אני החלטתי ללמוד קינסיולוגיה ! תתחדשו

jojogirl

New member
אני החלטתי ללמוד קינסיולוגיה ! תתחדשו ../images/Emo24.gif

אחרי שקיבלתי מכם כל כך הרבה עזרה החלטתי להתחיל ללמוד קינסיולוגיה. אבקש לשמוע על בתי ספר ללימוד קינסיולוגיה. ענת חוזרת לספסלי בית הספר!@
אוהבת אותכם ענת
 
היי ענת ../images/Emo24.gif

אני שמח לשמוע שהחלטת ללמוד קינסיולוגיה. המדיניות בפורום היא לא להמליץ על בתי ספר וקורסים ללימוד קינסיולוגיה. אנו לא עוסקים בפרסום אישי בפורום, וגם בגלל שגולשים כאן מורים מבתי ספר שונים זה לא יהיה נכון להמליץ או לשלול. כמו שהקינסיולוגיה דוגלת באחריות אישית המודרך לעצמו כך גם את קחי אחריות על נושא לימודייך ועשי את הברורים שמתאימים לך.. ולא מתוך מקום של חוסר רצון לעזור אני כותב אלייך, דווקא להפך...אני חושב שרק את תוכלי להחליט מה טוב עבורך. ישנם בארץ מספר גופים שמלמדים קינסיולוגיה... אחד הפלוסים שיש לך הוא שחלק מהמרצים ומבעלי בתי הספר גם כותבים כאן וכך גם תוכלי להכיר אותם ואת דרכם. בקשי פגישה אישית עם המרצה או המרצים, בדקי את תוכנית הלימוד, את מספר שעות הלימוד, אלו תעודות תקבלי ועוד דברים שחשובים לך בלמידה. כנסי ללוחות הפורום ובדקי מי מפרסם שם (הפורום בן 3 ימים ולכן הלוחות יתמלאו לאט לאט :)) כתבי בגוגל - לימודי קינסיולוגיה וראי מה תקבלי. בכל מקרה ענת, גם אני וגם צוות גדול של אנשי מקצוע נמצא כאן בשבילך לענות על כל שאלה ותהיה לגבי תחילת דרכך הקינסיולוגית כמובן ללא פרסום.
 

israel41

New member
ללמוד קינסיולוגיה

ערב טוב עדי אני מתעניין בלימוד קינסיולוגיה כמה זמן לוקח הלימוד ובאיזו שעות מתקיים הלימודים תודה
 
תשמע ישראל

ישנם בארץ מספר בתי ספר ללימוד קינסיולוגיה. בד"כ התוכניות הם של שנתיים כאשר בכל שנת לימוד מספר השעות נע בין 120-150 שעות. אני יודע שבחלק מבתי הספר מנסים להכניס גם שנה שלישית. חוץ מבתי הספר ישנם מדריכים פרטיים שמוסמכים לתת תעודות מטעם אגודות בינלאומיות והם מלמדים בד"כ בקבוצות קטנות. כל קורס שאתה עובר מזכה אותך בתעודה מטעם אותה אגודה. לימודי הקינסיולוגיה בארץ מתבססים בעיקר על 2 שיטות...אחת של הדרכה בעזרת שימת לב ואילו השניה דרך בדיקות שריר. כל שיטה היא נפלאה ומכילה בתוכה עולם ומלואו. מה שיפה בשיטות הוא שאתה לומד להיות המדריך של עצמך בכל תחומי החיים (מלבד כמובן האפשרות להדריך אחרים)
 

israel41

New member
תודה עדי

תודה עדי ידוע לך מקום שמלמדים באיזור רחובות אשדוד אשקלון? תודה ויום טוב
 
ידוע לי

אתה יכול לבקש לקבל הודעות במסרים ממדריכים באזור שלך. באזור המרכז יש מספר מקומות נהדרים ואני יודע שמגיעים ללמוד שם גם ממקומות רחוקים יותר מאשקלון. בכל מקרה אם לא תסתדר תשלח לי מסר ואעזור לך.
 

jojogirl

New member
תודה ../images/Emo140.gif

על הגיבוי שאני מרגישה שאני מקבלת אעשה את כל מה שצריך ואביא את זה לכאן ללא שמות...בכל מקרה אוכל להתפנות ללימודים רק מיולי ואז גם אתחיל לעשות את כל הברורים.
 
שתי שאלות חשובות שכדאי לשאול- שאלה ראשונה

הקנסיולוגיה מציעה זרמים רבים, מורים רבים. שאלה חשובה שתנחה אותך בבחירתך צריכה להיות "לשם מה?" מדוע את חפצה בלימודי הקנסיולוגיה? מהן ציפיותייך מהלימודים? מה תרצי בעיקר לקבל מהם? אם את חפצה לעשות עבודה עם עצמך, לעבור את התהליכים המדהימים שהקנסיולוגיה מאפשרת קודם כל על עצמך, אם את רוצה לקבל ארגז כלים נרחב לא רק מעולם הקנסיולוגיה אך כלים שקל להתחבר ולעבוד איתם באופן עצמי וגם להעבירם הלאה לאחרים הייתי ממליצה ללכת ללמוד קנסיולוגיה יצירתית. הכלי המרכזי נקרא שימת לב ואליו מצורפים אוסף כלים מדהימים מתחום הקנסיולוגיה ואחרים. קנסיולוגיה יצירתית כפי שאני למדתי- מיושמת כבר מן השיעורים על עצמי ובמקביל אפשר להעבירה גם לאחרים. אני מאוד נהניתי. אם מטרתך העיקרתי היא לימוד הטפול/האבחון/האימון לא הייתי מוותרת על הכלי "בדיקת שריר" ולכן הייתי קודם פונה ללימודי קנסיולוגיה התפתחותית. הכלי של בדיקת שריר דורש המון התנסות ומיומנות מה שאומר שהוא פחות מתאים לעבודה עצמית. אך- הוא כלי נפלא לעבודה עם אחרים בכל תחומי החיים, בכל נושא שעולה. אם את עובדת עם ילדים תחום מדהים הוא קנסיולוגיה חינוכית. אני למדתי את הנושא באופן חלקי כשלמדתי קנסיולוגיה יצירתית, ועתה לומדת באופן חלקי במסגרת לימודי הקנסיולוגיה ההתפתחותית. אני משתמשת בכלים ובתרגילים שלמדתי גם עם ילדיי הפרטיים וגם עם ילדים בהם אני מטפלת באופן מקצועי. התרגילים מאוד פשוטים, קצרים בזמן, לא מאיימים וילדים נמשכים אליהם בהתלהבות.
 
והשאלה השניה- שאלת המורה

יש כל כך הרבה מורים ולכל אחד את דרכו. בלימודים שכאלו חשוב מאוד להתחבר למורה. אני מצליחה ללמוד מכל אדם אבל לומדת בהנאה ובהתלהבות רק ממורה שזוכה להערכתי. התקשרי עם המורה, שאלי שאלות, בקשי לתאם פגישה, לכי לימים פתוחים. אשתף אותך ואספר כי המורה שלי לקנסיולוגיה מלווה אותי יומיום ולא במובן הפיזי. קולה הפך להיות חלק מהקול הפנימי שלי. הכריזמה שלה, הנתינה שלה, השותפות, הנדיבות, התמיכה, האמונה שלה- כל אלה פשוט מילאו אותי, והדביקו אותי באותה התלהבות כלפי הקנסיולוגיה. היא לימדה אותי לא רק להיות קנסיולוגית אלא יצרה בי תחושת שגרירות. יש אוצר נפלא שקרוי קנסיולוגיה ואת האוצר הזה יש לחלוק ולהפיץ בנדיבות עם הכל. הרבה הצלחה והנאה מלימודייך.
 

rafagav

New member
נפלא מה שכתבת... ברור ש..

זה מה שאת באמת חשה. ברורה ההערכה אל אותו מנחה. זה נפלא!! הלוואי אצליח גם אני לפגוש מנחה כזה בחיי. מעניין הוא, וזה עולה בי כמחשבה מאז קריאת דברייך, שניתן לזהות מנחים בכל מקום בחיים. העיקר הוא: ההיפתחות והצינעה. הויתור על האגו כדי לקבל מכל אחד, יהיה אשר יהיה. מהאדם הפשוט אל המרצים הבכירים ביותר. לי היו כמה מנחים, כמו המאסטרים בקורס מורי היוגה, שהעניקו לי הרבה, אם כי קיבלתי בעיקר משום שהייתי בנקודת-זמן ומצב מסויים. אני מאמין, שלו היו מלמ\מדים אותי את אותו הדבר היום - ההשפעה היתה שונה. ומכאן, שיש גורמים רבים המשפיעים על יכולת הקבלה שלנו, והם לא תלויים רק במורה-מנחה.
 
מסכימה בהחלט שיש גורמים שונים

המשפיעים על הקבלה והלמידה. אולם, לי החיבור למורה חשוב במיוחד. כמו שציינתי אני לומדת מכל אדם אבל לומדת הרבה יותר ממורים שאני מעריכה באמת! אז הלמידה היא הרבה מעבר לחומר הלימוד, מקבלים גם השראה, נדבקים בכריזמה ובהתלהבות עצומים, אתה יוצא בסיום השנה לא רק עם מתנת הקנסיולוגיה, אתה יוצא אל העולם עם תחושת שליחות לחלוק את המתנה עם הכל. במסגרת עבודתי המקצועית (לא קנסיולוגיה) אני גם מרצה. פרט להקניית החומר הנלמד, להפיכת כל סטודנט וסטודנט לאדם מקצועי שיעשה עבודתו נאמנה, אני בהחלט שמה לי למטרה לנסות לחבר את הסטודנט למקצוע, להדביקו באותה אהבה, התלהבות והשתוממות כל פעם מחדש אל מול המקצוע. מתוך אותה אהבה והתלהבות יצמחו אנשים נדיבים, נותנים, מקבלים ומקצועיים! כיף לך שלאורך דרכך נפגשת עם מורי דרך רבים. בכנות עליי להודות שלא ניקרו רבים כאלו בדרכי כמו שהייתי מצפה שיהיו במערכות החינוך למשל. אולי מתוך זה עולה הצמאון שלי לתרום להתפתחותם של אנשים מדהימים אל תוך מערכות ציבוריות (במסגרת עבודתי) והצמאון להנות מאנשים כאלו בעצמי התורמים להתפתחותי שלי.
 

rafagav

New member
ברכות על פועלך!!

ברכות על כוונתך להופך אותם לאנשים טובים יותר לחברה!! אני מאמין, שרוב המורים עושים כך, גם אם לא כולם מצליחים. לגבי מורַי - איני בטוח, שהצלחתי לזהות רבים. אך - זה עניין של פתיחות מחשבתית, אליה הובלת אותי היום. הנה - קורס מורי הויגה היה מעט אחרי תאונת דרכים קשה, ממנה אך-זה התעוררתי. והשילוב היה שיעור נפלא (לכן אני כותב את זה ללא חשש מרחמים - ממש אין על מה לרחם)...
הנה ממצב של אי יכולת הליכה ישר הגעתי לעמידת ראש על האמות (הרבה יותר קשה מאשר על כפות הידיים, כמקובל). וזה דרש הרבה עבודת ריכוז (שגם הוא היה רעוע מאוד בהתחלה). ומכאן שהעיקר הוא לאמן ולפתח את "כפתורי המוח" כדי לזהות את המורים שמזדמנים לחיינו. הרי אם נבחן לעומק - כל אחד יפה להזהים ומקור אדיר של ידע ותרומה. תודה לך על השיעור, גם אם כלל לא התכוונת להעבירו...
 
תודה על תגובתך

הסיפור שלך בהחלט מעורר השראה. וגם תגובתך שלך ממשיכה לעורר אצלי מחשבות. תודה.
 

jojogirl

New member
כמוך כמוני

בנושא הזה אני קרציה לא קטנה וזקוקה למורה שיגע בי ברגש אני מסתמכת מאוד על תחושת הבטן שלי וכבר יש לי בראש היכן אני אלמד,,למרות שעדיין לא נפגשתי עם אף מורה.יש לי את התכונה הזו שאני יודעת שכל הפעמונים אצלי מצלצלים ואומרים זה זה והיא אף פעם לא מאכזבת אותי. אלך לימים פתוחים ולפגישות בכדי לאשר את מה שאני מרגישה. איזה כיף לקרוא אותך מתלהבת - תודה ענת.
 

jojogirl

New member
כפתורי מוח

תודה על הסקירה של סוגי הקינסיולוגיות,, אני מכירה אותם מהדיונים שהיו בקומונה ויש עוד סוג שקוראים לו מוח אחד,,כבר הפכתי לידענית גדולה
לשאלותייך: אני חפצה ללמוד קינסיולוגיה כי אני מאוד התחברתי למה שקראתי על הקינסיולוגיה והתנסתי בחלק מהדברים שהצעתם בקומונה. אני מאוד רוצה ללמוד לעשות עבודה עם עצמי אך גם ללמוד לטפל באחרים ונראה לי שאני אהיה טובה בכך. מספיק ?
 
בטח שמספיק ../images/Emo13.gif

אולי לא כל כך הובנתי. הצעתי את השאלות ששאלתי במטרה לברר איזה סוג של קנסיולוגיה ללמוד ולא האם בכלל ללכת ללמוד. כמובן שללמוד! בטוחה שתהני מהלמידה, מהעבודה והתגליות שבדרך. בהצלחה
 
למעלה