הרשמים שלי
החלטתי לתת את ינואר כניסיון, ולא לרכוש את החופשי חודשי המורחב שלי, למרות שבוודאות ידעתי שלי זה לא משתלם. רציתי לראות איך זה עובד. (וגם למקרה שהסגר יחמיר ואשאר בבית חלק מהימים).
1. מסתבר שהנסיעה השכיחה שלי מהבית לעבודה היא בדיוק מעבר לטווח ולכן אני אמור לשלם עליה 10 ש"ח. כלומר 400 ש"ח לחודש. הבנתי שיש איזשהו קאפ כדי שזה לא יעלה לי יותר מהחופשי חודשי שלי (243 ש"ח).
2. לפעמים אני רוכב לצומת בית לוינשטיין ורק משם לוקח אוטובוס לתל אביב, ומשם המחיר באפליקציה הוא רק 5.90. כלומר, אם זה היה מוד הנסיעה הקבוע שלי אז כן היה משתלם. זה רק מראה איך הפכו בעיה אחת של גבולות אזורים ברב קו לבעיה אחרת של גבולות אזורים באפליקציה, אבל לא ממש פתרו כלום. (רק עכשיו הרבה יותר קשה לכל אחד לדעת מה עדיף לו). הבעיה היותר חמורה היא שזה מזמין רמאויות.
3. הברקוד לפעמים נקלט מהר ולפעמים ממש לא. בבינעירוני זה ממש סיוט, כי הוא לא ממוקם נוח. מצאתי את עצמי בוחר לעלות אחרון לאוטובוס כדי לא לעכב אחרים. בכל מקרה התחושה שבה כולם כבר עלו והתיישבו ואני עדיין עם טלפון ביד מנסה לצלם תוך כדי שהנהג מתחיל לנסוע. כבר ראיתי מישהו שכמעט נפל כי הנהג בדיוק לקח סיבוב (לא מהר מדי אבל כשאתה מרוכז במשהו אחר וידך עסוקות בפלאפון הסיבוב הזה בא בהפתעה). באוטובוס בינעירוני בערב יש עוד בעיה כי לפעמים האוטובוס חשוך (ככה גם רוב הנוסעים מעדיפים ואז אי אפשר לצלם.
4. ממש אידיוטי שכשאני עולה ומעביר את הברקוד הוא שואל אותי באיזה קו אני (בהתאם לקווים העוצרים בתחנה אני מניח). הרי הברקוד צמוד לאוטוובס מסוים עם לוחית רישוי מסוימת, וסידור עבודה שמוזן לו. כלומר בקצת תפירה טכנולוגית הברקוד מספיק כדי לדעת על איזה קו עליתי. זו סתם עוד פעולה מיותרת ובמקום עם הרבה קווים גם בעייתית.
5. היתה בעיה עם נסיעות מעבר, דווקא אז הוא לא הצליח לקרוא. התוצאה היתה שאחרי כמה נסיונות הוא איפשר פשוט לבחור טווח נסיעה (עד 5 ק"מ במעבר, 0 ש"ח) בלי לשייך אותי לקו אוטובוס. זה אומר שמשרד התחבורה אפילו עוד פחות ידע איזה קווים עמוסים ואיזה לא "בזכות האפליקציה". זה כמובן עוד פתח לרמאויות. או סתם פתח לחוסר הבנה כי אנשים לא אמורים לדעת כמה קילומטר בקו אוירי הם הולכים לנסוע.
6. בשורה התחתונה, אני אתן לזה את כל החודש כדי להתרגל, אבל די בטוח שבחודש הבא אני חוזר לרב קו שלי. אנסה שוב כשתהיה גם אפשרות לשלם ב-NFC בלי לצלם ברקוד.