אני מרגיש חסר תקווה מאז

dorhaimovich

New member
אני מרגיש חסר תקווה מאז

שחזרתי מ"איש הפלדה". כמו בלון שהוציאו לו את כל האוויר. והביקורת שכתבתי על הסרט בבלוג גם לא עזרה לי ממש.
פגשתי בסרט בחור שהכרתי פעם, לא אומר את שמו, שראה אותי מצוברח ושמע אותי צורח במהלך הסרט דברים כמו "מה?!", "וואט דה פאק?!","איך הוא יודע על קריפטון?!", "איך זה הגיע לשם?!", "איך היא לא מתה?!?!".
הוא שאל אותי למה זה כל כך חשוב לי ולמה אני כל כך מתרגש מסרט.
אנשים מ"בחוץ" לא יבינו למה זה כל כך חשוב לנו. למה חשוב שהכל יהיה מושלם.
בעיניהם כל מה שהיה חשוב זה האקשן, והעלילה הייתה סבבה.
ואגב, למי שמכיר, הוא גם טען שאימת הפנטום זה הסרט הכי טוב שיש בסדרה, ושהוא יותר טוב מהאוונג'רס.
מה שכמובן מעלה את השאלה האם הוא שפוי.
 

mulon1984

New member
הוא מעמסה אבולוציונית

הגנים שלו מרעילים את הבריכה. המין האנושי לא יוכל לממש את הפוטנציאל שלו כל עוד החבר הזה שלך לא מסורס. אני ממליץ על מספריים חלודות.

או,
תשלח אותו לאנשים האלה:
http://www.youtube.com/user/RedLetterMedia?feature=watch
הבחור התחיל בביקורות מפורטת שמסבירה מדוע אימת הפנטום זה הסרט הכי גרוע בהיסטוריה:
http://www.youtube.com/watch?v=FxKtZmQgxrI&list=PL5919C8DE6F720A2D
וכיום הם פשוט רואים סרטים, שותים בירה ומעבירים ביקורת, כמו זו שהם עשו על איש הפלדה:
http://www.youtube.com/watch?v=l4u-HLm8maE
הם שמו לב למשהו מעניין: כל מה שלואיס עושה זה להיות במקומות לא הגיוניים כדי לקיים דיאלוגים לקידום העלילה - הקוטב היכן שמצאו את החללית, על החללית של זוד (עד עכשיו אל הסבירו מה היא עשתה שם) ועל המטוס שנשלח להטיל את החללית של סופרמן במטרופוליס. מה לעזאזל היא עשתה בכל המקומות האלה?!?!?
 
את האמת

אני מתעסק בקולנוע רוב חיי הצעירים, למען האמת יותר מבקומיקס. אני חייב להגיד שלדעתי זה סרט מצוין! ואני מוכן לעבור את אותו סירוס כאות הזדהות.
 

Guid

New member
אני איתך,

(חוץ מהקטע של הסירוס, כן?)
היה אחלה סרט וממש נהניתי.
 

mulon1984

New member
אם אתה מתעקש...

קח מספריים חלודות ותראה לנו עד כמה אתה עומד מאחורי דבריך.

או שתיתן סיבה אחת טובה למדוע זה סרט טוב.
 
מהזוית שלי

נכנסתי אדם בוגר, ראיתי דמות שמעולם לא אהבתי באור חדש ומעניין (הילבילי מאדר פאקר וגם לא כל כך בוגר), קיבלתי את סיפור העבר (ההכרחי ולדעתי עשוי טוב) בשילוב סיפור קרב עם נבל מצויין והתנגשות אידיאולוגית שאותי מספקת לסרט הפותח טרילוגיה, חזיתי במו עיניי בהצגה הויזואלית מהטובות שראיתי אי פעם (מבחינתי אם ב300 זאק סניידר הניח אבן דרך על איך עושים סלואו-מו, אז כאן הוא סגר את השביל עם איך עושים סצנות קרב מהירות), ובסופו של דבר הרגשתי שאני יוצא כמו ילד תשע.
בנוסף, פסקול מדהים, עיצוב תלבושות מהפנט, עולם חייזרי יפהפה וסופסוף התנגשות של אלים על כלל מובני ההרס שבה (ושאיש לא יזכיר את אוונג׳רס, כל כך הרבה קומיק רליף שאתה לרגע לא חש צער על כל האבידות!).

מבחינתי סרט מצוין, ועכשיו, ברשותך מולי, אלך להביא המספריים.
 

mulon1984

New member
הזוי

על איזה סרט אתה מדבר בדיוק? לא ראיתי שום דבר ממה שציינת באיש הפלדה, ואיתי יש עוד אלפי מבקרי קולנוע שאף החמירו ממני.
 

mulon1984

New member
אל תגזים

פשוט כאשר סרט מקבל כזה גל של שנאה, ממש שנאה, מצד מבקרי קולנעו כה רבים - זה אומר "דרשני". בנ'אדם, הסרט עומד על 55% ברוטן טומאטוס. זה הזוי. משהו פה לא בסדר. זה כנראה לא גאוני ומבריק כמו שאתה מצייר אותו.
 
יואו מולי

אני ממש לא חושב שהסרט גאוני. דארק נייט הוא גאוני, שנים עשר המושבעים הוא גאוני, ספרות זולה הוא גאוני. מבחינתי מאן אוף סטיל הוא סרט מצוין, יכול להיות שמראש זה מה שבאתי לקבל מהסרט ולכן באתי על סיפוקי. אני אישית לא אוהב את הדירוגים ברוטן טומייטוס, לדעתי הם מכסחים מדי. אני יכול להבין למה כל כך הרבה אנשים התעצבנו, אבל אישית- ככה אני רציתי לראות את הסרט הראשון בטרילוגייה של סופרמן.

נ.ב.
בכללי, אני חושב שלמאן אוף סטיל נוצר אפקט בעייתי מאד עוד בטרם נכתב התסריט ורק נבחר צוות ההפקה. אנשים באו לראות את דארק נייט ואף יותר מכך. אם זה היה סרט שני או שלישי בטרילוגיה אז יכולתימלהבין על מה המהומה. מבחינתי, לא נופל מבאטמן מתחיל (אולי בקצת...).
 

mulon1984

New member
מצויין זאת גם מחמאה גדולה מידי

בסרט היו חיתוכים ומעברים הזויים שגרמו לקהל לתהות בקול רם "מה? מה קרה פה עכשיו?".
הבימוי היה מוקצן ומוגזם כך שגם הסצינה הפשוטה ביותר צולמה כאילו מדובר בסצינת מרדף מכוניות.
התסריט היה מלא חורים והדמויות שטחיות עד רמת גיחוך, כך שלא היתה אפילו הזדמנות או סיבה להתחבר ולאהוב אותן למרות שזה היה קריטי עבור סצינות כמו החברה של פרי שנתקעה מתחת להריסות.

ועד עכשיו אף אחד לא הסביר לי מדוע זוד היה צריך את לואיס על החללית וביקש זאת. הא, נכון, כי ללואיס יש כוח על כזה שמאפשר לה להיות בכל מקום לא אפשרי רק כדי שהיא תוכל לנהל דיאלוג שמעביר מידע חשוב לצופה שהתסריטאי לא הצליח לחשוב על דרך אחרת להעביר אותו. ככה היא הגיעה לאנטרטיקה, ככה היא הגיעה לחללית של זוד, וככה היא הגיעה למטוס שיצא להפגיז את מטרופוליס (מה לעזאזל היא עשתה על המטוס הזה?!?!).

חמור מכל,
יהיו הזויים שיתווכחו על המהות של סופרמן והאם היא נהרסה בסרט או לא,
אבל סופרמן הוא קודם כל גיבור,
ובמהלך כל הסרט הוא לא עשה אף מעשה הירואי אחד.
הא, נכון, הבתול בן ה-33 הציל את לואיס בזמן שמיליונים מתו מסביבו. מיליונים!!!

חרא
סרט
 
חחח

חחח קשה לי להתווכח על עניין לואיס ליין. לגבי החיתוכים, אני לא מסכים איתך, אני חושב שקצב הזרימה של הסיפור היה טוב.
בנוגע למהותו של סופרמן- אני אישית נהניתי לראות סופרמן לא הירואי, סופרמן לא מגובש.
 

mulon1984

New member
מה היה כל כך טוב בחיתוכים?!

אתה מדבר על הקטע שבו עברו מחדר החקירות היישר למדבר בבום אחד בלי שום מעבר, חיבור, הקשר או אפילו סאונד מתאים? זה קרה לפחות עוד כמה פעמים בסרט.

יש כזה דבר "סופרמן לא מגובש", אבל איש הפלדה הוא פשוט לא סופרמן. במהות שלו, באישיות שלו, במרכיבים הכי בסיסיים שבו אין לו שום דבר במשותף עם סופרמן מהקומיקס שיהיה אפשר לפתח לאחר מכן לסופרמן שלם. העתיד של איש הפלדה זה סתם עוד סופר גיבור גנרי.
 
לי זה לא הפריע

תשמע מולי, אני דווקא ממש אהבתי את העובדה שלא מזיינים לי את המוח יותר מדי. מעברי לוקיישנים והתרחשויות הן לגיטימיות לחלוטין אם עושים אותן כראוי. ולי המעבר הזה לא הרגיש בעייתי. אגב, אם אכלתי את המעבר של ברוס ווין יוצא מהפיר בלב המדבר אז כנראה שאני מחושל די הצורך במעברי זמן.

שוב אני מזכיר, אני לא חובב סופרמן ידוע, ואני שמח שיצא לי להכיר סופרמן שהוא לא כזה הירואי. אני אישית שבע מסרטי קומיקס בהם הדמויות הראשיות עונות על הטייפקאסט של האביר על הסוס הלבן. זו הפעם הראשונה שדמות קומיקס היא שנויה במחלוקת בצורה מובהקת וזה ממש לא מעניין אותי כמה זה נאמן למקור.

לא רק שזה לא סרט חרא, ולא רק שזה ענה על המצופה, עם כל החורים שיש בו- בעיני, סרט קומיקס מצוין!
חוץ מזה שאנחנו יכולים להתווכח עד מחר או לעבור לזירה פיסית.
תן מקום, שעה וכלי נשק.
 

mulon1984

New member
ההגדרות שלך לא ברורות בעיני

לא ברור לי איך אתה עושה השוואה בין העריכה בבטמן לבין הדוגמה שהבאתי.
מן הסתם אתה לא חובב סופרמן, אחרת היית זועם על השינוי שעשו בו.
אף אחד לא רצה קלישאה של אביר על סוס לבן, אבל המהות של סופרמן היא לא זו, והמהות שלו שונתה. זה, לא סופרמן. נקודה.

זה חרא סרט,
זה חרא סרט של סופרמן,
ואני אתן לאלפי המבקרים בעולם להסביר אותי במקומי. פשוט תקליק רנדומלית ותגיע לביקורת כזו בלי בעיה.
 
החברה של פרי וויט שנלכדת מתחת להריסות

הייתה אמורה להיות הגרסא הנשית של ג'ימי אולסן - ג'ני אולסן.
אבל, אחרי שהשמועה עשתה לה כנפיים ואנשים צעקו חמאס, ההפקה הבינה שהיא הגזימה יותר מדי והחליפה את השם של הדמות למשהו אחר.

בכל מקרה, מולי - אני איתך!
 

mulon1984

New member
והעם איתך!

מרגיש יותר טוב? :)

אני ידעתי שהיא הכאילו ג'ימי, רק שכחתי איך קראו לה בסוף. כאילו, הם לא משקיעים דקה בשביל לפתח את הדמות הזאת ועכשיו צריך לעניין אותי אם היא תחיה או שתמות? שתמות ותרד לי מהמסך כבר!!!
 

DARKSEID

New member
באמת, למה זה חשוב לך?

סופרמן הוא הדמות האהובה עליי, אבל הסרט הזה לא ממש מעניין אותי ואני אראה אותו רק שהוא יצא לטורנטים. לא מבין למה זה חשוב כל כך לאוהבי קומיקס שיצא סרט טוב, זה לא שזה משפיע על הקומיקס או משהו כזה.
 

Guid

New member
אני לא מאלה, אבל אני אסביר לך מה מאכזב:

דמיין לך- אתה מעריץ דמות שקיימת בדפי קומיקס, דמות שכביכול מיועדת רק למי שאוהב את המדיום הזה (שנחשב למדיום "חנוני"),
ואז בא מישהו עם כסף ויכולת ויחסי-ציבור מרשימים ואומר לכל העולם- "תראו, מצאתי משהו יפה בין דפי הקומיקס שהחנונים קוראים! בואו ואראה לכם!",
וכל החנונים פתאום מרימים את החזה לשמיים ומתפארים בממצא הזה שאותו הם גילו כבר לפני שנים, ורק מחכים ששאר העולם ייחשף אליו ויישתתף באהבה אל אותו הממצא,
ואז מגיע זה עם הכסף ומראה לכל העולם משהו אחר לחלוטין מזה שהחנונים קראו עד היום בדפי הקומיקס.
וזה מאכזב את קוראי הקומיקס. מאכזב מאוד, אפילו.
וזו זווית הסתכלות אחת.
יש גם את הזווית האחרת, הזווית של "הו, עד היום קראתי סופרמן על גבי הנייר, עכשיו אני יכול לראות אותו זז ומדבר ונראה הרבה יותר ריאליסטי וזה אמור להיות ממש אדיר",
ואז באים יוצרי הסרט והורסים לך את הדמות מול העיניים.
גם מאכזב, אם תהית.

אז אלו תשובות לשאלה שלך.

אני לא מאלה שמתרגשים מזה, אגב.
אני מאוד נהניתי בסרט, ולמרות שרציתי לקבל את סופרמן של הקומיקס, בכלל לא התאכזבתי לקבל את הסופרמן שהסרט הציג.
את סופרמן של הקומיקס יש לי בקומיקס, בסרטים יש משהו אחר שמעניין אותי לדעת לאן הוא הולך.

[השימוש במילה "חנון" אינו בא לפגוע באף אחד, זה רק לצורך ההסבר המעט מוקצן. מה גם שאני נחשב חנון, ואני לא חושב שזו בכלל העלבה]
 

AceMagician

New member
מבין את ההתלהבות שלכם מבחינת טייק חדש על הדמו

...ת
אבל - מלא בסתירות, מלא בחורים, קיטשי לגמרי בקטע של "דיייייייייייייייייי כבר"
עד שהגיעו לסצינה שהוא תופיס את לואיס בנפילה, התלהבות ולא הפסיקו לרגע עם זה.
ציפיתי יותר מסניידר, ובייחוד מנולן וגויר שכתבו אותו.
מבחינה ויזואלית, הוא מדהים. מהטייק הראשון. פשוט מדהים.
אבל זה לא גרם לי ללכת שבי אחריו עד שאני אוכל להתעלם מכל הבעיות שהם הציגו לי בדרך.
אני מודע לעובדה שקשה לכתוב סופרמן, יותר מבאטמן או ספיידרמן.
אבל, נו באמת. כל הקטע של הטרה-פורמינג לכדור הארץ, ההרס של מטרופוליס. היו כל כך הרבה דברים קטנים שהפריעו לי, מהקטע של הצגת הצבא, המערכות שלו וכדומה, עד לבניה של העיר, הכניסה לחללית של זוד, ההתגלות של ג'ור אל (למרות שאהבתי את ראסל קרואו שם).

אני לא אגיד שאני לא אשב ואצפה בו. כי אני יודע שאני ארצה לצפות בו שוב. אבל, היו סרטים בעונה הזו, שעם כל הבעייתיות שלהם, הם טובים יותר מאיש הפלדה.
 
למעלה