אסור להדיח את רוה'מ אולמרט

a e q u i t a s

New member
אסור להדיח את רוה'מ אולמרט

אולמרט הוא ראש ממשלה כושל, אין פה שום ספק. הוא פגע אנושות בשני הנושאים החשובים ביותר במדינת ישראל והם נושאם הביטחון והחינוך. בו בזמן שבשדרות עדיין סופגים קסאמים בלי הרף ופגיעה אנושה [למרות ששוקמה בספט' האחרון] במדינת ישראל. יתר על כך, לא לשכוח את שביתת המורים הארוכה, ואת שני השביתות הארוכות שפגעו בשני סמסטרים בהשכלה הגבוהה ובאוניבריסטאות. כושל כבר אמרתי. אבל אני לא רוצה שהוא יפרוש. לא בגלל שאני מתומכי אולמרט או קדימה. חס וחלילה. אולמרט הוא אדם מושחת לא קטן ובגינו עומדים לא מעט פרשויות שחיתות שחלק נחשפו, ואני לא אתפלא עם חלקם יחשפו בעתיד. אך מדינת ישראל עומדת בפני ימים קשים ואתגרים לא מעטים. אחת הבדיחות הכי עתיקות בחוג למדעי המדינה, היא שתמיד טוענים שמערכת הבחירות הזאת היא הקריטית ביותר לישראל, ושהמפלגה השנייה תמיד תהיה כישלון חרוץ במיוחד לאור העובדה, שזה הזמן הקריטי ביותר. תסלחו לי, אם הרסתי את הבדיחה הזאת, כי כנראה שהיא אכן נהרסה. אך היום, אולי יותר מתמיד נראה שישראל באמת עומדת בפני אתגרים אסטרטגיים קשים בעשורים האחרונים. האיומים הביטחוניים לא נתנים לבלימה על ידי טורי שיריון וחי'ר ממוכן, ולא מדובר על מלחמה ראש בראש, אלא דווקא על, מה שמוגדר על ידי רבים, כ'נשק יום הדין', הגרעין שמוחזק על ידי איראן ומופתח על ידה. מדובר באיום קיומי ממשי על מדינת ישראל, אולי לראשונה מאז סיום מלחמת השחרור ב1948, אתגר נוסף הוא הכירסום המתמשך במעמדה הבינלאומי של ישראל והצורך החשוב ביציבות שלטונית פוליטית במדינת ישראל. אני לא תומך באולמרט, אבל אני מאמין שהוא אדם תבוני, אשר הבין שאסור לו לחזור על טעויות העבר, וכי תיקון הלקויים המבניים במערכת השלטונית ובממשק העבודה שבין הדרג הצבאי למדיני הוא חיווני להמשך הצלחתו הפוליטית, הרי אין נכס פולטי כה יקר - כמו להגיד לציבור חבר'ה, הפנמו ויישמו את לקחי וועדת וינוגרד. אני אשמח לראות ראש ממשלה אחר, אולי אפילו ציפי לבני. אך לא עכשיו, פחות משנתיים יש בחירות. נחכה עד אז.
 

timeless1

New member
ברוך הבא ../images/Emo24.gif

יש לי שאלה אחת בלבד: אם אתה טוען שאולמרט הוא כל כך רע וכל כך גרוע, אז למה אתה רוצה שהוא ישאר?
 

a e q u i t a s

New member
כי לדעתי, יש דברים חשובים יותר מעריפת ראשים

כי לדעתי יש דברים יותר חשובים מעריפת ראשים, וזאת המדינה, הכלכלה, הביטחון והיציבות השלטונית. בשני עשורים אחרונים אפשר לזהות תופעה של דעיכה בעולם המערבי במנהיגים, שנתפשים כאיכותיים בעיני ציבור הבוחרים שלהם. בישראל זה בולט יותר בגלל האתגרים היחסית מרובים יותר, מאשר במערב אירופה או בארה"ב. היא נובעת בעיקר מפוליטיקאים בעלי שיקולים אינדיבדואליסטים וקרייריסטים ונסיגה אידיאולוגית בעולם המערבי. או במילים אחרות, תם עידן האידיאולוגיה, ואנשים באים לפוליטיקה משיקולים אנוכיים.
 

timeless1

New member
אבל אם הוא כמנהיג נכשל בכל תחום.

הרי אתה בעצמך , בהודעתך, טענת שהוא כישלון בחינוך ושלא נדבר על הביטחון. יציבות שלטונית? אפשר לקנות את ש"ס ואת האגו"י. לא בעיה. אתה קצת סותר את עצמך.
 

a e q u i t a s

New member
אני לא סותר את עצמי

אני לא סותר את עצמי, עדיף מנהיג חרה מאשר בחירות כל שני וחמישי...
 

timeless1

New member
אבל אין ממש חובה ללכת לבחירות.

נכון שנתינהו דורש בחירות משום שהסקרים מחמיאים לו והוא רוצה שוב פעם לנסות את מזלו בתקווה שהפעם הוא יקבל מעל 12 מנדטים, וברור לחלוטין, שגם ברק מעוניין בבחירות משם שהוא חושב שהוא סוג של מושיע, אבל אולמרט גם יכול להניח את המפתחות ולתת ללבני למשל לסיים את הקדנציה. מה שכן, בחירות כל שני וחמישי בהחלט לא תורמים ליציבות השלטונית וחבל שחלק מהאנשים שוכחים זאת.
 

a e q u i t a s

New member
על פי חוק יסוד הממשלה

על פי חוק יסוד הממשלה, סעיף 23(א) התפטרות ראש הממשלה - כהתפטרות הממשלה. ציפי לבני לא תוכל להחליף את ראש הממשלה, אלא אם כן, יתממשו מספר מהלכים פוליטיים ומפלגת קדימה תהינה מגובשת מספיק כדי לתמוך בציפי לבני, נכון לעכשיו אני לא רואה את זה. מופז, חיים רמון ובוים לעולם לא יתמכו בלבני. אני לא ממש מתייחס לפרסונה, כלומר לאישיות, אלא יותר מה טובת המדינה לטווח הקצר והארוך.
 

timeless1

New member
ממה שקראתי היום בעיתון...

יש 2 אפשרויות: א. בחירות כלליות בתאריך מוסכם. ההנחה שלי שזהו חלומו הרטוב של נתינהו. ב. לבני תחליף את אולמרט ואז יהיו בחירות פנימיות בין שלושת האישיים הללו. בכל מקרה, לא נראה לי חכם בכלל להשאיר ראש ממשלה אשר כשל כמעט בכל פרמטר.
 
אם יורשה לי

זו אמירה קצת מרחיקת לכת ש'אולמרט נכשל בכל תחום'. מלחמת לבנון השניה אכן לא נוהלה בתבונה אבל מאז עברו עלינו עוד כמה דברים ולפחות בחלקם אין כשלון מוחלט. למשל? המשק ממשיך לצמוח, האבטלה ממשיכה לרדת, השכר הממוצע עולה קלות ולאחרונה אף התבשרנו שבשנת 2007 נרשמה לראשונה זה שנים הקטנה בפער בין העשירים לעניים על פי כמה אינדיקטורים כלכליים. אין ספק שבינתיים לאולמרט יש עדיין דפיציט גדול אבל מאחר שהוא ראש הממשלה, ומאחר שהוא נבחר לכהונה של 4 שנים. אז כל עוד לא נקבע שהוא מואשם בעשית מעשה שיש בו משום קלון (ולא, אין כאן הכוונה לזה שיש אנשים שחושבים שמלחמת לבנון נוהלה באופן מביש, אלא מעשים פליליים של ממש שרשות שיפוטית קבעה שיש בהם קלון) הוא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד. עדיף ראש ממשלה חלש ויציבות פוליטית על פני החפה של ראש ממשלה כל אימת שהוא לנראה לנו ופוליטיקה מעורערת.
 

timeless1

New member
../images/Emo13.gif

ומה עם שביתת המורים הארוכה? מה עם שביתת המרצים שכמעט חיסלה את השנה האקדמית באוניברסיטאות הסגורות והציבוריות? לגבי ההקטנה בין הפערים - זאת פעם ראשונה שאני שומעת על זה. אפשר בבקשה ראי מקום? [כי בנתיים אני שומעת/קוראת שהפערים רק גדלים]. יחד עם הצמיחה הכלכלית- יש לך לא מעט אנשים אשר עובדים [!!] ונמצאים מתחת לקו העוני, יש זקנים שצריכים לעשות בחירות קשות, שלא נדבר על יחס הממשלה לניצולי שואה. וז עוד מבלי שנגעתי כלל בכל הקשור לפרשות השחיתות השונות שהוא מעורב בהם, וכמה מן שריו. עקרונית, מסכימה עם המשפט שלך, אבל בתנאים שיש כיום, הוא יכול להעביר את זה לציפי לבני למשל , מבלי להיכנס למערכת בחירות. מה אתה חושב?
 
הדברים נכתבו על ידי

נחמיה שטרסלר. את מראה המקום איני מצליח לחבר עקב תקלה אצלי בתקשורת. האם את באמת חושבת שציפי ליבני תהיה ראש ממשלה טוב? היא בוודאי לא מנוסה. אני חושב שזה קצת לא לעניין להתחיל לעשות החלפות של ראש ממשלה מכהן תוך כדי הקדנציה.
 

timeless1

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo13.gif

לשם כך יש את מערכת המשפט אשר תמצא עימו את הדין. אבל כיצד אפשר לעשות פה משהו, לבנות , ליצור לטווח ארוך כמעט בכל תחום שהוא, שכל שנתיים בערך יש בחירות? [ואני מדברת מעבר לעלות הכלכלית].
 

M e g g i

New member
זו כבר שאלה אחרת..

העובדה שעלינו לטפל בשחיתות לטווח הארוך לא סותרת את העובדה שעלינו להוקיא אותה מתוכינו.
 
הוא פשוט לא האדם המתאים

רוב מוחץ רוצה לשלוח אותו הביתה וזה קול העם.
 

StrengthHonor

New member
חח הוציא את ראשו מפורום רדיקליזם עולמי

כולם יודעים למה אתה רוצה את עאולמרט בשלטון.
 

timeless1

New member
ראשית כל, אנחנו לא נאפשר מלחמת פורומים.

שנית, לגבי ההודעה שלך עצמה - למה?
 

StrengthHonor

New member
אני לא יכול לענות לך על זה בלי

להתייחס לפורום שלו , הפורום שהוא מנהל זה קיצר כוורת של אנרכיסטים קומוניסטים ופוסט ציונים אחרים שכמובן כל מי שמביע דעה אחרת בכל דרך מהודרת ככל שתהייה מורחק +-
 
למעלה