אני שונא להגיד "אמרתי לכם"...

מעניין איך ידעת על התקלה של מאיו../images/Emo12.gif

זה מיסטי או קשרים הדוקים אצל הטכנאים הבאסקים? תהיו רצינים. הקטע היום הושפע מכמה דברים שאף אחד לא ייכל לחזות מי חשב שהמילטון יקבל את הבשורה על הכלב שלו לפני הקטע? טוב אז אפשר להיות צינים ולומר "כולה כלב" אבל את זה יכול לומר רק מי שבחיים לא היה לו רגש לכלב שגידל ונפטר . שהכלבה שלי מתה מנכישה של נחש ההורים שלי,חברה שלי וחברים שלי לא העזו לספר לי את זה עד שהגעתי לחופשה מהצבא. ומי שראה את המילטון היום יודע מה הוא הרגיש. מישהוא ידע על התקלה של מאיו? הוא אמר עוד לפני תחילת הקטע שהוא יתקוף בעיקר כי הוא כועס על ארמסטרונג. הימורים זה לא חלק מהמשחק. יש הערכות ולא הימורים ומיסטקיה. הימורים זה נחמד לפנטזיה. זה כייף וזה אחל'ה. אבל להפוך את זה ל"ידעתי" זה לא רציני. אגב בדיקת שמן, מים כולם עשו לכולם היום. הקטע של ווקלר היה קלאסי ומי שלא הבין אותו יכול לבחור. לקרוא פרשנות במקום שאסור לפרסם או להמשיך להנות (בלי ציניות) מהימורים כי זה חלק מהכייף בספורט. יש כאלו שאפילו מגלגלים מיליארדים על הימורים. והיה מדהים, מרתק ומרגש היום.
 

IlanShacham

New member
יאיר, אמנם קראנו לזה "הימור"

אבל זו היתה הערכה מלומדת. הרבה פחות מלומדת משלך, אבל הפעם, כנראה, יותר נכונה. אפשר להתווכח עד מחר האם מאיו היה מתקיף אילולא היו לו תקלות. אני חושב שלא, ושהוא שומר את ההתקפות למחר (אם לא יהיו לו תקלות...). לא צריך לעשות מזה סיפור. כשההערכות שלנו לא מדויקות אנחנו לא דואגים להשוויץ ולשים על זה הודעה, אז לא שמים לב אליהן...
 
אריה,אני פשוט לא מסכים עם התאוריה

שאתמול היה קטע ללא התקפות. מאיו אומנם נתקע ולא תקף אבל כדי להבין את הסיבה לניצחון של רוכב בטור צריך לנתח גם (אולי בעיקר) קטע כמו זה שהיה בבסטיליה. התקפה בסיום פסגה, מחר במונז'ה או בשבוע הבא בפלטו דה בילה, של ארמסטרונג או כל רוכב אחר תצליח להתיש רק את הרוכבים שישלמו מחיר על המאמץ של כל ההרים שעברו עד לאותו סיום בפסגה. הייתה כאן הערכה המתעלמת מהמהדורות הקודמות של הטור שציינה את העובדה שצאבל היה במאוץ האחרון כהוכחה לאי המשמעות של הקטע אתמול. רק מי שלא זוכר איך צאבל לקח את החולצה הירוקה כל כך הרבה פעמים יכול להשליך עובדה אחת (המיקום של צאבל) לתרגום לא נכון של התוצאה הסופית. מי שעקב אחרי ארמסטרונג,אולריך, מאיו ועוד כמה רוכבים בעלייה האחרונה (במקום בו ויראנק ברח למרקס) יבין עד כמה הם לחצו אחד את השני. ומה התוצאה? יש עוד מאות ק"מ של עליות. הרוכב שיהיה הטרי ביותר בסיום העליות ירוויח על חשבון התשישות של הרוכבים האחרים. הרוכב שירד מההרים טרי יותר יוכל לבצע את הנג"ש (יום לסיום) טוב יותר. כך צריך לחשב ולהעריך. ולא ב "בסיום פסגה הוא יפתח 2-3 דקות" זו שטות וחוסר הבנה בסיסית של רזי הדבוקה ועקרונות הניצחון בגראנד טור. צאבל הוא מטפס טוב מאוד. עובדה שהוא ניצח במרוצים לא פחות קשים מהקטע שנערך אתמול ולקח את סבב גביע העולם. הוא לא מטפס כארמסטרונג אולריך או מאיו ולכן הוא לא נאבק עימם בעליות. העובדה היא שהוא זכה בירוקה שבע פעמים בזכות יכולתו להישאר עם הדבוקה ולאסוף את כל הנקודות בין ההרים ורק מקיאוון,אוגריידי וקוק אתגרו בהרים בשנים האחרונות. גראנד טור זה סה"כ מצטבר של אלפי ק"מ ואין ספור משתנים ולא רק שתיים או שלוש דקות של בריחה סמוך לפסגה. כדי להרוויח את אותן שתיים או שלוש דקות צריך להתיש את המתחרים בכל עלייה כל יום כל היום ולהגיע לנג"ש בהפרש מתאים (אישית לכל רוכב) וטרי כדי למצות יכולת כשען. שמחתי לעזור.
 

IlanShacham

New member
איך שאני שונא שאומרים לי "אמרתי לך"

טוב נו, אז היו עוד כמה שאמרו לפני...
 

yossi113

New member
מה אתם אמרים על התוצאה של בלטראן?

הוא הגיע בפיגור של כ-25 דקות. זה בגלל שהוא נשפך או שהוא שומר כוחות למחר?
 

Mont Ventoux

New member
יחסי הכוחות בפלוטון הקדמי

דווקא בעניין הזה מעניין לראות את יחסי הכוחות של הקבוצות בפלוטון הקדמי (סה"כ 71): USPS ק. - 6 פונאק ק. - 6 CSC ק. - 6 אוסקטל ק. - 6 (מתוך 8. לא היו היום הנחות ללנדלוז) טי-מוביל ק. - 5 (היו 6 אבל קסלר התרסק) לה בולנז'ר ק. - 5 (מתוך 8) ליברטי ק. - 4 (שנשארו היום עם 8 רוכבים סה"כ ) האיים הבלאריים ק. - 4 קרדי אגריקול ק. - 4 (שמאוחר יותר נותרו עם 8 סה"כ) קוויק סטפ ק. - 3 (כאשר ויראנק בחזית) סאקו ק. - 3 (מתוך 8 . שמאוחר יותר הפכו ל- 7 סה"כ) אלסיו ק. - 3 (מתוך 8) פאסה ק. - 3 (מתוך 7) ראבובנק ק. - 2 גרולשטיינר ק. - 2 (מתוך 7) דומינה ק. - 2 (מתוך 7) קופידיס ק. - 2 (מתוך 8) AG2R ק. - 2 (מתוך 7) לוטו ק. - 2 (מתוך 7) FDJ ק. - 1 (מתוך 8) RAGT ק. - 0 (מתוך 8) המספרים האלה מראים קודם כל משהו לגבי מטרות הקבוצה. מעבר לזה המספרים די מדברים בעד עצמם באשר לקבוצות שמטרתן היא הדירוג הכללי. אבל גם כאשר המטרה היחידה של הקבוצה היא שהמוביל שלה ינצח את הטור, היא לא סוחבת את כל רוכביה בכל מחיר. יש חלוקת עבודה, וזו כמובן תלויה בכישורי הרוכבים אבל גם באיך הם מרגישים. ככל שהקבוצה חזקה יותר ויש בה יותר רוכבים שיכולים לעשות מטלות רבות בצורה משביעת רצון כך אפשרויות הבחירה גדלות. היה היום קטע קשה אבל לא קטע הרים קלאסי שנגמר בפסגה דלילת חמצן. זה אומר שגם מטפסים ברמה יותר נמוכה יכולים לעשות את העבודה. יכול להיות שמכיוון שבלטרן נפצע לפני כמה ימים הוחלט שהוא יקבל היום הנחות ע"מ שיהיה מספיק חזק להמשך, אולי הוא חולה, אולי הוא פשוט לא משהו השנה, אולי אחרים הרגישו טוב ממנו היום, או אולי יש רוכב אחר בקבוצה שצריך לנצל עכשיו יותר כי יש חשש שהתרומה שלו מאוחר יותר תהיה פחותה. נראה בהמשך. אגב, אין משמעות לזמן הפיגור הספציפי שלו. הוא הגיע עם מה שנקרא ה"אוטובוס" - דהיינו פלוטון הרוכבים שההרים זה לא הדבר שלהם (ספריטרים, חולים ...). הרכיבה באוטובוס מאפשרת שימור כוחות (או צמצום מאמץ) ובד"כ מבטיחה עמידה במגבלת הזמן.
 

yossi113

New member
אפרופו טי-מובייל

(ואני מצטט את אחד הפרשנים) - העובדה שזאבל הגיע בפלוטון הקדמי משאירה את אולריך עם שלושה פועלים בלבד. לגבי בלטראן - נראה לי שהשאלה האם הוא קיבל "גימלים" היום או לא היא קריטית עבור ארמסטרונג. סנדי קאזאר טוען שארמסטרונג נראה פחות מרשים מאשר בשנים עברו - לעומת אולריך שנראה טוב, וגם לא לחוץ. מה שאומר שהשאלה אם ארמסטרונג ייקח את הטור תוכרע בסןפ"ש (לדעתי).
 

Mont Ventoux

New member
לא הבנתי איך אתה מגיע למסקנה הזו

קודם כל 3 פועלים זה מספיק. הנוכחות של זאבל יש לה גם אפקט פסיכולוגי - עוד רוכב מן הקבוצה. קסלר - מקרה הביש. אבל גם אם אתה מסתכל על שאר הקבוצות עם הייצוג הגדול אתה יכול למצוא שם רוכבים פחות אפקטיבים בהובלת המוביל שלהם בקטע, וספק אם בכלל עשו זאת. קטע שנגמר עם פלוטון כזה גדול הוא עדות לכך שהרכיבה לא היתה עד כדי כך תובענית. זה שהאוטובוס הגיע כבר אחרי 25 דק' בעוד מגבלת הזמן היתה משהו כמו שעה היא עוד עדות. המצב של בלטרן הוא לא קריטי כי הוא לא זה שבא לנצח הטור. סאנדי קזאר יכול להגיד מה שהוא רוצה. אבל צריך לזכור שכבר שנה שעברה ל.א. אמר על עצמו שהוא לא חזק כמו פעם, וגם זה לא משנה. אם הוא רוצה לנצח הוא צריך להיות חזק מספיק. אולריך אכן נראה טוב ולא מגיב לכל דבר שמתרחש סביבו. להערכתי בשביל שהשאלה האם ל.א. ינצח את הטור תוכרע כבר בסופ"ש זה, מישהו מיריביו צריך להכניס לו כמה דקות טובות (אחרת זה מוקדם עדיין להכרעה). בהתחשב בזה שיריביו הם כבר בפיגור מסוים מדובר בדי הרבה זמן. מצב שבו יריב יכניס לו כמות כזו של זמן משול לקריסה הכל כך מפורסמת של קודמיו הסדרתיים (זה כמובן מבלי להתיחס לאפשרות של נפילה וכו'). פער קטן של 1-2 דקות לדעתי עוד לא מבטיח הכרעה בשלב זה של הטור.
 

yossi113

New member
הראציו שלי הוא

שאם ארמסטרונג לא מאבד זמן בסופ"ש - ההכרעה תהיה בנג"שים, ולאור הכושר שהוא הראה בפרולוג ובקבוצתי - נראה לי שהוא רק יגדיל את הפער בנג"שים. אם הוא יאבד זמן - הוא ימשיך לאבד זמן גם באלפים.
 
ולגבי "העדר הפועלים" של לאנס אתמול

אני מזכיר כמה קטעי עליות בשנים עברו בהן נצפה לאנס רוכב לבדו בחוד החנית בעוד פועלים כמו הראס ושות' נעלמו מהעין... "הוא נשאר לבד" אמרו השדרים, "הלך עליו" אמר הקהל ופתאום, אחרי שהפועלים של מובייל, קלמה, והשד יודע מי סיימו את עבודתם וכולם התסכלו מסביב כדי לראות למי נשאר כוח, הופיעו שני לבושי כחול עם איור של נשר הדואר דפקו כמה קילומטרים קצב מהגיהינום ורק אז התעופף לו ב- 5 קילומטרים האחרונים וצבר עוד שינות או דקות יקרות כשאף אחד לא מצליח להשאר לו על הגלגל. ומה מכל הסיפור הזה והשלב של אתמול? העליות אתמול לא היו משמעותיות לדירוג הכללי, אז מאיו נתקל בתקלה ולא חזר לחוד, אבל גם זה לא משמעותי לאתמול- פשוט לא היו אתמול מספיק קילומטרים בשיפוע,זה הכל... ולאנס העדיף אתמול למתוח רגליים ולתת לפועליו לנוח מאחור
 
היחיסים האלומ לא משקפים את מה שהיה

אולי מה שמשקף הוא היחס שהיה בפסגה האחרונה. היחס שם היה שונה לגמרי. שהתחיל הקטע של הלחץ באוזניים גישרו עשרות רוכבים לקבוצה שארמסטרונג ואולריך היו בה. אבל גם זה כנראה אחיזת עניים. יש מי שמוכן להמר על העדרותו של בלטרן מהדבוקה המובילה כחולשה?
 
טי מובייל ו-USPS מפסידים כנראה רוכב

האתר cycling4all מדווח היום שקסלר מטי מובייל שנפצע אתמול אך סיים את הקטע, לא יתחיל את הקטע של היום. כמו כן הוא מדווח שפדרונס מ-USPS וזאניני מקוויקסטפ כנראה גם לא יתחילו את הקטע היום עקב חקירתם על פרשיות סמים שארעו לפני 3 שנים ונחקרות עכשיו באיטליה.
 

Mont Ventoux

New member
מסופקני אם לבלאנק יעיף את זניני

ופאדרנוס. הם רוכבים של ספונסרים בלגיים. רבאק ברי פלור מממנים את שידורי הוולו-קלאב ב-FR2. חוץ מזה הוא קיבל הרבה ביקורת על המהלך האחרון שהוא עשה ובהתבטאויותיו כבר הכין את הקרקע לפתח מילוט במקרה הזה.
 
למעלה