אקטיביזם שיפוטי

חוץ מזה שאתה קדושה אימננטית פעמים רבות אינה אלא מלל

ורק לעתים רחוקות הגיעה אכן לייחוס ערך מוחלט למשהו בעולם.
 
הביטוי הזה משמעותו אחרת לגמרי..

שאין ביטויו של הקב"ה בעולמנו אלא על ידי תורתו - כלומר הקשר היחיד של בן אנוש עם אלוהים יכול להיעשות, מלבד הרף חשיבה על הסקת אפשרות קיומו, רק על ידי תורתו - כלומר לימודה וקיום מצוותיה.
 
הבנה זו לגיטמית לגמרי

ואם לדעתך כך מבין משפט זה הליטאי הרווח ייתכן שאיני מכיר ציבור זה היטב.
היכרותי העיקרית עם הצבור הליטאי היא לאחרונה ממש ודי התפוצצה בעקבות החרמתי על כפירתי בזוהר ולא משום הזוהר אלא משום הגדוילים שקיבלוהו. מבחינתי אם הרב מסרב לדון עמי בנושאי ייחוד ה' ותובע ממני לתפוס צד עם מחרימי הדרדעים על ביזוי ת"ח הרי שמשהו בסולם של כבוד ה' וכבוד ת"ח משובש כאן וההסבר היחידי לכך הוא שהוא מבין את המשפט אורייתא וקוב"ה כולא חד כפשוטו. עובדה היא שהקהילות החסידיות כאן למרות שיודעות היטב את דעותי גם בנוגע לאדמו"ריהם לא החרימוני. ומכאן אני מבין שבשבילם האמונה ברבי אינה מקבלת מעמד של ערך עליון בשבילם.
 
למעלה