ארקיע בשדה דב

efi2000

New member
באילת המטוסים טסים מעל העיר ונוחתים

הם בד"כ מגיעים מכיוון צפון ועושים פרסה לכיוון העיר, מעל העיר ונוחתים בשדה תעופה בתוך העיר.
 

efi2000

New member
ברור, בד"כ הם נוחתים דרך גבול מצרים

פרסה שמאלה ונוחתים במסלול הדרומי. לפעמים נוחתים ישר במסלול הצפוני.
 

eagle701

New member
... הנחיתות מתבצעות נגד כיוון הרוח

לכן כל פעם נוחתים על מסלול אחר תלוי מה כיוון הרוח ומזה פרסה? זה לא מכונית קוראים לזה פניה של 180 מעלות
 

tcu6

New member
כמו שהיסבירו לפני- אין קשר בין

כיוון הנחיתה לנתיב הטיסה. הנתיבים בדומה לכבישים הקרקעים מוגדרים ומסומנים במפות, במפגשי הנתיבים יש צמתים ולהם שמות, חלקם משמשות כנקודות ציון לדיווח לבקרה. הנתיב האזרחי לאילת משדה דב יוצא לכיוון דרום מזרח חוצה את הרי יהודה מצפון לירושלים, מעל ים המלח המטוס פונה דרומה לאילת. המסלול בשדה דב הוא 03-21 ז"א בכיון 30 מעלות ל210 מעלות (צפון-צפון-מזרח לדרום-דרום-מערב. כיוון ההקפה נעשה בשדה דב תמיד מעל הים, בשל הבניה הצפופה. כאשר הנחיתה נעשת על מסלול 03 המטוסים המגיעים מאילת מקיפים את המסלול מהים בהקפה שמאלית; טסים תחילה דרומה מול המלונות לערך מבצעים פניה שמאלית לעבר החוף ושוב פניה שמאלית לעבר המסלול- שלב הפינאל.
 
הכוונה לשהוא מסתובב שמאלה כמו פרסה

אבל למה דווקא נגד כיוון הרוח? עם כיוון הרוח למטוס יותר קל לטוס.
 
בזמן הטיסה כיוון הרוח לא משנה

הרוח היא למעשה גוש אויר שנע בכיוון מסויים, המטוס טס בגוש האויר הזה ומה שחשוב לו היא מהירות הטיסה בתוך גוש האויר, אפשר להשוות את זה לאדם ברכבת נוסעת שהולך בתוך הרכבת, אם הוא ילך נגד כיוון הנסיעה הוא לא יתאמץ יותר מאשר אם ילך בכיוון הנסיעה, זה נכון בזמן הטיסה, לעומת זאת בזמן ההמראה או הנחיתה חשובה גם המהירות ביחס לקרקע ומאחר ומעוניינים שמהירות זאת תהיה נמוכה ככל האפשר, ההמראה והנחיתה מתבצעות נגד כיוון הרוח
 

eagle701

New member
אויש חובבנים

עם כיוון הרוח נגד כיוון הרוח זה הדבר הראשון שכל חובב תעופה צריך לדעת מטוס לא יכול להמריא או לנחות עם הרוח קודם כל בהמראה הוא צריך כח נגדי שיגרום לו לעילו בנחיתה עם הוא טס עם הרוח מן הסתם הוא יותר מהיר לכן היא אפשר לנחות עם הרוח
 

eagle701

New member
אגב משהו שאני יושב כאן כבר שעות עם

חבר ולא מבין למה לעזאזל מנועי המטוס מכובים לפי הסירטון??? איכות הצילום או משהו???
 

אמיר72

New member
חובבנים ? ואתה מקצוען ?

למטוס תמיד עדיף לנחות ולהמריא נגד הרוח. אם אתה רוצה הסבר טוב למה, לך לפורום תעופה קלה, וחפש משתמשת בשם XB70, היא תסביר לך. בכל מקרה, מטוס כןיכול להמריא עם הרוח, רק שזה נחות מהמראה נגדה.
 

eagle701

New member
חובבנים כי מה לעשות לא לדעת שנוחתים

וממריאים נגד כיוון הרוח זה ממש דבילי לפי דעתי אפשרי לנחות ולהמריא עם הרוח אבל דבר שיותר קשה לכן לא מבצעים אותו תראה לי מקום אחד בעולם שהמטוסים שם נוחתים עם הרוח וככה גם ממריאים
 

vuv

New member
ע"פ הבנתי

נוחתים וממריאים נגד הרוח בגלל אוירודינמיקה משהו...
 

YHS

New member
ביצועי המטוס

נגזרים מהמהירות האווירית שלו. כלומר, המהירות ביחס לגוש האוויר בו הוא נע. מצד שני בנחיתה ובהמראה, אנו רוצים לנוע במהירות קרקעית הנמוכה ביותר שאפשרית. לכן נמריא וננחת מול הרוח. כך אם יש לנו רוח אף של 20 קשרים ומהירות הניתוק היא 80 קשרים (מהירות אווירית) הרי שננוע יחסית לקרקע במהירות מירבית של 60 קשרים. אם נמריא עם כיוון הרוח, המהירות בניתוק תהיה 100 קשרים. כמובן גם יקח יותר זמן להגיע למהירות ונצטרך גם מסלול ארוך יותר. אותו דבר בנחיתה.
 

vitamin P

New member
אני שמעתי פעם ש......(עוד סיבה???)

יכול להיות שזאת עוד סיבה, שזה מסוכן לנחות עם כיוון הרוח כי המטוס יכול פתאום למצוא אותו נחבט אל הקרקע מאיזה משב רוח זה נכון? בנוסף למה שנאמר פה כבר... ו
 

YHS

New member
קיבלת הסבר

שלמיטב דעתי הבלתי משוחדת הוא הטוב ביותר שיכולתי לכתוב.
מטוסים נחבטים בקרקע גם כשהם באים נגד הרוח. תלוי ברמת הטייס. כאר באים עם כיוון הרוח, המהירות הקרקעית, כמו שהסברתי, גבוההההה יותר וזה לא בריא.
 

vitamin P

New member
תודה../images/Emo6.gif

אבל זה נכון שרוח גבית לא טובה למטוס בנחיתה מהסיבה הזאת? בלי שום קשר לפני כמה ימים חזרתיה הבייתה ואני רואה בשמיים בין העננים מטוס צולל אל הקרקע וברגע האחרון משך וחזר לשמיים והמשיך לעשות שטויות הוא ממש לא דפוקקק זה היה מעל כפר סבא עם מטוס אדום קטן לא יודע איזה כי זה היה ממש ממש מהררר בנקודה הכי קיצונית הוא היה בערך 3-4 מטרים מעל שדה
 
לפעמים הם נוחתים בגישה ישירה

(כלומר מנמיכים ונוחתים הישר במסלול ללא הקפה מסודרת מסביבו) ולפעמים הם מבצעים חצי הקפה (בד"כ שמאלית) - נכנסים לצלע עם הרוח - אח"כ בסיס - ואז פיינל (דומה לפנייה של 180 מעלות או פרסה כמו שכתבת). הכל תלוי באיזה צד של המסלול בשימוש.
 
למעלה