אני מעלה לדיון את ´הדבר-הבא´

אני מעלה לדיון את ´הדבר-הבא´

ובכן, הדבר ה-זה יוצר בי כמה סימני שאלה. את שיטת בניית העולם היחודית של ´הדבר-הבא´ תרמתי בחפץ לב למשחקי הקמפיין של הגילדה (הכינוי המועדף עלי לפורום ההוא, שהתמנתי היום לדוברו הרשמי), וכן את הבמה שעליה רציתי להסתמך בבנית העולם ל´דבר-הבא´. בה במידה, ´הדבר-הבא´ אמור להיות מושתת כולו על מרחב הביטוי של שחקנים, ולעבוד במסגרת של מינימום הגבלות. בנוסף על כך, הקמפיין של הגילדה מיועד להתבסס על XP, דרגות ונסיון המסורתית והמוכרת לכולנו, בעוד ´הדבר-הבא´ פועל בשיטת התקדמות אחרת וחדשנית הבנויה על כוח מעצמתי ובונוסים ארגוניים לקבוצות הבולטות, כמו שבלט בהצלחה חסרת תקדים בטרילוגיה. החשש שלי - אם לפצל את כח-פריון-העבודה היצירתי של קהלית השחקנים, אנו עלולים לקבל שני עולמות רדודים יותר, (או אמיר ארד אחד מותש עד כאב בכתיבת פרטים על פרטים על פרטים על פרטים בשביל מי שלא כתב לעצמו). מעניין אותי לדעת מה אתם אומרים. האם יש רצון לתפקד מחוץ למגבלות הקמפיין של הגילדה? מה אתם אומרים? התחרות הזו יכולה להוביל למקום טוב? האם יש מי שרואה עצמו משתתף בשני המפעלים במקביל? האם יש מי שרואה עצמו נאלץ לבחור? כל התייחסות - גורלית. לכל מי שכבר עמל לסיפור ל´דבר-הבא´ - עמכם הסליחה, אך למרבה המזל, עוד לא ראיתי סיפור שלא יכול להשתלב בקמפיין של הגילדה.
 

Jarndyce

New member
עדיף להתרכז בעולם אחד...

אם מיטב הכוחות, הן התכנוניים, הם הארגוניים, והן המשחקיים יתרכזו למען מטרה אחת, הרי שזה יצור אפשרויות מגוונות בהרבה ויעשיר את חווית המשחק. כמו-כן, קצת "מסורתיות" פנטסטית רק יכולה לעזור - הן בקליטת שחקנים חדשים והן בהקלת הארגון כשהמשחקים יהיו גדולים. בכל מקרה, תמיד יהיה אפשר לשחק משחקים קטנים ומזדמנים שיהיו "חריגים" מבחינת תכנים - וחלקם יוכלו להשתלב בקלות רבה גם המשחק גדול יותר (בתור אפיזודות משניות או משחקים פנימיים למי שמעוניים בכאלה). בכל מקרה - לי נראה שעדיף שתהיה "שיטה" אחת ברורה - הן מבחינת חוקי משחק (קרב וכו´) והן מבחינת כללי בניית עולם/ממלכה/קבוצה והתקדמות של דמויות בתוך העולם. בתוך הזמן המוגבל שיש לרשות רובנו - התרכזות שכזאת תהיה בעלת אפקט חיובי ביותר על יצירת ושימור קהילת השחקנים - שזוהי מטרה חשובה בפני עצמה. דני
 
נראה לי שקצת מוקדם מידי לזה

לדעתי צריך לנסות קודם אחד, ולראות את זה יעבוד (שניהם בנוים על אותו עקרון של בניית העולם ע"י השחקנים, נכון? לא הספקתי לקרוא הכל)
 
אז תקראי את הכל...

שיטת בניית העולם היא אכן אבן דרך, אך השיטה נבחנה וידועה כ-עובדת. את מוזמנת לקרוא על ההבדלים ולחוות דעתך.
 
הבדל נוסף + עוד על ה´דבר-הבא´

מעבר להבדלים האלה, טת המשחק של ´הדבר-הבא´ מטפחת ומתגמלת כושר ארגוני-פרופר, ומחזקת גרעינים וקליקות חברתיות. מכיוון שמנהיג זקוק לתומכים על מנת להתקדם, המשקל עובר לידי השחקנים הפשוטים, שלמעשה הם-הם משפיעים על מאזן הכוחות במשחק בבחירותיהם היומיומיות. לדוגמא: (ואני אשאר בטרילוגיה, על מנת לא לקבוע רעיונות מקבעי-מחשבה, ולהשאיר את חופש הבחירה בידי בעלי היוזמה) בטרילוגיה, מנהיג רוחני היה צריך לאשר דת על מנת לעשות כן, הוא היה זקוק ל-3 תומכים. ברגע בו לדת שמציע שחקן יש שלושה מאמינים - היא מאושרת. ברגע בו לשחקן שמציע דת יש שלושה תומכים - הוא הופך למנהיג רוחני, וזוכה ביכולת מיוחדת קלה - לצורך העניין, בטרילוגיה - ריפוי, אולם אין מניעה או הכרח שזה יהיה כך ב´דבר-הבא´ ישנת שתי מדידות: תומכים דור ראשון, ו-תומכים כולל תומכים של תומכים. כך, שכברגע שכהן מסמיך שני כהנים תחתיו (ומגיע לסה"כ של 9 תומכים במדידה כוללת), הוא הופך לפטריארך, ומקבל יכולות אישיות מתקדמות, ויכולות קבוצתיות נוספות - למשל בטרילוגיה - הפטריארך יכל לבצע טקסי החייאה, זכה בנקודת-נשק לצורך הקמת משמר המסדר, (בונוס שנתן יתרון צבאי לאדם אחד), ומעבר ליכולת הריפוי של כהניו, הוא יכל לבקש דבר נוסף - הנתון לשיקול דעתו - ריטואל יחודי לדת שלו, יכולת מיוחדת שולית למאמיניו, וכן הלאה. יש דרגות אחרי פטריאטך, ואין לזה סוף. באופן דומה עבד עץ המנהיגות המדינית.
 

Jarndyce

New member
אני לא רואה שום בעיה לשלב...

הרי לא כולם במשחק יהיו לוחמים ויכלו לצבור XP בקלות. אפילו אם ינתן XP על מילוי משימות - עדיין זה ייתן עדיפות ברורה לשחקן ההרפתקן - שמוכן לצאת אל הבלתי-נודע ולסכן את גופו ואת נפשו. רעיון המערכת הדתית הוא מעניין מאוד ולדעתי גם יישים מאוד בשילוב המערכת הסטנדרטית. כך יהיו מוקדי כח רב-כיווניים. מצד אחד יהיו "הגיבורים" האינדיבידואליים - שלהם XP לרוב, ובעקבותיו יותר נק"פ, חפצי קסם, ויכולות אישיות. מהצד השני - מוסדות דתיים/ארגוניים חזקים, שמי שעומד בראשן לא חייב להיות בדרגה גבוהה - אבל יוכל לעשות צרות רבות ל-"גיבור" בגלל קשריו הענפים בעולם ומספר האנשים הגדול שסר למרותו. דני
 

סארומן

New member
רעיון כח מתוך דמויות הוא מצוין.

בלי שום קשר להאם תרים את הדבר שלך - שווה להעביר את זה לא. הסיפור הנוכחי. זה נשמע כמו באמת רעיון שמעודד משחק וגדילה. א.
 
רעיון השילוב נבחן, ולהלן התוצאות.

אמיר שומר לעצמו את מרחב הביטוי בעולם הסאגה. בסאגה תוכלו רק להשתלב בעולם קיים, עם חוקים קיימים, וגבולות ברורים. ...חבל. די, ברצינות: בסאגה, מרווח הביטוי של השחקנים משתלב בתוך העלילה ששוזר עבורם מנחה העלילה, ובין המסתורין שמנחה העלילה מתכנן לשחקנים שיגלו במשחק. ´הדבר-הבא´ מושתת על שיקוף פניהם של השחקנים עצמם, ושוזר בין השחקנים ומה שהם את העלילות והמסתורין. יתר מזאת - הנסיון בטרילוגיה הוכיח, שיש די לגלות בין השחקנים לבין עצמם, ולא נשאר הרבה מקום לעלילות שלי. זה עניין של עדיפות - מה אתה מעדיף: לשמוע את הרעיונות של מנחה העלילה ובהד צדדי לשמוע ולהשמע או להישמע, לשמוע את הרעיונות של כל אחד (שמתפקד כלפי השטח שלו כמעין מנחה עלילה), וברקע את הרעיונות של המנחה ששוזר את כל העלילות יחד? הדבר הבא שם לעצמו למטרה את מרחב הביטוי של שחקנים, ומושתת על
מרחב-ביטוי של השחקן
העצמה של בעלי יוזמה
איכות
מגוון (שמספר המוחות שעובד עליו באופן פעיל = מספר השחקנים) לאמיר כבר יש מודל די סגור של דינאמיקות של חוקים שהוא מעוניין להריץ. לי יש אתכם, ולאחר מחוות אישיות שקיבלתי היום - אני מאמין בכם.
 

סילבן

New member
אז "הדבר הבא" מונחה שחקנים?

כלומר, אין עלילה מוגדרת אלא המנחה (אתה?) יוצר את הרקע ונותן את הכלים לשחקנים שמפתחים את העליליה בעצמם?
 
חד וחלק.

יחד עם זאת, יתכנו עלילות משלי, בדיוק כמו שיתכנו עלילות משלכם. הרי אם ביידי מאגר כל הסיפורים על סודותיהם, זהו פוטנציאל משחק שרצוי מאד שיבוא גם הוא למיצוי. מה דעתכם?
 

סילבן

New member
משחק הפירמידה

אם אין הגבלה על מספר האמונות האפשריות, הרי שכל רביעיית חברים יכולה להסמיך את כולם לכהנים. מוזר במקצת
 
שאלה יפה - חד וחלק לא.

מכיוון שהתחום הרוחני הוא תחום קיים ומוגדר כמסלול מנהיגות שחקן יכול לבחור לעצמו רק מנהיג רוחני אחד, כך שרק אחד מהם יכול להיות כהן. השאר יכולים להיות משהו אחר, אם לצורך הסמכה ראשונה יזדקק כל אחד לפחות משלושה תומכים. ריבוי דתות אפשרי, אך דמות עם שלוש דתות למשל, תחשב כשליש-תומך עבור כל מנהיג, ובאמת, מי רוצה תומך כזה? בנוסף על כך - גם אם מאידך, מגוון דתות הוא נקודת התחלה מעניינת, מגיסא - הכהן הראשון שיגיע לתואר פטריארך - ישיג יתרון משמעותי על השאר, וזה אפשרי רק בעזרת תומכים נוספים. מה גם, ששלושה + מנהיג אין עצמאות מדינית, אלא כפיפות למנהיג שיש לו עצמאות, (וקרוב לוודאי גם דת חזקה, ועוד כמה מבנים שמעניקים לעירו יתרון מעצמתי בלתי מבוטל). בעלי השיטה הזו של ´אנחנו ארבע חברים´ לא הביאה אף אחד לשומקום משמעותי בטרילוגיה, ואני לא מצפה שזה יביא אותם לאנשהוא ב´דבר-הבא´. הם יצטרכו לתקשר, לתסקר ולבדוק את האפשרויות עומדות ביניהם להשתלב במקום שישווה להם להשתלב בו - ורצוי ביותר - תוך כדי Role-Play, גם אם זה ב-Fore-Play. הסוד - הוא ארגון, חברה, קומוניקציה, פוליטיקה.
 

Ranger One

New member
אני בעד...

לשלב את שתי הרעיונות לרעיון אחד משולב וכמובן ,טוב יותר. -ציטוט מספר "מקשוף - הבסיס"- חוק השילוב: כתוצאה משילוב של שניים (או יותר) של תבניות "מנוגדות" של מידע , תיווצר תבנית חדשה שתהיה "נכונה" יותר משתי התבניות הישנות. כלומר , התבנית החדשה שתוכל להיות בשימוש של יותר רמות של מציאות מאשר הקודמות. התבנית החדשה לא תהיה "פשרה" , אלא פשוט תהיה דבר חדש בפני עצמו. -סוף ציטוט- לפי דעתי פיצול המשחקים יגרום לירידה באיכות שניהם. אני בשמחה אשתתף בשניהם, אבל כמובן שאני רק אוכל להשקיע באמת באחד מהם.
 
ובכן, הדבר יוצר יותר מקום ל...

ובכן, הדבר יוצר יותר מקום לעוד אנשים להשקיע ולהתבלט. לא כן?
 

Hest

New member
דעתי

אמנם ייתכן ודעתי מיותרת, שכן אני קטין (האם זה מרמור אשר מזהה אני בנימתי?), אבל אני יודע שלעולם לא אוכל להשקיע כיאות בשני פרויקטים שונים. כשאני בדמות, אני בדמות, וכשם שלשחק D&D כשאתה מייצג שני דמויות זה פשוט לא זה, כך גם יהיה המצב כאן. בנוסף, וזה אני לומד מניסיוני הדל מלארפים, יש השקעת מינימום שיש להכניס בלארפ כדי שתהנה ממנו. אם אתה רוצה גם לדאוג לאחרים (להיות מנהיג וכד´) הרי שההשקעה גדלה בעשרות מונים. אני לא אומר שלא אנסה אם ויאפשר לי המצב, אך יהיה חבל אם דמותי ותפקידי יסבולו באחד הפרויקטים (או בשניהם) כתוצאה מפיצול האישיות הנוסף שישתל בי (נדב, דמות א´, דמות ב´) ומהעבודה הנוספת.
 

סילבן

New member
אני חושב שיש לכם בעיה רצינית!

אני לא בטוח, אבל עד כמה שהבנתי מספר המכסימום של שחקנים "צברים" שיכולים להגיע למשחק הם 150, והרוב המוחלט הוא של עולים. אז אם כרגע אתה, מיכאל ואלכסיי לא מסוגלים לגייס כמויות של עולים כל עתיד המשחקים בסכנה. על כל פנים, הרעיון המקורי היה שעל בסיס ההצלחה חסרת התקדים של "מלחמת הטבעת" יגוייסו כל שחקניו ורבים אחרים (כחלק מהמומנטום) למשחקים רבים אחרים. לצערנו, "מלחמת הטבעת" לא נחל הצלחה חסרת תקדים ולכן איני משוכנע בכלל שיש כרגע קהל לכל המשחקים האלה. אולי כדאי לכם לשקול לדחות זאת עד אחרי "מלחמת הטבעת" החוזר בסוכות, באם ינחול אותה הצלחה מצופה.
 

elanor

New member
בבקשה קחו לתשומת הלב (למארגנים)

סילבן צודק בהחלט! לדעתי הדבר הטוב ביותר יהיה לדחות את כל המשחקים המדוברים עד אחרי המשחק החוזר של "מלחמת הטבעת". וזה כולל את "הדבר הבא" (אושר שים לב קודם כל למה שאני הולכת להגיד, אל תשלול על הסף). אמנם "מלחמת הטבעת" היה הלארפ הראשון בו השתתפתי, אבל הספקתי לראות הרבה שחקני תפקידים ותיקים (כולל את אחותי שמשחקת כבר מעל 7 שנים) וזו הפעם הראשונה שראיתי כזו התלהבות והשקעה בלארפ. האנשים התלהבו במיוחד מ"מלחמת הטבעת" ואם יבואו באמצע עוד משחקים זה רק יהרוס את ההתלהבות מהלארפ החוזר בגלל שכבר האש תצא על האחרים. אז אחרי הכל תעשו את מה שנראה לכם לנכון, אבל קחו לתשומת הלב. לדעתי אפשר להתאפק עם משחקי הסאגה עוד כמה חודשים...
 

סילבן

New member
אינכם מבינים!

יש לכם רשימות של אנשים? מספרים של כמויות? על סמך מה אתם חושבים בפתאום, כמו פטריות אחרי הגשם (!)צצו המוני שחקנים שישחקו בכל המשחקים האלה. בסה"כ יש אולי עשרות פעילים בפורום, אולי, אבל לא ראיתי הוכחות ליותר.
 
למעלה