ארגונים יהודיים מהעולם מבקרים את ישראל ביתנו: "אנטי יהודית"

beatman

Member
ארגונים יהודיים מהעולם מבקרים את ישראל ביתנו: "אנטי יהודית"

נציגים של ארגונים יהודיים וציוניים בכל העולם, חלקם עם זיקה לליכוד וברובם כאלה המייצגים יוצאי ברית המועצות לשעבר, הביעו בפני ראש הממשלה מחאה וביקורת על הקמפיין של 'ישראל ביתנו' הפוגע לדבריהם בתפיסה של ישראל כמדינה יהודית

צביקה קליין
כ׳ באדר ה׳תש״ף (16/03/2020 08:41)


נציגיהם של עשרות ארגונים יהודיים, רובם מזוהים עם יוצאי ברית המועצות, שלחו מכתב תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו וביו"ר הכנסת יולי אדלשטיין – בו הם מבקרים קשות את יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על התנהגותו ה"אנטי יהודית" לטענתם.

בפתיחת המכתב ציינו החותמים כי "אנחנו, נציגי הארגונים היהודיים והקהילות היהודיות מכל היבשות, מברכים אתכם על הניצחון של המחנה הלאומי בבחירות האחרונות. הניצחון הזה מוכיח שהחזון הציוני הרואה בישראל מדינת הלאום החזקה של כל העם היהודי מוערכים על-ידי רוב העם היושב בציון".

דווקא בשל מוצאם של רוב החותמים, הם מבקשים לבקר את ליברמן: "אנחנו מתנגדים בצורה נחרצת להתנהגות המבישה והאנטי-יהודית של מר ליברמן ומפלגתו 'ישראל ביתנו'" כתבו במכתב על הקמפיין הקשה שניהלה המפלגה – שהיה שנוי במחלוקת, "פעילותם נגד הציבור הדתי בישראל מנוגדת לאופייה של ישראל כמדינה יהודית. זה גורם נזק במיוחד בתקופה הנוכחית כאשר הודות מאמציכם, והפעילות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל נוצר סיכוי להגיע ל'עסקת המאה' עם המדינות הערביות ועם ערביי ארץ ישראל – ובמקום זאת מר ליברמן מוכן להכנס לקואליציה עם הרשימה הערבית המשותפת האנטי-ציונית".

עשרות החותמים מייצגים מגוון ארגונים יהודיים מרחבי העולם, רובם קטנים, למעט ה-ZOA, ארגון ציוני אמריקה הימני, שמזוהה פוליטית כתומך ליכוד. המכתב מסכם גיבוש של קואליציה של ארגונים יהודיים חוצה יבשות, שמאחוריה עומדים מיכאל לובוביקוב, פעיל ליכוד מישראל ולאוניד בארד מארה"ב. לובוביקוב הוא יו"ר שדולת העלייה בליכוד – ארגון עולים חברי הליכוד. רוב הארגונים מייצגים את היהודים דוברי הרוסית "הנסערים מחבירתו של ליברמן עם הרשימה המשותפת, אבל לא רק" אומר לובוביקוב . "ארגונים ציוניים מכל העולם, ובראשם ZOA הארגון הציוני של אמריקה, ואחרים מדרום אמריקה ועד אירופה ואוסטרליה, התאחדו בקואליציה הלאומית של התפוצות". חותמים נוספים מייצגים את תנועת בית"ר בעולם, קונגרס יהודי בוכרה בארה"ב וקנדה ואחרים. נציין שרוב הארגונים קטנים מאוד.

עוד טענו החותמים על המכתב לראש הממשלה: "אנו מצהירים שמר ליברמן לא מייצג את יהודי התפוצות החיים באמריקה, אירופה, אוסטרליה ובמדינות ברית המועצות לשעבר, אנחנו מצדנו מביעים תמיכה מלאה לקואליציה הלאומית בהנהגתכם".

במכתב התייחסו החותמים גם לנושא שתוף פעולה עם הרשמה המשותפת בהקמת הממשלה: "מודאגים מניסיונות האופוזיציה להתעלם מבחירת הרוב הציוני בישראל, ומהמשך מאמציה למנוע בפעם השלישית את הקמת הממשלה בישראל. אנחנו מגנים את מעשיהם ורואים אותם כמנוגדים לעקרונות הציונות ומטרותיה. זה מדאיג במיוחד נוכח השקפת העולם האנטי-ציונית של חברי הרשימה הערבית המשותפת, הידועים בתמיכת הגלויה באינטרסים של אויבי ישראל".

לסיום הם מבקשים להקים "קואליציה לאומית" כהגדרתם: "לכן ברגע היסטורי זה אנחנו, מנהיגי הקהילות היהודיות במדינות רבות בעולם, החלטנו לעמוד מאוחדים ולתמוך בכל המאמצים המכוונים להקמת הקואליציה הלאומית – קואליציה שתייצג ותבטא את דעת הרוב הציוני בישראל".

-----------------------------------------------------------
https://www.makorrishon.co.il/news/212367/
 

SupermanZW

Well-known member
נראה שכלל לא מענין את ישראל ביתנו מה אומרים עליה מחוץ לישראל

האמת - זה גם הגיוני כי ממילא לא מדובר באנשים שיכולים להצביע בבחירות בישראל.
 
למעלה