אממ... משהו שכתבתי אתמול o_0

Dreaming Soul

New member
כל מי שעצבנתי - תיכנסו...

תגובה על התגובות שלכם: 1) כשאמרתי שאנגלית יותר טובה מעברית, זאת דעתי וזכותי לחשוב כך. לא צריך להתנפל עלי בגלל זה. 2) אנגלית היא שפת האם שלי, ואני חושבת באנגלית. אני לא סתם רוצה אנגלית כי זה אנגלית. (גרתי בארה"ב מגיל צעיר, וידעתי אנגלית שוטף הרבה לפני שידעתי עברית שוטף). 3) "הוביט מציירת דרקון", למה בדיוק העפתחי לך את הסעיף? כי נתתי את דעתי? קצת יותר כבוד לדעות של אחרים לא יזיק לך.. *אם זה יהיה ככה כל פעם שאגיב, למה לי?
 

Yuli Gama

New member
יש בארץ בעיה

של כותבים מתחילים שכותבים באנגלית. כמעט כל מי שמתחיל לכתוב, כחלק מטעויות המתחילים, חושב שאין טעם לכתוב בעברית כי :אין קהל, אין שוק, ואם הוא יכתוב באנגלית יחטפו אותו עם ידיים ועם רגליים. זו טעות נפוצה בצורה מפחידה, וזה אחד הדברים הראשונים שהכותב המתחיל צריך להתפכך מהם אם הוא רוצה לכתוב ולפרסם. -זה לא עניין של איזה שפה חושבים שהיא יותר טובה, אני חושבת שברוסית ניתן למצוא אוצר מילים ועומק שחסר בעברית, זו שאלה של איזה שפה את/ה שולט בה. במקרה שלך, זו אנגלית,(למרות שצר לי לבשר לך, מניסיון, שאם את לא תחזרי לארץ דוברת אנגלית, את מהר מדי תאבדי את עושר השפה הדרוש כדי לכתוב בה.) אבל במקרא של רוב הכותבים, זה לא כך. עברית היא שפה יפה ועשירה. אין סיבה לבזבז זמן ומאמץ בשפה שלא שולטים בה, כאשר יש לכותב כלים ומיומנויות בשפת האם שלו. במיוחד שלכותב ישראלי יש סיכוי הרבה יותר טוב לפרסם בארץ, מאשר להתחרות מול כותבים מנוסים, שכותבים בשפת האם שלהם, בחו"ל.
 
זכותך לחשוב מה שבא לך,

וזכותי להתעצבן. מה שכן, לא חשבתי שאנגלית היא שפת האם שלך. התגובה שלי התייחסה בכלליות למי שעותבים אנגלית רק כי הם חושבים שבעברית אי-אפשר לכתוב טוב. יש לי נטיה להגיב מהר מידי לפעמים, אבל למיטב זכרוני לא יצאתי נגדך אישית, ורק הבעתי דעה הפוכה. אולי קצת בתקיפות מידי, ואם נעלבת, סליחה. בקשר לשאלה האחרונה שלך- אל תקבעי דעה על פורום לפי אדם אחד, לא כדאי. יש פה הרבה אנשים מתונים יותר ממני. שולם?
 

Dreaming Soul

New member
שולם..

את האמת, יותר צחקתי מהתעצבנתי מהתגובות (שום כוונה רעה). והקטע עם השאלה שלי, את לא היחידה שכתבה נגדי. אבל לא חשוב..
לתגובה של Yuli Gama ושל אחרים - בתגובה הראשונה שלי (שהתחילה את כל הסיפור הזה) אני כתבתי "ואני אישית מאוד בעד אנגלית...". מההתחלה אמרתי שזוהי דעה שלי בלבד, לא אמרתי שכולם צריכים לדבר או לכתוב בשפה הזאת. זה נכון שכל אחד צריך להשתמש בשפה שהכי נוח לו איתה.
Yuli Gama- בקשר לזה שאמרת שאני אאבד את עושר השפה כדי לכתוב בה - לצערי אני לא כותבת מספיק כדי לדעת אם זה נכון לגבי, חוץ מאנסינים באנגלית כמובן (שסיימתי איתם) שבהם קיבלתי ציונים טובים... אבל מבחינת שמירה על השפה, אני מדברת ומתכתבת הרבה באנגלית, ככה שאת זה עוד יש לי כשאני אגיע לבסוף חזרה לארה"ב - מטרתי. *זה לא נכתב בכעס או משהו, סתם ידע כללי
*
 
אהבתי עם הסתייגויות

הציור מהמם, השיר יפה,יש לך כמה טעויות דקדוק, אבל בגדול הרעיון והביצוע טובים. מאיץ
 

Spirite

New member
על הטעויות כבר העירו לי...

והשתדלתי לתקן את כולן...תודה!
 
למעלה