באותה נשימה מן הרואי לומר כי לעיתים
גם אין קשר בין הנחיות האיבחונים השונים לבין המסוגלות של של בית הספר להערך לצורך יישום ההנחיות. מאבחן טוב ידע לעשות הערכה של צרכי המאובחן ומסוגלות בית הספר ליישם את ההנחיות, לשם כך גם יפגש עם הגורמים הרלוונטיים בבית הספר לצורך איןטייק ולאחר מכן לצורך הנחיה. לצערי הרב כבר יצא לי לראות לא מעט אבחונים שעל מנת לקרוא אותם יש צורך במילון צמוד (אגב, יש מכונים/מאבחנים שאכן מנפיקים אחד כזה) ומלבד מיסטיפיקציה של הענין לא ממש תורמים רבות להכנת תוכנית העבודה או הבנת הצרכים. לשמחתנו הרבה, בעקבות החוק החדש קיימת הערכות לאבחון הילדים במסגרת בית הספר, מצב אשר בעתיד הקרוב יחסוך להורים הוצאות אדירות ויתן מענה הולם יותר ולו בזכות העובדה שהמאבחן יהיה זמין להנחיה של הצוות וער לתנאים ולמסוגלויות של בית הספר להערך ליישום ההנחיות. כבר כעת אני יכולה לספר כי במקום בו אני עובדת מערך האבחון פועל על פי הנחיות אלה: א. הדרכת מורים בנושא האיתור וזיהוי התלמיד לקוי הלמידה ב. קבלת מדיע רלוונטי ממחנכת הכתה. ג. קבלת מידע רלוונטי מהורי התלמיד. ד. אבחון. ה. מסירת ממצאי האבחון להורי התלמיד. ו. הדרכת הצוות החינוכי : מחנכת, יועצת, מורת שילוב וההורים. ז. בניית תוכנית עבודה, מבוססת ממצאי והמלצות אבחון. ח. הערכה מעצבת כשלושה חודשים לאחר הפעלת התוכנית. ט. הערכה מסכמת כעבור שלושה חודשים נוספים. י. מעקב, המשך על ידי מדריכת השילוב הבית ספרית. לעניות דעתי הליך מסוג כזה ניתן לביצוע רק כאשר המאבחן הוא חלק ממערך התמיכה הבית ספרי. דיאנה
גם אין קשר בין הנחיות האיבחונים השונים לבין המסוגלות של של בית הספר להערך לצורך יישום ההנחיות. מאבחן טוב ידע לעשות הערכה של צרכי המאובחן ומסוגלות בית הספר ליישם את ההנחיות, לשם כך גם יפגש עם הגורמים הרלוונטיים בבית הספר לצורך איןטייק ולאחר מכן לצורך הנחיה. לצערי הרב כבר יצא לי לראות לא מעט אבחונים שעל מנת לקרוא אותם יש צורך במילון צמוד (אגב, יש מכונים/מאבחנים שאכן מנפיקים אחד כזה) ומלבד מיסטיפיקציה של הענין לא ממש תורמים רבות להכנת תוכנית העבודה או הבנת הצרכים. לשמחתנו הרבה, בעקבות החוק החדש קיימת הערכות לאבחון הילדים במסגרת בית הספר, מצב אשר בעתיד הקרוב יחסוך להורים הוצאות אדירות ויתן מענה הולם יותר ולו בזכות העובדה שהמאבחן יהיה זמין להנחיה של הצוות וער לתנאים ולמסוגלויות של בית הספר להערך ליישום ההנחיות. כבר כעת אני יכולה לספר כי במקום בו אני עובדת מערך האבחון פועל על פי הנחיות אלה: א. הדרכת מורים בנושא האיתור וזיהוי התלמיד לקוי הלמידה ב. קבלת מדיע רלוונטי ממחנכת הכתה. ג. קבלת מידע רלוונטי מהורי התלמיד. ד. אבחון. ה. מסירת ממצאי האבחון להורי התלמיד. ו. הדרכת הצוות החינוכי : מחנכת, יועצת, מורת שילוב וההורים. ז. בניית תוכנית עבודה, מבוססת ממצאי והמלצות אבחון. ח. הערכה מעצבת כשלושה חודשים לאחר הפעלת התוכנית. ט. הערכה מסכמת כעבור שלושה חודשים נוספים. י. מעקב, המשך על ידי מדריכת השילוב הבית ספרית. לעניות דעתי הליך מסוג כזה ניתן לביצוע רק כאשר המאבחן הוא חלק ממערך התמיכה הבית ספרי. דיאנה