אריה האם יכול לחשב לי את מהירות סיבובי הרגליים של סר ברדלי

cipo 1

New member
אריה האם יכול לחשב לי את מהירות סיבובי הרגליים של סר ברדלי

וויגנס בזמן שבירת שיא השעה .
רכב עם קרנק של 14*58
למרחק של 54.526 ק"מ
תודה מראש !!
עודד
 
לא נסחפת ?
, קח דרך פשוטה ומדוייקת .

יוטיוב -> שיא השעה -> 10 שניות מזמנך -> ספור הרמות ברך -> תכפיל ב6
 

ariasdo

New member
לא הרבה בגלל יחס עברה ( 4.14 ) - מצורף תמונה לתחשיב

זה על פי חישוב

לדעתי יש מרכיב קטן של החלקה ברכיבת על פרקט בולודרום שיוצר מומנטום הרבה יותר טוב מאשר על כביש .
כך שתוספת המשקל עוזרת למהירות ( משקל בשרירים )
הערכה מתחושת בטון - בלי לבדוק כל השיאנים של שעה היו גדולי ממדים .ביחס לרוכב ממוצע .

דוגמה פשוטה ברכיבה מישור שיש רוח גב אתה מגדיל קצת את מהירות ללא הגדלת סל"ד .
דוגמה קצונית בירידה מקבלים מומנטום מהמשקל והמהרות גודלת ללא סל"ד .

אריה סדובניק

 

nachshon4

New member
באמת אריה?

ברכיבה במישור עם רוח גב אתה מגדיל את המהירות באותו סל״ד? מאיפה הבאת את זה (אני מניח שאתה מדבר על הילוך קבוע)?
אולי הרוח עוזרת לך להגיע יותר בקלות לסל״ד/מהירות מסוימת, כלומר להשקיע פחות מאמץ, אבל פר הילוך ספיציפי, היחס בין המהירות לסל״ד הוא קבוע.
 

ariasdo

New member
כל עזרה מאחור מגדילה מהירות באותו הילוך ירידה זה מצב קיצוני

תלוי עם זה שיפוע קל או ממש ירידה ששם , המשקל משחק תפקיד מרכזי .
רוכב כבד יורד יותר מהר בירידה מרוכב קל במצב ללא סל"ד .

גם רוח גב עוזרת קצת - לפחות לי ואני תמיד רוכב באותו הילוך ובאותו סל"ד במישור .
זה לפי .מה שמראה לי מד המהירות (יש הבדל במאמץ זה יראה פחות וואטים ) .
שיש רוח גב אני בעיקרון מורד קצב וסובב פחות כדי לשמור על מהירות קבועה בפחות מאמץ .

גם עם חברים עוזרים לי בדחיפה בגב אני רוכב יותר מהר באותו סל"ד .

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
מה שאתה אומר לא עובד מכנית.

אני לא מדבר על מצב שהדיווש שלך לא תורם לרכיבה, כמו במצב שאתה יורד 70 קמ״ש בירידה והמהירות של הרגליים שלך לא מספיקה (במקרה כזה גם אין ערך לדווש, אז אין טעם להביא את הדוגמא הזו).
היחס בין מהירות הדווש למהירות האופניים פר הילוך קבוע הוא חד חד ערכי, ולא משנה הרוח, הירידה או העליה.
לצורך העניין, קח אופני פיקסי לירידה תלולה. אם לא תצליח לסובב סלד מספיק מהיר, הרגלים שלך לא רק שלא יתרמו, הן ייבלמו את האופניים.
 

ariasdo

New member
כך אני מרגיש וגם המכשרים מראים לי שרוח בגב עוזרת פחות לסובב

 
שתהיו לי בריאים שניכם, אני אעזור לכם.

אריה מדבר על התחושה בהפעלת הכוח לשימור הקדנס.
נחשון מדבר פיזיקה.
ושניכם צודקים, כל אחד מנקודת המבט שלו .
 

ariasdo

New member
זה יראה לך מצחיק השיא שלי כ 6000 סיבובים ללא הפסקה אבל ...

זה כאשר עליתי את רמת הגולן במכה אחת ללא הפסקה בפסח האחרון ואני מתקרב לגיל 62
לצורך זה התאמנתי על כוח ולא על כושר ספציפי על טריינר שהשרירים יעמדו בלחץ הרבה זמן ביחס העברה גבוהה
הטיפוס היה מצומת יהודיה לצומת הבשן 23 ק"מ מתישים בעליה ללא הפסקות .

סובבתי 50 סיבובים בדקה בממוצע (שהתנודות היו 46-54 בדקה )
אבל ביחס העברה 39/22 קבוע שזה יחס כבד לעליה שהפרש הגובה 1000 מ' שיפוע כמעט אחיד ואין מנוחות

אני כותב זאת להראות אך נעזרתי ברוח .
היו קטעים שהיה רוח בגב שעזרה לי קצת לשמור על 11.5~ קמ"ש קבוע , כך שהרגשתי שיותר קל לי הורדתי סל"ד . אבל ראיתי שהמהירות נשארה קבועה .

בכללי אני חסכוני בסל"ד ומיצר את הוואטים רק מיחס העברה גבוהה יחסית לשיפוע .
כך שזה מגבלה גדולה לפתח מהירות בעליה וגם דבר שגורם לשחיקה של קראנק שרשרת וקסטה .

על טריינר אני מומחה ליצר וואטים בגלל שטריינר זה סוס יציב ויש לי שיטה שמבוססת על יחס העברה גבוהה מול שיפוע .
בסוף 2013 הייתי בשיא כ 280 וואט ממוצע לשעה בטריינר ( למזלי הרע חליתי בדלקת ראות ) וירדתי בחזרה ליכולת של בערך 230 וואט לשעה בטריינר .

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
תודה על העזרה

אבל לא שנינו צודקים, רק אני צודק.
מדובר בעובדה. כך בנויים האופניים. כל עוד אין להם גיר אוטומטי, סלד אקוויוולנטית למהירות.
 

ariasdo

New member
שיש רוח גב במהירות 55 קמ"ש 50 סיבובים בדקה יתנו מומנטום

לתפוס מהירות הרבה יותר גבוהה מאשר יחס העברה כפול הסל"ד
אם הרוח בגב תהיה גבוהה יותר 100 ק"מש אתה תעוף
כך שרוח גם עוזרת קצת בהתאם לעוצמה שלה

כך דוגמה נוספת מעשית שזה רכיבה בתוך פלטון הראשונים משקעים הרבה אינרגיה
כלומר כדי להחזיק מהירות של 40 פלוס הסל"ד שלהם גבוהה .
רוכבים שמוגנים בתוך הפלטון על אותה מהירות משקעים הרבה פחות אינרגיה כלומר הסל"ד שלהם יותר נמוך
אתה יכול לראות שחלק בקטעים לא מסובבים כמעט הם ממש נשאבים עם הזרם .

בכל סיומת של מסלול משורי בטורים כל אחת מהקבוצות שומרת את הספרינטר , שלא יבזבז אינרגיה
ויוצרים עבורו רכבת שתמשוך אותו ותביא אותו לפוזיציה אדאלית לספריט הסיום .

נקווה שהסברתי מספיק ברור למה אני מתכוון .

אריה סדובניק
 

mrgrin

New member
אריה אריה הוא לא יגמור אף פעם (גוטה, מציצים )

אריה צודק.
באופני פיקסי סל"ד == מהירות.
באופנים רגילים אפשר לסובב "על ריק".
בירידה עם רוח פנים צריך סל"ד גבוה בשביל להגיע לאותה מהירות באותה ירידה עם רוח גם וסל"ד 0.
 

nachshon4

New member
אריה לא צודק

וגם אתה, כמובן, טועה.

מי מדבר על "לסובב על ריק"? בירידה אתה יכול גם לסובב את הרגליים אחורה, לא לסובב בכלל, או לסובב בכל מהירות שהיא פחות מהסל"ד החד חד ערכי למהירות, זה יתרום אותו דבר, וזה לא רלוונטי לדיון.
מדובר על סיבוב פדלים שתורם להנעה של הגלגלים (בכל זאת, אופניים, אתה יודע...) - והדוגמא של פיקסי היא בדיוק הנכונה.
במצב הזה, היחס בין הסל"ד למהירות הוא קבוע (פר הילוך), ולא משנה אם אתה בעליה, ירידה או עם רוח גב של 100 קמ"ש.

אגב פיקסי, הדיון התחיל בעניין של הרכיבה של וויגינס, שעליה אריה התחיל את תאורית "מהירות שונה באותו סל"ד". וויגינס רכב על פיקסי כמובן....

ואם אתם רוצים לדון על סיבוב רגליים שלא תורם בכלום למהירות האופניים, דונו לכם...
 
זהו שלא נחשון. הפעם אתה טועה ואריה צודק

בפיזיקה שני כוחות שעובדים באותו כיוון מייצרים הספק שגדול מהספק של כח בודד.
הרוכב מפעיל כח בכיוון הרכיבה נניח בסלד 100 ומייצר הספק שמתבטא למשל בארבעים קמ"ש. רוח גבית מפעילה כח נוסף שמייצר הספק שיכול להתבטא למשל בחמישה קמ"ש ולכן המהירות הכוללת של הרוכב תהיה 45 קמ"ש. כנ"ל ירידה שמייצרת כח גרביטצייה ומוסיפה למהירות שמייצר הרוכב.
 

mrgrin

New member
מבחינה מדעית הצדק אכן עם נחשון ...

כאשר מסובבים פדלים עם רוח גב נידרש פחות כח ולכן ההספק קטן יותר.
להוציא הפרשים זניחים של החלקה - כל סיבוב פדלים מיתרגם למרחק קבוע ולמהירות קבועה.
ההספק משתנה כמובן בין אם יש רוח או אם רוכבים בעלייה.
 

mrgrin

New member
אבל גם אריה צודק למרת הכל ...

מערת ההנעה באופניים עם הילוכים אינה אידאלית. היעילות המקובלת - 93%-95% ב 150W
[URL]http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_gearing#Details[/URL]

כאשר ההספק עולה - היעלות יורדת
עם רוח גב ההספק יורד, אבוד הכוח במערכת קטן והמהירות עולה...
 

nachshon4

New member
טעות

היעילות יורדת, היעילות עולה, זה לא קשור בכלל.
היחס בין הסל״ד למהירות נשאר קבוע.
 

nachshon4

New member
ציקי, אני לא טועה

אתה קצת מתבלבל. מה שכתבת הוא נכון, אבל לא ממש קשור ליחס בין הסל״ד למהירות.
הרוח הגבית או הירידה אכן נותנות לך כח נוסף. זה יבוא לידי ביטוי באחת משתי הדרכים:
1. אם תרצה להמשיך באותו הספק של הרגליים - תקבל מהירות גדולה יותר, אבל גם בסיבובי רגליים מהירים יותר.
2. אם תרצה להמשיך באותו סל״ד (ובכך לחסוך מאמץ) תישאר באותה מהירות.
בכל מקרה יחס בין הסל״ד למהירות נשאר קבוע.
 

ariasdo

New member
רכיבה בתוך פלטון זה הוכחה חותכת - פחות אנרגיה באותו מהירות

אני כתבתי זאת בתגובה קודמת כנראה לא ראייתה זאת החדד שוב

רוכבים שמוגנים בתוך הפלטון על אותה מהירות משקעים הרבה פחות אינרגיה המשמעות שהסל"ד שלהם יותר נמוך על אותה מהירות הם נשאבים עם הזרם .

בתחילת 2009 הצטרפתי למחנה אימונים בצפון של הטרנס אלפ המאמן שהדריך וגם הצטרף פיזית
היה אילן אולמן תמיד בהסברים שלו לפני ואחרי היה דגש על רכיבה בפלטון עם כל המשמעויות לנ"ל .

אחד ההדגשים היה - בתוך הפלטון מרגישים תחושת היי שיכרון חושים , תחושה שיש לרוכב הרבה כוח .
אבל שיוצאים ממנו לפרונט או נגררים מאחור מהר מאוד מבנים שהמצאות אחרת והכוח בתוך הפלטון זה סוג של השליה .

סעיף 2 שלך בתגובה האחרונה אני מצטט - " אם תרצה להמשיך באותו סל״ד (ובכך לחסוך מאמץ) תישאר באותה מהירות "

המשמעות שזה לסובב על ריק גם אם תסובב פחות על אותו יחס העברה בסיטואציה של עזרה מאחור או משיכה מלפנים – ( במצב של רוח גב , בתוך פלטון , בשיפוע יורד ) גם תישאר באותה מהירות בפחות מאמץ .

במצב הפוך מול התנגדות רוח פנים , שיפוע וכו' יחס העברה קבוע על סל"ד ממוצע קבוע יתן לך תמיד מהירות שווה .
ההבדל זה המאמץ שההתנגדות גדולה יותר המאמץ יגדל שעון וואטים יראה לך שהוואטים עולים וגם הדופק עולה .

אריה סדובניק
 

nachshon4

New member
ברור שברכיבה בתוך פלוטון מתאמצים פחות

אני רק לא מבין איך זה קשור לדיון.
זה לא משנה את העובדה המכנית שבהילוך ספיציפי, הסל"ד קשור קשר חד חד ערכי למהירות, וזה לא משתנה.
(אז בתוך פלטון, אם נשארת באותו הילוך+באותה מהירות <=> נשארת באותו סל"ד. אתה רק מתאמץ הרבה פחות כדי לסובב בסל"ד הזה....)
 
למעלה