יש עוד דרך...
דרך מצויינת (לדעתי) ללמוד דברים בע``פ, היא להמציא להם סיפורים. זה פועל גם לכל מיני דברים שיש בהם סעיפים ודברים כאלה. אני לא יכול להסביר את זה בלי דוגמה, אז למשל באזרחות (הבגרות שביום רביעי, עוד יומיים) יש את החוקים היהודיים. בספר הם מופיעים בסדר הזה: חוק לעשיית דין בנאצים, שבות, שעות עבודה ומנוחה, אזרחות, יום השואה, מקרקעי ישראל, איסור גידול חזיר, רשות השידור, יסודות המשפט ואיסור חמץ. במחשבה קצרה אפשר לבגיע לסיפור כזה: אחרי שהחליטו שבמדינה החדשה שהוקמה לא יהיו נאצים (1), קראו לכל היהודים לבוא לארץ (2) כי כאן הם ירגישו בטוחים. הבטיחו להם גם עבודה (3) וכדי שיוכלו לפתוח חשבון בנק ושתכנס להם משכורת, מן הסתם היו זקוקים גם לאזרחות (4). אחרי זמן מה, חששו שבני העולים ישכחו למה קמה מדינה, והחליטו להזכיר להם את השואה (5) כל שנה. ככה באו עוד עולים ונולדו עוד אנשים בארץ, והיו צריכים מקום לשכנם (6). פתאום היה להם כל כך הרבה מקום, שהם התחילו לגדל חיות, וביניהם חזירים. הדתיים כעסו ואסרו את זה (7). כדי להראות לכולם שהם אוסרים את זה, הם הביאו טלוויזיות ושידרו זאת שם (8). אך עם כל התכנים האלימים שהיו בטלוויזיה, אנשים גם הם נהיו אלימים, והיה צורך לשפוט אותם (9). אחרי ששפטו אותם והאשמים נאסרו, כולם היו שמחים, וישבו ביחד לארוחת ליל הסדר (10). טוב, אני יודע שזה סיפור טפשי, אבל בואו נראה אם מישהו ממכם ישכח אותו עכשיו. סה``כ אפשר להמציא כל סיפור, כמה טיפשי שיהיה - כך יותר טוב. יש סיכוי יותר טוב לזכור אותו. אפשר על ידי הסיפורים לזכור המון סעיפים. דרך נוספת, היא לזכור ראשי תיבות של מילות מפתח בכל סעיף, אבל אני לא ממליץ על זה. לא תמיד זוכרים מה כל אות מייצגת. עם לומדים עם חבר\ה זה עדיף, כי אז יש עוד מוח שיכול לחשוב על סיפורים ודברים כאלה. תאמינו לי - זה נשמע קצת טיפשי, אבל זה עובד, ואפילו עובד טוב מאוד.