום חפצים בכלל. הבן שלנו עכשיו, למשל, "מדאם" (מהביטוי DUNGEON MASTER) אותנו - ממציא עלילה דמיונית שאנחנו שחקנים בה, ממש משחק תפקידים עם עלילה. כמו כן, הוא משחק משחקי דמיון-תפקידים עם חבריו. כשהייתי קטנה גם שיחקתי עם חבריי (ואפילו לבד עם עצמי) המון משחקי דמיון, המצאתי עלילות דמיוניות וכו'. מעביר זמן יופי. והמובן מאליו - ספרים, מחשקי מחשב, אינטרנט, סרטים.
 
ללמד את אמא

הילדים שלי מלמדים אותי לעשות דברים. כבר היה לי שעור גיטרה אחד, 2 שעורי אורגנית ומחכה לי גם שעור רכיבה על אופנים.
 

loligos

New member
תמיד משעמם...

הבת שלי עושה עלון חודשי בזמני חופשים. היא כבר לבד יודעת מה היא רוצה לכלול. היא מסתכלת על עלונים אחרים וכוללת דברים כמו שם העורך וכו... בגלל שיש לה כתב יד לא הכי קריא לימדתי אותה להשתמש בpublisher ועכשיו היא יכולה להוציא עלונים מאוד מקצועיים. אח"כ כולם קוראים וממלאים את העמודים שנועדו להם. (תמונה לצביעה לקטן, תשבץ לי וכו.) הבן שלי מבלה שעות על המחשב. אז חשבתי על תוכנה מאוד חינוכית של לימוד הקלדה עיוורת. כרגע הרי הם כל הזמן עם החיצים ובקושי מקלידים אותיות...יש הקלדה עוורת באנגלית ובעברית. בגלל שאנחנו דוברי אנגלית אז הילדים מבלים מדי פעם באתר cbbc and cbeebies של הbbc. כך הם לומדים קצת היסטוריה. מדעים וכו בצורה כייפית. היום הם עזרו לי לעשות עוגיות סוכר. אפשר לתת לכל אחד חלק מהבצק שירדדו ויצרו צורות. אם תסתכלי בפורום בישול לילדים של היום תראי את המתכונים שאנשים הציעו לי. לגבי צילומים וכו..בחו"ל יש digital scrapbooking או סתם scrapbooking שזה לקחת תמונה להדביק על קרטון/בריסטול או בד, לקשט בכפתורים, ציורים, הדפסים כיד הדמיון ובסוף להוסיף קצת נצנצים וכו..(לא להשתמש בתמונות מהבת מצווה למשל ) אחרון...סבב פעילויות. מחליטים על 3-4 תחנות משחק ובכל תחנה מותר לשהות זמן מסוים (לא פחות גם אם סיימתי ומשעמם לי) ואח"כ עוברים לתחנה הבאה ושם עושים את המשימה הבאה.
 
למעלה