"אני מרשה לכם לשקר"....

טליה Talya

New member
"אני מרשה לכם לשקר"....

"אני מרשה לכם לשקר ולספר את הסיפור הכי מופרך" כך אמרתי לילדים שלי היום (בן 14.5 ובת 11) כשדיברתי איתם על הפדופילים.... אמרתי להם שאם הם במצב של מצוקה ומרגישים בחושים שלהם שקורה משהו לא טוב ונעים וקשה להסביר במילים ולפעמים זה יכול להיות עם מישהו מוכר ולאו דווקא זר.... אז פשוט להמציא סיבה דמיונית ותלכו מהר הביתה למקום הבטוח והמוגן. תברחו מהמקום שעושה לכם לא נעים!!! גם אם תאלצו לשקר ולהמציא סיפור.... זה היה קשה לייזום את השיחה אבל הרגשתי שזה הכרחי. הבת שלי היתה די בהלם...התבאסתי שהייתי צריכה לנפץ לה את בועת התמימות והאמונה.... והבן שלי...ממש לא רוצה שאספר לו דברים רעים. "אני יודע כבר על פדופילים" הוא אמר לי אמרתי לו שאני יודעת שהוא שמע על כך ממקורות אחרים וחשוב לי שישמע את זה ממני. "אל תספרי לי דברים מפחידים" הוא אמר לי כמו מסרב להאמין שהעולם באמת כזה רע.... ואני אמרתי בקול מלטף שעדיף לדעת ולא להחביא את הפחד . אוף...לא פעם אני תוהה...לאיזה עולם ילדתי את הילדים שלי?..... איך אתם מזהירים,מסבירים, מגוננים על הילדים מפני ה"זאבים" שבחוץ?
 

kikona126

New member
אכן חשוב שישמעו את זה מאמא

ולא מגורם חיצוני, או מסיפורי ילדים אחרים. ברגע שילד שומע סיפורים מאמצעי התקשורת או מחברים או מההורים של החברים וההורים שלו לא מספרים לו את זה הוא נכנס למצב של לחץ. כמו כן, צריך גם (באופן כללי) לשתף את הילדים בפחדים ולא להסתיר מהם, כי אם נרצה ואם לא הם ידעו בסוף... והלחץ של ההורים גם מורגש אצלם... יש חומר בענייני טראומה אצל ילדים באתר של האיגוד לפסיכוטראומה.
 

טליה Talya

New member
לפעמים עצוב לי שאני מנפצת להם את התמונה

המתוקה והתמימה של החיים.... אני יודעת שאמא שלי תמיד הגנה עלי ממציאות מרה ואכזרית ואני לא יודעת אם גם זה טוב...
טוב לראותך כאן.
 

kikona126

New member
../images/Emo24.gif

הרבה זמן שלא הייתי פה... הייתי בלימודים בחו"ל. חזרתי משם עם בעיות רפואיות וכניראה שאני אחזור לשם לעוד שנתיים לעבודה + לימודים
 

kikona126

New member
זוכרת את הסמינר שעשיתי

על נושא העלייה, שסיפרת שניתקעת עם אחד כזה? קיבלתי עליו 100 עגול ויפה!!!
 

טליה Talya

New member
../images/Emo106.gifכל הכבוד!!!!!אלופה!!!../images/Emo171.gif

גם לי יש סמינריון אחד שקיבלתי בו 100
 
למעלה