אני היחידי ששם לב לרמז או שמישהו כבר כתב?

Red Moti

New member
אני היחידי ששם לב לרמז או שמישהו כבר כתב?

כאשר המייסטר הראשי מעמיס ספרים על סמוול טארלי, הוא מסביר לו שבשביל לכתוב ספרים צריך גם מחקר וגם סגנון, הוא אומר "אני לא כותב את הספר "תולדות המלחמות לאחר מות המלך רוברט ה-1" בכדי שישכב על המדפים", סמוול מעקם את האף למשמע שם הספר הצפוי, ועונה שאולי צריך לספר שם קצת יותר פואטי.
כנראה שהמייסטר הראשי שמע לעצה (או שלבסוף קרה לו משהו וסמוול הוא זה שסיים את הספר, ב"משחקי הכס" אתה לעולם לא יודע מי ימות) ושמו של הספר אכן שונה.
למה?
כמובן, ל"שיר של אש ושל קרח"
 
חמוד

בספרים מוזכר שהמלומדים כדרכם מתווכחים על כל מיני דברים קטנוניים, כמו למשל האם נכון לקרוא למלחמה "מלחמת חמשת המלכים", כי באלון הוכתר רק אחרי שרנלי נרצח.

בכל מקרה אל תשכח ש"שיר של אש ושל קרח" התפרסם בכדור הארץ, ולא בעולם של אש וקרח (הרהורים על "האיש במצודה הרמה").

אבל באמת חמוד וייתכן בהחלט שמכוון. הם שתלו כבר רמזים כאלה בעבר, כמו "קשר מיריני" ויש שאומרים גם אורסון לאניסטר, מוחץ החיפושיות (קו!-קו!-קו!).
 

Red Moti

New member
בוודאי ש"שיר של אש ושל קרח" התפרסם בעולמנו, ונכתב ע"י ג'ורג'

מרטין ולא המייסטר הראשי.
כוונתי היתה שעשוי להתברר בהמשך שהמייסטר הראשי הוא "דמות המספר" ביצירה כולה.
ולא במקרה בפרק הקודם הוא מתאר את תפקידם של המייסטרים לשמש בתור "הזיכרון של בני האדם" אשר נותן להם פרספקטיבה על האירועים והחיים בכלל.
 

winner999

New member
סאם הוא מרטין ?

כבר מזמן שמתי לב לדמיון הפיזי בין הדמות של סאם למרטין עצמו...
 

AlonPe

New member


 
זה בהחלט לא דמיון מקרי

מרטין כותב על חברה פיאודלית מתוך עמדה ביקורתית שלא ניתן להכחיש. כחלק מהמגמה הזו, הוא מראה איך כל הגברים הגדולים והחזקים שנמצאים לכאורה בראש הפירמידה החברתית בווסטרוז הם הראשונים בתור למות. השורדים הם דווקא הדחויים: נשים, ממזרים, סריסים, גמדים, נכים, שמנים.

"יש לי פינה חמה בלב לנכים, ממזרים, ודברים שבורים", אמר טיריון לאניסטר (אבל בפועל אמר מרטין, לדעתי גם בכובעו כמרטין ולא רק בכובעו כדוברו של טיריון).
 

AlonPe

New member
ה-"הוביט"

(או "לשם וחזרה")
נכתב למעשה על ידי בילבו.
טולקין רק תרגם אותו לאנגלית
 
למעלה