אני קורא להעמיד לדין...

אני קורא להעמיד לדין...

אני קורא להעמיד לדין, את כל אלה הקוראים, כביכול "על רקע בטחוני טהור" אבל למעשה באופן גזעני טהור, למנוע מהערבים לעבוד בארץ;
וכמובן אני גם קורא, על רקע בטחוני טהור, למנוע מהיהודים להתפלל בהר הבית: אם אתה יהודי, אין לך מה לחפש שם, נקודה.
 


אני חסיד גדול של חידוש עבודת הקרבנות ואני נרשם כל שנה לקרבן פסח. זה יהיה מעשי אם הערבים ישוכנעו שאין לנו כל כוונה להפציץ את מסגדם אלא לקיים את עבודתנו לצידם ואז לא תהיה מניעה בשם חופש הפולחן. לצערי רוב העוסקים בעניין מעוניינים בהריסת מסגד אל אקצא יותר ממה שהם מעוניינים בקיום המצווה. ולכן אנחנו תקועים עדיין ללא עבודת הקרבנות.
 
קשה עם עבודת הקרבנות

כטבעוני קשה יהיה לי מאוד לראות בית עבודת ה' שהוא למעשה בית מטבחיים בשביל לשפוך את דם הנפש על אבני המזבח. אבל אני רוצה לקיים את המצוות. ואם אתה לא מאלה אתה משקר בכל תפילת מוסף.
 
בבית שלישי

לא אמורים להקריב קרבנות בשר ודם אלא סולת. אם כי אני משוכנע שבפועל יקריבו בשר, וכמעט בטוח שגם בשר אדם. ואשרייך על הטבעונות. אינני טבעוני, אך אני צמחוני. ולא מפאת הפרופוגנדה הרווחת היום, אלא מתוך הבנה שזו הכוונה הראשונה של התורה.
 
בוודאי

אני משוכנע שקרבנות אדם יהיו הרווחים ביותר בבית השלישי, כפי שהיה בבתים הקודמים. כל סבב של התמודדויות על הכהונה, כל חג ועצרת, בכל מינוי שופטים ובכל הכרזה לאומית, ירמסו עשרות אנשים מטעמים של כוח ושלטון. אמנם מדובר בבית מקדש, אך זה לא יהיה בהכרח בית קדוש. אבל אולי, מי יודע....
 
לא קלטת? זה היה באירוניה. להראות את חוסר ההגינות

כוונתי לחוסר ההגינות הקיים אצל אלו, שמצד אחד טוענים שזה גזעני לקרוא למנוע את ההעסקה של הערבים, אך מצד שני קוראים למנוע את העלייה להר הבית מהיהודים.
טענתך על "רוב העוסקים בענין", היא לצערי חסרת שחר: הרב יעקב אריאל, מי שהיה מועמד לכהן כרב הראשי לישראל, וכיום הדמות הדתית הבכירה ביותר שמתירה הלכתית את העלייה להר הבית (ושאחריה נגררים כל היהודים הדתיים העולים להר הבית), הפריך את טענתך, וכפי שפורסם בשמו היום: "מי רוצה את אלקצא? הוא נמצא מחוץ להר הבית".
 
קלטתי לגמרי. אלא שכאחד ממי שרואה בקריאה לאי העסקת ערבים

גזענות (שכן לא יעלה על הדעת שערבי לא ירצה להעסיק אותו בגלל שמה שנעשה לאותם ארבעה קדושים נעשה ל40 מוסלמים ע"י ברוך גולדשטיין) ראיתי לנכון לבהיר שאני בהחלט בעד נוכחות יהודית בהר הבית. ותודה על דברי הרב אריאל.
 
הבלים

אין שום הכרח שמישהו הקורא לכזה דבר הוא גזעני. יש הקוראים לכך כי הם באמת חוששים.
 
מה הם ההבלים? האם הרישא של דבריי, או הסיפא שלהם? או שתיהן?

יהודי שחושש להיפגע מהערבים, שלא יעסיק אותם. יהודי שחושש להיפגע בהר הבית, שלא יעלה. אבל לא יעלה על הדעת, שבמדינה דמוקרטית, מישהו יקרא לאחרים שלא להעסיק ערבים: זו גזענות נטו.
 
לא התכוונתי לזה

לקרוא לאי העסקה באופן מכליל לא הולם גם בעיניי. זה נוגד אף את התורה. צריך לתת לכל מי שגר עמנו לחיות את חייו במלוא הכבוד והרווחה. אך, עם זאת, חשוב לדייק. רוב הקריאות הנ"ל אינם מבטאים בהכרח גזענות. אי אפשר לכנות גזענות כל דבר.
 
אני דנתי רק בקריאות מכלילות. אם הן מכלילות הן גזעניות בהגדרה

קריאה מכלילה זה למשל: "אם אתה ערבי אסור לתת לך לעבוד". או: "אם אתה יהודי אסור לתת לך להתפלל בהר הבית", וכיוצא בזה.
 
זו גם אינה גזענות

הרי ניתן להכליל על סמך השקפה שקושרת בין תרבותו של אדם לבין מעשיו, ללא כל תלות בהשקפות בנוגע לתכונות גזעיות. כאמור, אתה לא דק בלשונך.
 
כשאדם אומר "אסור להעסיק את הערבים", אל מה כוונתו ב"הערבים"?

האם הוא מתכוון לדוברי ערבית? אבל הרי גם כל ראשי השב"כ שלנו דוברי ערבית! אז האם הוא מתכוון למוסלמים? אבל הרי גם הבוסנים והאלבנים (שבאירופה) הם מוסלמים, ויש ערבים נוצרים! אז האם הוא מתכוון לרוצחים? אבל הרי יש גם צרפתים שרוצחים, ויש ערבים שלא רצחו מעולם ומתנגדים לרצח!

אז אל מה הוא מתכוון לכל הרוחות? תבדוק אצלו טוב, ותתברר לך האמת המבחילה: כשהוא אומר שאסור להעסיק את "הערבים", הוא מתכוון אל מוחמד בן פטמה, ואל עבדאלה בן עיישה, כי יש להם אף של ערבי! בדיוק כמו, שכאשר היטלר אמר ב-33 שצריך לסלק את "היהודים", הוא התכוון אל אברהם טורבוביץ הי"ד, ואל דב בער זינגער הי"ד, כי יש להם אף של יהודי!

מה לעשות, אבל לדבר הזה קוראים...גזענות.
 
אתה מכליל

את כל אלו שאומרים "ערבים" ומעניק להם את התואר גזענים : )

מכל מקום, יש שמתכונים לערבים, אולם יש שכוונתם למוסלמים באשר הם. לדידם הסכנה נעוצה לא בגזע, אלא בתפיסות דתיות מסוימות אחרים סבורים שזה לא עניין גזעי, ואף לא עניין דתי - אלא התקבעות תרבותית בעלת היסטוריה מסוימת. כך או כך, זו לא גזענות.
 
למעלה