המשך (אם יש לך כוח לקרוא) -ציטוטי רבנים
דון יצחק אברבנאל מסביר בפירושו לשמ' טז ד, מדוע סיפק ה' לבני ישראל במדבר "לחם מן השמיים" ולא בשר : "אמר הקב"ה למשה: הנה עניין הבשר אינו מזון הכרחי והוא שאלת זוללות ומלוי מעים ותאוה גוברת. גם שהבשר מוליד באדם דם זדוני ואכזרי....." "עם הארץ אסור לאכול בשר[בהמה].......העוסק בתורה - מותר לאכול בשר בהמה ועוף, וכל שאינו עוסק בתורה - אסור לאכול בשר בהמה ועוף"(בבלי, פסחים מט ע"ב). אברבנאל בפירושו :".....שעם הארץ אסור לאכול בשר ואין זה אלא לפי שאין לו יתרון על הב"ח ואין ראוי שירדה עליהם מי שהוא כמותם" . הרב אברהם יצחק הכהן קוק : "...אי אפשר כלל לצייר, שאדון כל המעשים, המרחם על בריותיו, ברוך הוא, ישים חק נצחי כזה בבריאתו הטובה מאד, שאי אפשר יהיה למין האנושי להתקיים כי אם בעברו את רגש מוסרו על ידי שפך דם, יהיה גם דם בעלי חיים..." . בכתוב "כי תאוה נפשך לאכול בשר"(דב' יב כ) הוא מוצא " גערת חכם נסתרת והערה גבולית. כלומר, כל זמן שמוסריותך הפנימית לא תקוץ באכילת בשר בעלי חיים, כמו שכבר את קץ מבשר אדם(עמ' יא). מצב מוסרי ירוד זה של המין האנושי הוא זמני : "שבבא התור של המצב המוסרי לשקץ בשר בעלי חיים, מפני הגועל המוסרי שיש בו, הלא אז לא תאוה נפשך לאכל בשר, ולא תאכל" (שם). שמעתי שר' נחמן קבע כי רק אדם שהגיע לרמה רוחנית גבוהה יכול להתרומם ע"י אכילת בשר, אך אם אינו ברמה רוחנית גבוהה - ההפך מכך יקרה.