התשובה שלי:
בחומה יש יותר מדי קטעים שהם בינוניים או טובים אך לא יותר מבחינה מוזיקלית. שירים רבים כמו: another brick in the wall, young lust, mother, empty spaces, don't leave me now, goodbye cruel world, run like hell, vera, bring the boys back home, the show must go on, outside the wall ועוד ועוד ועוד הם קטעים סבבה, אבל לא גאוניים, לא מדהימים... בכלל, יש תחושה של הקרבת המוזיקה למען המילים, כאילו המנגינה היא רק אמצעי להעביר את המסר. יש הרבה דוגמאות: למה שירים כמו don't leave me now, bring the boys back home וכל האלה שכתבתי למעלה נכנסו לאלבום בכלל? כי המילים שלהם חשובים לעלילה. אבל מוזיקלית הם בינוניים... דוגמה נוספת: the thin ice, שיר שמתחיל בצורה נפלאה עם פסנתר יפה ושירה מלטפת של גילמור, אבל אז נכנס ווטרס עם קול מגעיל בכוונה ועם פסנתר קר כזה והורס הכל. המסר מועבר בצורה נפלאה - ליצור אשליה של חיים יפים, ים כחול ואהבה, ובבת אחת לשבור אותה, כמו ש"הקרח הדק" של החיים המודרניים נשבר מתחת לרגליך. מילים גאוניות. אבל עדיין, מבחינה מוזיקלית פשוט לא נעים לשמוע את זה. גם הקונספט מעט ילדותי לטעמי: לא יכול להיות שלבנאדם אחד יקרו כל כך הרבה דברים רעים... בסופו של דבר אני מסכים עם גילמור שאמר ש"החומה זוהי רשימת מכולת של דברים רעים שקרו לווטרס, מין רשימת: אתה דפקת אותי ככה, אתה דפקת אותי ככה" (לא ציטוט מדוייק). אבל סך הכל מבחינת המילים אין הרבה תלונות. המוזיקה היא הבעיה פה. בסופו של דבר, השירים היחידים בדיסק שמבחינה מוזיקלית הם באמת באמת גאוניים לדעתי הם: Comfortably Numb, Hey You, One Of My Turns, The Trial, Is There Anybody Out There. חמש שירים מתוך 26!! יש דרגת ביניים של שירים מעולים שאני אוהב אבל לא גאוניים באמת בפני עצמם כמו: In The Flesh, Waiting For The Worms, The Thin Ice, שאותם שווה להשאיר. והשאר?