פרטי המקרה חסויים כמובן
חוק מרשם האוכלוסין קובע בסעיף 6: חוק מרשם האוכלוסין, תשכ"ה-1965 "הודעה על לידה שאירעה בישראל תימסר לפקיד רישום תוך עשרה ימים; ההודעה תימסר על ידי האחראי על המוסד שבו אירעה הלידה, או - על ידי הורי הילוד, הרופא והמיילדת שטיפלו בלידה - אם אירעה במקום אחר..." נוהל משרד הפנים הוא שיש להציג אישור ממילדת מוסמכת שליוותה את הלידה או מרופא נשים - שבדק את היולדת עד 24 שעות לאחר הלידה ומאשר שאכן ילדה, לצורך הרישום. לא מצאתי תקנות שמגבות את הנוהל הזה, אבל בהחלט יש פררוגטיבה למשרד הפנים לייצר נהלי עבודה - שאותם ניתן לתקוף רק במסגרת ניהול הליך משפטי ממילא. התנאים האלה לא התקיימו במקרה המסויים, ולכן נדרשה פנייה לבימ"ש. עכשיו אגב - זה מועבר לתגובת היועץ המשפטי לממשלה, לתסקיר פקידת סעד, וייתכן שיחייבו גם בבדיקת רקמות, הואיל ואין אב ידוע ויש חשש ממקרי חטיפה/קניית תינוקות. תקנה 3 לתקנות מרשם האוכלוסין (רישום מאוחר של לידות ופטירות), תשל"ו-1975 קובעת: "לבקשה לרישום מאוחר של לידה יצורפו תעודה של בית החולים שבו אירעה הלידה או פסק דין הצהרתי". רישום מאוחר מוגדר כשנה מאז הלידה.