ועוד משהו חשוב:
שימו לב ל
כתבה הבאה שקראתי לפני 5 דקות בהארץ, בגלריה. כל הבית שלי מלא בעיתונים אז אני בוחרת רק כתבות איכות.. אבל אכן
כתבה מעניינת... אניווי,אני גם שמה קישור וגם פוקוס על החלק החשוב ב
כתבה. """ איך להרוויח בלי להיות מסחריים מאמצי השיווק של כנרת-זמורה ביתן מתמקדים יותר בשיפור התדמית של ההוצאה, שמזוהה על פי רוב עם ספרות מסחרית ושיווק ספרים ברשת צומת ספרים ופחות עם ספרות יפה. העורך הראשי של ההוצאה, דב אלפון, שנכנס לתפקידו לפני כשנה, הקים לפני חודשים אחדים בלוג באינטרנט ובו דיווחים מהנעשה בעולם הספרות והמו"לות בישראל ובחו"ל. האתר, הערוך בצורה נעימה ומזמינה, פונה אל חובבי ספרות, ואינו מתמקד רק בספרי ההוצאה אך נותן להם במה מיוחדת. "הבלוג הוא לא מסחרי באופיו כרגע, אין בו אפילו קישורים לחנויות מקוונות", אומר אלפון, "המטרה היא מסחרית בדרך לא מסחרית. הבלוג מיועד לזהות את ההוצאה עם הספרות. זה נשמע מובן מאליו, אבל אצל הרבה אנשים ספרות מזוהה עם 'הספרייה לעם' של עם עובד או 'הספרייה החדשה' של הקיבוץ המאוחד, ולא עם 'מחברות לספרות' או 'עמודים לספרות יפה', אף על פי שאלה סדרות שאנו משקיעים בהן מאמצים אדירים. מובן שגם הבלוג הוא אמצעי שיווקי, כי זיהוי ההוצאה עם ספרות טובה ישפיע על המכירות בארץ של סול בלו, פיליפ רות או גינתר גראס". מבצע נוסף שיזם אלפון, ברוח המו"לות הצרפתית, כיוון למטרה דומה. בשבוע הספר חילקה ההוצאה חינם 22 אלף עותקים של הספר "קריאה חופשית" - אוסף פרקים ראשונים מתוך ספרים המתוכננים לראות אור בהוצאה. "זה היה מבצע יקר כי חילקנו ספרים חינם", הוא אומר, "היו לחצים בהוצאה להוסיף לספר קופונים של הנחה ואז נוכל לבדוק את האפקטיוויות של המבצע, אבל אנחנו מזוהים יותר מדי עם מסחר ופחות מדי עם ספרות, ולא רציתי שאנשים ירגישו שדוחפים להם לגרון ספרים. אני לא יכול למדוד את התוצאה במספרים, אבל מאז המבצע אני שם לב שהנוכחות שלנו בטבלאות רבי המכר גדולה. יש לנו שם עכשיו שישה ספרים". """