אמבטיה ובית עץ - ייעוץ בבקשה

אמבטיה ובית עץ - ייעוץ בבקשה

אשמח לדעת מה לדעתכם כדאי לשים באמבטיה שבונים בקומה שכולה תהיה עץ ז"א אם בכל הבית גם הרצפה תהיה מעץ, האם כדאי לרצף בקרמיקה/פורצלן (אין לי מושג אם יש הבדל ביניהם) ז"א רצפה וקירות כמובן. והאם כדאי לוודא שאת העץ שיהיה מסביב לאותו חדר אמבטיה יהיה רק בחלק החיצוני ואילו הפנימי יהיה ישירות לבידוד או אולי פשוט יניחו ריצוף על העץ? ושאלה נוספת אם אני כבר כאן: את האינסטליציה איך כדאי שיניחו? קחו בחשבון שכנראה חדר האמבטיה בקומה השניה יהיה בצד נגדי של הבית מהצד של האמבטיה הנוכחית, אני משאר לעצמי שאם תהיה נזילה אז העץ יספוג וזה לא יהיה טוב, אז מה יותר כדאי, לסדר את האיסטלציה בצורה עוקפת או שכדאי לוותר על האמבטיה בצד הנגדי ולהניח אותה מעל האמבטיה שכבר יש? תודה מראש.
 

ענתש

New member
בבית מעץ לא עושים גם את האמבטיה

בעץ ? אישית מאד לא מתחברת לסגנון (אני אפילו לצימר מעץ לא הולכת כי מחניק לי בבית עשוי מעץ) אבל מישהי שאני מכירה בנתה בית רגיל אבל את כל האמבטיה חיפתה בעץ ודק. היא טוענת שזה סגנון של מרחצאות יפנים... לא יודעת, אבל הדק בריצפה (בכל הרצפה במקלחת !) מאד יפה בעיניי.
 
אני מאוד מתלהב מבניה בעץ

אפילו אני חושב איך אני אכניס לתקציב קירות מעץ בחלק הקיים בבית
אז ברור שאני אשמח גם אמבטיה מעץ, אבל פשוט חשבתי שמים ועץ לא כדאי אז בגלל זה אני שואל האם לא כדאי לרצף עם קרמיקה, כמה זמן האמבטיה של חברה שלך ככה? ומה היא עשתה בשביל הרטיבות? לא מפריע? לא סופג?
 

ענתש

New member
היא גרה שם כבר 4 שנים... יכולה

לשאול אותה. אין לי מושג בזה. זה נראה טוב בכל אופן.
 

Rשף

New member
יכטות עשויות מעץ והולכות טוב עם מים

אפשר להשתמש בעץ באמבטיה אבל צריך לבחור את סוג העץ ולטפל בו, כנראה שמדובר גם בטיפול תקופתי בשמן או צבע. אם אתה לא מפחד מטיפול כזה, וממעט בעיות אפשריות לך על זה, ובחר איש מקצוע מעולה גם אם המחיר יהיה גבוה.
 

בינא

Member
העולם מלא בתי עץ עם אמבטיות

בתי עץ לבתים צמודי קרקע ,הם סוג הבניה הנפוץ ביותר המערב אירופה ובארה"ב. אין כל בעיה עם צנרת בבית עץ או עם אמבטיה. ניתן לקנות כיום אמבטיות מעץ מלא ויש אפילו יצרן בארץ לאמבטיות כאלה. עקרונית, בחדר אמבטיה שרצפתו עץ, מבצעים איטום העולה אל הקירות. האיטום יהיה מחומר גומי/אקרילי כמו "סינטולט" של חברת "נתי" מירושלים או גומאקריל משוריין של חברת "שחל" מא"ת באר-טוביה המבוצע עם רשת פיבר לשריון. קירות האמבטיה יהיו מגבס ירוק, אך ניתן לצפות אותן עם עץ להשתמש ביאכט וארניש כציפוי (כמו ביכטות). גם לאמבטיה רגילה ניתן לבצע דפנות עץ תוך הקפדה על עץ קשה והתקנה עם חפיפה של כל פס לכיוון הרצפה. יש לפחות מליון אמבטיות כאלה מפוזרות בכל חלקי לונדון. על הבעלים לקחת בחשבון שיש להקפיד באחזקה ולבצע טיפול מונע אחת לשנה, בדיוק כמו שעושים לעץ חיצוני בבית עץ. רצפת האמבט יכולה להיות מעץ, אף היא, עם טיפול כמו של הקירות. ניתן גם לרצף בפרקט עמיד מים המיועד למקלחות, סאונות וכיו"ב. בהצלחה בפרוייקט ואל תקשיב למי שלא מבין בעץ. פשוט, לך על זה.
 

תמר36

New member
בית מעץ מזכיר לי את הסדרה

בית קטן בערבה. אני עוד רואה איך הן היו משפשפות את הרצפה חחחחח. אני ישר חושבת על ניקיון!!! זה נרראה לי מאוד קשה לתחזק בית מעץ. אני ממש לא הייתי הולכת על זה.
 
למעלה