אנשים כבר לא מדברים - מה הקטע?

צימעס

New member
טוב, הם צדקו.

שלא לדבר על קורבן האדם שנדרש תמורת המתנה הזאת. אבא שלי פעם שאל - אם היו מציעים לאנשים לקבל את האפשרות של מעבר מהיר ממקום למקום תמורת כך וכך הרוגים בשנה. האם היו מעלים בדעתם לקבל את המתנה הזו?
 
אנשים כבר לא מדברים - מה הקטע?

נדמה לי שלאחרונה התקשורת הפכה להיות כתובה בלבד. SMS מייל הודעות בפייסבוק מה הקטע? יש מה להגיד? למה לא להגיד בדיבור? למה מישהי מהעבודה מתחילה לנהל איתי תכתובת בSMS במקום פשוט להתקשר ולקבוע דברים? למה לשלוח 4 מיילים בתפוצה של 3 אנשים ולא לדבר בשיחת וועידה ולסגור הכל בכמה דקות?
 
נצל"ש - יש סקר חדש


 

HassiD

New member
באתי מהראשי, אבל... עדיין יש לי דיעה

אני חושב שאחת הסיבות היא לאפשר לצד השני לענות בזמן שנוח לו, ולא "להתקע". אם הנושא דחוף - אין ספק שעדיפה תקשורת מהירה (שיחה), אבל אחרת - אנשים מדיפים ככה ואז הם לא מפריעים למישהו באמצע משהו, וגם מביאים לו את הזמן לבדוק את זה מכל הזוויות. אבל בגדול אני מאוד מסכים עם מה שכתבת. אפילו ראיתי איזה סקר לטען שמשהו כמו 30-40% מהתלמידים משתמשים בפייסבוק בהפסקות בבית-ספר... למה? (כמעט) כל החברים שלהם נמצאים לידם? אז למה לא לתקשר איתם מיד? אני גם חושב שיש כאן משהו מעוות...
 
זה אכן עיוות

וזה מאוד יצא מפרופורציות. זו צריכה להיות דרך שהיא "אלטרנטיבה" לשיחה רגילה. אבל - כשדור שלם גדל קודם כל על זה, על ההתכתבות המהירה ועל האינסטנט, בשבילו זו נורמה, וזה יוצר הרגלי חשיבה מעוותים.
 
מסכימה עם חסיד

לפעמים עדיף לשלוח מייל או SMS במקום להפריע לאדם נניח באמצע משהו, אלא אם כן כמובן העניין דחוף. מעבר לזה בייחוד כשרוצים להודיע הודעה מסוימת לכמה אנשים, הרבה יותר נוח לשלוח SMS או מייל לכולם מאשר להתקשר לכל אחד.
 
חוץ מהיתרון הקולקטיבי

(זה באמת היתרון העיקרי של השיטות הללו) יש לזה גם השלכות על קשר בין-אישי. הדיאלוג בין שני בני-אדם נהיה יבש עד בלתי-קיים-בכלל, לקוני, חטוף, ולפעמים ללא אלמנטים בסיסיים של הקשבה.
 

אור 4

New member
תלוי מה הנושא ועם מי מדברים

לפעמים צריך לקבוע משהו ולא רוצים להתחיל בשיחה ארוכה ומיגעת. לפעמים מנסים לקבוע פגישה עם כמה אנשים ובמקום לעשות המון שיחות טלפון לתאומים הרבה יותר פשוט לתאם במייל, בהנחה שמדובר במי שיודע לשלוח מייל לתפוצה של מספר גורמים. ופייסבוק זה בכלל משהו שלא ברור לי. לא מצליחה להתחבר אליו.
 
אני בעד אוטומציה

פעם, כשלא היינו עובדים עם SMS וצ'אטים, השיטה שלי היתה למצוא את מי שאני צריך, לשאול שאלה פשוטה, לקבל תשובה, ולקדם את הנושא אני עובד עליו. עם מסר קצר זה יותר פשוט. שיחות ועידה וישיבות היו בד"כ דבר מסורבל ביותר עד כדי כך שאם הייתי יודע מראש שיהיה עלי לתאם ישיבה, הייתי הולך להצטייד בגימלים.
 
מדברים, מדברים

אבל כשאפשר לסגור עניין בשני משפטים ענייניים זה עדיף על שיחות ועידה. אותי יותר מעצבנים שרשורי אימייל אינסופיים של אנשים שלא יודעים להשתמש במדיה באופן יעיל וקצר.
 
זה פשוט נחשב ל"חדיש" יותר

והדיבור נחשב ל"מיושן". פעם אפשר היה לצלצל למישהו שגר ברחוב שלך כדי לקבוע לקפוץ אליו ולקחת משהו / להחזיר משהו, היום צריך להתחבר אליו לצ'אט,או לסמס באופן מסורבל ובעברית לקונית וקלוקלת, העיקר שזה לא "כמו פעם". אבל זה נתן גם לניתוקי הקשרים גוון אחר - פעם אפשר היה להפחית בהדרגה קשר עם מישהו, אבל היום, כשהכל חייב להיות מיידי, אפשר פשוט למחוק אותו מהפייסבוק (אפשר גם להניח שהוא ממילא לא יבחין בזה ולחשוב שהמחיקה היא מעשה אלגנטי...)
 

צימעס

New member
רציתי לענות ולספר כמה נוח לי

לכתוב. אבל אז נזכרתי בתכתובת שראיתי של שני אנשים. הם כתבו אותי לידיעה, וכשקראתי כל הזמן זעק לי בראש "תדברו, ילדים, תדברו!!!" (מדובר בשני אנשים מבוגרים ומנוסים ממני, כן? לא ילדים. אבל התקשורת הכתובה הזאת נראתה לי כל כך מסורבלת, ובאמת לא הצליחו לקבל החלטה). קיצור - אני אוהבת לכתוב, נהנית להעזר בתקשורת כתובה, אבל ממש רואה לפעמים איך זה נתקע ואיפה חייבים לדבר כיד לשחרר פקקים/פלונטרים.
 

אדווה345

New member
וברבורים בטלפון זה יותר טוב?

יש לי חברות שיכולות לתפוס אותי שעה בטלפון ולדבר בלי סוף. כשאני מציעה להן להיפגש בחוץ, באויר הצח- אה, זה לא. אני באופן כללי נגד הטלפון. או להתכתב או להיפגש. לדבר בטלפון זו לא אופציה בשבילי.
 
ברבורים זה מעיק. אין ספק.

אבל עדיין , שיחות טלפון קצרות נוחות לי יותר מאשר שמונה SMS להחליט על משהו או לקבוע משהו.
 
למעלה