אנא דווחו על מקרי התעללות בתרנגולות ביום

אנא דווחו על מקרי התעללות בתרנגולות ביום

כיפור, חייבים לעצור את מנהג הכפרות!
 

arriy80

New member
אפשר לשאול, למה דווקא בפורום הזה?

פשוט מניפולציה. ומי שראה את הסרט עד הסוף, הבין את המטרה: בחירות כמו בכל בחירות, יש שמנצלים את הגל של האנטי-יהדות בכדי לקדם את עצמם בפוליטיקה. אם הדאגה לתרנגולות היתה כנה, הם היו נאבקים ביחד עם ארגון "אנונימוס" לגבי תנאי החיים של התרנגולות המטילות (לאורך כל השנה, ולאו דווקא בערבי חגים יהודיים) אך כאמור, לא הדאגה לתרנגולת היא הענין כאן, אלא אנטי-יהדות.
 
../images/Emo45.gifממש נכון!

מהצימחונית...שחושבת שתרנגול כפרות הוא מנהג טיפשי שנועד להחליף את שעיר לעזאזל שהיה נהוג בבית המקדש והוא באמת לא ממש מדליק אבל..במה זה שוהנה משחיטת עופות ובשר באשר הן...
 

tkhri

New member
בורות

אנטי יהדות.....נו באמת . למה דווקא בפורום הזה? כי אנשים יהודים עושים כפרות ולכן זה רלוונטי לפורום שמתעסק ביהדות.
 

The Fading

New member
וכן,ומה עם המוסלמים או השומרונים ?

רק יהודים מפריע לכם נכון ? לפחות אצלנו שוחטים עם הכי פחות צב"ח. אצל הדתות האחרות יש דברים יותר גרועים וזה לא מפריע לכם ? לכו קודם תתלוננו עליהם נראה אתכם.
 

hilehman

New member
זה שגם דתות אחרות הורגות בע"ח

לא משנה את העובדה שאנחנו הורגים בע"ח. וכן, יש עניים של צער בע"ח גם בתורה, זה לא רק איזה קטע של צמחונים-חילונים-שמאלנים.(אגב אני לא בדיוק מגדיר את עצמי כזה, ואני צמחוני..) יש הרבה רבנים שמתנגדים לעניין של כפרות בתרנגולות, בדיוק בגלל העניין של צב"ח. (בתקופה שבה השולחן ערוך נכתב, בתקופה שבה ננהג המנהג המצב היה שונה לחלוטין-כל אחד גידל בבית כמה תרנגולות, לא כמו היום בימינו שיש לולי ענק שבהם החיות סובלות). אז כן-נראה לי בהחט עדיף לעשות כפרות עם כסף-ולתת לצדקה...
 

The Fading

New member
נכון שיש עניינים של צער בעלי חיים גם בתורה

אבל השאלה עד לאן זה יגיע. בגרמניה היו כאלה שרצחו יהודים ואחרי זה שיחקו עם הכלב שלהם.ושם אוהבים יותר בעלי חיים מאנשים. אנשים צמחוניים שהם לרוב שמאלנים (מה לעשות,אף אחד לא מושלם) הולך להפגין למען בעלי חיים אבל למען מגורשי גוש קטיף הם לא מפגינים. בזמנו מתנו לחיות לחיות דאגו לכלבים ולחיות המחמד של מגורשי הגוש.וכששאלו אותם מה עם האנשים,הם ענו שזה לא תפקידם. עדיף ניסויים בבעלי חיים בתור מצילי חיים מאשר ניסויים בבני אדם,לא ? אבל לכל הצמחונים זה מפריע,למה ? כשחו"ח תקבלו סרטן לא תעדיפו שיעשו על איזה קוף ניסוי ? אתם תרצו ניסויים עליכם ? מותר האדם מן הבהמה.אנחנו באנו כדי לשלוט על הבעלי החיים וגם לאכול אותם. ברגע שיבוא המשיח ויהיה בית מקדש אז יפסיקו לאכול בעלי חיים. מישהו משהמאלנים שמתיימר להיות יהודי מוכן לזה ? אני מוכן.וב"ה אני לא שמאלן.
 

tkhri

New member
פעם אחת ולתמיד - הנאצים לא היו צמחונים!!!

להפך! חלק מתהליך ההכשרה של חלק מהיחידות הנאציות כלל גידול של כלב מהשלב שהוא גור ועד גיל שנה בערך ואז כל חייל היה צריך להרוג את הכלב שהוא גידל "בשביל להתחסן" ולא להיות רגיש . היטלר לא היה צמחוני, הוא לא אכל לפעמים בשר בהמלצת הרופא שלו כי בשר היה עושה לו בעיות . המאכל האהוב עליו היה גוזלי יונים ממולאים, שזה ממש לא מאכל צמחוני . הארגונים לזכויות בעלי חיים הוצאו מחוץ לחוק בזמן השלטון הנאצי. בגרמניה, ובכל אירופה בכלל יש "ספורט" לצוד בעלי חיים, אז אי אפשר להגיד ששם אוהבים בעלי חיים יותר מבני אדם . אני יהודי חילוני-מסורתי, אוהב את הדת והיהדות, ציוני בכל תא מחלקי גופי, התנגדתי נחרצות לגירוש מגוש קטיף ואפילו אמרתי למפקד שלי שאם אני מקבל פקודה לגרש אני מסרב פקודה וכן אני צמחוני. שזה מנוגד לטענה שלך כאילו צמחונים אדישים לגירוש מגוש קטיף. תנו לחיות לחיות הוקמה בכדי לדאוג לבעלי חיים ולא לבני אדם בדיוק כמו ש"נשים בירוק" ו"חומש תחילה" הוקמו בכדי לעורר את הנושא של יישוב ארץ ישראל ולא מתעסקים באפליה נגד אתיופים או נכים למשל. ניסויים בבעלי חיים זה נושא אחר. אנחנו לא כאן בשביל לאכול אותם, אנחנו אוכלים אותם כי יש בנו משהו פגום ואת הפגום יש לנסות לתקן. כמו שיש מהדרין במצוות מסויימות אז אפשר לראות את הצמחונים כמהדרין במצוות צער בעלי חיים. אין קשר בין שמאל (שגם אני לא מסכים איתם בכלל) לבין להיות צמחוני. אני,אגב, דוגמא חייה לכך.
 

hilehman

New member
יפה אמרת ;)

אכן היטלר לא היה צמחוני... וגם אם נגיד שהנאצים הרגו יהודים ואז שיחקו עם הכלב שלהם- אני לא רואה בזה גורם לשנאת כלבים. ולא, זה לא אומר שמי שאוהב כלבים בסופו של דבר ידרדר (ח"ו!) לרמה שלהם! אגב-לגבי גוש קטיף-אני בטוח שמשפחה שעברה לבית מלון ולא יכלה לקחת את הבע"ח שלהם, נורא שמחה לגלות אותו ב"תנו לחיות לחיות"-ואין ספק שזה עזר...ואין שום קשר בין צמחונות לשמאלנות! בקשר לטענה שהצמחונים רחמנים לחיות ובעקבות כך אכזרים לבני אדם-אני רק אצטט את דון יצחק אברבאנל: אמר הקב"ה למשה: הנה ענין הבשר אינו מזון הכרחי והוא שאלת זוללות ומלוי מעַים ותאוה גוברת. גם שהבשר מוליד באדם דם זדוני ואכזרי. ומפני זה תמצא שהחיות והעופות הטורפות אוכלות הבשר הם אכזריות ורעות. אבל הצאן והבקר תרנגולים תורים ובני יונה שמתפרנסים מעשב השדה אין בהם אכזריות ולא רשע, ולכן יעד הנביא שבזמן הגאולה העתידה 'אריה כבקר יאכל תבן'"
 

The Fading

New member
מותר לאכול בע"ח לפי היהדות

החתימה שלך מטעה.ברגע שיבוא המשיח ויהיה לנו בית מקדש אז לא נאכל בע"ח.בינתיים מותר. משהו פגם בנו ? אולי בך. מי שאוכל בע"ח משהו פגום בו ? וכן,אנחנו כאן לאכול אותם. תקרא כמה פעמים ביהדות מדברים על שמחה ביין,בשר ודגים. אז אולי לא נאכל כלום ? כי אם קטפת פרח זה צער בעלי פרחים וגם עשבים זה בל תשחית.עוד משהו אולי ?
 

tkhri

New member
אני אשמח לנהל איתך את הדיון הזה

אבל רק אם אתה רוצה שנדבר ולא רוצה "להוכיח אותי" ולהראות לי כמה אני טועה . אני מבקש להתחיל עם הציונות . הזרם הדתי לאומי(שאני מניח שאתה משתייך אליו או שהוא קרוב יותר אלייך), רואה עצמו כציוני . בעד הקמת מדינת ישראל . לעומת זאת יש את הזרם החרד לדבר השם, שם מתנגדים בתוקף להקמת מדינה יהודית עצמאית לפני בוא המשיח ויש אפילו קיצונים הרואים בהקמת המדינה חילול השם גדול מאוד! כל הזרמים ביהדות מסכימים שמדינה יהודית אכן תקום, שמדינה יהודית זאת אכן שאיפה שצריך לשאוף אליה, השאלה היא מתי (זאת אחת השאלות) . הזרם החרד לדבר השם אומר ש"ברגע שיבוא המשיח ויהיה לנו בית מקדש.." רק אז צריכה לקום מדינה יהודית . לעומת זאת הזרם הדתי לאומי בעד הקמת המדינה כבר היום . "ברגע שיבוא המשיח ויהיה לנו בית מקדש אז לא נאכל בע"ח.בינתיים מותר." מותר. מותר זאת אינה חובה . מותר לעשות כפרות עם תרנגול אבל מותר גם עם כסף. מותר גם עם כסף. מותר גם עם כסף. היהדות לא אוסרת על אכילת בשר, היהדות מתירה אכילת בשר. מותר לפי היהדות לאכול בשר . אבל לפי היהדות יש חוקים ותנאים לאכילה, הן מבחינת כשרות והן מבחינת צער בעלי חיים . אכילת הבשר היא מלחתחילה "פשרה" של אלוהים עם מזג האדם, עם פגם שיש בנו . אלוהים לא ייעד אותנו לאכול בשר וגם כאן אין מחלוקת שעשרת הדורות הראשונים היו צמחונים . אך הפשרה באה עם תנאים רבים . צער בעלי חיים זה דאורייתא. אני מבקש ממך להבין טענה שהיא מורכבת - הבעיה היום היא פחות עם אכילת הבשר ויותר עם צער בעלי חיים ענק שקורה בתעשייה המודרנית! שוב, שים לב שאני לא מדבר על השחיטה עצמה כשאני מדבר על צער בעלי חיים. "משהו פגם בנו ? אולי בך. מי שאוכל בע"ח משהו פגום בו ? " דברתי עלינו בתור בני אדם. "וכן,אנחנו כאן לאכול אותם. תקרא כמה פעמים ביהדות מדברים על שמחה ביין,בשר ודגים." תראה לי איפה יש חובה לאכול בשר , לא שמותר ולא שכדאי ולא שמומלץ. איפה יש חובה לאכול בשר בימינו? הרב הכהן קוק : "חסרון מוסרי כללי הוא במין האנושי,במה שלא יקיים את הרגש הטוב והנעלה, לבלתי קחת חיי כל חי, בשביל צרכיו והנאותיו"
 

tkhri

New member
המשך (אם יש לך כוח לקרוא) -ציטוטי רבנים

דון יצחק אברבנאל מסביר בפירושו לשמ' טז ד, מדוע סיפק ה' לבני ישראל במדבר "לחם מן השמיים" ולא בשר : "אמר הקב"ה למשה: הנה עניין הבשר אינו מזון הכרחי והוא שאלת זוללות ומלוי מעים ותאוה גוברת. גם שהבשר מוליד באדם דם זדוני ואכזרי....." "עם הארץ אסור לאכול בשר[בהמה].......העוסק בתורה - מותר לאכול בשר בהמה ועוף, וכל שאינו עוסק בתורה - אסור לאכול בשר בהמה ועוף"(בבלי, פסחים מט ע"ב). אברבנאל בפירושו :".....שעם הארץ אסור לאכול בשר ואין זה אלא לפי שאין לו יתרון על הב"ח ואין ראוי שירדה עליהם מי שהוא כמותם" . הרב אברהם יצחק הכהן קוק : "...אי אפשר כלל לצייר, שאדון כל המעשים, המרחם על בריותיו, ברוך הוא, ישים חק נצחי כזה בבריאתו הטובה מאד, שאי אפשר יהיה למין האנושי להתקיים כי אם בעברו את רגש מוסרו על ידי שפך דם, יהיה גם דם בעלי חיים..." . בכתוב "כי תאוה נפשך לאכול בשר"(דב' יב כ) הוא מוצא " גערת חכם נסתרת והערה גבולית. כלומר, כל זמן שמוסריותך הפנימית לא תקוץ באכילת בשר בעלי חיים, כמו שכבר את קץ מבשר אדם(עמ' יא). מצב מוסרי ירוד זה של המין האנושי הוא זמני : "שבבא התור של המצב המוסרי לשקץ בשר בעלי חיים, מפני הגועל המוסרי שיש בו, הלא אז לא תאוה נפשך לאכל בשר, ולא תאכל" (שם). שמעתי שר' נחמן קבע כי רק אדם שהגיע לרמה רוחנית גבוהה יכול להתרומם ע"י אכילת בשר, אך אם אינו ברמה רוחנית גבוהה - ההפך מכך יקרה.
 

tkhri

New member
ולמה אתה אוכל בשר?

מתוך הרגל? כי ככה "כולם" עושים? כי מי שלא אוכל בשר אין לו מה לאכול? כי זה לא בריא (כביכול)? מתוך קדושה? כי זה טעים?
 
תשמע..

אני אישית מתה על בעלי חיים, ואני נגד התעללות בהם. מצד שני, כל צמחוני שאני מכירה, חי על כדורים... ולפי דעתי זה מאוד לא מזין ומאוד לא בריא. וואלה מי שיכול בכיף, אני ניסיתי למשך 3 חודש, ואני מעידה על חולשה רצינית וכתמים לבנים שהתחילו להופיע לי על הידיים והזרועות... בקיצור, בחירה שלכם..
 
אני בעיקר אוכלת עוף ודגים...

פחות בשר, בטח לא כבד אווז ומטעמים כאלו ואחרים שבפירוש עברו שינויים על ידי ייסורים של החיה. יש דברים כמו נקניקיות, קבבים, שזה עשוי מהתחתית של התחתית של הבשר - בקיצור לא בריא בכלל... אני אישית אוכלת רק כשר, לכן זה מצמצם במידה ניכרת את טווח בעלי החיים המותרים לאכילה - מראש. שכל אחד יעשה חשבון נפש מול עצמו, מה כדאי ומה לא, וזהו. לפי דעתי כמובן
 

tkhri

New member
שמעתי ../images/Emo8.gif ומגיב

לגבי צמחונות וכדורים - את כל הויטמינים והדרוש לגוף האדם ניתן לקבל ללא בשר . שימי לב שאני מדבר על צמחונים ולא על טבעונים, כלומר צמחוני = אוכל ביצים וחלב (ויש כאלו שגם דגים, אבל יש מחלוקת אם אדם שאוכל דגים [ללא עוף ובשר], נחשב לצמחוני) . אדם שאוכל ביצים וחלב + הרבה ירקות ופירות טריים, שילוב נכון של קטניות וכו' בהחלט אינו חייב לקחת כדורים . אני מכיר הרבה אנשים שאוכלים בשר ועוף ועדיין לוקחים ויטמינים כי אומרים שזה בריא והתזונה המודרנית חסרה בהרבה מרכיבים חיוניים לגוף . ומנגד מכיר הרבה אוכלי בשר שלא לוקחים שום כדור ושום ויטמין ויש להם חוסר של ברזל וכו' (בעיקר נשים אבל לא רק). לא יודע, נראה לי שחימום במיקרוגל פוגע באוכל....לא נראה לי שקרינה זה דבר שטוב לויטמינים. גם הבישול פוגע בחלק מהויטמינים. אני כן מסכים שאדם צמחוני נמצא בסיכון בכל מה שקשור לויטמין B12, ולכן צריך להקפיד על אכילת ביצים ומוצרים מעושרים בויטמין הזה. אבל,שוב, צמחוני להבדיל מטבעוני לא חייב לקחת כדורים. הכל עניין אם הצמחוני בקיא מספיק במה שהוא אוכל. חוץ מזה, אם אלוהים ברא אותנו צמחונים (אדם וחווה ועשרת הדורות הראשונים), והרב קוק ואחרים מדברים על חזון צמחוני, אז נראה לי לא הגיוני בעליל שאלוהים יברא אותנו כשאנו זקוקים לחומרי גלם(ויטמינים,חלבונים וכו'), שנמצאים רק במוצרים שהוא לא רוצה שנאכל. זה דבר והיפוכו.
 

אופירA

New member
מנהל
העוף והבקר בימינו מלאים הורמונים

זריקות וחומרים בעייתיים שגורמים לאוכלים נזק בצד התועלת שבאכילתם. אבל הרי גם הביצים והחלב אותו כנ"ל. ובנוסף, צריכת ביצים וחלב ציבורית גורמת לצער בעלי חיים גדול מאוד. בעלי החיים נדרשים לעבודה קשה מאוד כדי לספק כמות של ביצים וחלב לפי תצרוכת השוק. מדוע צער זה אינך מבקש למנוע?
 

tkhri

New member
את מעלה טענה חשובה

הרבה טבעונים אומרים שצמחונים הם אנשים צבועים.... לגבי ביצים וחלב, ההבדל מבחינתי הוא שביצים וחלב אפשר להשיג ללא שחיטה . אני יכול לגדל בחצר תרנגולות ולקבל מהן ביצים . לעומת זאת בבשר אני חייב, כמובן, לשחוט יצור חי . עכשיו, עניין צער בעלי חיים חשוב לי יותר מעניין השחיטה עצמה כמו שכבר אמרתי . כלומר, העניין החשוב ביותר כרגע מבחינתי הוא צער בעלי חיים וההתעללות הנוראית שיש בתעשייה המודרנית עד לרגע השחיטה . זה משהו שכל יהודי, לפי איך שאני מבין את היהדות, מחוייב בו - אי גרימת צער בעלי חיים לשווא, ללא שום קשר לשיקול דעת ומחשבה . אם משעמם לי ובא לי לקחת מקל ולהרביץ לחמור אסור לי לפי היהדות גם אם אני לא רואה בכך בעיה מוסרית. השלב של השחיטה זאת נקודה אחרת, שבה לדעתי מדובר במעמד מוסרי של כל אדם בנפרד. כאן נכנס העניין של הבחירה שאלוהים נתן לנו בני האדם - אתם יכולים לחיות ללא צורך לאכול בשר של יצורים חיים אחרים אבל אני נותן לכם את האישור (במגבלות הברורות שניתנו), לבחור בין חיים כאלה לבין חיים בהם אתם הורגים ושוחטים חיות (שמרגישות כאב ופחד וכו'), אחרות. בחרו .(פירוש מילולי שלי של דברים שקראתי). אני בוחר לחיות ללא הרג של יצורים אחרים (גילוי נאות: נכון להיום אני עדיין אוכל דגים[בקר ועוף לא], כאשר הכוונה שלי היא להפסיק בקרוב מאוד גם עם זה. אני מאמין בהדרגתיות) . אפשר להגיד שכמו שיש כאלה שמהדרין בדיני שבת, אני מנסה להיות מהדרין בדיני צער בעלי חיים. ושוב, לגבי ביצים וחלב, אפשר לקנות ביצי חופש ואפשר בהחלט לשנות את השוק שיהיה בצורה טובה יותר והומאני יותר . אבל ביצים וחלב לא שווה מוות לבעלי החיים בהכרח.
 
אני מכירה את חזונו של הרב קוק

שאותו אני מעריכה מאוד. אני מכירה מקובלים נוספים המדברים על עניין הצמחונות: כפי שתיארת את התיאוריה של הרמב"ם (או מישהו אחר תיאר) על בית המקדש השלישי, גם הרמ"ק כתב על יחס לבעלי החיים. העניין הוא כזה: החזון שהרב קוק מדבר עליו, צריך להופיע לאחר תיקון האנושות, כך הוא כותב (תעיין שוב בכתב שלו), השאלה היא מהו תיקון האנושות, ומדוע לאחר התיקון ישנו מצב שאנשים כבר לא יזדקקו לבשר. אז לפי דעתי, זה דבר שצריך לברר, עוד לפני ההתעסקות בכתבי המקובלים, שדיברו ממקום גבוה מאוד של השגה רוחנית, שהושגה בתיקון נשמתם. שוב, לעומתם רוב המקובלים (חכמי ישראל לדורותיהם), לא התייחסו לכך כמעט בכלל.... אז צריך לברר, לפני הבאת המקורות...
 
למעלה