אני רק שאלה

MoRoSH11

New member
אני רק שאלה

אני רואה שהמון פה ממש מאוכזבים מהסוף. ומעניין אותי לדעת למה? כי לא ענו על שאלות? כי זה סוף שהוא נתון לפרשנות של הצופה? באמת למה? לא יודעת מה איתכם אבל לדעתי שני הפרקים האחרונים היו באמת נפלאים ומרגשים ומלאים והיוו את הסיום הכי טוב לסדרה שחלק גדול מלצפות בה היה לנחש, ולחשוב ולפתח תיאוריות. סדרה שכלום לא הוגש בה על מגש של כסף, והצופים נדרשו למחשבה בזמן הצפייה בה. וזה סוד הקסם שלה, מלבד כמובן עלילה ושחקנים.
 
../images/Emo45.gif

למרות שיש לי הסתייגות מדברים שקרו מוקדם יותר בעונה האחרונה על האי - יותר מדי התרוצצויות, פחות מדי קשר.
 
../images/Emo45.gif היחודיות של הסדרה בכלל, אם זה היוצרים

על ההתחלה או התסריטאים בהמשך, העריכה והבימוי והצילום.... הם בכך שהם לא זלזלו באינטיליגנציה של הצופים ולא פתרו לנו את הכל התעלומות / החידות / השאלות / הסוגיות. זה לא מסוג הסדרות שהכל נפתר בתוך כל פרק לבד אלא נמשך עשרות פרקים קדימה. חלק ניכר מהצלחת הסדרה נמדד ב(כמות)צופים שלה המסוקרנים ובכמות המידע שעברה ביניהם כדי לפתור אותה ולקיים אותה מחוץ למסך.
 

Optimus_Prime

New member
חשבת על זה שזה עובד לשני הכיוונים?

כלומר, מעריץ שרוף יגיד את זה, אבל בן אדם אחר יגיד שהם פשוט מפזרים רמזים, חצאי עלילות וסיפורים לא קשורים אחד בשני כדי שתיאורטיקנים ימצאו ביניהן קשר. יש כאלו שיגידו שהם ייחודיים, שהם לא מזלזלים באינטיליגנציה של הצופים ולא מאכילים בכפית. אני אומר בדיוק ההיפך : לא היה להם מושג מה הם עושים, רואים בבירור שהם לא בנו את הסדרה מההתחלה עד הסוף בצורה רצופה, בנקודה מסוימת (אמצע עונה 4, פלוס מינוס) הם הגיעו כבר לנקודה שכמעט בלתי אפשרי לסגור ממנה את העלילה וכו' וכו'. אני דווקא רואה בכל הפתרונות האלו של הצופים כזלזול של היוצרים, שחושבים שאנחנו אשכרה נקנה את הבלוף שלהם. אבל כל אחד וההסתכלות שלו כמובן..
 
אני אגיד את זה אחרת ../images/Emo97.gif

היפה כאן, למרות שאין הרבה אפשרויות - הוא שכל אחד מפרשן אחרת. ז"א נעשים כביכול כמה "סופים" לסדרה כל אחד וההבנה שלו את הדברים, ולא רק הסופים אלא גם כל מיני דברים שקרו לאורך הסדרה. (הילדים, הדובים, הכלובים, הכריש [איך שכחנו את הכריש?!] ועוד). למשל לי יש השערה מסויימת לגבי דובי הקוטב, לך יכולה להיות אחרת ולעוד מישהו השערה שלישת וכן הלאה. אז : (1) היוצרים זלזלו בצופים ולא פתרו להם את סוגית הדובים [למשל] // או לחילופין // היוצרים בחרו להשאיר את פיתרון הסוגיה בידי הצופים כל אחד ודמיונו. (2) היוצרים האכילו את הצופים בפתרון של כל פיפס וכל שאלה בסדרה כולה(!) והאכילו אותם עם כפית //או לחילופין// לצופים לא נותר להשתמש בדמיונם כדי לפענח דברים או להבין דברים כי הכל ניתן להם מראש והם פשוט נאלצו לקבל את הדברים כפי שהם כי לא היתה שום אפשרות למשהו אחר.
 

murphy

New member
תוכל לתת דוגמה למה שכתבת?

בחודש האחרון עשיתי מרתון של כל העונות לקראת הפרק האחרון וכבר בעונה השלישית רואים את ה long con (בשפתו של סוייר) של סמוקי על ג'ון לוק שנגמר בעונה 6. וגם בעונה הראשונה והשניה יש כל מני איזכורים לדברים שרואים אותם בהמשך העונות. כלומר היו דברים בעונה 5 לדוגמה שהיה להם איזכור בקטנה בעונה 2 לדוגמה.
 

אלעד ר

New member
אני תומך בדבריך, אבל עדיין אהבתי את הסוף

חצי מהסדרה (אף יותר, כי ב-3 העונות הראשונות יש יותר פרקים משאר העונות) התעסקה במאבק של האבודים ב"אחרים". ובכלל, סוף עונה 3 יכל להיות אחלה סיום סדרה, אמנם סיום מעצבן, אבל זו הייתה הפינאלה הכי טובה בתולדות הסדרה, אהבתי במיוחד שהם "מראים מה זה" לאחרים. ואני חושב שהעונה הזו ענתה על מלא שאלות בקצב ותסריט מעולים. לאחר-מכן הסדרה התפזרה. אני זוכר שקראתי כמה ביקורת על עונה 5 שנאמרו בהן שלא מבינים מי ה"רעים" בעונה הזו ושלא נראה שלאף-אחד יש מטרה שם, רק לקראת הסוף התחיל הספור. וגם בעונה הזו לא הושם דגש כמעט על אף-אחד מהדמויות הקבועות אלא יותר על דניאל פאראדיי ומיילס. אני גם חשבתי שסמוקי מסכן וריחמתי עליו, לא הרגשתי כלום כשהמטוס של לפידוס עזב את האי כי הם כבר עזבו פעם אחת אז מה זה עוד פעם? ולא הבנתי למה סאן וג'ין החליטו לייתם את התינוקת שלהם. בכל זאת, סוף הסדרה ריגש אותי, השינוי של ג'ק במהלך הסדרה פותח בצורה יפה, איחוד הקאסט בכנסייה עבד עליי והשוט של ג'ק גוסס ומסתכל למעלה היה מעולה, והמחשבה על הרלי ובן יושבים על החוף באי ואוכלים מעוררת בי שמחה. הנימה האופטימית בפינאלה רק גרמה לי לחשוב "העיקר שהדמויות מצאו אושר בסוף". זה דבר ידוע שסדרה לא מתוכננת מראש עד סופה, אבלהחלטתי, אם לא ענו לי על תשובות (והתעצבנתי מאוד כשהבנתי שהם לא יענו על כלום) אז הדבר הכי הגיוני שיש לי בראש - הוא הפתרון.
 
למה התאכזבתי

בעקרון הסדרה נגמרה בזה שג'ק והעשן השחור(לוק) מתים,על האי נמצאים הארלי(מספר 1),בן(מספר 2) ודזמונד. קייט סוייר קלייר ריצארד מיילס ולפידס מצליחים לצאת מהאי. אוקיי אז זה סיום הסדרה,לא קרה כאן משהו מיוחד,יש מתים יש ניצולים ויש תקועים על האי ו... כאילו אישית יש לי הרגשה של פיספוס, ציפיתי למשהו יותר מפתיעה מסדרה כזו שכל פעם שיש הזדמנות להפתיע , הם הצליחו להפתיע ובגדול. איך תגיב קלייר שתראה את אהרון? האם קייט תעזור לה לגדל אותו,איך היא תגיב? מה קורה עם סוייר וריצארד שמתחיל להזדקן? האם הארלי ובן מסתדרים על האי? והאם דזמונד ופני יפגשו שוב? תכלס היה אפשר לסיים את הסדרה בסוף עונה 4 עם יציאת האושיאניק 6 מהאי, כאילו זה אותו דבר כמו סוף הסדרה שיש ניצולים שיצאו מהאי וחלק נשארו על האי והיינו חופרים כל הזמן מה קרה עם הדמויות שיצאו ואלה שנשארו. לגבי הפלאשסייד או עולם המעבר שראינו בעונה 6 - שלמרות שהיה מרגש מאד בסוף הסדרה , אין בזה משהו מיוחד שקשור לסדרה אבודים, לכל סדרת טלויזיה אפשר להרכיב סיפור של עולם ביניים או מעבר שמאגד את כל הדמויות העיקריות בסדרה בדרכם לעולם הבא,זה לא ייחודי.
 
ממש לא

ציפיתי לקצת יותר מהתסריטאים, יותר מהעין של ג'ק נסגרת בסוף הסדרה כמו שהסדרה נפתחה בעין של ג'ק נפתחת - קיטשי וצפוי. ובקיצור הסדרה תמיד הייתה סביב דמות אחת - ג'ק אבל אולי כגודל הציפיות - גודל האכזבה
 

tamarhp

New member
אני חושבת הפוך

במקום להראות לנו סיום חלקי - למשל קייט עוזרת לקלייר - אבל מה הלאה? איך יהיה עם אהרון כשיהיה גדול? עם מי קייט תתחתן? האם ימשיכו לרדוף אחריה? האם קלייר תתחתן מתישהו? בקיצור אם הם חיו עד 120 היה אפשר להמשיך להראות את החיים שלהם גם עוד 100 עונות. אז במקום להראות לנו סיום עד נקודה מסויימת, שאז היו מתלוננים למה לא הראו לנו עוד - נתנו לנו את הסיום הסופי ביותר: אנחנו יכולים להיות רגועים שלא משנה אם קלייר גידלה את אהרון או קייט התחתנה או אם סוייר המשיך להיות נוכל - בסוף החיים שלהם הם הגיעו לשלווה הפנימית האמיתית ביותר, וזכו לעולם הבא. אולי בתור אדם דתי אני מתחברת לזה יותר, כי אני מאמינה שהעולם הזה הוא בסה"כ "פרוזדור" לעולם הבא, ובעולם הבא יש חיי נצח, לכן העולם הזה הוא שולי יותר והמטרה היא שבסופו של דבר נגיע לעולם הבא בצורה הטובה ביותר. זה מבחינתי מה שהראו לנו כאן - את הסיום היפה של החיים שלהם, וכל מה שקרה בינתיים הוא שולי יותר.
 

נבובה

New member
מה שאני חושב

להגיד לכם את האמת? כל התעלומות לא באמת היוו את לב הסדרה בשבילי. זה נתון למחלוקת בעיניי הרבה אנשים. אני לא מבין אנשים שהמשיכו לראות את הסדרה רק בשביל שיפתרו התעלומות שלה - הרי הכל היה שם מופרך, מההתחלה! מפלצת עשן??? נו באמת! אנשים מתים שמופיעים על האי? חזרות בזמן? אי שזז? בנאדם שקוראים לו ג'ייקוב וכולם הולכים אחריו? כל הדברים האלה היו מופרכים ברמות (אבל עשויים בצורה טובה) - אבל למה המשכתם לראות? אני מניח שהיו קווי עלילה שהיו קשורים לדמויות שאהבתם. אחרי הכל אין מצב שלא הייתה בסדרה דמות אחת שאהבתם! תקחו לדוגמה את FF החדשה. היא מעניינת והיא מספקת תשובות, אבל מה? הליהוק שלה נוראי והדמויות ממש ממש לא מעניינות. אז יש לי פה מסתורין מרתק אבל זה לא מחזיק סדרה בשיט. אז אני הייתי מרוצה מהסיום, ושמחתי לראות שכולם נפגשו ביחד, וזה היה מרגש, והדמויות כן התפתחו ועברו המון שינויים שקשורים לאירועים שקרו באי. עוד משהו שאני לא מבין, לאיזה תשובות אנשים ציפו? כמו שג'ון לוק שאל פה, איזו תשובה של "מה זה האי הזה?!" היה מספק אתכם? תמיד הייתם אומרים שזה משהו מטומטם. אני מודה שגם אני. להתראות, לוסט!
 

tamarhp

New member
כל מילה

גם אני לא מבינה לאיזה תשובות ציפו שיהיו מספקות...
 

murphy

New member
אתה יודע מה עצוב ב FF?

שהיא התחילה מעולה, המשיכה לא משהו צברה שוב תאוצה לקראת הפינאלה ואז הוחלט לסגור את הסיפור אז הכל פתאום נפתר מהר.... ובארה"ב הוחלט לבטל את הסידרה לגמרי... אבל מה מגלים כשרואים את הפרק האחרון? שהם כנראה לא ידעו את זה... השאירו טעם של עוד... של המשך... שלא יבוא.
 

Hyman Roth

New member
בגלל ש...

1) זה שפרק עשוי טוב טלוויזיונית (פרק הסיום), עוד לא אומר שיש סיפוק ותחושה של סגירה כמו שצריך לסדרה כל כך מושקעה. 2) הבעיה היא לא בשאלות הקטנות שנותרו כן או לא ללא מענה. לדעתי הבעיה עמוקה יותר, והשורש שלה בעובדה שבעונה האחרונה היוצרים זנחו את הדרך שהובילה אותם עד לאותה נקודה. 3) תחושה הסיפוק (וגם "התסכול") באבודים נבעה מהעובדה שמידע שלא היה ידוע לך קודם והיה משמעותי להבנת ההתרחשויות, נגלה לך במפתיע לפעמים דרך נקודת מבט שונה (מעין רשומון), ולפעמים דרך גילוי חדש של הדמויות. בעונה האחרונה היה מעט מידי מזה (מגדלור וכמעט זהו). 4) דמויות שהושקע בהם המון יחסית, התגלו כלא רלוונטיות (אילנה והצוות שלה למשל, אלואיז הוקינג שננטשה המומה בבית החולים כש"לראשונה אין לה מושג מה קורה") או יותר נכון, הסיפור שלהם נסגר בלי להבין יותר מידי מה היה, איך ולמה. בהקשר הזה, אני חושב שהפספוס הכי גדול, הוא שלא ראינו איך סמוקי תמרן את בן והחאחרים במשך זמן רב (בין אם מהבקתה ובין אם לאו). בן רמז על זה בפרק הלפני אחרון כשאמר שהוא הבין ש"המפלצת היא זו שזימנה אותו". היה פה פספוס לספר סיפור של דמות די טראגית, כמו גם לשפוך קצת אור על כל ה "לופ הול" (מעבר ל"מה קרה" ו"מתי"), שהוא מהותי מאוד להבנת ההתרחשויות בסדרה. 5) השרירותיות של הקפיצות בזמן מרגיזה. אפילו בבחזרה לעתיד, יש מדען מטורף שעומד ומסביר כל הזמן מה החוקיות ומה צריך להיות. לא צריך להאכיל בכפית, אבל צריך להבין מה החוקים של העולם. אם ג'ייקוב / סמוקי שולטים בזה - צריך להגיד או לרמוז על זה, וכך הצופים יכולים לקבל מידע על המניעים שלו והדרך בה הוא בוחר לנהל את העניינים. חלק מהקפיצות שרתו את ג'ייקוב וחלק את סמוקי בצורה מאוד מאוד משמעותית להשתלשלות העניינים. אני מוכן לקבל כל חוקיות בדיונית, אבל שרירותיות היא מרגיזה. 6) כנ"ל לגבי המתים והפלאש סיידווייס והתגלויות הרוחות לאורך כל הסדרה. צריכה להיות חוקיות מתי הם מתערבים / מתגלים / לוחשים ומתי הם בוחרים שלא להתערב. שרירותיות - מרגיזה. להגיד החוקיות היא ש"אין חוקיות" - זו בדיוק שרירותיות. 7) הסדרה השקיעה המון ובצורה מוצלחת למדי, ביצירת דמויות לא חד משמעיות. לא טוב מוחלט ולא רע מוחלט. הקונספט הזה הוביל אותם ל"מעבר לים", שם ראינו שבאמת אין טוב ורע מוחלטים ויש נסיבות, אם חורגת בעייתית וכיוב'. בקיצור, בשביל סיפוק טלוויזיוני מוחלט בפרק הסיום, אתה בתור צופה צריך לחוש שסמוקי הוא באמת רע מוחלט כדי לשאוב הנאה מזה שהוא נופל 100 מטר על סלע. זה שיוצרים גרמו למידת מה של עמימות טוב / רע (שום דבר לא מוחלט) בינו לבין ג'ייקוב, זו החלטה תסריטאית אמיצה ומעניינת, אבל אז צריך להתיר את הקשר בצורה אחרת לגמרי מ"מאבק גיבורי על" (מצולם למופת) שבסופו סופרמן מנצח את הרע. 6) הדרדרות משמעותית ברמת ההפקה בעונה 6. אני יכול להמשיך לחפור עוד ועוד, אבל אין ספק שהעונה האחרונה לא ענתה על הציפיות של רבים מהצופים, ועל כך באמת חבל (ואני בהחלט אוהב ומעריך את הסדרה).
 

Lady in red2

New member
מסכימה עם חלק מהדברים

1. דווקא הייתה לי תחושה של סגירה... אהבתי את הסיום שסגר חלק מהעניינים, ואת חלקם השאיר פתוח - כמו מה עלה בגורלן של הדמויות שנותרו בחיים. 4. די מסכימה, למרות שעם אלואיז לא היה כ"כ יותר מה להראות. היא ידעה את מה שידעה מהיומן של בנה. לא שמתי לב להערה של בן, יפה.
אבל מסכימה עם ההמשך. 5. מסכימה. אם ג'ייקוב הוא זה שגרם לקפיצה בזמן מ-1977 להווה של המועמדים, צריך לציין את זה. שיגיד להם בשיחה ליד המדורה "הבאתי אתכם מהעבר לשם כך". 7. לדעתי דווקא כאן הם עשו עבודה מצויינת. בסופו של דבר גילינו שג'ייקוב הוא לא טוב מוחלט וסמוקי הוא לא רוע מוחלט, אלא היה אדם שבסה"כ רצה לצאת מהאי. זאת בניגוד למאבקים נגד רוע מוחלט בסדרות אחרות.
 

Hyman Roth

New member
לגבי 7...

זו בדיוק הנקודה שלי. הם אכן עשו עבודה מצויינת, אבל בסוף סגרו את זה כמו "סופרמן" נגד "לקס לותור"...לסדרה מורכבת כמו אבודים היה מגיע משהו אחר. אני חושב שהיוצרים חשו בזה, ונזדעקו בכל מיני ראיונות לקראת הסוף להודיע ש"לוק הוא רע" בצורה חד משמעית, בגלל שהסדרה נתנה תחושה אחרת, ופרק הסיום נסגר בצורה שציינתי. בסופו של דבר, ההערכה שלי שזה פשוט תכנון לקוי של לו"ז, ימי צילום, לוקיישנים וכו'. לדעתי יש להם את הסיפור כמו שצריך ובגלל מגבלות "תפעוליות" זה לא יצא כמו שצריך.
 
למעלה