אני מבקש לדעת כמה חושבים שהראיה

דוד1000

New member
הם לא התירו באופן שרירותי. הם התירו

בגלל שהדבורה לא מעכלת את הצוף והם גם אמרו זאת במשנה: "דבש דבורים, מותר. מפני שמכניסות אותו לגופן, ואין ממצות אותו מגופן".( digest , עִכֵּל;תִּמְצֵת. מתוך מילון מורפיקס).
 

דוד1000

New member
אני העתקתי מה שהתוכנה תירגמה

אני העתקתי מה שהתוכנה תירגמה. ותראה שלא כתוב כלום בנושא שאנו עוסקים. מצורף קובץ.
 

Igra Rama

New member
חבל שהתוכנה שלך לא תרגמה את

זה: enzymes for the conversion of nectar into honey
 

דוד1000

New member
אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה

אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה באשר הם לא ראויים לאכילה. הם משפיעים בדרך אנזימטית על הצוף להפכו לדבש. עדיין לא ענית כיצד ידעו חז"ל שהצוף לא מתעכל. פעולת האנזימים לא נחשבים עיכול.
 

Igra Rama

New member
לא ?

האם יכול להיות עיכול ללא אנזימים ? שוטה קטן, האם אתה מבין מה אתה מצטט ? או שמא אתה מעתיק כתוכי ?
 

Providence

New member
כל התשובות כבר ניתנו. חז"ל ראו

שהדבורה אוספת משהו ומביאה לכוורת. זה הכל. את התאור שלהם יכול היה לספק גם פלאח מגדל דבורים. מה שחסר לנו הוא ההסבר, ענין שלא ספקו. עובדה שאפילו רש"י סבר שהדבש מופק במעיהן. הפרכה ניתנה, אם תרצה ואם לאו...
 

Providence

New member
כל התשובות כבר ניתנו. חז"ל ראו

שהדבורה אוספת משהו ומביאה לכוורת. זה הכל. את התאור שלהם יכול היה לספק גם פלאח מגדל דבורים. מה שחסר לנו הוא ההסבר, ענין שלא ספקו. עובדה שאפילו רש"י סבר שהדבש מופק במעיהן. הפרכה ניתנה, אם תרצה ואם לאו...
 

Providence

New member
היא כן מעכלת את הדבש ומפרקת אותו

באמצעות האנזימים שהיא מפרישה לתוכו מיד עם הלקוט. קרא גם זאת...
 

דוד1000

New member
טעות. הדבורה לא מעכלת את הצוף.

להלן דבריו של הרב דב שטיין. מזונותיה של הנאקה הופכים לחלב לאחר שהפכו לחלק מגופה בפועל. לא כך הדבורה. לדבורה יש שק דבש לתוכו מופרשים אנזימים שהם עצמם אינם אסורים לאכילה באשר הם לא ראויים לאכילה. הם משפיעים בדרך אנזימטית על הצוף להפכו לדבש. עד כאן. הצוף לא הופך חלק מגוף הדבורה.
 

Igra Rama

New member
אבל היא כן

ודבריו של שטייו אינם מעניינים אותי כי אינו מומחה לדבש ודבוריםץ ראה כאן: enzymes for the conversion of nectar into honey
 

דוד1000

New member
עיכול

עיכול התהליך בו המזון שנבלע מתפרק במערכת העיכול עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. קרא שוב עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. http://www.infomed.co.il/glossary/g_2876.htm
 

דוד1000

New member
לא נכנסת לקישור?

עיכול התהליך בו המזון שנבלע מתפרק במערכת העיכול עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. קרא שוב עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. http://www.infomed.co.il/glossary/g_2876.htm
 

דוד1000

New member
עיכול

עיכול התהליך בו המזון שנבלע מתפרק במערכת העיכול עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף.
 

Igra Rama

New member
לא שוטה קטן

שקרן קטן ומושתן לא. הגדרת מילון Webster-Meriam. digestion: the action, process, or power of digesting : as a : the process of making food absorbable by dissolving it and breaking it down into simpler chemical compounds that occurs in the living body chiefly through the action of enzymes secreted into the alimentary canal ובתרגום קצר לעברית (לחסוך לך את השימוש בתוכנה כי הרי אתה אידיוט). עיכול: תהליך ההמסה ופירוק למרכיבים כימיים פשוטים המתרחש בגוף החי בעיקר דרך פעולת אנזימים המפורשים לתוך תעלת הוושט. לך לרב האידיוט שלך ותגיד לו שאתה לא בא מחר כי אתה אהבל.
 

דוד1000

New member
מה התרגום של המילה absorbable

במילון שלי הוא טמיע. כלומר עיכול, התהליך בו המזון שנבלע מתפרק במערכת העיכול עד לצורה שיכולה להיספג ולהיטמע ברקמות הגוף. http://www.infomed.co.il/glossary/g_2876.htm
 

Providence

New member
כל התשובות כבר ניתנו. חז"ל ראו

שהדבורה אוספת משהו ומביאה לכוורת. זה הכל. את התאור שלהם יכול היה לספק גם פלאח מגדל דבורים. מה שחסר לנו הוא ההסבר, ענין שלא ספקו. עובדה שאפילו רש"י סבר שהדבש מופק במעיהן. הפרכה ניתנה, אם תרצה ואם לאו...
 

דוד1000

New member
"אין כאן בדיעבד בעית כשרות

"אין כאן בדיעבד בעית כשרות, שכן חרף היות האנזימים הפרשות חרק טמא - הם בטלים..." ת. תקון – הסיבה לכך שהדבש כשר למרות היותו מעורב עם היוצא מן הטמא, אינו משום שהוא בטל בששים, משום שדבר בטל בששים אם אינו נותן טעם או/ו השפעה מיוחדת. הסיבה שהדבש כשר הינה העובדה שהאנזימים המופרשים לתוך הדבש והממוצים בפועל מגוף הדבורה אינם חומרי מאכל לכשעצמם, אלא נחשבים לפרש בעלמא כלומר הפרשה חסרת משמעות כמו שתן וכיו"ב. כך זה גם לגב הרנין המצוי בקיבת עגלים יונקים כשהחומר הפעיל המגבן הינו הפפסין. גם במקרה זה למרות שייתכן שהקיבה היתה של עגל נבלה, עם כל זאת הגיבון הנעשה על ידי ההפרשה מן הטמא (נבלה) מותר באשר הוא נחשב לפרש בעלמא ולא מחמת שהוא בטל בששים. " ללא אשוש עצמאי" ת. שוב מיודענו מתעלם מן המקורות התומכים בהיות אבותינו במצרים. הוא סומך דעתו על ארכיאולוגים מבני אמונתו האפיקורסית המסרבים כמותו לקבל כל אישוש העשוי להביא לתמיכה באמונה היהודית. בכך הוא מצטרף למכחישי ההיסטוריה היהודית לדורותיהם אשר גם פעלו בפועל מאז ומעולם למחוק ולהשמיד כל זכר של פסיק של היסטוריה יהודית. כך עשו הרומאים בהעבידם רבבות עבדים כדי לנתץ כל זכר ושארית לימי בית שני עד כדי בניית מסגרת לשפיכת אלפי טונות עפר בהר הבית כדי לכסות כל שם ושארית וכך עושים עד היום הערבים המחטטים בקרבי הר הבית כדי לסלק כל הוכחה להיות ההר של עם ישראל. ומתעלם מהממצאים שהובאו לתשומת לב הקוראים. " ל"פתקים" (שליפים) " ת. לקבל פתקים שליפים מהר סיני זו חכמה שאין בילתה. "שהמפרשים טועים." אכן נכון, ייתכן מאוד שהמפרשים לדורותיהם, שעסקו בענין , טעו, טעותם מחזקת את ההשערה שהתגליות שבדורות האחרונים המאששות את כשרות הדבש על בסיס בדיקות של כימיה אורגנית וביולוגיה מולקולרית מקורו אינו בידע פרי מחקר שלא היה אפשרי אז. ומכאן קצרה הדרך למסקנה הלא נוחה למיודענו שמדובר בידע טרנצנדטי.
 
למעלה