אני לא מצליח ללמוד !

אני לא מצליח ללמוד !

טוב, דבר ראשון, אני לא לקוי למידה, למעשה אני אפילו מחונן. אבל לאחרונה נתקלתי בבעיה רצינית ... יש לי את כל הבגרויות האלה עכשיו, ואני פשוט לא מצליח ללמוד ... אני מתחיל לסכם את החומר (ככה זה נכנס לי לראש יותר בקלות) ואז אני מתייאש .. אז אני פשוט ממשיך ללמוד .. אבל בקריאה. ותוך כדי קריאה, אני לא שם לב, אני פשוט בוהה בדף שאני קורא ולא שם לב שאני לא לומד. אין לי חשק לזה בכלל. יש פתרון ? תודה מראש גלעד
 
כמה דברים...

קודם כל... לא קיימת סטירה. לקוי למידה, יכול להיות מחונן, ולהפך. זה, קודם כל. ועכשיו.. תנסה למצוא צורה, שבה יותר קל לך ללמוד, וגם תוכל לשמור על העניין. אתה יכול לנסות להכין כרטיסי הבזק >כמו טריויה<, ולשחק משחק זיכרון אתה יכול לחפש מקור אחר לחומר, שם הוא יהיה כתוב בצורה יותר מעניינת. אני מניח, שאתה מסכם מתוך המחברות שלך, או מספר הלימוד, שאתה כבר מכיר, והם כבר משעממים אותך, נכון? הייתי במצב הזה.. וברגע שמצאתי את הספר הנכון, שהחומר בו היה כתוב בצורה שונה, שהצליחה לשמור על העניין שלי בחומר, רוב הבעיות נפתרו. דבר נוסף. גם אם אתה לחוץ בזמן, זה חשוב מאוד, שתעשה הפסקות בלימודים. תצא לפעילות גופנית, בשביל להמריץ את זרימת הדם. תראה חברים, בשביל להפחית את הלחץ. אל תוותר על ארוחות, או כל דבר דומה. מקווה שעזרתי לך. אקס - מנהל פורום ליקויי למידה.
 

m_katzmann

New member
ועוד טיפ אחד או שניים

לפני שאתה מתיישב ללמוד קח כמה טושים צבעוניים צייר את סימן האינסוף בגדול לכל רוחב הדף ואמור את המשפט: היום אני אלמד בכיף ויעילות תוך כדי ציור האינסוף. צייר את האינסוף ביד אחת ואחרכך ביד השנייה תוך כדי זמזום המשפט אחר כך עשה זאת בשתי הידיים יחד. אם תוסיף למשפט גם מנגינה שאתה אוהב ותזכר בפעם הראשונה ששמעת אותה, אתה תראה איזה פלעים זה עושה. לאחר שעתיים אתה חייב לעשות הפסקה לפחות קצרה ואז לפני שאתה מתחיל עשה כמה תרגילי הצלבה: הבה יד ימין לברך שמאל ויד שמאל לברך ימין תוך כדי זמזום או אמירת משפט חיובי כגון: אני לומד בכייף ואצליח במבחן ב... אתה צריך לתכנן לך גם את שעות הלמידה וההפסקות ואת החומר שאתה רוצה לסיים בכל פרק של למידה כך שתתהיה במעקב מתמיד אחר התקדמותך. לפני שאתה הולך לישון עצום את עיניך דמיין לעצמך אותך לאחר המבחנים אותם עברת בהצלחה מרובה. דמיין לעצמך איפה אתה נמצא, מי נמצא שם מלבדך, מה אתה שומע, מה אתה רואה, מה אתה מרגיש. לאחר מכן נשום שתי נשימות עמוקות ופקח את עיניך - השינה שלך תהיה נעימה יותר ותקום עם כוחות מחודשים לקראת הלמידה או המבחן הבא. בהצלחה, מאיה
 

sarag

New member
ציור האינסוף....

מאיה - ענין ציור הסמל של אינסוף נשמע מענין. האם תוכלי לפרט קצת מה התאוריה העומדת אחרי זה? דרך אגב - אתמול במוסף ``סגנון`` של מעריב היתה כתבה על טיפול (אלטרנטיבי`` בל``ל שגם גשור לזה. שרה
 

נעה16

New member
אני לא ממש מאיה...

אבל בכל מקרה אני יודעת מעט על הענין (בכיתה ט` הכריחו אותנו לצייר את הסמל של האינסוף ועוד כל מיני דברים מוזרים לפני כל מבחן). אם אני לא טועה העיקרון של זה, זה לאפשר פעילות מתואמת של שני חלקי המוח (הימני והשמאלי) או משהו בסגנון. יש עוד תרגילים כאלה: * לסובב יד אחת בתנועות מעגליות על הבטן, ויד שניה על המצח בתנועות מעגליות בכיוון ההפוך מהסיבוב שעל הבטן. * כנ``ל כשיד אחת על המצח ויד אחת על העורף, מאחור. * לצייר מעגלים ביד אחת, אח``כ בשניה, ולבסוף שתיהם ביחד כשכל יד מעגל בכיוון אחר (אחת עם כיוון השעון ואחת נגדי לו). ועוד משהו בקשר לטיפים: אם זה מקצוע שצריך לזכור בו הרבה פרטים, כדאי לכתוב את החומר כ`שיר` ו`להלחין` עם מנגינה אהובה... לפעמים זה יכול ממש לעזור...
 

m_katzmann

New member
האינסוף - גישור בין מוח ימין ושמאל

לשרה שלום, ציור האינסוף מאחד בין מוח ימין ומוח שמאל, בין המוח האנליטי (זה שאחראי על ניתוח פרטים - שחשוב מאוד בלימוד לשון ומתמטיקה) ובין המוח היצירתי. לצערי הרב במערכת החינוך מקפידים מאוד להפעיל את המוח השמאלי, אך לא נותנים מספיק חופש למוח הימני ולכן הלמידה היא לפרקי זמן קצרים, כי למידה יעילה תהיה למידה בה כל החושים מעורבים, למידה בה נהנים היא הרבה יותר אפקטיבית מאשר למידה יבשה ומשעממת. לא קראתי את הכתבה במעריב אבל אני משערת שמדובר בקנסיולוגיה חינוכית - זוהי שיטה שבה משתמשים הרבה מאוד בשמיניות, כדי לנטרל מתחים וכדי ללמוד באמת תוך שימוש במוח ימין ובמוח שמאל. ילד שמתבלבל בין ג ל-ז וירשום על קלף ג וישטוף את העיניים בצורת האינסוף, ובנוסף לכך יברר למה הוא מתבלבל - ואיזה ערוץ אנרגיה יוצא מכלל איזון כשמראים את האות ג ויעשה כמה תרגילים לשחרור ויקח פרחי בך המתאימים לו - יכול לפתור את הבעיה ולא לסחוב את התווית לכל אורך שנות הלמידה שלו ואחר- כך גם לשנות חייו היפות ביותר. מאיה
 
השאלה היא למה דווקא הסימון של

של האין סוף גורם לאיחוד הזה? מה המשמעות של מח ימין לעומת מח שמאל, שהאין סוף גורם לאיחוד ביניהם? אני חושב שחוץ מהתועלת המעשית שנוצרת, צריך להבין מהי המשמעות של העניין, ממה הוא נובע מבחינה רוחנית..:)
 

m_katzmann

New member
אינסוף = מצוי המח עד ... האינסוף

לקובי שלום, אני שמחה שהאינסוף עורר כל כך הרבה תהיות ושאלות. רובנו תקועים באיזה שהוא מקום בו הפסקנו להרשות לרגשות, לקולות, לצלילים,לצבעים לכייף לקחת חלק בהבנה שלנו את הנושא. נפגענו ואנחנו משתדלים לא להגיע יותר למקומות כואבים ולכן אנחנו מעדיפים לשלוט ברגשות שלנו. לא לערב אותם בלמידה, בקריאה, בהבנת הנקרא, בכתיבה וכו. וזו הטעות הבסיסית שלנו. למידה יעילה היא למידה מהנה. ההנאה, הרגשות, היצירתיות - עליהם מופקד החלק הימני של המח. לעומת זאת פרוק הנושא לחלקים קטנים ונתוחם לדוגמא 2 כפול 3 = שניים ועוד שניים ועוד שניים - זהו תפקידו של המוח השמאלי. ההפרדה והניתוח חשובים מאוד בלמדית שפה ומתמטיקה זה כמובן לא אומר שאנחנו לא יכולים ללמוד את אותו תרגיל תוך כדי משחק או ריקוד . לצערי הרב בבית הספר משתמשים כמעט אך ורק בצד השמאלי ולא נותנים כלל חופש לצד היצירתי שבנו. וזה גורם לחשיבה קצרת תווך, מאוד מאוד עניינית ולא שאני שוללת חשיבה שכזאת, אלא שאני חושבת שרק עם הפעלת שני החלקים אנחנו יכולים ללמוד ולזכור את החומר לאורך תקופה ארוכה. האינסוף כשהוא נעשה נכון - מחבר בין מעלה ומטה בין ימין ושמאל ומאחד את אינסוף היכולות שלנו ללמידה הכי אפקטיבית. מקווה שהצלחתי להבהיר לך ולו במקצת את חשיבות האינסוף, מאיה
 
אך עדיין..:)

כל מה שכתבת עד עתה, מסביר את התועלת המעשית של איחוד שני החלקים במח...השאלה היא למה צריך היה להפריד בין החלק השמאלי והימני? למה לא לעשות חלק אחד שגם יהיה יצירתי וגם יהיה מנתח? מה שאת כותבת זה `מה`- מה זה האין סוף, מה הוא עושה, מה גורם האיחוד הנ``ל... אבל מה שחסר כאן זה `למה`- למה זה פועל כך? מה המשמעות של פעילות המוח שלנו בצורה כזאת?
 

GIRLTHING

New member
ציור\סימן האינסוף

מישהו יכול להגיד לי מה זה סימן האינסוף??? כי ממש לא הבנתי מה זה
 

sarag

New member
סמל האינסוף הוא ....

הספרה שמונה 8 כשהוא שוכב על הצד.
 

נונה

New member
???

מאיה.. ניסיתי להבין ולא הבנתי.. ומאיפה הוצאת את רעיון הלמידה הזה???
 

m_katzmann

New member
קנסיולוגיה - תורת התנועה

בקשר לסימן האינסוף ראי את תגובתי לקובי מה-29.5.01. רעיון הלמידה הזה הוא מרכז ההתעסקות בקנסיולוגיה חינוכית. שלא כמו בלמידה מתקנת - לא באה להסב עוד תסכולים אלא מנסה לשחרר את החסימות שצברנו במשך השנים. לא פלא שלקות למידה הוא מונח שהשתנה כל כך במשך השנים והיום יש לנו רשימה של דיסים: דיסגרפיה, דיסקלקולציה וכו. האמת שלכל אחד יש את הדיס שלו. לכל אחד יש את החסימה שלו ורק שחרור החסימה יכול לתת לנו לתפקד בצורה הכי רחבה ולהגיע להחלטות הכי נכונות. לכן יש בי גם כעס כל כך גדול על משרד החינוך שמתעסק בדיסלקטים עד גיל 18. אבל הדיסלקציה לא נעלמת בגיל 18. אם לא מנטרלים אותה היא תהפוך לדיסלקציה של החיים. ולכן יש כאן תגובות של אנשים שעשו בגרויות ואפילו הצליחו כי הם ויתרו על המון מחייהם כדי להגיע לציון המיוחל. ואני בטוחה שעם תמיכה מתאימה אפשר גם לסיים אוניברסיטה ואפילו בהצלחה - אבל על חשבון מה? איזה מחיר אנחנו משלמים? וגם לאחר השגת התעודה המיוחלת - ההצלחה לא מובטחת. ``דיסלקטים`` סובלים מדימוי עצמי נמוך - ןממש ללא כל סיבה מוצדקת. לצערי בארץ - קנסיולוגיה עדיין לא מוכרת, למרות שניצנים החלו כבר לפרוח. מתוך נסיון שלי - זה עובד בצורה לא רגילה ומשחרר גם אנשים שכולם כבר ויתרו על ההבנה שלהם... אשמח לענות לך על שאלות נוספות. מאיה
 

נעה16

New member
ההודעה שעליה הגבתי

היא לגבי התגובה הראשונה של מאיה...
 

co2

New member
עוד משהו קטן

לי לדוגמא הרבה יותר קל להקליט את החומר לטייפ ואז אני גם קוארת את החומר וגם יכולה אחר כך לשמוע . כך למדתי לבגריות שלי תנסה יכול להיות שזה יתאים גם לך
 

IDundercover

New member
כן יש תשובה

טיפ ראשון: אם אתה ניגש למקצוע כמו היסטוריה (חלק ב`) שבו יש בחירה מאוד נרחבת = 1 מתוך 3 כדאי ללמוד 2 מתוך השלושה נושאים יחסית טוב ואז אתה מסודר. יעילות: למדת פחות, אתה יודע יותר הערה חשובה מאוד: במקצועות כמו מתמטיקה-פיזיקה מאוד מומלץ לא ליישם את השיטה הזו אלא אם כן אתה ממש לא יודע משהו או שאתה בלחץ של זמן. למה? בגלל שבמקצעות האלה בדרך כלל משלבים בין נושאים שונים בשאלות ולפעמים גותנים שאלות בלתי פתירות בעליל (אלא אם כן אתה חיברת את הבחינה או גנבת טופס) טיפ נוסף: ישנה חשיבות גדולה לאיך לומדים: קוראים? מסכמים? משננים? השיטות האלה לא מובילות להצלחה. ישנה שיטה אחת (בשלבים) שמביאה הצלחה בטוחה- והנה היא: שלב I : לומדים קוראים מסכמים ומשננים (מה לעשות צריך לעשות את זה אבל שינון לבד זה לא מספיק. הרעיון בשלב זה הוא * לתמצת * כמה שאפשר: 1 ל 10) שלב II : לספר (בתנ``ך והיסטוריה זה עובד מצויין)- ספר לעצמך כל מה שקרה תוך תשומת לב לקו הזמן: מה קרה לפני מה, ולמה? (ענה בכלליות... לא צריך לדייק, ובלי עזרה מהסיכומים) שלב III : לענות על שאלות- תיצור לך שתי שאלות מקיפות ככל האפשר (כן... תכתוב אותן על דף) על כל נושא שאתה לומד (ואל תפחד להוסיף סעיף ועוד סעיף ועוד סעיף). עכשיו ענה על השאלות * בכתב * מותר לענות על מספר סעיפים ביחד, מומלץ באמצעות סיפור. התשובות צריכות להיות ברמת בגרות. אסוווור להציץ בסיכומים (אלא אם כן ממש אין לך את זה...) עכשיו הגענו לשלב IV: חזרה. מה היתרון עכשיו? שאתה לא חוזר על הסיכומים אלא על התשובות לשאלות ששאלת... תבוא עם כל התשובות לפני המבחן, תעיין בהן בעשר דקות של ההמתנה ובהצלחה.
 

ori212

New member
השיטה שלי...

שיטת הלימוד (סיכום,קריאה,טייפ) זה לא כל כך משנה לדעתי מה שהכי חשוב זה לחלק את הזמן נכון ז``א הפסקות כל 30-40 דקות וביחוד מבחנים עם הרבה חומר או הרבה תירגול (מתמטיקה) לדעתי צריך ללמוד במשך הרבה ימים אבל כל יום קצת חומר...זה קצת קשה להתחיל ללמוד למבחן שבוע לפני אבל תנסו פעם אחת ותראו שככה כל יום יספיק לכם ללמוד משהו כמו 30 דקות. ככה אפשר לזכור יותר חומר לא לבלבל בין נושאים וביום יומיים האחרונים לעשות חזרה כללית על כל החומר ו100 יהיה מובטח
 

krina

New member
יש בעיה קטנה...

כל העצות שכתבתם הם אחלה, אבל...יש בעיה קטנה.... רב העצות מתאימות לנושאים כמו תנ``ך והיסטוריה, שאפשר לסכם וכו`... אבל מה עם מקצועות כמו לשון? להקליט ולהקשיב אי אפשר, ולסכם גם כן... אז מה עושים?!
 
למעלה