אני יודעת שיש עוד המון המון זמן, ובכל זאת -

אני יודעת שיש עוד המון המון זמן, ובכל זאת -

הבן שלי חגג 6 לפני חודש. אובחן בגיל שנתיים וחצי עם עיכוב התפתחותי רב תחומי.
מתחנך בחינוך מיוחד מגיל 3. לא עלה לכיתה א', וממשיך שנה נוספת בגן חינוך מיוחד.
מקבל באופן פרטי טיפולי הידרוטרפיה, וקלינאית תקשורת.
יודע חיבור וחיסור במספרים 1-10.
מאוד לא אוהב את אותיות ה: א', ב'. ממש נרתע מלמידת האותיות, אבל הקלינאית עושה איתו עבודה נפלאה !
הוא חברותי, לעתים מעדיף לשחק לבד.
אוהב מאוד ללכת לגן. מבקר בצהרון של החינוך "הרגיל" ומשתלב שם מצוין.
אז איפה הבעיה אתן שואלות -
אני יודעת שהוא לא יוכל להשתלב בכיתה א' רגילה.
אבל היעדר היכולת הזו היא רק בגלל סיבה אחת - עודף התלמידים בכיתות.
בעיר שלנו, בכל בתי הספר היסודיים, בכל כיתות א', יש 40 תלמידים.
אני יודעת שבכיתה של 25 ילדים הוא יסתדר מצויין. לא "ילך לאיבוד", ולא "ייפול בין הכיסאות".
אבל בכיתה של 40 ילדים - זה אבוד. אני אשלח אותו לג'ונגל שבו הוא לא ישמע כלום בגלל שיהיה כל כך הרבה רעש.
הוא לא יראה כלום בגלל שמרוב תלמידים הוא לא יצליח להתמקד.
ואני לא רוצה שהוא יהיה בכיתה קטנה ( רגשית ).
הוא נבדק ואובחן בשנה האחרונה וגם קיבל המלצה לעבור לגן של חינוך רגיל. אני וויתרתי.
אבל אני כועסת, ואני עצובה, שרק בגלל מה שקורה במדינה מבחינת צפיפות תלמידים בכיתות,
הבן שלי לא יוכל להיכנס למע' החינוך הרגילה.
אין לי משהו אישי נגד כיתה רגשית. ואני לא בהכחשה על מצבו של הבן שלי.
אבל אני יודעת כמה שהוא התקדם מאז שאובחן.
ואני יודעת שאם הדברים פה במדינה היו אחרים, הבן שלי היה מצליח להיכנס לחינוך הרגיל.
ואני יודעת שיש עוד שנה שלמה,
אבל כמו שאני יודעת כמה שהוא התקדם, ואיפה החוזקות שלו, ואיפה החולשות,
אני יודעת שהוא לא יהיה בכיתה א' "רגילה" רק בגלל שבמדינת ישראל דוחסים 40 תלמידים בכיתה אחת.
 

SMADAR55

New member
תמיד יש 40 ילדים בכתה?? בכל מחזור בבית ספר?

התקן לכתה הוא 40 . אם יש לדוגמא 81 תלמידים למחזור , העיריה מחוייבות לפתוח 3 כתות או לווסת תלמידים לבית ספר אחר.
אצלינו בעיר המצב משתנה בין בתי הספר.
בבית ספר של בני הכתות קטנות יותר (בעבר היו 27 ילדים בכתה והשנה הם 29).
האם יש אפשרות לרשום אותו לבית ספר פרטי / חצי פרטי עם כתות יותר קטנות? אולי בית ספר על אזורי?
 
אין שום בית ספר כזה באיזור ...

האמיני לי שאם היה מיד הייתי רושמת אותו.
הוא גם free spirit כזה. בהחלט יכול היה להשתלב נהדר בבית ספר דמוקרטי או משהו דומה.
אבל אין פה כלום באיזור.
ואני לא יכולה לעבור דירה,
רק השנה עברנו לפה בכדי להיות קרובים לאימא שלי.
&nbsp
 

TikvaBonneh

New member
את כל כך צודקת


זה מזכיר לי ששאלתי את הבן שלי בכיתה ב אם הוא רוצה לעבור לכיתה הגדולה, והוא ענה לי "למה שאני ארצה כזה דבר? בכיתה הגדולה בקבלת שבת
מחלקים חלה אחת ובקבוק יין אחד ל-40 ילדים. כל אחד מקבל חתיכה כזאת קטנה של חלה
וכוס כזאת קטנה של יין
. ובכיתת תקשורת אני מקבל פרוסת חלה גדולה וכוס יין גדולה".
מפי עוללים.
 
תתפלאי, לא בכל מקום יש

אצלינו בשכונה כ-ל גני העיריה עמוסים,
ולא, אין גנים פרטיים או חצי פרטיים מעבר לגיל שלוש.
 

yuliyuli1

New member
במקומך לא הייתי פוסלת

מסכימה איתך שכמות הילדים בכיתה פשוט מרתיחה, אבל מהניסיון (הקצר) של הבן שלי - לא הייתי פוסלת את האפשרות להיות בכתה כזאת.
גם אצלנו יש 40 ילדים בכתה, והרעש לפעמים בילתי נסבל (הסייעת אומרת שלפעמים הוא שם ידיים על האוזניים), אבל בכל זאת הילד אוהב להיות בבית הספר, אוהב ללמוד, וגם מצליח ללמוד למרות ליקויי הלמידה שלו.
הם לא כל הזמן 40 ילדים. בשיעורי השפה והחשבון ובכמה שיעורים נוספים מחלקים אותם לשתי קבוצות וכל מורה מלמדת חצי כתה, ואחרי החגים הוא יקבל שעתיים בשבוע של הוראה מתקנת.
אגב כשיש 40 ילדים בכתה יש סיכוי שבשנה יהיה בית ספר שמספר הילדים בו קצת יגדל, ואז יחלקו אותם ליותר כיתות.
באזור שלי (צפון תל אביב) יש בתי ספר שיש בהם גם 30 ילדים בכיתה.
 

TikvaBonneh

New member
השאלה אם הבן שלה יקבל סייעת אישית

כי ילד עם קשיים לא יצליח להתמודד בלי סיוע בכיתה של ארבעים ילדים.
 

yuliyuli1

New member
שכחתי שזה לא פורום רק להורים ל PDD...

אבל מי שמאובחן עם עיכוב התפתחותי לא זכאי לסייעת?
 

TikvaBonneh

New member
גם בעיר שלנו הכיתות עמוסות מאוד

אני מכירה משפחה אצלנו (הוד השרון), שיש להם ילד עם עיכוב התפתחותי שלומד בכיתה קטנה והם מאוד מרוצים. אם תרצי, אוכל לקשר אותך איתם.
 

TikvaBonneh

New member
טוב שפנית אלינו מוקדם, כך יהיה לך זמן לפעול.

בינתיים בררתי בקבוצה שאני חברה בה שנקראת "קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים" (עכשיו את מגלה מאיפה הגיע הרעיון שלי לפורום) לגבי הזכאות שלכם לסייעת אישית בכיתה רגילה\גן רגיל, וקיבלתי כמה תשובות מהאימהות הפעילות שם.

1. הבן שלך אינו עומד בקריטריונים, אבל לכל ילד שאינו עומד בקריטריונים מגיעה וועדת שילוב שתתכנס ותדון במקרה המיוחד שלו. אם פסיכולוגית הגן והגננת ממליצים שיהיה בחנוך רגיל עם סייעת וזה כמובן רצון ההורים הוועדה צריכה לאשר זאת.

2. כרגע עיכוב התפתחותי לא נמצא בקריטריונים הרגילים.
כדאי להגיש בקשה לאישור חריג ולהלחם.
תכתבי פניה למפקחת חנ"מ האזורית שלהם ותוסיפי במכותבים לפנייה שלכם גם את המייל של הקואליציה [email protected]

3. ניתן להעזר ברופאים של הילד ולטעון שהעיכוב התפתחותי נוצר כתוצאה מתסמונת לא מאובחנת, ואז ניתן להעזר במסמכים של משרד החינוך לצורך קביעת רמת תפקוד.


מצרפת לך קישורים למסמכים של משרד החינוך בנושא הערכת רמות התפקוד לצורך קביעת זכאות לתמיכה מסוג סייעת לתלמידים המשולבים בחינוך הרגיל:
http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/95941A6F-EAA3-416F-A1B6-655AD565C2B6/185946/psyco6.pdf
http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/95941A6F-EAA3-416F-A1B6-655AD565C2B6/185929/sick5.pdf
 
אני יודעת שהוא לא עומד בקריטריונים


העיכוב ההתפתחותי הוא באמת מסיבה לא ידועה.
אני אבדוק בכל הקישורים שצירפת לי - תודה !!!
וגם תודה על תשומת הלב
 
אני חושבת, בניגוד למה שיש רבים שחושבים,

שהורים לא תמיד מעריכים את הילד שלהם כמו שצריך.

יש לי בת נמוכה, שגם נולדה בסוף המחזור, שתמיד חשבתי שהיא לא תסתדר במסגרת ומאוד חששתי לה, בין השאר בגלל גודל הכיתות - והיא הפתיעה אותי.
יש גם יתרון לכיתה גדולה, ולכי תדעי, אולי זה מה שיתאים לו.
אם האבחונים טוענים שכיתה כזו מתאימה לו, אני חושבת שכדאי לך לנסות את זה.

אני חושבת שהאשמה שלך נגד המדינה לא ממש הוגנת.
אבל אם זה מאוד חשוב לך, שווה אולי לעבור דירה בשביל זה
או למצוא בית ספר פרטי.

אני חושבת שהמחשבה מה היה קורה אם ואילו היא עקרה ומיותרת ולא מביאה אותך לכלום, חוץ מתסכול.
 
ההאשמה שלי נגד המדינה הוגנת וצודקת !

ובבקשה ממך - אל תכתבי ברמיזה שאני לא מעריכה את הילד שלי כמו שצריך.
יש תגובות שעדיף שלא יכתבו בכלל.
&nbsp
&nbsp
 
אחות גקי - אני רוצה לחזק אותך ואת הודעתך הראשונה!!!!
|

כאמא לשתי בנות שסיימו (תודה לאל) את מע' החינוך המזוויעה שלנו
אני רוצה לומר מספר דברים
1. כשיש ילד/ה ללא בעיות- מע' החינוך נראית כתקינה וטובה (הבכורה למדה עם 30-35 תלמידים בכל שנה)
&nbsp
2. כשיש ילד/ה עם קשיים- המע' לא יודעת להתמודד (הקטנה למדה עם 40 תלמידים בכל שנה בכיתה רגילה)
&nbsp
3. המע' שאני האמנתי בה (מהניסיון עם הבת הגדולה - שהייתה באותו בי"ס יסודי ) ועשיתי כל מה שאמרו לי כדי לנסות לעזור לילדה הקטנה שלי - היום במבט לאחור אני יודעת ומשוכנעת שהמע' רק פגעה בה.
&nbsp
והדבר החשוב ביותר שמעצים את הפגיעה בילדינו:
חוסר הקשבה ופרגון לאנטואיציות שיש לנו על ילדינו-
 
אין מערכת חינוך שכולם מרוצים בה, לדעתי

אתן לך דוגמה. חברה שלי היא פינית (כלומר, לא ישראלית שעזבה, אלא נולדה שם).
בעלה נולד ברוסיה ויש להם משפחה גם בישראל (בעלה יהודי).
היא מורה בפינלנד והיא גם אמא לילד אחד, שכמובן לומד במערכת החינוך הפינית הרגילה.

יש לה המון תלונות על החינוך בפינלנד מכל מיני היבטים.
היא לא חושבת שהחינוך שם טוב במיוחד או משהו כזה.

אצלנו גם יש ילדים שלכל אחד הסיפור שלו.
יש לי ילדה שלומדת בבית ספר פרטי, כי באמת בית הספר הרגיל לא התאים לה ולא התאים לה כיתה גדולה. אין לה שום אבחון, ובכל זאת היא צריכה כיתה קטנה, ואני שלחתי אותה לבית ספר פרטי כי אין ברירה אחרת מבחינתי.

מצד שני, נתקלתי בהרבה רצון טוב לעזור גם במערכת
וגם באטימות לב וחוסר רצון ללכת לקראתנו.

אני מניחה שיש דברים שקשורים לאנשים עצמם ולא רק למערכת כולה.
יש אנשים נחמדים יותר ויש פחות.
ולכן, למרות שהבת שלי לומדת בבית ספר פרטי ואנחנו עזבנו את מערכת החינוך הרגילה במקרה שלה, אני לא כועסת על המערכת בכלל.

אני חושבת שאנשים מצפים פה שהמדינה תפתור את הכל
אבל זה בלתי אפשרי.

דרך אגב, בגרמניה שעכשיו כל כך מרבים לדבר עליה, יש חוק חינוך חובה חינם.
אסור לילדים להישאר בבית ולא משנה מה!
זה נראה לך יותר טוב?
ודרך אגב, פריחת בתי הספר הפרטיים במקומות שונים בעולם - מראה שיש הרבה שלא מרוצים מהחינוך במקומות מגוריהם.
 
גם אצלנו כמו בגרמניה

חוק חינוך חובה. לא הבנתי מה ההבדל?
הילדים שלי עדיין לא בגיל בית הספר.
אבל אני יודעת מהילדות שלי. בכיתה שלי היו 26 ילדים והיה לי בסדר.
כשמורה היה נעדר ואז היו מאחדים אותנו עם הכיתה השניה ואז הינו 55-60.
זה היה מאוד קשה. אבל זמני.
וכאן 40 ילדים באופן קבוע... לא נראה לי טוב...

בנוסף, כאשר אני לוקחת את בתי מהגן הרגיל, אני תמיד מסתכלת על הילדים האחרים. מנסה לראות אותם, איך הם מרגישים. ותמיד רואה שכ30% מהילדים מתוסכלים, עצובים... לא מאמינה שהם כולם אוטיסטים... הם פשוט לא סופר נ''טים. ולילדים כאלו לא ממש טוב שם...

המסגרות האלו פשוט מתאימות רק לסופר נ''טים לדעתי...
וחבל שכך...
 
חינוך ביתי אסור בגרמניה בחוק

וגם מי שרוצה חינוך פרטי - צריך לקבל אישור בשביל זה.

שיהיה ברור, שיש יתרון בכיתות קטנות.
אבל יש גם יתרון בכיתות גדולות.
למשל, ילד שלא רוצה שישימו לב אליו - יכול להעלם בכיתה גדולה. לא צריך לדבר הרבה, לא צריך לעשות הרבה דברים, וזה בסדר. לא ממש שמים לב אליו.
בכיתה גדולה יש מבחר של ילדים, שמגדיל את הסיכוי שיהיה מישהו שתסתדר אתו.

ודרך אגב, המסקנה שלך לגבי הילדים היוצאים מהגן:
א. את אומרת ש-70% יוצאים מרוצים ושמחים. כלומר, שלילדים רבים את מסכימה שכן טוב בגן.
ב. לפי מה את שופטת שלשלושים אחוז לא טוב? אם הם לא נראים שמחים, זה לא אומר שרע להם בגן. אולי הם עצובים שהגן נגמר? אולי הם בכלל לא עצובים, אלא עייפים אחרי יום שלם בגן?

מעבר לזה, נעזוב כרגע את המספר האידיאלי של הילדים בכיתה, מה שהפריע לי בהודעה הפותחת היא ההתקפה על המדינה. במהלך הדברים שכתבה תקפה שלוש פעמים את המדינה, שבאשמתה הילד שלה לא יוכל ללמוד בכיתה רגילה.
אבל יש עוד פתרונות.
למשל, יש מקומות שבהם יש כיתות קטנות ואפשר לעבור לשם לפעמים.
אפשר לשלוח את הילד לחינוך הפרטי


כיום גם מנסים לתת למורים שעות פרטניות עם ילדים במסגרת אופק חדש למשל (או איך שקוראים לזה...)
 
ה30% האחוז האלו

נראים לי לא רק עצובים אלה חסרי בטחון . שקועים בעצמם..
כמובן שאני יכולה לטועת...
אבל זאת ההתרשמות שלי...

בגרמניה אסור חינוך ביתי? אפילו לאוטיסטים? לדעתי חבל...
בכיתה גדולה אפשר להעלם אבל גם אז ילד יראה "שקוף" להרבה יותר ילדים...ואז יותר מתוסכל..לא?
 
למעלה