אני התחלתי לפני 3 חודשים גיטרה...

מעגל הקווינטות הוא דבר שימושי

עדיפה בעיני צורה אחת שיכולה להדגים בכיוון 1 סדר הסולמות הנוסקים ובכיוון שני סדר הסולמות הנוחתים. ביחס של רבע סיבוב סולמות מקבילים, ואפילו שימושית לאנהרמוניקה (אפשר לציין בקטן ליד לה במול גם את סול # הפחות מקובל) בכל אופן - המוזיקה המערבית (ובעצם לא רק...) עושה שימוש כ"כ נרחב ובסיסי בקווינטות - לליווי בתקופה המוקדמת. (או פאוור קורדס בימנו) יחסי טוניקה דומיננטה, מודולציות. באמת שימושי
 

giladsh

New member
צודקת...

אכן, שמתי לב לכך שלא צוטטת נכון ואני מתנצל שלא ציינתי גם את זה בתגובתי הקודמת לcut2. הרגשתי שאני נגרר להיות קטנוני וטרחני ואולי יהיה מוגזם לעשות עניין גם מזה. במחשבה שנייה- הייתי צריך לציין את זה כי ציטוט מעוות זה בהחלט דבר מקומם. בכל מקרה, תודה על הבעת הסולידריות בתגובתך הקודמת.
 

miss jazz

New member
שאלות ספציפיות בנושא אקורדים

תוכל להסביר בבקשה גם על אקורדים מרובעים כמו חצי מוקטן, מוקטן, ספטאקורד, וקצת על היפוכים? רק אם מתחשק לך
 
חצי מוקטן ואחרים

חצי מוקטן= מוקטן + טרצה גדולה מוקטן מרובע= 3טרצות קטנות (חולקים עלי?) ספטאקורד+ מינורי+טרצה קטנה/מאג'ור 7 +טרצה גדולה היפוכים זה להחליף את הבס ל1 מהחברה הארים באקורד שאינם השורש
 

giladsh

New member
לגבי ספטאקורד-

לכל אקורד טרציאלי מרובע (טרציאלי-כלומר בנוי במצבו היסודי והסגור מטרצות, אחת על גבי השנייה) אפשר לקרוא ספטאקורד. ספט- על שם הספטימה מהשורש הנוצרת בעקבות הוספת הטרצה השלישית מעל ה-2 הקיימות. יש 5 סוגי אקורדים טרציאלים משולשים: מז'ור, מינור, מוקטן, מוגדל, מז'ור b5 (ויש בנוסף גם את sus4 וsus2 שהם אמנם לא טרציאלים אך צלילי ה-sus4 או ה-sus2 באים מעצם הגדרתם במקום צליל הטרצה). באופן עקרוני, לכל שבעת סוגי האקורדים האלה ניתן להוסיף צליל הנמצא ספטימה מהשורש ובכך "להפוך" אותם לספטאקורדים. הספטימה יכולה להיות כמובן קטנה או גדולה, אך גם מוקטנת (כמו באקורד מוקטן 7 -לא חולק עליך, עדי!). חלק מהאקורדים האלה לא היו קיימים במוסיקה המסורתית או שהיו קיימים אך נוצרו משיקולים מלודיים של תנועת קולות (ולא הוגדרו כ"אקורד"). בג'אז, לעומת זאת, נקודת המוצא היא ספטאקורדים שלהם נוהגים להוסיף עוד צלילים (טנשנים-צלילי מתח). נ.ב.- התייחסתי בהגדרתי לאקורדים טרציאלים, כי המושג "ספטאקורד" בא מעולם המוסיקה הטונאלית, בה ההרמוניה מתבססת על אקורדים כאלה.
 

LuNaTiC

New member
שלום! ../images/Emo13.gif ../images/Emo79.gif

החלטתי לשרשר לכאן את השאלה שלי כדי שלא אתפוס לכם מקום
. אני יושבת פה עם חברה שלי (זמרת אופרה בפוטנציה
) ודיברנו על סוגי סופרן, והגענו למוסיקה קלה. ואז פתאום חשבתי, האם מוסיקה קלה נקראת כך מפני שיותר קל להפיק אותה? (מבחינה ווקאלית ומלודית). או שסתם כי היא קלילה יותר
האם מישהו יודע מדוע היא נקראית כך?
 

orbiti

New member
מוזיקה קלה

נקראת ככה כיוון שהיא יותר קלה להבנה: המבנה, הלחן, התיזמור והעיבוד פשוטים הרבה יותר ודורשים הרבה פחות ריכוז מהמאזין. בעשורים האחרונים קצת הטשטשו הגבולות, כיוון שנוצרה "מוזיקה קלה" שהיתה מאד מורכבת ותובענית כמו מוזיקה קלאסית.
 
למעלה