אקורדים ללאקי

Roy1232

New member
תקשיב,

חוץ מזה שהם האידיאל לנגינה על רוב הכלים, בגיטרה לדעתי תווים לא מוסיפים ולא גורעים כלום. אני יודע סולמות, אני יודע לכתוב תיבות (להלחין) באופן "חוקי" מבחינת התיווי ואני מסתדר עם אורכי הצלילים (כולל טריאולות ודברים כאלה). אם זה הסוד השמור לקוראי תווים אני מצטער לבאס אותך. השמיעה המוזיקלית שלי מספיקה כדי להוציא שירים ולתקן טעויות שיש בהרבה קבצי גיטר פרו. מה עוד נגן שמנגן לשם הצלילים ולא לשם המדע שבמוזיקה (שזה תחום אחר ומעניין בפני עצמו) צריך לדעת? אני שואל ברצינות. כנראה שעוד פעם תגיד שאין לך כוח להסביר, כי כנראה אתה לא עומד מאחורי הדברים שלך...
 
לעניות דעתי

היתרון המהותי בתווים על גבי כל צורת כתיבה/קריאה אחרת היא העובדה שכאשר אני רוצה לשבת וללמוד יצירה (קלאסית או מודרנית זה לא משנה) בלי לשמוע אותה אני יכול לנגן אותה בצורה מדוייקת רק מתווים. תווים הם הצורה המדוייקת ביותר להעברת מידע מוסיקאלי. בעוד שטאבים מעבירים את התווים עצמם, הם לא מעבירים קצב ודינמיקה. הם לא נותנים לך תחושה של משפטים מוסיקאלים וגם לא הוראות על האופי שבו הקטע אמור להיות מנוגן. תווים כן. אם פנקי מונק יענה לאתגר שלך וישלח לך טאבים של שיר שאתה לא מכיר - בלי לשמוע את השיר אתה לא תצליח לנגן אותו באופן דומה למקור. אתה אולי תצליח ליצור קו מלודי דומה אבל לא לנגן את היצירה ב-דיוק מוסיקאלי - כזה שהשמיעה המוסיקאלית שלך מאפשרת לך לעשות כשאתה מכיר את השיר. זה ההבדל היחידי לטעמי בין תווים וטאבים וגם היתרון המשמעותי היחידי לטעמי. אגב, אני מסכים איתך שאין שום צורך לדעת תווים אם אתה שומע את היצירה קודם וקורא טאבים. בשביל הרבה אנשים שיש להם שמיעה טובה אפילו טאבים מיותרים לפעמים והם מצליחים למצוא שירים לבד. מי שיודע תווים, פשוט לא צריך לשים את הדיסק במערכת בשביל לוודא שהוא עושה הכל נכון.
 

Roy1232

New member
בדיוק - כשיש ידיעה קודמת של השיר אין בעייה.

אני מניח שאתה לא תרצה לנגן שיר שלא שמעת אף פעם ברוב המקרים
אתה תשמע, תאהב, ואז תוציא אותו ותלמד, ככה שהיתרון הוא כבר פחות משמעותי.
 
נכון, למעט מקרים של מוסקאים מקצועיים

שעובדים בלהקה וצריכים ללמוד שירים חדשים כל יום. הם כמובן יעדיפו תווים ולא טאבים.
 

FunkyMonk

New member
נכון, אומר לך שוב שאין לי כוח

כי לא סתם יושבים ולומדים את זה במשך כמה שנים טובות. באמת, כל מה שאתה צריך לעשות זה לשאול את המורה שלך (ואם אתה לומד לבד, אז להיכנס לפחות לאיזה פורום מוסיקאים). נעשה ככה - אני אתן לך קטע ג'אז, ואתה תאלתר לי עליו. בסדר? אתה צודק שטאבים יכול להיות תחליף בשביל גיטרה, אבל זה לוקח כל כך הרבה מהרעיון שלדעתי זה פשוט לא שווה את זה. ועוד משהו - אם אתה יודע סולמות ויש לך שמיעה מוסיקלית אתה כבר בחצי הדרך - אז למה לא?! זה רק ישפר אותך, תאמין לי. וברגע שיודעים לקרוא תוים זה הרבה יותר קל, ונותן לך הרבה יותר חופש בזמן הנגינה.
 

Roy1232

New member
אין ספק שאנסה, לזה אני דווקא מסכים...

מה שלא אהבתי במה שאמרת זה את הזלזול ואת הקביעה שגיטריסט שלא יודע תווים לא יודע לנגן (וזה מה שגם ניסיתי להפריך). ועוד משהו, דווקא יצא לי לאלתר לא מעט על באקטראקים של ג'אז, החיסרון היחיד זה שאני מאלתר על בלוז פנטטוני ולא על בלוז רגיל
 

Cream2

New member
היצירתיות היא אותה יצירתיות.

וזה עדיין לא אומר שגיטריסט שלא יודע תווים לא יודע לנגן.. אולי הוא לא יודע לנגן ברמה גבוהה .. אבל שוב.. נגינה ברמה גבוהה היא לא בהכרח נגינה טובה.. וחוץ מזה שללמידה של תיאוריה יש גם חסרונות כמו דכוי יצירתיות. שים לב, אצל הרבה מיוצאי רימון, אין מקוריות.. הכל תבניות. ציטוט מזעזע (לדעתי) של קרן פלס - "אני למדתי את כל השירים של רמי קליינשטיין כדי לדעת איך לכתוב להיט ישראלי" היא פשוט לוקחת תבניות ולפי זה בונה שירים .. הכל בנוי על חוקים .. וזה פשוט מורגש בשירים שלה. וזה בניגוד מוחלט למה שאמרת - זה רוק מאוד בנאלי שנובע דווקא מלמידה וידיעה של תיאוריה. וגם במקרים פחות קיצוניים.. גם אם אתה סתם לומד תיאוריה.. המוח שלך נוטה לפעול על פי מה שלמדת ופחות לפי האינטואיציה פחות דרך היצירתיות שלך. כמובן שללמידה של תיאוריה יש הרבה מאוד פלוסים כמו שהזכרת.. אבל יש גם חסרונות. ולדעתי ללמוד תיאוריה זה דבר מעולה אם אתה באמת שואף להיות ג'זיסט או קלאסיקאי, ובכלל בתחומים האלה אי אפשר בלי תיאוריה ברמה גבוהה. וגם לרוקיסטים זה תורם, אבל זה פשוט לא דבר כל כך הכרחי. אפשר גם להיות רוקיסט טוב בלי תיאוריה. ותאמין לי. רבים המקרים של רוקיסטים מצליחים שלא יודעים תיאוריה\תווים. זה לא איזה דבר נדיר של אחד למיליארדים. וזה מהסיבה שרוק הוא ממש פשוט.
 

Anuerysm

New member
יווו איזה בולשיט אתה מדבר

תווים זה פלוס רציני, אבל זה לא משהו חובה, אולי אם אתה מנגן הרבה מוזיקה קלאסית וגם היום יותר קל למצוא טאבים לשירים מאשר לתווים בגלל האינטרנט
 

Knives Out

New member
רק שתדעו שתום יורק לא יודע תווים

ג'וני גרינווד הוא המלחין
 
לפני שאתה זורק עובדות לאוויר

כדאי שתבדוק. ט'ום יורק יודע תווים. הוא מלחין, קורא וכותב תווים. ג'וני עושה עיבודים נוספים (מורכבים יותר - תזמורתיים) וגם כן קורא וכותב תווים. כל חברי הלהקה קוראים תווים ברמה מסויימת.
 

Knives Out

New member
לא אמרתי שת'ום יורק לא מלחין,

וברור ומן הסתם שהוא כותב כמעט את כל השירים לרדיוהד(מלבד למשל The Tourist שנכתב רק ע"י ג'וני), אבל זה ידוע שג'וני הוא האחד בעל ההכשרה התאורטית בלהקה. חוץ מזה, אני לא יודע אם זה רק מיתוס, אבל זו שמועה די ידועה שת'ום לא יודע לקרוא תווים..
 
זה בדיוק מיתוס

תסתכל בסרט meeting people is easy ותראה באחת הסצנות את ט'ום יושב ליד הפסנתר וכותב תווים. אתה צודק לגבי ההכשרה המוסיקאלית. ג'וני הוא היחידי בעל הכשרה - אבל הוא לא היחידי שיודע לקרוא ולכתוב תווים.
 

FunkyMonk

New member
ג'וני בעל הכשרה קלאסית

וכבר אמרתי את זה מספיק פעמים, כשאתה בהרכב, מספיק מישהו אחד שיודע תיאוריה ברמה גבוהה בשביל שכולם ילמדו/יסתדרו בלי.
 

Knives Out

New member
יש שם איזה 400 גרסאות של אקורדים..

ומצטער אם אני לא נחמד, היה לי יום חרא. =\
 
למעלה