ארוך (תרתי משמע...) ;-)

יה-יה

New member
ארוך (תרתי משמע...) ;-)

היי, קודם כל אני שמחה להצטרף לפורום (עוד פליטה, שלא מצטערת בכלל על המעבר...). דבר שני, אני גננת לגילאי 3-5 ונעזרתי פעמים רבות בפורומים בנושאים שונים. ועכשיו, יש לי משהו חדש בגן (הכרתי את הנושא קודם, אבל מניסיון אישי... ותיכף תבינו למה הכוונה...). בגן שלי הילדים בני ה- 3 (בנים, בעיקר) מציגים לראווה את איבריהם ומודדים...( כן, כבר בגיל 3 יש חשיבות לגודל... זה אפילו מצחיק אותם ``חחח, שלי יותר גדול``). וזה לא מפריע לי... בגילאי 5 הם יושבים בפינות המשחק, חושפים את איבר המין שלהם (שוב, הבנים) ומראים לכל דורש (וגם למי שלא...) את הסחורה. אפשר למשש, לבדוק, לראות שהסחורה טרייה... אני מקווה שהם לא רוצים לטעום (וגם אם הם רוצים, שלא יחשבו על זה אפילו!!!!). אני יודעת שזה טבעי (גם החבר שלי מראה לי :), אבל יש מקום, לדעתי, להסביר שזה מקום פרטי וכו` (צנעת הפרט, מניעת הטרדה מינית לא מכוונת בעתיד וכו`). בקיצור (ממש...), השאלה היא איך מעבירים את המסר לצניעות המקומות הללו, מבלי ליצור תחושת מבוכה/איסור/כל מה שעושים כשלא יודעים איך למנוע את זה...? תודה על ההקשבה/קריאה וגם על התשובה... יה-יה.
 
אממ

אין לי ממש מושג, אני רק רוצה להגיד לך שגם כשאני הייתי בגן היו מקרים כאלה אבל לא בצורה כל-כך ברורה, זאת אומרת: מדי פעם הבנים היו מראים לנו... אבל לא מודדים וכאלה, מי בכלל סיםר להם את זה? לא יודעת... זה קצת מוזר..... אולי מישהו יותר מבוגר יוכל למצוא פתרון.... אני רק אומרת שעד גבול מסוים זה לא נורא.... אבל נראה לי שהם עברו את הגבול.... יעל
 

מאי ח

New member
בדומה לאוננות...

מסבירים להם שיש דברים שעושים בפרטיות - כמו ללכת לשירותים וכמו להתפשט. מי שרוצה להוריד בגדים- שיוריד אותם בבית, אצלנו בגן נשארים לבושים (וכו`) נראה לי שזה יעביר להם את המסר שמה שהם עושים לא מקובל בחברה, ובכל זאת יעביר להם כי זה לא נורא ואיום. מה שכן, לאחר שדיברתם ונתתם זמן להפנים, לא הייתי מענישה אותם, אלא רק חוזרת על הדברים שוב ושוב.
 

גרא.

New member
חינוך מתאים,ושמירה על גבולות..

יה-יה,בקצרה,חינוך מתאים,והקפדה על גבולות.בגילים הללו,את יכולה להעביר במספר מפגשים את נושא ``אני וגופי``,שיש עליו חומר רב בכל מרכזייה פדגוגית. מעבר להכרת אברי הגוף השונים,הדגש הוא על הקביעה כי לכל ילד יש מקומות פרטיים שלו בגופו,ואין לגעת בהם.במסגרת ``סדרת החינוך``,כדאי לך לנסות להפעיל בגנך את דוסו.שוב,חומר על כך במרפד``ים.יש בדוסו,בין היתר גם עיסוק סדנאי בנושאי אני וגופי.כדאי להתעניין גם בתוכנית ``מעגל הקסם``, דרכה אפשר לדון בנושאים רבים,כולל הנושא הנידון.ולבסוף,את יכולה להשתמש בטכניקה של סיפרותרפיה,שמוש בסיפורים ושירים מתאימים להעביר את המסר שאת רוצה.באשר לגבולות,לילדים בילים הללו,צורך לאונן,וזה לגטימי.לחשוף אברים לא מקובל,וודאי לא למשש,כדברייך.קבעי מה מותר,מה אסור,והקפידי על כך,כפי שאת שומרת על גבולות אחרים..
 
למעלה