אני חייב לציין לטובה את השינוי שחל בתחבורה ציבורית

אבישי ק

New member
אני חייב לציין לטובה את השינוי שחל בתחבורה ציבורית

לאחרונה לצורך קיצוץ בהוצאות הבית התחלתי לנסוע בתח"צ באזור חיפה
השינוי שחל בתחבורה הציבורית הוא מעולה אבל לא מספיק
אני לא מכיר את התח"צ בשאר אזורים בארץ
אבל השיפור בתחבורה העירונית ובנוחות גורם גם למישהו כמוני שאוהב לנהוג לעזוב לפעמים את הרכב ולעבור לנסוע ברכבת ואוטובוסים.
השילוט יותר ברור, קווים ברורים, ותחנות מרכזיות פחות מסורבלות עושים את החיים קלים יותר.
מקווה שהשינוי לא יסתיים ויהיה שינוי אמיתי באופן שבו אנחנו משתמשים בתח"ץ.
לדעתי פרוייקט כמו מטרונית יכול להיות מיושם בקלות בב"ש או נתניה ולשפר את הנוחות של עליה וירידה בקלות מאוטובוס עם תחנות ברורות ולוח זמנים מוגדר.(הפרוייקט לא מתאים לת"א ואני מקווה שירדו מהרצון לבצע אותו שם)
למשתמשי אוטובוסים ותיקים קשה להסביר את הנוחות של משתמש כמוני שלא צריך להתעסק יותר מדי עם למצא את הקו הרלוונתי ולדאוג לתשלום בכל כלי תחבורה בנפרד, ובמיוחד העובדה שהקו ברור ויש לוח זמנים עוזר מאד.
הרכבת הקלה/תחתית בת"א תביא גם היא את השינוי לאזור ת"א ותאפשר לנוע בתוך העיר בלי רמזורים ופקקים עם עליה וירידה קלה ומהירה.
מקווה שלא יסתפקו בקו בודד ויקימו מערך של קווים שיצדיק את הקיום של הקו.
רק רכבת ישראל לא משתתפת בחגיגה, במקום לשפר שירות, השירות בחיפה הולך ומתדרדר.
ברכבת ישראל החליטו שכל הפרווריות מתחילות בנהריה, מוציאים רכבות קטנות וצפופות ועכשיו הבין עירוניות עוצרות רק בתחנות ראשיות והתחנות ביניים(קריית חיים וחוצות המפרץ) עוברות ניוון איטי.(התלוננתי בעבר על הרכבת הקטנה אז בתמורה הורידו קרון, אני מאמין שזה לא היה בכוונה אבל הצירוף מיקרים מעניין).
 
ובאוגוסט התחלת כריית מנהרות לרכבת הקלה בת"א

ובירושלים מאשרים מקטעים של הקו השני של הרכבת הקלה (הקו הצהוב=רכבת הקמפוסים בין גבעת רם והר ציון) עם הבטחה שב2019 הקו יופעל.
&nbsp
ובני ברק בתוכנית מעניינת שמיועדת להוציא את קווי האוטובוסים הבינעירוניים שעברו בה ברחובות הראשיים והפקוקים. התוכנית כוללת הקמת 2 מסופי תחבורה לאוטובוסים בינעירוניים (אחד בדרום מזרח העיר ליד גשר קוקה קולה והשני מצפון מערב העיר) אבל החידוש המרכזי אמור להיות אוטובוסים שטוחים (כמו אלו ששימשו בנתב"ג שנים לנוסעים בין הטרמינל למטוסים) שייסעו ברחבי העיר בקווים מעגליים ויאספו נוסעים+מזוודות ועגלות לנסיעה של עד רבע שעה למסופי התחבורה ועיקר החידוש שספק אם יאושר הוא שבזמן העלייה ל"הסעת האוטובוס השטוח" כבר ירכשו גם את הכרטיס לנסיעה הבינעירונית כדי לחסוך את זמני הרכישה אצל הנהגים באוטובוסים הבינעירוניים שמאיטים את קצב העלייה. הציבור החרדי מורגל ברכישה מוקדמת למשל בנסיעות בל"ג בעומר למירון שכרטיסי הנסיעה נמכרים מראש.
 
בנתניה מתוכנן קו BRT - הקו הכתום של נת"ע

[URL]http://www.nta.co.il/line/8[/URL]

גם לבאר שבע ולאשדוד יש תכנונים לקווי BRT בעתיד.

לגבי הרכבות הפרבריות במטרופולין חיפה - לא כל הרכבות מתחילות ומסיימות בנהריה, אלא לסירוגין בנהריה ובעכו - אחת בשעה בנהריה ואחת בשעה בעכו.
ולהפיכת הקו הפרברי לקו שפועל בתדירות של שתי רכבות בשעה במהלך כל שעות היום ולתוספת של רכבת בינעירונית רביעית בשעות השיא אי אפשר לכנות שירות הולך ומידרדר.
הבעיה היא שרוב מערכי הקרונועים מושבתים ולכן הרכבת נאלצת לעשות אקרובטיקה עם הציוד הנייד על מנת לקיים את כל הרכבות.
 

אבישי ק

New member
התדירות של הרכבות בתחנת קריית חיים וחוצות ירדה ל2 רכבות לשעה

כולם נאלצים לנסוע לתחנת מוצקין, עם הרכב, שהיא תחנה עמוסה.
ולא ערוכה בצורה טובה לקלוט כמות כזאת של נוסעים.
יותר תחנה של טלאי על טלאי.
זה לא ירידה בשירות?
אני שמעתי שאין רכבות לפרבריות של חיפה
אבל אני בטוח שאפשר למצא כמה קרונות ולדאוג שלא יצטרכו לעמוד במעברים בין הכיסאות.
נסעתי אתמול על הפרוורית של 8:01 ממוצקין, דו קומתית נוחה והיה איפה לשבת.
למה הפרוורית הקודמת היא כלכך קצרה?
 
תחנות קרית חיים וחוצות המפרץ הן תחנות פרבריות

תחנת קרית מוצקין מוגדרת כתחנה הראשית של הקריות ולכן הרכבות הבינעירוניות עוצרות בה וחלקן אף מתחילות ומסיימות בה.
חוצות המפרץ היא גם תחנה מעוטת נוסעים ואין סיבה שרכבות בינעירוניות יעצרו בה.
ותדירות הרכבות בקרית חיים לא ירדה במידה משמעותית. בכל שעה עוצרות שתי רכבות פרבריות ובשעות השיא גם רכבת בינעירונית אחת.
לפני הלו"ז החדש בשעות השיא היו עוצרות עד שתי רכבות בינעירוניות ועד שתי רכבות פרבריות ובשעות השפל רכבת בינעירונית אחת.
בשעות השפל תדירות הרכבות בקרית חיים עלתה ובשעות השיא היא ירדה מ-4 רכבות ל-3 רכבות.
בשאר תחנות האזור (נהריה, עכו, קרית מוצקין, לב המפרץ ותחנות חיפה) תדירות הרכבות גדולה יותר בלו"ז החדש.
בעוד כשנתיים, לאחר פתיחת הקו לכרמיאל, יהיה שיפור נוסף.
כך שממש לא נכון לומר שהשירות של הרכבת מדרדר.

לגבי מספר הקרונות - אתה צודק, אבל יש לרכבת אילוץ בגלל השבתת מערכי קרונועים. "אפשר למצא כמה קרונות" זה אומר לקחת קרונות מרכבות אחרות עמוסות לא פחות.
אפשר להשבית את הקו לדימונה, אבל זה לא ישחרר מספר משמעותי של קרונות. אתה יודע כיצד פועלות היום הרכבות הבודדות (2 ביום לכל כיוון) לדימונה? עם קטר וקרון DD יחיד.
 

אבישי ק

New member
תכלס לדימונה יכלו לקנות ציוד יעודי

רכבת פעמיים ביום זה לא יעיל ולא מעודד שימוש
אם היו עוד קווים כאלו היה אפשר לקנות קרנועים יעודיים למקומות מרוחקים
הבנתי שגם מיקום התחנה בעייתי
סתם לידיעה, מתי תהיה רכישה של ציוד שמתאים לנסיעות קצרות?
אם בכלל חשבו על זה
 

amit1270

New member
"הציוד הייעודי" לדימונה יכול להיות טרנזיט או אפילו מכונית...

מתישהו בעתיד (ותודה ל"ירוקים" על העיכוב) הרשת תחושמל והרכבות יתאימו יותר לנסיעות קצרות בין תחנות קרובות. הרכבת מתכננת לרכוש קטרים חשמליים שיתחברו לקרונות קיימים בנוסף לקרונועים חשמליים דו-קומתיים.
 

אבישי ק

New member
בתחבורה מסילתית יש נוחות שלא קיימת בטרנזית

יש סיבה למה אנשים נוסעים ברכבות או רכבות קלות וכו...
הנסיעה היא יותר נוחה
מה גם שהיא לרוב נכנסת לתחנה מרכזית גדולה של רכבות ומונעת את הטרטור של חציית רחובות
בנוגע לדימונה, זו עיר של 40 אלף אם אני לא טועה אולי יותר
צריך שיהיה איזהשהו קישור גם מסילתי לעיר ולא רק טרנזיטים
 

amit1270

New member
מסתבר שהנוחות לא ממש מצליחה למשוך נוסעים לקו הזה

אם לרכבת היה איזשהו ערך מוסף לעומת האוטובוסים (לא טרנזיטים..) מדימונה לבאר שבע, היא בוודאי הייתה מצליחה, כמו קווי רכבת רבים בארץ. זה לא המצב, והקו במתכונתו הנוכחית, שמסיע פחות מ-10 נוסעים בכל נסיעה (תכולה של טרנזיט) הוא פשוט מיותר. אם יתבצעו שיפורים בקו, כמו מיקום טוב יותר של התחנה בדימונה וחיבור ישיר לתחנת באר שבע מרכז, תהיה אולי הצדקה להפעיל אותו, עם או בלי ציוד ייעודי. עד אז הסיבה היחידה להפעלתו היא פוליטית.
 

nitro11

New member
אין הרבה מה לעשות, רכבות בדרום לא יצליחו כמו בשאר הארץ.

הבעיה העיקרית בדרום היא שהרכבת מחליפה את האוטובוס, ולא בצורה טובה במקרה של דימונה,
במקרה של ערד ונתיבות אני מעריך שיהיה שיפור כלשהו,
היא לא מהווה שיפור ניכר לעומת האוטובוס ולא יוצרת קווים חדשים,
בעתיד שתהיינה מסילות לערד וירוחם יהיה קו חדש שאין לאוטובוס וזה ערד-דימונה-ירוחם
אבל הוא יהיה זניח, חשוב אבל זניח.
במרכז ההצלחה של הרכבת נובעת בעיקר בגלל גודש התנועה.
בצפון אני רוצה פוטנציאל אמיתי לפיתוח שיכולה לגרום הרכבת היות ובצפון יש גם מרחקים גדולים (יחסית), גם יש גודש תנועה ובצפון הרכבת יוצרת קווים חדשים כגון:
בית שאן-חיפה בעתיד הקרוב ובית שאן-שלומי בעתיד הרחוק (לא הולך להתווכח אם יש ביקוש לקו כזה, יש הרבה ערים
בדרך וברגע שתהיה המסילה יהיה גם הקו) ואני מעריך שיהיו עוד.
והיא גם מהווה שיפור גדול לעומת האוטובוס, עפולה-חיפה, שיפור זמן, נוחות (כאחד שנסע בקו הזה הרבה אני יכול
להגיד שנוחות לא הייתה שם) וגם תחנה אחרונה בחוף הכרמל ולא בלב המפרץ וככה זה בעוד הרבה מקרים.
&nbsp
 

Rubim88

New member
איך בדיוק יהיה קו ערד-דימונה-ירוחם?

על איזו מסילה בדיוק ולמה היא חשובה?
 

nitro11

New member
בעתיד הרחוק כשיהיו מסילות לערד וירוחם,יהיה אפשר לעשות קו כזה

המסילה מערד מתחברת למסילה של דימונה-באר שבע
ומדימונה המסילה ממשיכה לירוחם.
&nbsp
 

Rubim88

New member
קשה להאמין שאתה באמת מאמין בצורך וההגיון של דבר כזה

לדימונה יש "מזל" שעוברת לידה מסילה לרכבות משא אחרת לא הייתה לשם בכלל מסילה - הצורך וההגיון של מסילות כאלו לצרכי נוסעים נעלם עם התפתחות התחבורה הפרטית - זו המציאות כיום בעולם(אתה מוזמן לחפש פרוייקטים עם קונסטלציה דומה בעולם המערבי - רמז: לא תמצא), כיום רכבת(כבדה) היא היא פתרון שהמימוש ההגיוני שלו מתאים למספר מוגבל של מקרים, אפשר לקרוא לפתרון הזה "תותח כבד".
 

nitro11

New member
אתה מתבלבל, אני לא ממציא משהו חדש אני מתייחס לתכניות קיימות.

אלה תוכניות של המדינה ואם יבנו את המסילות האלו הקו הזה יתאפשר.
האם המסילות האלה הכרחיות ושוות את העלות שלהם? לא יודע,
זה תלוי בעלות הכספית ובהתפתחות של הערים הללו, ובהשוואה לעומת אמצעים אחרים.
למה אני חושב שקו כזה חשוב:
לדעתי כל חיבור של עיר לעיר, גם אם אלו שתי ערים "חלשות", תורם להן ושלושת הערים הללו צפויות
לכלול מעל 100 אלף תושבים בעתיד.
במקרה הזה בגלל שמדובר בקווים קצרים יהיה אפשר להשתמש בטראמים שההפעלה והתחזוקה שלהם
זולה מהאוטובוסים, ויהיו בעתיד עוד הרבה מקומות בארץ שיתאימו לטראמים כשרשת המסילות תתרחב.
האם הקו הזה מצדיק את המסילות? כמובן שלא, אבל הוא צריך להילקח בחשבון כשיחליטו האם לבנות את המסילות.
ובכלל אני הבאתי את זה כדוגמה למה מסילות בדרום לא יצליחו כמו בשאר הארץ.
&nbsp
 

Rubim88

New member
לא אמרתי שאתה ממציא משהו חדש

אני יודע שיש תוכניות כאלו "על הנייר" ואפילו הצליחו לבזבז כסף ולקדם תכנון מוקדם, כנראה שלחברי בנתיבי ישראל חסרה עבודה אמיתית ולכן החליטו ליצור לעצמם תעסוקה עם תוכניות הזויות וחסרות כל הגיון שבכל מדינה עם מינימום אכפתיות וביקורית ל/על כספי ציבור בכלל לא היו מקודמות.
לגבי חיבור של של הערים האלו, היום יש לדוגמא קו אוטובוס מספר 47 מערד לדימונה - עם 7 נסיעות ביום, אז לדבר על רכבת(ואפילו רק"ל - שלא ברור מאיפה הבאת את זה שהתחזוקה שלה זולה יותר מאוטובוסים)? זה הרבה מעבר למגוחך
 

nitro11

New member
הגישה שלך לא נכונה

לדעתך כדי להפעיל קו רכבת צריך אלפי נוסעים.
זה נכון לבניית מסילות לא להפעלת קווים על מסילות קיימות.
ברגע שיש מסילה אפשר להפעיל עליה גם קווים עם תדירות נמוכה
ומספר נמוך של נוסעים (עד גבול מסוים).
 

Rubim88

New member
זו לא גישה אלא המציאות

שקיימת בעולם. וכן כדי להצדיק הפעלה של קו רכבת נדרשים מינימום כמה אלפי נוסעים ביום, קל וחומר להקים תשתית מאפס. זה נדרש גם אם זו מסילה קיימת שהוקמה במאה בסוף המאה ה19 עד לאמצע המאה ה20, כמו רוב המסילות בעולם - שרובן בכלל לא היו מוקם במציאות של היום. למסילות הללו יש למעשה גם יתרון עצום מול המצב הקיים בארץ, כי הישובים נבנו סביב התחנות שבהן בניגוד לתחנות שנמצאות מחוץ לישובים.
 

אבישי ק

New member
קודם כל הקו הוא לא קבוע ולא נוח

הוא בסך הכלל בתדירות מאד נמוכה
הוא היה מושבת המון זמן
התחנה נמצאת מחוץ לעיר
בין אם הסיבה היא פוליטית או לא
זה לא קו דימונה ב"ש זה קו שקיים בשביל להגיד שיש קו לדימונה ושוכלו להתלוננן עליו
חבל
 
אין לשר התחבורה ולממשלה אומץ לקבל את ההחלטה ההגיונית

לסגור את הקו.
הרכבת הייתה שמחה להיפטר מהקו הזה.
 

אבישי ק

New member
זה קשה, אחרי הזנחה של שנים ובמיוחד אחרי הסיפור של חברת חשמל

גם לסגור את קו הרכבת
זה יכול להתסיס אנשים ולתת להם תירוץ לשנוא את הממשלה
עדיף להפעיל את הקו ולקבל קצת שקט
הישוב הזה עבר די הרבה
תן להם קצת נחת
 
למעלה